Şimdi Ara

Euro 5 motorların euro 4 motora göre artıları nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
2
Favori
29.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Euro 5 motorların euro 4 motora göre artıları nedir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Euro 5 Motorların Euro 4 Motorlara Göre Artıları

    Euro 5 motorlar, Euro 4 motorların bir sonraki neslidir ve daha gelişmiş emisyon kontrol sistemlerine sahiptir. Bu nedenle, Euro 5 motorlar Euro 4 motorlara göre birçok avantaja sahiptir.

    Azaltılmış Emisyonlar: Euro 5 motorlar, Euro 4 motorlara göre azot oksit (NOx) ve partikül madde (PM) emisyonlarını önemli ölçüde azaltır. Bu, hava kirliliğini azaltmaya ve halk sağlığını korumaya yardımcı olur.

    Daha İyi Yakıt Verimliliği: Euro 5 motorlar, optimize edilmiş yakıt enjeksiyon sistemleri ve diğer teknolojik gelişmeler sayesinde Euro 4 motorlara göre daha iyi yakıt verimliliğine sahiptir. Bu, yakıt maliyetlerini düşürür ve çevre üzerindeki etkiyi azaltır.

    Gelişmiş Güç ve Performans: Euro 5 motorlar, Euro 4 motorlara göre daha gelişmiş teknolojiler kullanır ve bu da daha iyi güç ve performans sağlar. Bu, özellikle yüksek performanslı araçlar için faydalıdır.

    Daha Uzun Motor Ömrü: Euro 5 motorlar, daha iyi emisyon kontrol sistemleri ve daha az aşınma ve yıpranmaya neden olan optimize edilmiş bileşenler sayesinde Euro 4 motorlara göre daha uzun bir motor ömrüne sahiptir.

    Avantajlı Maliyetler: Uzun vadede, Euro 5 motorların daha iyi yakıt verimliliği ve daha uzun motor ömrü, Euro 4 motorlara göre daha düşük toplam sahip olma maliyetlerine yol açabilir.

    Euro 5 Standartlarının Yasal Gereksinimleri: Birçok ülkede, Euro 5 emisyon standartlarına uymak artık yasal bir gerekliliktir. Bu nedenle, araç üreticileri Euro 5 motorlu araçlar üretmek zorundadır.

    Sonuç olarak, Euro 5 motorlar, azaltılmış emisyonlar, daha iyi yakıt verimliliği, gelişmiş güç ve performans, daha uzun motor ömrü ve avantajlı maliyetler gibi birçok avantaja sahiptir. Bu nedenle, yeni bir araç satın almayı düşünüyorsanız, Euro 5 motorlu bir araç tercih etmeniz çevresel faydalar, maliyet tasarrufları ve daha iyi performans açısından faydalı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Emisyon değerleri daha düşüktür. Bazı motorlar euro5 normlarına uygun olması için güçsüzleştirildi hatta öyle biliyorum. Bazı modellerin ise motoru euro 5e uymadigi için komple satışı kesilmişti. Yanlış hatırlamıyorsam 1.4 benzinli city satılamamıştı.
  • Daha az yakıt tüketiyor, çevreyi daha az kirletiyor, daha performanslı vs.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Daha az yakıt tüketiyor, çevreyi daha az kirletiyor, daha performanslı vs.
    Ekstra sıkıştırma ekstra risk/sorun azaltılmış ömür daha az yakıt daha yüksek performans
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Ekstra sıkıştırma ekstra risk/sorun azaltılmış ömür daha az yakıt daha yüksek performans

    Her zaman ekstra sıkıştırma olacak diye bir kaide yok... Daha yüksek performans diye de birşey yok...

    Euro 5 normunun tek farkı düşük emisyon. Bunu yakalamak için farklı yöntemler kullanılabilir. Düşük ömür diye birşey de yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Emisyon değerleri daha düşüktür. Bazı motorlar euro5 normlarına uygun olması için güçsüzleştirildi hatta öyle biliyorum. Bazı modellerin ise motoru euro 5e uymadigi için komple satışı kesilmişti. Yanlış hatırlamıyorsam 1.4 benzinli city satılamamıştı.

    City'nin satılmamasının 1.4 motorla alakası yok. Aynı motor Jazz ve Civic HB'te kullanılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Ekstra sıkıştırma ekstra risk/sorun azaltılmış ömür daha az yakıt daha yüksek performans

    Her zaman ekstra sıkıştırma olacak diye bir kaide yok... Daha yüksek performans diye de birşey yok...

    Euro 5 normunun tek farkı düşük emisyon. Bunu yakalamak için farklı yöntemler kullanılabilir. Düşük ömür diye birşey de yok...

    1.5dci 80 ve 110hp veya 1.3 multijet 75 veya 90hp bu farkları nasıl elde ettiler???

    Amaç elbette düşük karbon salınımı yinede biraz düşünürsen eğer, bir motor daha az yakıtla aynı işi yaparsa eski motora göre daha performanslı olarak değerlendirebilirsin veya aynı gücü daha düşük motor caimlerinde verbiliyor olması dahi verdiğim tanıma uyar...

    mekanikte aynı iş için ekstra parça ekstra yük ekstra risk ekstra yıpranma eskime yorulma manasına gelir yük altında çalışan parçalar daha hızlı yıpranır dersek buda bütün olarak motor ömrünü etkiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Emisyon değerleri daha düşüktür. Bazı motorlar euro5 normlarına uygun olması için güçsüzleştirildi hatta öyle biliyorum. Bazı modellerin ise motoru euro 5e uymadigi için komple satışı kesilmişti. Yanlış hatırlamıyorsam 1.4 benzinli city satılamamıştı.

    City'nin satılmamasının 1.4 motorla alakası yok. Aynı motor Jazz ve Civic HB'te kullanılıyor.

    Ben de bunu diyecektim. 1.4 83 hp motorlu jazz daha düne kadar satılıyordu ama kasa değişiminden dolayı satışı durdu son zamanlarda.
  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    Ekstra sikistirma degil yakit basinci ve puskurtme acisiyla oynarlar daha ziyade.
    Sikistirma derken de turbo basinci kastettiginizi dusunuyorum zira bir motor blogunun tasarimi degismeden sikistirma orani degismez.

    Belki duymussunuzdur muhendislikte emniyet payi vardir. Bu yuzden bilmem kac MPa basinca dayanacak biyel kolu uzerine binen yuk 200 kPa'dan 300 kPa'ya cikti diye erken yipranmaz. ECU ile oynayip fazla yakit enjekte ederek yanma odasi sicakligini tuning amaciyla artiranlari konu disi tutarim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carretera

    Ekstra sikistirma degil yakit basinci ve puskurtme acisiyla oynarlar daha ziyade.
    Sikistirma derken de turbo basinci kastettiginizi dusunuyorum zira bir motor blogunun tasarimi degismeden sikistirma orani degismez.

    Belki duymussunuzdur muhendislikte emniyet payi vardir. Bu yuzden bilmem kac MPa basinca dayanacak biyel kolu uzerine binen yuk 200 kPa'dan 300 kPa'ya cikti diye erken yipranmaz. ECU ile oynayip fazla yakit enjekte ederek yanma odasi sicakligini tuning amaciyla artiranlari konu disi tutarim.
    yakıt zamanlamalarıyla oynama,üstüne bir dpf al sana eu5..
    sıkıştırma düşürmeye başladı üreticiler yavaş yavaş..daha sarsıntısız çalışma,daha hafif iç aksam, daha düşük emisyon diye biliyorum..
    emisyon uğruna eşekleşiyor araçlar bir hayli,damacanadan su içmek varken,pipetle içmek gibi bu aralar orjinale geçtim; chipli halinden çok daha fazla gaza basıp daha fazla devir çevirtiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    yakıt zamanlamalarıyla oynama,üstüne bir dpf al sana eu5..
    sıkıştırma düşürmeye başladı üreticiler yavaş yavaş..daha sarsıntısız çalışma,daha hafif iç aksam, daha düşük emisyon diye biliyorum..
    emisyon uğruna eşekleşiyor araçlar bir hayli,damacanadan su içmek varken,pipetle içmek gibi bu aralar orjinale geçtim; chipli halinden çok daha fazla gaza basıp daha fazla devir çevirtiyorum

    Alıntıları Göster
    Euro 5 denilince ilk aklıma gelen alüminyum supap.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Euro 5 denilince ilk aklıma gelen alüminyum supap.

    Alıntıları Göster
    Benim de aklıma gelen dizel partikül filtresi ve ömrünü tamamlayınca çıkartacağı masraf.
  • Az yakit cok performans dusuk emisyon.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogretmenht

    Az yakit cok performans dusuk emisyon.
    1 euro fazla
  • 1.5 dci megane, 5 ileri olanlar euro3 80bg , euro4 85bg oldu, euro5 90bg oldu. Yakit tüketimi azaldı performans biraz daha arttı. Aynı şekilde 100bg, 105, 110 diye devam etti, 6 ileri olanlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    1.5 dci megane, 5 ileri olanlar euro3 80bg , euro4 85bg oldu, euro5 90bg oldu. Yakit tüketimi azaldı performans biraz daha arttı. Aynı şekilde 100bg, 105, 110 diye devam etti, 6 ileri olanlar
    Ayrıca Türkiye ye Sangyong Kyron un artık gelmemesinin sebebi de Kyron un Euro 4 motor kullanmasındandır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    1.5 dci megane, 5 ileri olanlar euro3 80bg , euro4 85bg oldu, euro5 90bg oldu. Yakit tüketimi azaldı performans biraz daha arttı. Aynı şekilde 100bg, 105, 110 diye devam etti, 6 ileri olanlar

    Euro norm larının performans yakıt ile alakası yoktur. Euro normları çevre kirliğini azalması açısından emisyon değerlerini aşağıya çekmek için koyulmuş bir standarttır. Euro 5 normlarına DPF (dizel partikül filtresi) konularak emisyon değerleri aşağıya çekilmesi sağlandı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    1 euro fazla

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    1.5 dci megane, 5 ileri olanlar euro3 80bg , euro4 85bg oldu, euro5 90bg oldu. Yakit tüketimi azaldı performans biraz daha arttı. Aynı şekilde 100bg, 105, 110 diye devam etti, 6 ileri olanlar

    Euro norm larının performans yakıt ile alakası yoktur. Euro normları çevre kirliğini azalması açısından emisyon değerlerini aşağıya çekmek için koyulmuş bir standarttır. Euro 5 normlarına DPF (dizel partikül filtresi) konularak emisyon değerleri aşağıya çekilmesi sağlandı.

    diğer markaları bilmem ama sonuç olarak reno her euro geçiş normunda gücü arttırmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    1.5 dci megane, 5 ileri olanlar euro3 80bg , euro4 85bg oldu, euro5 90bg oldu. Yakit tüketimi azaldı performans biraz daha arttı. Aynı şekilde 100bg, 105, 110 diye devam etti, 6 ileri olanlar

    Euro norm larının performans yakıt ile alakası yoktur. Euro normları çevre kirliğini azalması açısından emisyon değerlerini aşağıya çekmek için koyulmuş bir standarttır. Euro 5 normlarına DPF (dizel partikül filtresi) konularak emisyon değerleri aşağıya çekilmesi sağlandı.

    diğer markaları bilmem ama sonuç olarak reno her euro geçiş normunda gücü arttırmış.

    Alıntıları Göster
    euro 6 benzinlilere sahib olmak umarım bir gün nasib olur. 1.8 TSI yeni nesil motor 180 hp. euro 4 normundaki 1.2 70 beygir b sınıflarından az yakıyor. Harika performansla birlikte.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.