Şimdi Ara

Motor sıcaklığı çok artıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
1
Favori
9.455
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hiç devir 2.5 geçmemesine rağmen sıcaklık 97 98 civarında

    Bende motor suyu denilen pembe suya baktım min çizgisinin altında ve fokur da ma yapıyor du

    Resimde biraz yükselmiş hali ilk motoru kapattığımda daha aşağıda ve fokurdama vardı

    Arac 2016 polo 1.2 tsi dsg

    Aracın dış sıcaklığı da yüksek derece 48 50 felan gösteriyor du

    Aracın garantisi yok ne yapmam gerek kısa mesafede ısınıyor



  • Motor sıcaklığı çok artıyor
  • Hocam su seviyesine dikkat ediniz mutlaka. Fakat 97 98 dereceler normal. Ben uzun yolda giderken bakıyorum bazen bilgisayardan, bu dereceleri görüyorum
    Benim araba da 1.2 tsi manuel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yigit3735 -- 11 Temmuz 2019; 19:2:38 >
  • Hararet göstergesi 90 ı geçiyor mu ? Yol bilgisayarından yağ sıcaklığına bakıyor olmayasınız ?
  • Arkadaşin söyledigi gibi yağ sicakliğina bakiyo olmiyasinn sanirsam hararet göstergesi olmasi lazim.? Ayrica fokur dama var yazmişsiniz fokurdama iyi bişey değil bence eminmisin hem derece hem fokurdama işinden.??
  • hararet şüpesi olan araba kesinlikle kullanılmamalı. hele bu temmuz ayında.
    basit bir gevşeme yok yere en az bi conta masrafı açar, en kötüsü ise sonu yok.

    fokurdama varsa; bir yerlerden, muhtemelen kapaktan, basınç kaybı olabilir. her araba aynı değil, babamınki 1 ay yanlışlıkla su deposu kapaksız kullanılmış tık demedi, benim eski arabayla 40 derecede 6 saat uzun yoldan geldiğinde kapağı az gevşettim fokurdamaya başlamıştı. göstergenin coşması genelde termostat sıkıntısı, buz gibi havada kontağı açar açmaz fan açması ise müşürden kaynaklı oluyor.
  • Soğutma kabını açtıysanız basınç serbest kalıp kaba oksijen dolacağı için fokurdama yapar fakat kapalıyken yaptıysa su kaynatıyor aracınız.

    Soğutma suyunuz %100 antifrizden oluşuyorsa bu oranı %50-60 su %40 antifriz olarak düzeltin. Sadece antifriz olan soğutma suyu yeteri kadar soğutma performansı sağlamaz

    Görünen sorun termostat arızası gibi. Eğer termostat gerektiğinden fazla kapalı kalıp motordaki sıcak suyu zamanında radyatöre yollamıyorsa bu harareti yükseltir.Bence en olası sorun bu gibi duruyor buradan bakınca.

    Diğer meseleye gelirsek, aracı çalıştırın motoru ısıtın bakın kaç derecede fan açıyor.Sizin fan müşürünüz kaç derecelik onu bilmeniz lazım. Normalde fanı 90-95'te açması lazım.Fakat bazı araçlarda (örn:peugeot 206, 307) fan müşürü ilk kademeyi 98 derecede açar. Fan 105 110 derecelerde açıyorsa ya fan müşürü ya da fan ilk kademesi arızalıdır, hiç açmıyorsa fan müşürü arızalıdır.(Oksitlenme de yapmış olabilir çıkarıp içindeki iletken uçlara bakın tortu varsa temizleyin.)

    En son ihtimal eğer 90-95te Fan açıyor fakat motor soğumuyorsa devirdaim pompasında sorun olabilir ona bakın.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • DemirAtlıAdam kullanıcısına yanıt
    Fanın 100-105 derece civarında açılması normaldir. Benim volvo aracım ilk kademeyi 105'te açıyor. İkinci kademeyi de 110-115 gibi açıyor. Ama zaten yoğun trafik dışında o kadar ısınmiyor araba. Normal çalışma sıcaklığı 90 zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Temmuz 2019; 20:22:0 >
  • Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim ama benim araçta daha önce fan açma yada derecenin bu kadar yükselmesi olmuyor du ve hep aynı şehir aynı yol

    Aracın fokurdamasi kapağı açmadan oldu ve kendisi durdu

    Motor normalden daha çok ısınıyor bu kesin

    Yağ sıcaklığı hararet fan açması ve dışarıdan gelen fazla ısıdan kesin belli motor normalden sıcak çalışıyor

    Ben resimdeki şeyin fokurdamasini kesin gördüm ve min seviyenin altında olduğunu gördüm

    Bana göre kesin olarak sorun o sudan çünkü araç hep aynı şoför ve bakımlı km de az.

    Ne yapabilirim bu hangi su alınıp eklenmeli yada normal su olur mu?

    Not içindeki sıvı servis ne koymuşsa o
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Fanın 100-105 derece civarında açılması normaldir. Benim volvo aracım ilk kademeyi 105'te açıyor. İkinci kademeyi de 110-115 gibi açıyor. Ama zaten yoğun trafik dışında o kadar ısınmiyor araba. Normal çalışma sıcaklığı 90 zaten.
    Hocam ben yoğun trafik değil ve kasmadan devir geçmiyor baya sakin ama ısınıyor normalden farklı
  • Yağ sıcaklığı 100-110°C olması normal.
    Dış sıcaklık 48-50C ise motorun normalden sicak çalışması normal.
    Pembe sıvıyı sakın kurcalama eger araci çalıştırmadan min-max çizgisi arasinda ise normal.

    Düşük devirde değil yüksek devirde gidilince motor sıcaklığı daha çabuk tahliye olur.

    Klima ayari bu sicaklarda soğuk ise aracın normalden sicak çalışması normaldir.

    Eğer aracınin çok sicak çalıştığını hararet yapacağını dusunuyorsan (AC)klimayi kapat sicak fani aç. Motor sıcaklığı düşecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Yağ sıcaklığı 100-110°C olması normal.
    Dış sıcaklık 48-50C ise motorun normalden sicak çalışması normal.
    Pembe sıvıyı sakın kurcalama eger araci çalıştırmadan min-max çizgisi arasinda ise normal.

    Düşük devirde değil yüksek devirde gidilince motor sıcaklığı daha çabuk tahliye olur.

    Klima ayari bu sicaklarda soğuk ise aracın normalden sicak çalışması normaldir.

    Eğer aracınin çok sicak çalıştığını hararet yapacağını dusunuyorsan (AC)klimayi kapat sicak fani aç. Motor sıcaklığı düşecektir.
    Hocam minimum çizginin altında ve normalde fan açmıyor benim araç ama açmaya başladı bence minimumun altında olduğu için acıyor.

    Hangi sıvı ekleniyor internetten almaya kalksam ne alacam




  • Sabah aracı çalıştırmadan su seviyesini kontrol et. Eksikse hazır sulardan ekle üstüne. Motor ısındığındaki su seviyesi doğru sonucu vermez.

    Daha önce böyle sorun olmuyordu aynı şöfor aynı yol demişsin ama arızalar böyle olur illa müdahale gerekmiyor durduğu yerde bozulabilir.

    Sorun devam ederse servise götür müşüre, termostata baksınlar
  • Normal su ekleye bilirsin erikli pınar damla vs vs, illa antifreez eklemen gerekmez 100-200 milm için.

    Hararet için şunları dene yaptır,
    Motor suyu havasını al (arac stop durumdayken) havada hararete etken

    Hava var veya yok kontrol edin durum yine aynı
    Şase kablosu oksitlenmiş olabilir,
    Hararet müşürü arızalı olabilir( basit parça 40-50 tl) çıkan parçayı al sakla sağlam olma olasılıgı olabilir
    Durum yine aynıysa motor suyunu ölçdür - kaç derece dayanıklı. Olması gerekenin altındaysa degiştir

    Devir daim pompası arızalı olabilir su döngüsünü yapmıyordur

    Fan çalışırken fokurdama sanki normal gibi

    Suyu max seviyeye getir, sonra diger işlemlere bakarsın.

    Bunların hepsini yaptıgın halde sıkıntı var diyorsan sorunu düzelte bilecek birsey yok gibi geliyor.
  • Ben gene de basınç kaybından şüphelendim. Sıcak motorda soğutma sisteminin Basıncı düştüğünde fokurdama yapar.

    Bi basınç testi yapmak lazım. Ya da en azından motor sıcakken tıslama filan var mı diye soğutma sistemine iyice bakmak lazım
  • Su sıcaklığı 97 98 demissiniz o derece fokurdama yapmaması lazım. Saf antifriz 165derecelerde kayniyor. %50 antifriz %50 su karışımı 108 derecede kaynıyor. Soğutma sistemi basınçlı olduğu için 120-130 derecelere çıkacaktır kaynama noktası. 48 50 derece hava sıcaklığı cidden yüksek. Aracı çok düşük devirde kullanmak özellikle yokuslarda ısınmayı arttıracaktır, araç rüzgar almıyorsa da fan açarak sogutacaktir. Fan açması bu sıcaklıklarda gayet normal bir durum.
    Dediğim gibi kaynama için 120-130 dereceleri görmeniz lazım. Görmeden kaynama oluyorsa problem vardır.

    Birde motor yağını kalinlastirdiysaniz motorun daha çabuk ısınmasına sebep olur. Ben 5w30 dan 5w20 ye geçtim. Kısa mesafede kışın çok iyi ısıtan kalorifer eskisi gibi isitmamaya başladı. Bunun üzerine araştırınca bunu test eden bir video denk geldi. Hakliymisim. İnce yağ motoru zorlamadigi için daha rahat çalışıyor, az ısınıyor.

    Soğutma sıvısının donma veya kaynama sıcaklığı zamanla değişmez. Korozyon önleme özelliği zamanla gider. Değişim oyuzden gereklidir. Eğer bir problem yoksa motorda, 120-130 dereceleri görüyorsanız soğutma sistemine antifriz eklemesi yaparak kaynama noktasini biraz daha yukseltebilirsiniz. Kapta sıvının biraz eksik olması da fan açmaya sebep olmaz. Minimum altına düşmesi sistemdeki basıncı azaltacağı için kaynama noktasını bir miktar düşürebilir. Soğutma suyunun kapağında sorun olabilir. Basınç testi de yapmak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakuza283 -- 12 Temmuz 2019; 3:22:20 >




  • G13 VW için özel nitelikli bir motor sogutucudur, burada denilen gibi su koyman, tümünün dengesini bozabilir g13nitelikli bir sogutma sıvısı edinin.
    Motul INUGEL G13 -37C Antifriz Sogutma sivisi gibi...
    https://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/motul-inugel-g13-37c-antifriz-sogutma-1-litre-4520939163



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 12 Temmuz 2019; 7:1:1 >
  • Astra ve Cruze'lar 105'te termostat açıyor 108'de ilk kademe fan açıyor. Araç genelde 103-106 arası çalışıyor. Alev fışkırıyor valla kaputu açınca. Devirli kullanımlarda egzoz manifoldunu kızartanlar varmış.
  • şansının hala olduğu bir dönemdesin. arabayı bu şekilde kullanma, vaktin varken hemen bir sanayi sitesine uğra. durumu anlat ustaya sana yukarıda sayılan maddelere bir baktır. çözümü basit ama ihmal eder geçer diye beklersen yolda kalır, masrafın 10 katına çıkar.
  • Su koymanda problem olmaz ekliyecegin 300-400ml sudur zaten onun içinde üzerine 50-60 tl motul g13 alman gerektirmez dur antifriz eklim iyidir filan diyipde suyun donma ve özeliklerini yitirtme ,bi kaç gün gözlemle her gün fokurdama yapiyosa servis ile görüşebilirsin dert etme bence
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.