Şimdi Ara

X-tronic CVT hakkında bilgi ve yorumlarınızı alabilir miyim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
20.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni Nissan Qashqai 2014 ile gelecek olan bu şanzıman hakkında bilgi sahibi olanlardan bilgi( renault kullayormuş ), kullananlardan ise yorum bekliyorum.
    Diğer otomatiklere göre avantaj ve dezavantajları nelerdir? Yoksa manuel vites mi tercih edilmelidir?



    Yeni Nissan Qashqai 2014 :
    http://forum.donanimhaber.com/m_83633789/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_82991494/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tek_Türk -- 13 Kasım 2013; 14:36:14 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    X-tronic CVT Hakkında Bilgi ve Yorumlar

    X-tronic CVT Nedir?

    X-tronic CVT (Sürekli Değişken Şanzıman), Nissan tarafından geliştirilen kayışlı bir şanzıman türüdür. Geleneksel vites kutularından farklı olarak X-tronic CVT, sabit bir dişli oranı yerine sürücüye sorunsuz bir güç aktarma imkanı sağlar.

    Çalışma Prensibi:

    X-tronic CVT, iki konik kasnak ve bunların arasında hareket eden metal bir kayış kullanır. Kasnakların çapları değişerek kayışın hızını ve dolayısıyla aracın hızını ayarlar. Bu sistem, vites değişimleri sırasında güç kayıplarını en aza indirir ve daha yumuşak bir sürüş deneyimi sunar.

    X-tronic CVT'nin Avantajları:

    • Yumuşak Sürüş: Sabit dişli oranları olmadığı için X-tronic CVT, vites değişimleri sırasında sarsıntıları ortadan kaldırarak rahat bir sürüş deneyimi sağlar.
    • Daha İyi Yakıt Verimliliği: X-tronic CVT, her zaman optimum motor devrini koruyarak yakıt verimliliğini artırır.
    • Güçlü Performans: X-tronic CVT, motor gücünü tekerleklere daha verimli bir şekilde aktararak araçların performansını yükseltir.
    • Kolay Kontrol: X-tronic CVT'nin kullanımı kolaydır ve sürücünün manuel vites değiştirmekle uğraşmasına gerek kalmaz.

    X-tronic CVT vs Diğer CVT'ler:

    X-tronic CVT, diğer CVT'lerden daha gelişmiş bir kayış tasarımı ve daha dayanıklı malzemeler kullanır. Bu özellikler, daha uzun ömürlü ve daha verimli bir şanzıman ile sonuçlanır.

    X-tronic CVT Hakkında Yorumlar:

    Kullanıcı yorumları genel olarak X-tronic CVT'nin yumuşak sürüşü, yakıt verimliliği ve güvenilirliğini övmektedir. Bununla birlikte, bazı kullanıcılar CVT'lerin bazen geleneksel şanzımanlara kıyasla daha az hassas yanıt verdiğini belirtmiştir.

    Sonuç olarak, X-tronic CVT, daha yumuşak bir sürüş deneyimi, artırılmış yakıt verimliliği ve güçlü performans arayan sürücüler için mükemmel bir seçenektir. Kullanım kolaylığı ve dayanıklılığı, onu rakiplerinden ayırır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben de merak ediyorum bu otomatik şanzımanı ama renault'un kullandığı edc (çift kavrama) cvt değil...

    Kullanıcı tecrübelerini de merak ediyorum ama vites ile ilgili bilgi nissan sayfasından link:

    nissan technological development activities
    XTRONIC CVT
    http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/cvt.html




  • Halihazırda Fluence-Megane benzinli modellerde kullanılan bildiğimiz CVT şanzıman.
    Vites geçişleri olmayan, yakıt olarak iyi, kronik bir sorunu da bulunmayan diğer CVT'lerden bir farkı olduğunu sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EPICA

    Halihazırda Fluence-Megane benzinli modellerde kullanılan bildiğimiz CVT şanzıman.
    Vites geçişleri olmayan, yakıt olarak iyi, kronik bir sorunu da bulunmayan diğer CVT'lerden bir farkı olduğunu sanmıyorum.

    bu cvt o cvt degil,

    burdaki,yuksek hp ve tork icin gelistirilmis olani
    nissan technological development activities
    XTRONIC CVT
    http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/cvt.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goofyitu -- 13 Kasım 2013; 16:12:37 >




  • Tahminim foresterda kullanılan şanzımana yakındır.
    Forester kullanıcılarını bulun.(2.0d)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Tahminim foresterda kullanılan şanzımana yakındır.
    Forester kullanıcılarını bulun.(2.0d)

    Forester degil outback dizel'de CVT var. Gerci Forester ve Outback benzinli CVT var ama o ayrı bir konu. Yeni Civic Amerika'da CVT geliyor. Daha büyük motorlu olan Accord'da CVT ile gelecek, zaten Nissan Altima'da CVT ile sunuluyor orda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoka

    quote:

    Orijinalden alıntı: sevket861

    Tahminim foresterda kullanılan şanzımana yakındır.
    Forester kullanıcılarını bulun.(2.0d)

    Forester degil outback dizel'de CVT var. Gerci Forester ve Outback benzinli CVT var ama o ayrı bir konu. Yeni Civic Amerika'da CVT geliyor. Daha büyük motorlu olan Accord'da CVT ile gelecek, zaten Nissan Altima'da CVT ile sunuluyor orda.

    Yanlışlık olmuş hocam.
    Outback de var cvt.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vites geçişi diye bir şey yok CVTde. Şanzıman devir boyunca çapların değişmesiyle işliyor. Scooter motorlardaki gibi bastıkça hızlanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fluence de var gözüküyor. Fluence kullanıp deneyen oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tam otomatiğe göre nasıldır?
  • tek_Türk kullanıcısına yanıt
    kardeşim şu pm ni açta yazayım mevzuyu ben 8 senedir dizel cvt ye biniyorum.forumda artık kimseye direkt bilgi paylaşıp iyilik yapmayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    kardeşim şu pm ni açta yazayım mevzuyu ben 8 senedir dizel cvt ye biniyorum.forumda artık kimseye direkt bilgi paylaşıp iyilik yapmayacağım.

    pm açık! ayarlarda açık gözüküyor.
    Bu forumda herkes kafasına göre takılıyor zaten. Bu nedenle eleştirenlere kafayı takma, ben takmıyorum. Herkesin doğrusu kendinedir. Bence her insanın fikri, deneyimi farklı bir bakış açısı oluşturur. Bu da faydalıdır. Engellemeye çalışanlar kasıtlı yapıyorlarsa, yaptıklarından utansınlar.
  • tek_Türk kullanıcısına yanıt
    özelden yazdım uzun oldu mesajları en eskiden yeniye doğru oku konu bütünlüğü bozulmasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    özelden yazdım uzun oldu mesajları en eskiden yeniye doğru oku konu bütünlüğü bozulmasın

    Uzun fakat açıklayıcı olmuş. Bilgi için teşekkür ederim.
  • tek_Türk kullanıcısına yanıt
    rica ederim umarım işe yaramıştır.
  • cvt sonuçda bir sistem biliyosunuz bisürü firma üretiyo. Audi de bazı modellerde kullanıyo (multitronic). Mühüm olan cvt nin de kaliteli yapılmasıymış. Bizde 2013 Megane 3 x-tronic cvt var. Biz sorun çıkarmaz inşallah diye aldık. Şu an araç 4000 km de. Ancak çok konforlu değil. Evet vites geçişleri hissedilmiyo ama ara hızlanmalar maalesef çok iyi değil. Gücü törpülüyo, tüketim yüksek. Ancak ben koskoca firmaların milleti şanzımandan (öttürdüklerini desem yanlış olur) madur edebildikelrini (diyim) hesaba katarak "sorunsuzluk > tüketim-konfor-gücü aktarabilme" formülüne göre tercih yaptım. Bu formülü tersten yazsaydık çift kavralamalı bir şanzıman tercih ederdik. Tabii tercihimiz ne kadar doğru zaman gösterecek. Bence zaten herhangi bir otomatik şanzımanı almadan önce muhakkak kişinin bir test etmesi lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doritoch -- 17 Kasım 2013; 22:55:35 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.