Şimdi Ara

Düşük devirde kullanınca yağ lambası yakıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar sürekli kısa mesafe kullandığım motorsiklette havalar soğuğunca iyice düşük devirde kullanmaya başladım günde 4-5 kere 1.5km yol yapıyorum doğal olarak gazı çok fazla açamıyorum durum böyle oluncada göstergede yağ lambası yanmaya başladı


    merak ettiğim şu yağ basıncı gerçekten motorun yağlanması için yetersiz mi geliyor yoksa yağ müşürü düşük devirden dolayı okuyamadığı için yalancı şekilde mi yanıyor buna göre kullanıcam öğrenmem lazım aydınlatırsanız sevinirim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • yağ az da olabilir veya yağ basıncı da düşük olabilir. kroniklerini araştırın varsa müşür olup olmadığı net belli olur. ama yağ pompası kolay kolay bozulacak bir parça değildir benim motorsikeltim (yamaha) 140 bini devirdi 100binde egzantrik zinciri degisirken segman attım gram yağ yakma yok her zaman motul 10w40 kullanırım bu şekil devam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt

    Yağ seviyesi tam yerinde ve yağ yakma yok yağ olarak motul 10 40 var


    pompada sorun yok pompada olsa yüksek devirde kullandığımdada lamba yakardı ama sadece düşük devirde kullanınca yanıyor


    benim demek istediğim bu lamba kesinlikle yağ basıncından yanıyor ama gerçekten yağ basıncı eksik mi kalıyor yoksa müşür düşük devirde alhılayamadığı için yaşandan mı yakıyor ( yağ basıncı normal ama yinede yakıyor ) anlatamadım sanırım :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt
    arabalar genelde yağ eksik ise yüksek devirde yağ lambası yakar bunu deneyimledim. siz bir de yağ filtresine bakınız

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Pompa bozulması için tipik senaryo. Önce düşük devirde yağlama yapmazlar. İyi ihtimal, kötü yağ filtresi.


    Çalışma sırasında 15 - 80 psi basınç gerekir. Yağ müşürleri ~3 psi gibi çok daha düşük bir basınç altında yanar. Lamba yanıyorsa yağlama yapmıyordur.

  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    bilgisayara baglayip musur verisine bakma imkani olmadigini varsayarak en kolay yolu musuru degistirip denemek, aksi ancak tahmin olur. iki durumda mumkun, musur bozulmusta olabilir pompa dusuk devirde yeterli basinc elde edemiyorda olabilir yag filtresi tikanmista olabilir vs vs

  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    Tam tersi, pompa sorunları düşük devirde daha çok belli olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    rakamlarda ciddimisiniz hocam her marka model için standart mı bu basınç oranları ?


    yağ lambası sadece nazik kullandığımda yanıyor ve kontağı aç kapa yaptığımda sönüyor bu arada


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yag filtresini degistir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • realitych R kullanıcısına yanıt

    Kullandığım filtre servisin kullandığı orjinal filtre


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt
    Siz bilirsiniz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dostum yağ lambasını yağ pompası yakar. Ya yağın az yada pompa tıkanmış yada işini yapmıyor.
    Küçük bir ihtimaldaha önce başıma geldi müşür arızası... Bence önce yağ seviyesi sonra müşür ve en son pompa...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    Malesef... aşağı-yukarı tipik veriler böyle... Müşür, basınç iyice düşmeden açmıyor. 3 psi değilse 5 psi'dır. Yani bayağı yağ gelmiyor demek istiyor. Asıl bunu anlatmak için yazdım. Ama tabii ki standart değil, boxer motorlar daha yüksek olur, eski 20W-50 yağ kullanan yataksız (çelik yataklı) motorlar... ama onların da lambanın yandığı basınç o motorlar için kritik seviyede düşük bir basınç.


    Lamba önce ara-sıra yanar onu ciddiye almak lazım. Bazen eğimde oluyor motor, ilk çalıştırmada pompa hava çekiyor o zaman da yapabilir. Veya bazı motorlarda geri kaçırma valfi yok, filtrede var. Filtre orjinal olmayınca ilk çalıştırmada yapar. Karterde ön-arka eğim daha toleranslıdır, ama bazen sağ-sol eğim çoksa kısa süreli yağsız kalabiliyor.


    Bir de müşürün soketine bakın. Bazen gevşek kalırsa, o da lambayı yakabilir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.