Şimdi Ara

X-Tronic şanzıman hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
61
Cevap
1
Favori
123.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault Clio 5 modelinde otomatik vites olarak x-tronic şanzıman kullanmış. Biraz baktım CVT ile aynı sistem olduğunu gördüm. İsim değişmiş herhalde sadece.

    Benim sorum şu , bu şanzıman türünde sürekli değişken kasnak sistemi var doğru mu ? Peki neden araçlar diğer otomatik şanzımanlarda olduğu gibi belli bir devire gelince vites atar gibi devir düşürüyor ?

    Mesela normal standart bir otomatik viteste araç 1.viteste 5 bin devire gelince 2. Vitese atar ve otomatikmen motor devri 4 binlere düşer ve geri yükselip devam eder.

    Peki bu olay x-tronic'de neden oluyor ? Devirin sürekli olarak sabit şekilde yükselip arabayı pürüzsüz bir şekilde hızlandırması gerekmez miydi ?

    Teşekkürler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Renault-Nissan tek bir firmadır, Nissan’da kullanılan CVT neyse Renault’daki CVT de odur. Nissan’ın Jatco marka (Jatco da zaten Renault-Nissan firmasının alt firması) CVT şanzımanları senelerdir saatli bomba gibi çalışıyor, Amerika’da nerdeyse her modelin her yıl modeli için Nissan’a karşı açılmış ayrı bir dava var. Renault-Nissan üretimi Jatco marka CVT şanzımanlardan uzak durmak lazım. Toyota ve Honda kendi CVTlerini üretiyor, ve şimdiye kadar kronik bir sorun görülmedi.

    http://www.nissancvtfail.com/
    Yapay Zekanın Yanıtı

    X-Tronic Şanzıman: Her Şeyi Kapsayan Rehberiniz

    X-Tronic Nedir?

    X-Tronic, Nissan tarafından geliştirilen sürekli değişken bir şanzımandır (CVT). Bu yenilikçi şanzıman, geleneksel otomatik veya manuel şanzımanlara bir alternatif sunar.

    X-Tronic Ne Demektir?

    X-Tronic, "Xtremetronic" kelimesinin kısaltmasıdır. Bu terim, şanzımanın hem performans hem de verimlilik açısından olağanüstü özelliklerini yansıtır.

    X-Tronic Şanzımanın Çalışma Prensibi

    X-Tronic şanzımanı, sürekli değişken bir kasnak sistemi kullanır. Bu kasnaklar, aracın hızına ve motor yüküne göre otomatik olarak ayarlanır. Bu ayarlama, sorunsuz ve kesintisiz bir sürüş deneyimi sağlar.

    X-Tronic Şanzımanın Avantajları

    • Pürüzsüz ve Gelişmiş Sürüş Deneyimi: X-Tronic şanzıman, geleneksel şanzımanlarda bulunan sarsıntıları ve vites geçişlerini ortadan kaldırır.
    • Geliştirilmiş Yakıt Verimliliği: CVT sistemi, motorun her zaman optimum güç ve verimlilik seviyelerinde çalışmasını sağlar. Bu da daha iyi yakıt tasarrufu ile sonuçlanır.
    • Azaltılmış Emisyonlar: X-Tronic şanzıman, yakıt verimliliğini artırarak zararlı emisyonları azaltmaya yardımcı olur.
    • Kolay Kullanım: X-Tronic şanzımanı, kullanımı kolaydır ve sürücüye çeşitli sürüş modları sunar.

    X-Tronic Şanzımanın Dezavantajları

    • Daha Yüksek Maliyet: X-Tronic şanzımanları, geleneksel şanzımanlardan daha pahalıdır.
    • Azaltılmış Motor Freni: CVT şanzımanları, geleneksel şanzımanlardan daha az motor freni sağlar. Bu, yokuş aşağı sürüşlerde veya yük taşıma sırasında bazı sürücüler için bir sorun olabilir.
    • Dayanıklılık Endişeleri: Bazı durumlarda, X-Tronic şanzımanlarında dayanıklılık sorunları bildirilmiştir. Ancak uygun bakım ve kullanımla bu sorunlar en aza indirilebilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sürekli değişken kasnağın "sanal" olarak viteslere bölünmesiyle bahsettiğiniz şey mümkün.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • B.Avcı B kullanıcısına yanıt
    Bu olayı anlatan bir video atabilme şansınız var mı hocam ben bulamadım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    Buyrun;
    Anlatan Adamlaryoutube
    Ne Nedir? | CVT Şanzıman Nasıl Çalışır?
    https://www.youtube.com/watch?v=bz6LBCj6W-c&feature=youtu.be

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    Buyrun;
    Anlatan Adamlaryoutube
    Ne Nedir? | CVT Şanzıman Nasıl Çalışır?
    https://www.youtube.com/watch?v=bz6LBCj6W-c&feature=youtu.be
    hocam çok sağolun ama bahsettiğim şey bu değil ben o vites geçiş hissi nasıl bir mekanizma ile gerçekleşiyor onu merak ediyorum .. devir düşüyor kendini toparlıyor ya hani

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • renonun cvt leri sıkıntılıydı düzelttiler mi acep
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    renonun cvt leri sıkıntılıydı düzelttiler mi acep
    Renaultun hangi CVT leri sıkıntılı??? Renaultun CVT si yok ki. X-Tronic Nissan'ın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    hocam çok sağolun ama bahsettiğim şey bu değil ben o vites geçiş hissi nasıl bir mekanizma ile gerçekleşiyor onu merak ediyorum .. devir düşüyor kendini toparlıyor ya hani

    Alıntıları Göster
    Hocam fikrim şu ki büyük ihtimalle de böyle oluyor; kayışın kasnaktaki değişimi yavaş yavaş olacağını belirli bir kademe birden düşürülerek ani değişim sağlanıyordur. Çünkü dediğiniz gibi iki kasnak arasında sonsuz döngü ile hızlandırma var. Ancak ani oran değişimleri ile vites küçültme veya büyütme hissi verilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Renaultun hangi CVT leri sıkıntılı??? Renaultun CVT si yok ki. X-Tronic Nissan'ın.

    Alıntıları Göster
    herneyse renoda kullanılan cvt ler, kimin ürettiğinin önemi yok.
  • Cvt de o vites atma diye bir şey yok.Sadece sürücü için bir devir saati ve devir çubuğu ile sanal vites yaratıp gösteriyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    herneyse renoda kullanılan cvt ler, kimin ürettiğinin önemi yok.

    Alıntıları Göster
    Sevgili kardeşim, Renault hangi modellerinde bugüne kadar CVT kullandı??? Bilmediğimiz bir modeli mi var???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raxacoricofallapatorian

    Hocam fikrim şu ki büyük ihtimalle de böyle oluyor; kayışın kasnaktaki değişimi yavaş yavaş olacağını belirli bir kademe birden düşürülerek ani değişim sağlanıyordur. Çünkü dediğiniz gibi iki kasnak arasında sonsuz döngü ile hızlandırma var. Ancak ani oran değişimleri ile vites küçültme veya büyütme hissi verilebilir.

    Alıntıları Göster
    Evet çok mantıklı, ama çok gereksiz bişey. Zaten CVT başlı başına mühendislik harikası..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    megane 3 kasalar 1.6 atmosferik benzinli motorlarda cvt sanzıman kullanıldı hocam, 2013-15 arası modellerde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    vites değişim esnasında araç beyni kısa süre gazı keserekte devir düşürebilir aslında çok zor bişey değil :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    vites değişim esnasında araç beyni kısa süre gazı keserekte devir düşürebilir aslında çok zor bişey değil :)
    Hocam CVT şanzımanda vites diye bir şey yok ki hangi vitesi değiştirirken motor devir düşürecek anlamadım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kullandıkları sıkıntılı bir şanzıman mı? Bilinen kronik sıkıntısı var mı? Tamirinin ne tutacağı biliniyor mu?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    kasnağı büyütüp-küçültürken işte hocam anlayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Alıntı"

    Geleneksel' otomatik şanzımanlarda bir dizi sabit vites oranı vardır. Bu tip şanzımanlar otomatik olarak geçerli yol hızı ve gaz kelebeği konumuna uygun bir vitesi seçer. Ancak tam olarak ideal bir dişli eşleştirmesi genellikle mümkün değildir. Buna ek olarak, çoğu otomatik şanzıman motora bağlamak için bir 'tork konvertör' kullanır. Bu bir 'lock-up*' ile donatılmış olsa da üretilen motor gücünün verimliliğinde ancak % 90'lık ortalama bir verim elde edilir.

    CVT teknolojisinde sabit aralıklı vites oranları bulunmaz. Çoğu uygulamada tork konvertör de yoktur. Adından da anlaşılacağı gibi, duruştan tam hıza kadar kesintisiz bir çalışma söz konusudur.

    Motor performansına en uygun ideal oran sağlanarak, motor D konumunda son derece verimli bir şekilde çalıştırılabilir veya agresif sürüş performansı ya da off-road koşulları için S aralığının avantajlarından yararlanılabilir.

    Teknik olarak bir CVT'de kasnağın çapı, kasnağın kenarlarındaki hareketli kısma uygulanan yağ basıncını şanzıman kontrol ünitesinin değiştirilmesi ile kontrol eder.

    Tahrik kasnağına (motor tarafı) düşük yağ basıncı uygulanır ve çelik kayışın küçük çapta çalışmasını sağlamak için kasnak genişletilir. Buna karşılık tahrik edilen (tekerlek tarafı) kasnağın daha büyük çaplı bir çapa ulaşması için yüksek yağ basıncı uygulanır. Bunun sonucunda tahrik kasnağı bir tur dönüyorken, tahrik edilen kasnak dört tur kadar döner. Bu düşük bir orandır ( 1. vites benzeri).

    En yüksek kasnak oranı (en büyük viteste), yüksek yağ basıncı tahrik kasnağına (motor tarafı) uygulanırken, tahrik edilen kasnaktaki (tekerlek tarafı) basınç düşürülür. Kasnak çapları şimdi tersine çevrilmiştir, böylece tahrik edilen kasnak, tahrik kasnağından daha hızlı döner.

    Yüksek ve düşük orana sahip bu iki pozisyon arasında, şanzıman kontrol ünitesi her kasnak için yağ basıncında doğru dengeyi sağlar. Yol koşulları ve gaz pedalı pozisyonuna göre en doğru kasnak oranı belirlenir.

    Son dönem CVT uygulamalarında en düşük kasnak oranı ile en yüksek oran arasında kademelendirme yapılmaktadır. Sürücünün vites değişim hissini yaşaması ve daha spor bir sürüş keyfi elde etmesi amacıyla yapılan uygulamalarda, sürücü bir alt veya üst orana (vitese) geçiş talep edinceye kadar kasnaklar belirli oranlarda sabit tutulur. Böylece kademeli şanzıman hissi oluşturulur.

    "Alıntı"



    Örnek vermek gerekirse mevzuatta tanımlanan tablo haliyle;

    X-Tronic şanzıman hakkında

    Gördüğünüz üzere 3ten sonra tamamen açık bırakılmıştır, siz isterseniz sanal olarak 20 kademeli bir CVT şanzımanda elde edebilirsiniz. Ayrıca mevzuat için CVT otomatik şanzıman başlığı altında konumlanmaz, otomatik ve manuel haricinde 3. bir seçenek olarak kabul edilir.




  • Renault-Nissan tek bir firmadır, Nissan’da kullanılan CVT neyse Renault’daki CVT de odur. Nissan’ın Jatco marka (Jatco da zaten Renault-Nissan firmasının alt firması) CVT şanzımanları senelerdir saatli bomba gibi çalışıyor, Amerika’da nerdeyse her modelin her yıl modeli için Nissan’a karşı açılmış ayrı bir dava var. Renault-Nissan üretimi Jatco marka CVT şanzımanlardan uzak durmak lazım. Toyota ve Honda kendi CVTlerini üretiyor, ve şimdiye kadar kronik bir sorun görülmedi.

    http://www.nissancvtfail.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 10 Mart 2020; 15:12:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aklima 0 alinan micralarda cikan sanziman sorunu ile servislerin aracin 0 dan fazla tamir fiyati bicmesi geliyor x-tronic gorunce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.