merhaba arkadaşlar bende 96 model tipo slx bi araç var düşük devirlerde lpg de vuruntu daha doğrusu şıkırdama sesi geliyor birazda rölanti problemi var sanırım avans ayarı ile ilgili bir durum çünkü böyle bir olay daha önce sahip olduğum başka model bir karbüratörlü araçtada başıma gelmişti karbüratörlü araçlarda bu ayar elle mi yapılır yoksa bir makinası falan varmıdır acaba
Benzinli karbiratörlü araçlarda avans ayarı ne kadar tutar? Sanırım dizel araçlarda pahalı...
Avans ayarını bazı araclar otomatik kendi düzenler.Bazı araclarda ateşleme avansını ölcen bir aletten cıkan lazer ışınlarla avans ölçülerek el yordamı ile bobinin açısı değiştirilerek yapılır. Çok basit ayarlanır, 10 lira yeter.Ayrıca avans artırıdıgında-azaltıldıgında rolanti degerleri değişir.Ancak avans ayar bozuklugu şakırdama yapmaz.O ancak subap ayarının bozuklugundan olur. Saygılar.
hocam şakırdama sesi subap ayarlarında veya pistonların krank miline bağlandığı beşikten gelir.
avans düşükse motor devri düşük olur ve motor cansız çalışır.
bu bahsettiğim olay özellikle yokuş çıkarken arabanın devri çok düşmeden oluyor araç lpgli ve otobandada 140 ı falan pek geçmiyor yani sebep aynımı acaba bide çözüm önerileriniz nedir ayrıca arabaya patinaj çektirdiğimde araba çok az gidip bayılıyor yavaşlıyor ayağımı gazdan çekince rahatliıyor gibi ne dersiniz sorun nerde acaba
Anlatımınızdan lpg filtresinin tıkalı oldugu anlaşılıyor. Cekiş düşüklüğünün bir cok nedeni olabilir.Ancak öncelikle atş.bobini, buji ve buji kab. direncleri ölcülmeli gerekli ise tereddütsüz degiştirilmeli.Avans ve subap ayarı yapılmalı, hava filtresi yenilenmeli. Aracta katalitik konvektor varsa ve tıkalıysa buda cekişi son derece etkiler.
buji, buji kabloları ve ateşleme sistemi ile ilgili pek çok parça hava filtresi hepsi teni değişti ama sorun hala devam ediyor
Kardeş sorununun avansla alakalı olduğunu sanmıyorum, avans ayarı bozuksa rölantide değil çekişte ve devirlenme sırasında asıl problemler yaşanır, öksürme veya devir almama gibi... Ben avansı ayarlarken rölantide hiçbir şey anlaşılmıyor, anca sert bi kalkış yaparken motorun gaz yemesine göre ayarın tutup tutmadığı belli oluyor...
quote:
Orjinalden alıntı: djoz
Kardeş sorununun avansla alakalı olduğunu sanmıyorum, avans ayarı bozuksa rölantide değil çekişte ve devirlenme sırasında asıl problemler yaşanır, öksürme veya devir almama gibi... Ben avansı ayarlarken rölantide hiçbir şey anlaşılmıyor, anca sert bi kalkış yaparken motorun gaz yemesine göre ayarın tutup tutmadığı belli oluyor...
evet haklisin istedikleri kadar makina ile ayarlasalarda avans deneye deneye daha iyi oluyor az dondureceksin cikip bir tutr atacan olmadi bir daha olmadi deri cevirecen vs vs vs
haaa birde avnsla karburatorun alakasi yok
Buradaki linkte teorik ve yazının sonunda pratik anlatımlar var. LPG li araçlar içinde tavsiyelerde bulunulmuş. Bir bakın derim.
Subab ayarı zamanı gelmiştir büyük ihtimal şıkırdama sesi yapar. Avans ayarı bozuksada özellikle benzinde ara ara şıkır şıkır ses duyulabilir illaki sübandan yapıcak diye birşey yok.
Bahsettiğiniz çekiş problemide büyük ihtimal gaz ayarından; çok açık olabilir gaz verdiğinizde boğuluyodur yada çok kısıktır yetiştiremiyodur. Avans ayarı 10tl lik her ustanın yapabileceği birşey yaptırın birde gaz ayarı yaptırıp lpg bakımı gelmişse 10.000km dir bakıma girmiyorsa lpg bakımınıda yaptırın. Düzgün yerlerden gaz almaya çalışın petrol ofisi ve opet benim favorim. Ondan sonra çözülmezse sübablara el atarsınız.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme