Şimdi Ara

Motor soğukken dip gaz yapılır mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
6.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kardeşime 2012 hyundai i20 bakıyorduk ama geçen hafta subaru impreza aldık. 2004 model. Benzin manuel. Araba 4 çeker birde performanslı olunca tüm aile arabaya sardı. Ben bile kendi arabamı kullanmadım 3 gündür

    Ben arabaya bineceğim zaman 5-10 dk motor ısınsın diye bekliyorum sonra kullanıyorum.

    Babam arabada marşa basıp ana caddeye çıkınca arabayı sanki kesiciye sokuyor. Şöyle ifade edeyim hatta ; 1. Vitesi 2. Vitesi 6-7 bin devirde değiştirip mutlu oluyor resmen. Adamda haklı aslında yıllarca toyota kullanmış hayattan zevk alamadım diyor.


    Neyse arkadaşlar. Babama araba ısınınca istediğin kadar yüklen arabaya dedim ama motor ısısı en alttayken bile vazgeçmiyor.

    Çok bi zararı olur mu ? Eğer çok zararı varsa babamla ciddi şekilde konuşayım. Kalbi kırılmasın diye birşey demedim şimdilik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Çakıltaşı__1 -- 30 Ocak 2018; 19:08:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • hararet göstergesi yerinden kıpırdamaya başlamadan önce yüksek devir çevrirse motoru kucağa alması yakındır heleki Subaru gibi bir motor için.
  • Motor ideal çalışma sıcaklığına erişmeden yapılan bu tarz bir hareket uzun vadede ciddi sıkıntılar (yatak sarması vb.) yaratır.

    Uygun bir dille uyarmanızı tavsiye ederim.


    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BloodyShift -- 30 Ocak 2018; 19:23:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun vadede motor yatak sardı diye rektefiyeye girersiniz.
  • Fena zarar bu kadar mı değersiz aracınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    hararet göstergesi yerinden kıpırdamaya başlamadan önce yüksek devir çevrirse motoru kucağa alması yakındır heleki Subaru gibi bir motor için.


    Çok saolun hocam. Fazla bir zararı dokunmaz diye karışmıyordum. Bundan sonra motoru ısıttıktan sonra kullanmasını söyleyeceğim. Muhtemelen 3-5 severden bir şey olmamıştır. Neyseki devamı gelmeyecek.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli arabayı rölantide 10 dk. bekletmenin de pek manası yok. En güzeli soğuk havalarda önce marşa basıp sonra kemer vs. İle uğraşmak. Yani en fazla 1 dakika yeterli. Tabii normal soğuklardan bahsediyorum. -15, -20 ayrı bir durum.



    Yazın ise beklemeye hiç gerek yok. Marşa basın 5-10 saniye fazlasıyla yeterli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 31 Ocak 2018; 17:38:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor neden hararet yapar
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Motor soğutma sıvısı ve motorun diğer bileşenleri ideal sıcaklığa ulaşmadan yapılan 4000 devir ve üzeri zorlamalar, ağır hasarlar bırakır. Ancak bu bir iki seferde değil, sürekli aynı sürüş stilinde olur.

    Dizeller için sıkıntı daha büyük, enjektör ve turbo gibi pahalı iki ekstra parça daha kolay bozulur.

    Bilgisayar parçaları bile kışın soğuk havada dışarıdan eve getirince, 1 saat bekleyin oda sıcaklığına alıştıktan sonra çalıştırın diye bir tabir vardır. Motor daha hassas ve parçası bol ve tamamen mekanik bir parça. Contalar, bloklar vs... hasar gördüğü zaman masraf artar.

    Hoş Türkiye'de 100 kişiden 90'ı çalıştırır çalıştırmaz dip gaz yapıp gidiyor, özellikle de eğitimsiz şirket arabası kullananlar. Cari açığa kadar gider bu konu neyse...

    Açıklama için teşekkür ederim hocam. Daha demin konuşuyordum babamla. Babamıda ikna ettim artık ısı göstergesi normal seviye ye gelince kullanır inşallah.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Isınmadan zorlamak iyi değil ama turbo araçları bırakın zorlamayı turbo yağlaması başlamadan hareket ettirmek bile iyi değil. Peder böyle devam ederse yeni bi turbo almak zorunda kalmanız çok sürmez. Subaru olmasaydı başka marka olsaydı belki de çoktan sanayiyi boyladıydınız.
  • Ben çok hassasım o konuda araç dizel zaten kızdırma bujilerinde bir sorun var bir türlü çözemiyoruz o yüzden rahat 3 dakika rölantide bekletiyorum sürerken de 2000 deviri geçmiyorum. Ama acelem olduğunda haliyle 3000 devirlerde vites değiştirince motor çok daha hızlı ısınıyor bende kıyamıyorum bunu yapmaya 15-20 dakikada anca 90 dereceye geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayide tanıdığın iyi bir usta varsa motor soğukken dip gaz çok güzel yapılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sence yapılır mı ? Konu çok gereksiz olmuş açıkçası...
  • Yataktan kalkar kalkmaz Allah ne verdiyse koşmaya benzer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burda yazılanları okutun , herhalde artık yapmayı bırakır.

    çok kısa öz bir örnek. soğuk bardağa, çay dökünce neden kırılır ?
    motorda aynı durumda birden ısıya maruz kalırsa film bir süre sonra kopar.
  • Soğuk motorla dipgaz yapılmaz.
    Ayrıca sabah araba ısınsın diye 10 dk. beklemeye görek yok.
    Beklerken harcadığın yakıtla yol yaparsın.
    Araç ısınana kadar 2.500 deviri geçmeden yumuşak kullan yeter.
  • Çok zararlı, ideal hararete ulaşmadan 2500-3000 deviri geçmeyin. Ayrıca aracı rölantide ısıtmayın. Çalıştırıp 30 saniye bekledikten sonra sakin sakin kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7000 devirde değiştiriyosa bi çekici kartviziti bulunsun torpidoda
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.