Şimdi Ara

Lpg Ayarı Nasıl Yapılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
28.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar. Lpg nasıl ayarlanır ve 20tl kar edilir onu öğreneceğiz şimdi. Ancak ben yalabilirim diyorsanız uğraşın yoksa ayarı hepten bozulabilir.

    Önce aracınızı mümkünse benzinle ısıtınız. Motorunuz çalışma sıcaklığına geldiğinde stop ediniz ve fanın durmasını bekleyiniz. Resimde görülen gaz ayar vidasını sonuna kadar sıkınız. Rolanti ayar vidasını sonuna kadar sıkıp geriye doğru 3 tam tur çeviriniz. En alt resimde görülen üst limit vanasını sonuna kadar açınız. Şimdi aracınızı çalıştırınız. Eğer motor çalışmıyorsa Rolanti ayar vidasını yarım tur sıkarak yada gevşeterek aracın ideal rolanti devrinde çalışmasını sağlayınız (800-900 Devir idealdir).
     Lpg Ayarı Nasıl Yapılır?

    Aracımızın rolanti ayarını yaptık. Şimdi sıra gaz ayarında. Daha önce sıktığımız Gaz ayar vidasını aracınız çalışırken gevşetmeye başlayın. Aracınızın rolanti devri değiştiği an gevşetmeyi bırakıp gaz ayar vidasını yarım tur sıkınız. Ayarınızın doğruluğundan emin olmak için motorun gaz yiyip yemediğini kontrol ediniz. Gaz yemiyorsa biraz daha açabilir yada kısabilirsiniz ancak hassas olun ,fazla kısmamaya yada açmamaya çalışın.
     Lpg Ayarı Nasıl Yapılır?
    Şimdi gaz üst limit ayarını yapacağız. Resimlerde en altta olan gaz hortumu üzerindeki vanayı kullanacağız. Motorunuzu 3000-3200 arası bir devire getirip bu devirde sabit tutun. Daha önce sonuna kadar açtığımız üst limit ayar vanasını yavaş yavaş kısmaya başlayın. Motorun tepki verip devrinin düşmeye başladığı anda vanayı kısmayı bırakın. Yüksek devirli araç kullanmayı seviyorsanız biraz daha açabilirsiniz. Gaz ayarınız bitmiştir.

     Lpg Ayarı Nasıl Yapılır?

    Tavsiyeler: Gazlı bir araçta yakıt ekonomisinin en önemli unsuru doğru ayar ve temiz hava filitresidir. Hava filitrenizi sık sık temizleyin. Hava filitresine ters hava tutulmayacağını ,temiz kısımdan kirli kısma doğru hava verilmesi gerektiğini "yakıt ekonomisi" kısmında işlemiştik. Bir diğer önemli husus ise bujilerdir. Gazlı araçlar kurum tutmadığından ötürü çoğu kez temiz çıkan buji bakanları yanıltabilmektedir. Bujide önemli olan kanca ile ateşleme noktası arası mesafedir. Gazlı bir aracın bujisi benzinli bir araçtan da çabuk aşınacaktır. Bu nedenle en fazla iki bakımda bir bujilerinizi değiştirin. Yazlık ve kışlık olmak üzere yılda iki defa ayar yapın. Gaz filitrenizi zamanında değiştirin. Tıkalı gaz filitresi aracınızın performansını düşürecektir.

    Kaynak:evdeteknik.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 6 Haziran 2014; 11:06:20 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG Ayarı Nasıl Yapılır?

    LPG'li araçların yakıt tüketimini ve performansını optimize etmek için düzenli olarak LPG ayarı yapılması gerekmektedir. İşte LPG ayarı yapma adımları:

    Gerekli Malzemeler:

    • Dörtgen anahtarı
    • Gaz montajı ayar vidasını sıkmak için anahtar
    • LPG ayar cihazı (isteğe bağlı)

    Adımlar:

    1. Motoru ısıtın: Motoru 15-20 dakika rölantide çalıştırın. Bu, motorun ve LPG sisteminin ısınmasını ve ayar için uygun hale gelmesini sağlayacaktır.

    2. Gaz montajı ayar vidasını bulun: Gaz montajının üzerinde "s" şeklindeki ayar vidasını bulacaksın. Vidalara kolayca erişebilmek için hava filtresini çıkarman gerekebilir.

    3. Rölanti devrini ayarlayın: Motoru rölantide çalıştırın ve dörtgen anahtarı kullanarak rölanti ayar vidasını saat yönünde çevirerek rölanti devrini artırın veya saat yönünün tersine çevirerek azaltın. İdeal rölanti devri, araç modeline bağlı olarak değişir ve genellikle 750-900 RPM aralığındadır.

    4. LPG karışımını ayarlayın: LPG ayar cihazını veya bir vakum göstergesini kullanarak LPG karışımını ayarlayın. Cihazı talimatlara göre bağlayın ve motor çalışırken rölanti vida ayarını kullanarak karışımı ayarlayın. İdeal karışım, cihazın üreticisi tarafından belirtilen değerlere uygun olmalıdır.

    5. Gaz montajı ayar vidasını sıkın: LPG ayar cihazını çıkardıktan sonra, gaz montajı ayar vidasını anahtarla iyice sıkın.

    6. Test sürüşü yapın: Ayarları yaptıktan sonra, performansını ve yakıt tüketimini kontrol etmek için bir test sürüşü yapın. Gerekirse, ayarları daha fazla ince ayar yapmak için adımları tekrarlayın.

    Önemli Notlar:

    • LPG ayarı, aracın güvenliği ve performansı için çok önemlidir.
    • Ayar işlemini yetkili bir teknisyene yaptırmak en iyisidir.
    • Düzenli LPG ayarı, LPG sisteminin ömrünü uzatmaya, yakıt tüketimini azaltmaya ve aracın performansını iyileştirmeye yardımcı olur.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu sıralı için değildir herhalde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    Bu sıralı için değildir herhalde..

    Sirali sistemde bilgisayarla ayarlama yapiliyor hocam. Farkli sekilde ayar yapiliyormu eve gidince bi bakayim ona gore yorum yaparim.
  • Yani artık sıralı sistem lpg olmayan çok az araba var. Sıralı için program ara kablo ve laptop mecburi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    Yani artık sıralı sistem lpg olmayan çok az araba var. Sıralı için program ara kablo ve laptop mecburi..
    Pek çoğumuzun işine yaramıyor ama olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UsainBolt

    Pek çoğumuzun işine yaramıyor ama olsun

    Isine yarayan illaki birileri olur canim
  • lpg ciler araç çalışırken yapıyorlardı önceki aracımdan biliyorum siz stop edip yapıyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458

    lpg ciler araç çalışırken yapıyorlardı önceki aracımdan biliyorum siz stop edip yapıyorsunuz

    Vidayi siktiktan sonra calistiriyoruz hocam. Aracin calisip calismayacagini anlamak icin sanirim.
  • Bizim arabada da sıralı sistem var gaz ayarı içinde 20 TL para istiyorlar. Şimdi bizim araba 20 TL ile ortalama 65 km falan yol yapabilir. Sene de 2 kez ayar yaptırırsak ve 40 TL yani 130 km yol yapabileceğimiz parayı verirsek kar etmek için bu oranda tasarruf lazım. Şimdi soruyorum: "Gaz ayarı arabamda nasıl bir tasarruf yapmaya yol açar? Benzinden gaza geçiş süresi mi düşer yoksa yolda giderken ki maliyeti de azaltır mı?
  • drofsyaf D kullanıcısına yanıt
    Oncelikle gaza gecis isisini dusurmek tavsiye edilmez. Motorun az isinmasi gerekiyor gaza gecmesi icin. Erken gecilen gaz zamanla soruna yol açabilir.. Ayar yapıldığında ise yakitin tam ve verimli yanmasi saglanir. Zengin fakir karisim orani ayarlanir. Böylelikle tasarruf etmis oluruz
  • bi zamanlar her hafta sıkar açardım,hatta tüpçüye götürürdüm o daha beter ederderdisattım kurtuldumideal ayar NOTER de verilir
  • Bu konu çok işime yarayacak. LPG ustaları(!) bir halttan anlamıyorlar, bir ayarlayamadılar
  • Youtube'da şöyle birşeye denk geldim, işinizi görebilir





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LampdaLamp -- 22 Aralık 2016; 16:23:8 >
  • Pi kullanıcısına yanıt
    Bizim araba kışın en soğuk aylarında, araba rölantide çalışırken 12 dk'da gaza geçiyor. Yazında 2-3 dk'da geçiyor normal mi bilmiyorum?
  • drofsyaf D kullanıcısına yanıt
    Nasil yani rolantide? Kisin arabayi calistirdin. Biraz bekle. O ilk çalıştirmadaki yuksek rolanti hafif dussun. Sonra yuksek devre cikmadan yola cik. Durdugun yerde rolantide beklemek daha gereksiz ve fazla yakit tüketimine yol acar. Arabayi giderken isit usta.

    Bu sekilde yapıyorsan da 12 dakkada geçiyorsa gaza bir sorun olabilir. Kisin 40 dereceye ayarlatiyor kimisi mesela.
  • Hocam durum tam olarak şöyle: Evden biriyle, bi yere gideceğim zaman erkenden gider aracı ısıtırım. Genellikle birlikte gideceğim kişi gelmeden 5 dk falan önce inmeye çalışırım. Marşa bastıktan sonra hiç gaz pedalına basmadan rolanti de beklerim hava tahmini 2/-3 derece olur. O esnada yol bilgisayarından anlık yakıt tüketimine bakarım. Yaz aylarında veya araç sıcakken 0.8 lt tüketir ancak kışın ilk çalıştığında 2.4 lt, 2 dk sonra 1.8 lt, sonra 1.4 falan oldu mu takriben 5/6 dk geçince kalkarım. Ama bir gün evdekiler gecikince bakayım dedim kaç dk da geçecek LPG'ye tam 12 dk oldu ve son 3-4 dk'sı anlık tüketim de dengelenmişti.
    Bu arada acil işim oldumu 1 dk bekleyip çıkıyorum. Çıktığım yerde 1-2 dakika en fazla 2. viteste gideceğim bi yer oluyor. 2700 devri geçmemeye çalışıyorum.
  • drofsyaf D kullanıcısına yanıt
    Durdugu yerde cabuk gecmez. 12 dakka da cok geldi bana. Hareket halinde 2 3 km sonra gecmesi lazim bence
  • Pi kullanıcısına yanıt
    Hareket halinde hemen hemen dediğiniz sürede geçiyor ancak dururken biraz uzun sürüyor. Belki dediğiniz gibi ayarı 40°'ye ayarlamış olabilirler.
  • drofsyaf D kullanıcısına yanıt
    O zaman normal diyebiliriz. Bizim arkadasin 4 kmye yakın geciyor
  • Allah kurtarsin kardeşler. Isiniz gerçekten zor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.