Şimdi Ara

yüksek rölanti, berbat çekiş ve yüksek tüketim ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: RealnReal Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 2 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
19.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhabalar, bugün sabah karşılaştığım problemi kendi başıma çözemeyince forumdaki bilgili arkadaşlardan fikir almak için konu açma gereği duydum.
    sorunun geçmişi şu ki;
    bu sabah aracı kullanırken (birazda soğuğun verdiği uyuşukluktan olsa gerek) nasıl böyle bir hata yaptım anlamadım fakat ışıkta durduğumda aracı boşa almadan ayağımı debriyajdan çektim ve doğal olarak stop ettirdim. daha sonra normalden biraz daha uzun bir marş ile çalıştı (normalde maks. 2-3 sn de marşı alır, 5-6 sn sürdü bunda) ve azda olsa benzin kokusu duydum(tam emin değilim sanırım benimkinden di).

    buraya kadar bir sorun yok fakat bundan sonra aracın rölantisi garip şekilde benzinde 2100 d/dk / lpg de 1900 d/dk civarında takılı kaldı. ilk başta geçici birşey sandım ve yoluma devam ettim. bu şekilde 20 km kadar bir yol yaptım, rölanti yüksekliği dışında pek bir sorun hissetmedim bu 20 km boyunca.

    yağı tam sınırdaydı, 5000 km sonra tamamen değişecek olduğu için çokta markasına bakmadan opetten kendi markaları 5-30 yarı sentetik yağ alıp bu 20 km nin sonunda yarım lt ye yakın miktarda ekleme yaptım. (bunu özellikle belirtmemin nedeni aşağıda bahsettiğim çekişteki düşüşün bundan olup olamayacağını merak ettiğimdendir.)

    akşamda 30 km kadar bir yol yapıp eve döndüm bu dönüş yolunda çekişte felaket bir düşüş farkettim. araç 4-5000 aralığına kadar devirleniyor fakat sonrasında gitmek istemiyor gibi. birde 70-80 km daha götürmesi gereken gaz baya bir azaldı (sanırım çeksin diye bastığım halde gidemediğinden boşa gitti).

    akşamüstü hava akış metresini söküp gözle bir kontrol ettim, akü kablosunu söküp 3-4 saat kadar bekledim (beynin silinmesi için) az önce aküyü takıp çalıştırdığımda yine 2000 d/dk civarında bir rölanti ile karşılaştım

    son durum şöyle ki, rölanti yüksek başlayıp 15-20 sn gibi bir sürede 1100 civarlarına düşüyor fakat gaza dokunduktan sonra bu döngü tekrarlanıyor.

    çok uzun yazmışım kusura bakmayın, sorunun aniden ortaya çıkması ve küçük bir ayrıntıdan olduğunu düşünmemden dolayı sizlere bir akıl danışayım dedim. zahmet edip okuyanlara teşekkürler. cumaya kadar malesef doluyum. bu halde kullanıp, en olmadı cuma günü ustama gideceğim, o zamana kadar kendim çözebilirsem çok güzel olur

    ek: araç 97 escort 1.6 clx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 15 Aralık 2009; 23:08:19 >







  • sayın üstadım;
    probleminin tam olarak anlayamamakla beraber bunlar benim başıma bir kaç defa geldiğini belirteyim.
    soğuk havalarda ford escort'ların hava akışmetresi arada sapıtır.
    resetleme işlemini akünün uçlarını (-) (+) şeklinde çıkarıp (+) (-) şeklinde çıkarttığınızı varsayıyorum.
    bu işlemden sonrada okuma problemi çekiyorsa araba akış metreyi söküp balata spreyi ile temizlemenizi öneririm.
    hatta plastik manifoltu çıkarıp gaz kelebeğinin orlarada bakmanızı tavsiye ederim.
    ben sineklikten temizlemiştim bizim escortun bir zamanlar sahibiyken.
    araba rölantisini kendi otomatik ayarladığından yükselip alçaltmanız zaten mümkün değil.
    rölantinin abartı şekilde yüksek olduğu zamanlarda redline'ye kadar basıp arabayı kapatıp tekrar marşa basardım ve düzelirdi ciddiyim
    ben en son akışmetrenin balata spreyiyle temizlenmesi taraftarıyım.
    bu işlemi yaparkende akünün uçlarını - + şeklinde çıkarın temizleme işi bitincede + - şeklinde takın araba büyük ihtimal düzelecektir.
    yani ben öyle düzeltmiştim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    sayın üstadım;
    probleminin tam olarak anlayamamakla beraber bunlar benim başıma bir kaç defa geldiğini belirteyim.
    soğuk havalarda ford escort'ların hava akışmetresi arada sapıtır.
    resetleme işlemini akünün uçlarını (-) (+) şeklinde çıkarıp (+) (-) şeklinde çıkarttığınızı varsayıyorum.
    bu işlemden sonrada okuma problemi çekiyorsa araba akış metreyi söküp balata spreyi ile temizlemenizi öneririm.
    hatta plastik manifoltu çıkarıp gaz kelebeğinin orlarada bakmanızı tavsiye ederim.
    ben sineklikten temizlemiştim bizim escortun bir zamanlar sahibiyken.
    araba rölantisini kendi otomatik ayarladığından yükselip alçaltmanız zaten mümkün değil.
    rölantinin abartı şekilde yüksek olduğu zamanlarda redline'ye kadar basıp arabayı kapatıp tekrar marşa basardım ve düzelirdi ciddiyim
    ben en son akışmetrenin balata spreyiyle temizlenmesi taraftarıyım.
    bu işlemi yaparkende akünün uçlarını - + şeklinde çıkarın temizleme işi bitincede + - şeklinde takın araba büyük ihtimal düzelecektir.
    yani ben öyle düzeltmiştim


    Hepsi yerinde, güzel tavsiyeler. Çoğu şeyi yazmışsınız.

    Debimetre, gaz kelebeği, resetleme, hepsi de bu gibi sorunlarda başvurulacak yöntemler. Ekleme olarak rölanti regülatörünü, rölanti valfini verebilirim.

    Ancak açıkcası sorunun meydana gelişi beni şaşırttı. Araç stop ettikten sonra böylesi bir çekişte düşüş ve rölanti yüksekliği garip...

    Belirtiler akışmetre gibi duruyor.

    Benzinde egsozdan siyah duman da geliyorsa akışmetrede sorun vardır. Yani akışmetre yanlış bilgi vererek zengin karışım hazırlıyordur. Bu rölantiyi de yükseltir.

    Egsoza bakmakta fayda var.

    LPG'de haliyle siyah duman olmasa da çiğ gaz kokusu gelir. Ama siz yine de benzine alıp da siyah dumanı kontrol edin.

    Aklıma geldikçe eklerim.

    Gelişmelerle ilgili yazın.

    Geçmiş olsun.




  • cevaplar için teşekkürler, birde şunu sorayım hocam; ben beynin resetlenmesi için sadece - ucu sökerek 3-4 saat kadar beklettim ve sonra yerine taktım. nadir hocamın görüşü + ucunda sökülmesi gerektiği, aksi taktirde beynin resetlenmeyeceği yönünde. acaba bu işin tam doğrusu nedir.
    birde rölanti vs. ile ilgili hiçbir sorunum yokken tamamen stop etmenin ardından böyle bir durum olmasından dolayı parçalardan da şüphelenemiyorum (o anda bozulmadı ya bu meretlerden biri). yeni farkettiğim birşey ek bilgi olarak, rölanti yüksek olduğu halde motorun bir miktar sarsıntılı çalışması, sanki düşük rölantide stop etme eğiliminde bir motordaki olduğu gibi.

    kafam çok karışık
    anlam veremiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 16 Aralık 2009; 0:48:11 >




  • ECU resetleme işini ben yapmadığım için bilemiyorum. Ben OBD diyagnostik cihazı kulanıyorum. Ama mantık olarak akımı kesmek yeterlidir diye düşünüyorum.

    Tekleme de oluyor dediniz. Bazen bu gibi durumlar basit şeylerden de kaynaklanabiliyor. Mesela sarsıntı sonucu bir buji kablosunun yerinden çıkması gibi... Düşük devirde rölanti korunamayınca regülatör otomatik olarak rölantiyi yükseltiyor. Hem çekiş de çok düşer bu durumda.

    Ateşleme sistemine de bir göz atın. Özellikle de buji kablolarına...

    Kolay gelsin...
  • ilginize teşekkür ederim, özel mesajla falanda rahatsız etmiştim
    yarın ilk iş buji kablolarınıda bir kontrol edeceğim. gelişmeleri aktarırım
    iyi geceler dilerim.
  • Ateşleme sorununda oluşabilecek genel belirtileri biliyorsunuzdur zaten. Özellikle düşük devirde tekleme, geç devirlenme, sarsıntılı çalışma gibi... Düşük devirde viteste araç ilerlerken gazı kökleyip motorun tepkisine bakabilirsiniz.

    Unutmadan yarın benzinde iken egsoz dumanının rengine de bakın.

    Rahatsızlık ne demek... Keşke bir faydamız dokunsa...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yaptığım kontrolleri yazayım; egsoz gazına baktım, renk gayet normal biraz çiğ benzin kokusu vardı (belkide motorun soğukluğundan) buji kablolarını çıkarıp taktım, etrafa bi bakındım kablo soket çıkan bişey göremedim. Çekiş biraz daha iyi gibi ama yinede gitmek istemiyor hâla. Rolantı biraz bekleyince 900e kadar düşüyor fakat gaza dokununca yine yükseliyor. Son olarak özellikle motoru stop ederken alışılmışın dışında bir sarsıntı var gibi çok küçük. İşin içinden çıkamayacağım gibi, gelişmeleri yine yazarım:)
  • Konuyla ilgilenen arkadaşlara. Araç normale dönmüş hiçbir müdahale yapılmadan.
  • 4 günlük uzaklaştırmadan sonra olanları anlatayım

    bundan bir önceki mesajı yazdığım gün araçla yokuşta bir kırmızı ışıkta durdum (rölanti falan yüksek, çekiş kötü vs.) ışık yeşile dönünce kalkmak için hamle yaptım fakat araç 1-2 mt gittikten sonra yığılığ kalmaya başladı. devir boşta yükselirken debriyajı bıraktığımda nerdeyse stop edecek kadar düşüyordu ve araç gitmiyordu. allahtan yokuş kısa olduğundan yarım debriyaj, dibe yakın gaz falan yaparak kendimi kurtardım (15-20 mt böyle gittim) daha sonra aracı stop ettim ve bahsettiğim ufak sarsıntının gelmediğini farkettim
    meraktan aracı tekrar çalıştırdım, işte o anda karşımda bir at şahlandı sanki araba tamamen normale dönmüştü, ne rölantide ne de çekişte sorun kalmadı (o günden beri hiç sorun çıkartmadı nazar değmesin).

    Nadir ve O.B.K' ya ilgileri için teşekkür ederim tekrar




  • Geçmiş olsun hocam.

    İnşallah tekrarlamaz.
  • İnşallah
    herkese sorunsuz sürüşler.
  • 1991 hyundai elentra 1.6 motor arabanın gaz rölantisi yüksek artı karbiratör de ısınma var nie olabilir???
  • yillar sonra dusuk hizda yuksek vitesle motoru yanlislikla kanirtinca birebir ayni seyleri tekrar yasiyorum google da arayinca insanin kendi yazdiklarinin cikmadi da ayri garip fikri olan var midir acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim sıkıntım yüksek rölanti ile ilgili;
    Sabah aracı çalıştırdığımda rölantisi normaldi motor 1100-1200 arasında çalışıyordu, aşağı yukarı 4 km yol gidip bineceğim metronun otoparkına gelip park ettim rölanti 2250-2500 lere çıktı.
    Gaz pedalına basıp bıraktım 3000 e kadar çıktı 1200 e kadar indi sonra tekrar 2500 de çalışmaya devam etti.
    Servise gitmek için İstanbul'un yoğun sabah trafiğine girip motoru zorlamamak için cumartesi sakin trafikte gitmeyi düşünüyorum.
    Araç 30000 km de LPG yok yılbaşından hemen evvel yıllık bakımdan çıkmıştı.
    Yolda kullanırken çekişte her hangi bir anormallik yoktu gaz pedalına tepkime normaldi.
    Bu tip arızaya sebep olan faktörler nedir...
  • Asmaoglu81..ve ..degobar,

    sabah aracı çalıştırdınız.?. motor soğuk olduğundan yaklaşık 5 dakika kadar yüksek çalışır ve otomatik'men jikle yeterli

    ısıyı algılayınca 60/65 derce'de araç 950 dd düşer..hala yüksek çalışıyorsa bunun anlamı jikle takılı kalıyor..???...



    sayın degobar..siz aracınızın marka modelini yazmamışsınız.?=..tam manasıyla size yardımcı olamayacağım...

    belki'de sizin'de aynı sorun olabilir..

    sevgiyle kalın..

    efsanemühendis...zkz...



    HER'GÖZÜN BAKIŞINA,HER'SÖZÜN AKIŞINA İNANMAYIN.?.
    BİLDİĞİNİZ DOĞRULARI PAYLAŞIN.?.
    PAYLAŞMADIĞINIZ HER DOĞRU,BAŞKASININ YANLIŞINDAN DAHA DEĞERSİZDİR.?.

    efsanemühendis...zkz...
  • boğaz kelebeği, rölanti motoruda yapar bir temizlettirin ;)
  • YÜKSEK VEYA ALÇAK ROLANTİ SORUNUNA TAM ÇÖZÜM.

    50000 km de boğaz kelebeğim pırıl pırıl olmasına rağmen temizledim.Temizliği ıslak mendil ile yaptım (zarar vermez endişe etmeyin) siz yine de metal dostu maddeler ve çizmeyecek bezler ile temizleyin. Sonra aracımı çalıştırdım ve neticede rolantim aşırı yüksek idi. 2300 ile start alıyordu bekleye bekleye ancak 1200-1100 e düşüyordu ve gaza bastığımda rolanti tekrar yükseliyor ve zar zor düşüyordu 1100 e ve orada kalıyordu. Aracımda LPG de takılı. Benzin ile 60 km kullandım hiç lpg ye geçmeden ama nafile durduğumda netice aynı ve gaz kelebeği ağırdan alıyordu anlayacağınız. ECU yani motor beyni gaz kelebeğinin açılarını tanımıyor anlayacağınız. Sonra bir yöntem denedim gaz kelebeğini motora tanıtma yöntemi. Yöntem şöyle:

    Aracı benzinde çalıştırıyoruz ve sonra ağır ağır devir yükseltiyoruz, en son 6000 devirde lamda sensörü motora sinyal gönderiyor ve motor gaz kesiyor biz 10 sn boyunca gazdan ayağımızı çekmeden gaza sonuna kadar basıyoruz ve ayağımız gazda iken aracı stop ediyoruz. (Motor 3-4 sn sonra ancak susuyor çünkü 6000 devirden ancak iniyor) 10-15 saniye sonra kontağı çevirip aracı çalıştırıyoruz ve bekliyoruz rolanti devrinin normale geldiğini, göreceksiniz. LPG li araçlarda bu işlemden sonra aracı stop edip kontağı katın aracı kitleyin 1-2 dakika sonra aracı açın kontağı açın ama çalıştırmadan aracı LPG ye geçirin 10 sn bekleyin aracı çalıştırmadan kontağı kapatın sonra tekrar kontağı açın 10 sn bekleyin ve aracı çalıştırmadan tekrar kontağı kapatın ve son olarak kontağı açın aracı benzine alın ve aracı çalıştırın araç normal RPM değerlerine gelince aracıLPG ye geçirin, hayırlı olsun. Bu basit yöntem gaz kelebeği açılarını ECU ya tanıtmak için yapılan bir yöntemdir. Aynı zaman da kutup başı sökülünce otomatik cam kaldırma düğmeleri çalışmadığında da aynen cam limitlerini camların beynine tanıtmak için camları sonuna kadar kaldırıp indirmemiz yeterli.

    Ayrıca hava filitresi ile gaz gelebeği arasındaki sensörden de şüphelenip temizledim ama sensörden sonra da rolanti yüksekti ayrıca sensör öyle kolay kolay kirlenmez internette okuyup gaza gelip aracınızın sensörleriyle oynamayın, sökerseniz de yağsız elektronik konrtak temizleyici veya mass sensör cleaner dedikleri spreyler ile temizleyebilirsiniz.


    Genel ve Önemli Bilgi: Araçlarda rolanti dengesizliği genelde temizlik sonrası, sökülüp takılma veya soğuk kış günlerinde LPG li araçlarda LPG ye 60 derece sıcaklıktan erken sıcaklıklarda 30,35,40.... derecelerde geçilerek gaz sensörünün ECU ya hatalı kod göndermesi ve bu nedenle gaz kelebeğindeki düzensizlikler meydana gelmektedir. Yani LPG li araçların LPG beyni aracınızın ana beynini kopya ettiği için kendini kalibre ederken hatalı kalibre edecektir. Sonrasında sizde en yakın LPG ciye giderek usta şu LPG ayarlarına bir bak, Şuna bir yazılım at, şunu bir kalibre et vs diyerek sanayinin yolunu yada internette forumların yolunu tutacaksınız. Arkadaşlar LPG kalibrasyonu bir kere yapılan araç kolay kolay kalibrasyonu bozulmaz ama kalibrasyonun bozulmaması için benzin sıcaklığınızda aracınızı normal rölanti olan 750-800 rpm ve japon araçlarında toyota, hondalarda uzun süreli beklemelerde 650-700 rpm olduktan sonra aracın LPG ye geçmesi daha sağlıklı olacaktır. Yani eski tabirle otomatik jikle ne zaman ki devre dışı oldu araç normal sıcaklıkta ve devir göstergesi normal o zaman LPG ye geçmesi gerek. Siz bu sorunu genelde kışın yaşarsınız yazın çok nadirdir rolanti sıkıntısı olan. Dolayısıyla ben LPG geçiş sıcaklığını 60 olarak biliyorum çünkü LPG kitlerinin fabrika geçiş verileri de 60 derece motor suyu sıcaklı olarak yazıyor. Biraz benzin harcayacak fakat böyle baş ağrıtıcı, can sıkıcı sorunlarla da muhatap olmazsınız.
    Çoğu araçta gaz kelebeği kalibrasyonu yukarıdaki anlattığım şekilde oluyor, özel bir yöntemi varsa bilemem. Bazı alman araçlarında gaz kelebeği ve ECU yazılım ile sıfırlanıyor. Örnek Mercedes. Benim aracım 1.33 motor 2012 model Toyota Auris.




  • Yukarıda belirttiğim, gaz kelebeğini ECU ya tanıtma yöntemini otomatik vites honda accordta da yaptık ve ECU- kelebek kalibrasyonu başarılı, son olarak japon toyota , hondalar da uzun süreli beklemelerde rölanti devri 650-700 e iner korkmayın normaldir araç stand by uyku yada tasarruf siz ne derseniz deyin o mada geçer. Gaz kelebeğinin çalışıp çalışmadığı söyle anlaşılır. Farlar veya kalorifer veya klima veya elektnrik çeken herhangi bir araç donanımı açılınca rolantiden minik bir düşme ve sonrasında düzelme veya hafif yukarı çıkma ve sonrasında düzelme göürlüyorsa gaz kelebeğiniz çalışıyordur. Elektirik çeken donanımları açtığınızda araç rolanti devri düşüyor ve stop etme noktasına geliyorsa ve normale dönmüyorsa kelebekte veya kelebeğe bağlı donanımlarda kirlenme arızalanma söz konusudur. Son olarak aracınızın boğaz kelebeği temizliği elzem bir durum değildir. Filitrelerinizi düzenli olarak (hava) değiştirip orjinal hava filtreleri kullandığınız sürece 150000 km ye kadar boğaza kelebeği gider hatta 200000 km ye bile gider. İnternette çok fazla yorum var bu konu ile alakalı fakat öyle herkes bu konulara hakim değil her arabada farklı bir dert var fakat konu başlığı aynı olunca siz de kendi aracınızda acaba benimkinin de mi öyle diyor canınızı sıkıyorsunuz. Canınızı sıkmayı orjinal ürünler kullanın, filitre deyip geçmeyin çok önemlidir bu tip şeyler özellikle motor filitresi çok önemli hava akışı ve pisliği tutması adi filitrelerde, yan sanayi ürünlerde kaliteli olmaz bu da araç çekişini ve sensör boğaz kelebeği kirlenmesine ileride de teklemelere neden olabilir. Bakımlarınızı düzenli yaptırın öyle her önünüze gelen ustaya da aracınızı elletmeyin. Mesela benim hatam hafif-incecik bir kir denmeyecek kadar temiz gaz kelebeğine LPG ustasının gaz kelebeğini temizleyelim demesi üzerine kendimin bu işe girişmesi oldu. Fakat temizlikten sonra böyle sıkıntılar oldu ve sıkıntılar çözüldükten sonra da hiç bir değişme olmadı.
    Yüksek km li araçlar temizlik gerektiren durumlarda boğaz kelebeği ve kelebek ile hava filtresi arasındaki hava sensörünü yukarıda belirttiğim gibi yağsız ve yumuşak gereçlerle temizleyin sensöre elinizi ve hatta hiçbirşey sürmeden yalnız yarım kutu sprey kontak temizleyici ile temizleyin ve sonra da yukarıda anlattığım gibi aracınızı kalibre edebilirsiniz. Bu yapılan temizlik öncesi akü kutup başınızı sökmenizi kesinlikle tavsiye ediyorum, bu şekilde yaparsanız temizlik sonrası rolanti bozukluğu olmayabilir. Herkese hayırlı günler. Allah'a emanet olun. Böyle basit meselelere kafanızı takmayın, biliyorum akaryakıtın bilmem kaç liraya satıldığı bir ülkede böyle üç kuruşluk işler ile canımızı sıkıyoruz, ama hayat bu yazdıklarım ve bunun gibi nice meselelerden daha ehemmiyetli meselelerle dolu. Ömür kısa ve yapılacak ehemmiyetli işler pek çok. Selamun aleykum.




  • suvarigokhan S kullanıcısına yanıt
    Benim aracımda da rolanti yüksekliği vardı. Nedeni babam sorun var diye bi ustaya götürmüş (aslında yoktu) ve resmen mahvolmuştu. Araştırma yaparken yazınızı okudum, bugün öğlen vakti yazdığınıza yakın bir şekilde denedim. Kısmı olarak düzeldi ve akşamda ustamın yanına götürdüm. Motorun ısınması için bir tur atmamı istedi, biraz turladım ve o sırada kendi kendine düzeldi. Düzeldikten sonrada lpg de ayarsizlik oluştu, onuda eliyle ayar yaparak düzeltti.
    Çözümünüz büyük oranda işe yarıyor diyebilirim. Paylaşımız için çok sağolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.