Şimdi Ara

Motor sıcakken geç çalışma ve devir düşüklüğü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
5.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabam bazen geç çalışıyor ve geç çalıştığında devir 750-800 arasında oluyor titreme yapıyor ama bazende hemen alıyor marşı motor sıcakken yapıyor genelde
    devir düşüklüğü sadece motor geç çalıştığı zamanlarda oluyor. Hemen çalıştığında rölanti devrinde herhangi bi sorun olmuyor.
    Araç 1.3 Corolla 98 model



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SweentLyy -- 13 Temmuz 2014; 14:22:32 >



  • Yok mu fikri olan
  • Marş motoru ve kömürlere bakılabilir. Bizim siena da öyle yapıyordu. Sabah ilk çalıştırmada tık diye alıyordu ama sonra motor ısınınca zor alıyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Marş motoru ve kömürlere bakılabilir. Bizim siena da öyle yapıyordu. Sabah ilk çalıştırmada tık diye alıyordu ama sonra motor ısınınca zor alıyordu

    devir düşüklüğünüde kömürler yapıyo olabilir mi yoksa başka bi yerde dahamı sorun var ?
  • Disbrtor ya da subap ayarindan kuvvetle muhtemel. Aracin yeni model olsaydi hararet musuru diyebilirdim.ancak oyle degildir yine muhtemel. Ben bi arac var bi tanidikda 1.3 corolla enjektorun biri calismiyor oyle de biniyor, bumdan da olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizdeki eski karbüratörlü felicia da yapardı. soğukta ilk marşta çalışıyor diye övündüğümüz araba 1dk'nın sonunda stop et tekrar çalıştır yapınca almıyordu bir türlü marşı :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haislip_13

    bizdeki eski karbüratörlü felicia da yapardı. soğukta ilk marşta çalışıyor diye övündüğümüz araba 1dk'nın sonunda stop et tekrar çalıştır yapınca almıyordu bir türlü marşı :D

    Çözüm bulabildiniz mi ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • karbüratörlü ise benzin buharından boğuluyor olabilir... karbüratörünüzün hava/benzin ayarlarına bir baktırın...
  • SweentLyy kullanıcısına yanıt
    Kimsenin aklina gelmemis yaziyim dedim hocam jikleden veya gaz kelebeginden olabilir eger otomatik jikleyse degilsede bi bakin belki hafif acik kalmistir bide lpg liyse bi lpg takan ustaya gorurun o bi baksin cunku bi ayar var ondan da olabilir sorunu cozdugunuz zaman yazarsanaiz sevinirim hocam iyi geceler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SweentLyy kullanıcısına yanıt
    hocam pek üzerinde durmadık açıkçası (felicia'da bazı sorunların üstünde çok durmamak lazım sonu gelmiyor çünkü(:(: ) çok rahatsız edici değildi biraz gazı fazla pompalamak lazımdı çalışıyodu.
    aşağıda bi arkadaş jikleden kaynaklı olabilir demiş kuvvetle muhtemel ben de karbüratördeki pislik olabilir diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alibulut42

    Kimsenin aklina gelmemis yaziyim dedim hocam jikleden veya gaz kelebeginden olabilir eger otomatik jikleyse degilsede bi bakin belki hafif acik kalmistir bide lpg liyse bi lpg takan ustaya gorurun o bi baksin cunku bi ayar var ondan da olabilir sorunu cozdugunuz zaman yazarsanaiz sevinirim hocam iyi geceler.

    lpg yok gaz kelebeğinden bende şüphelendim bakıcaz çözüm bulunca söylerim sağolun
  • SweentLyy kullanıcısına yanıt
    benzer bir sorun için Onno Usta'nın cevabı...alıntı...

    "...motor haznesi iç harareti bilhassa yaz aylarında yüksektir. Aracın motorunu stop ettiğinizde her motorda olduğu gibi su harareti yükselir ve ısınan suyun da tabiat kanunu yükselmesi ve suyun üst seviyelerine doğru hareketi ile emme manifoldu bölgesinde yüksek ısı oluşur. Yüksek motor haznesi ve su harareti ise yakıtın akışkanlığını ve yanma gücünü etkiler ve geç çalışma başlar. Bu geç çalışma akabinde ise hemen ani gaza tepkiler de zayıf ve teklemelidir.

    Bu sorunu gidermek için öncelikle termostat, fan motoru ve emme manifold su dolaşımını kontrol etmek gereklidir. Antifriz kullanılmayan motorlarda bu kritik bölgelerde çamurlaşma ve tıkanmalar söz konusudur. Tıkanma ise su dolaşımını etkilediğinden belli kritik noktaların da su ile soğuması veya hararetlerin normalize edilmesi de mümkün olmaz.

    Birçok üretici emme manifoldunun aracın iç paneline yakın olması ile yoldan alınan hava ile soğuyamamasına o bölgeye motor haznesine eklenen bir hava hararet algılama sistemine paralel soğutma fanı eklemiştir ve sıcak havalarda motoru stop ettiğinizde bu fan yüksek hararetlerde çalışarak emme manifold ve kelebek takımını soğutur. Sonuçta şikayet ettiğiniz sorun yaşanmaz. Örnek Renault Flash. Bir diğer neden ise benzinin enjektöre gerekli basıncı sağlayıp fazlasının Yakıt deposuna geri dönüşünde yaşanır. Buna dizellerde de çok rastlanır.

    Motorun sıcak kelebek takımı, Motor haznesi ısısı ile ısınan benzin depoya ısınarak geri dönüş yapar. Yakıt deposunda var olan yakıt miktarının az olması sonucunda ise yakıt depoda da ısınır ve soğuk taze yakıtın motora sevki de mümkün olmayarak gittikçe ısınan bir yakıt enjektörlere yönlenir.

    Bu soruna çare; depoyu her zaman dolu veya doluya yakın tutmaktır yada motoru stop ettiğinizde fan motorunun ısıyı normal seviyeye kadar soğutuncaya kadar çalışmasını sağlayan bir ek veya kelebek takımını soğutan Renault menşeili sistemi uygulayacaksınız."
    @SweentLyy




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.