Merhabalar. Aşağıdaki tam otomatik araçlar arasında kaldım. Şuan atmosferik bir araç kullandığım için yokuş performansı benim için önemli bir kriter. Mokka da tork yüksekken, 2008 320 kilo hafif olmasıyla ve düşük devirde verdiği torkla farkı kapatabilir mi ? Ayrıca hangisi daha sorunsuzdur? Opel Mokka 1.6 136 hp, 320 Nm/2.000rpm, 1470 kg, 0-100 10.9 sn
Peugout 2008 1.2 110 bg, 205 Nm/1.500 rpm, 1150 kg, 0-100 10.3 sn |
Yokuş performansında yüksek tork ağır araba mı düşük tork hafif araba mı ?
-
-
Onu bunu boşverin 1.2t ile 1.6cdti motor kıyaslanamaz bile her yönden 1.6cdti diyorum -
Bütçe? -
Dizeldeki torkun tadı başkadır.
Heleki 1.6 multijet(cdti)' den bahsediyoruz. 100 km üstü hızlarda bile yokuştaki performansı sizi kendine aşık eder.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi san_jose -- 29 Mart 2024; 11:0:22 > -
Kg başına düşen tork önemli. -
1.6 cdti genel kanının aksine multijet motor değil. 1.3 cdti ise multijettir.
1.6 multijet trigeri kayışlıyken 1.6 cdti trigeri zincirlidir, GM’nin kendi geliştirdiği motor.
1.6 multijet aracım vardı eskiden, bu iki motorun sesi soluğu da birbirine benzemez farklıdır yani. -
Dizel = tork ve yokuş tırmanma -
İkisi de seni memnun eder. -
Opel Mokka rampada daha çok mutlu eder. -
Opel Mokka 1.6 136 hp, dizel ,Peugout 2008 1.2 110 bg, benzinli yanlış hatırlamıyorsam, yokuş için dizel daha mantıklı, opeldeki motor gayet tatminkar, fakat bakım maliyetleri biraz yüksek, triger zincir değişimi için komple motor sökülüyor, geçenlerde biri yazmıştı, opel yetkili serviste 1,6 cdtı triger değişimi için 80 ile 90 bin tl fiyat veriyorlarmış,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi somet 16 -- 30 Mart 2024; 18:22:50 > -
205nm/1150kg = 0,17nm
320nm/1470kg = 0,21nm
Kg başına düşen tork değerinde mokka önde.
Rüzgar direnci konusunda da 208 önde.
Sanzımanlarını aynı farzedersek şayet rampada yan yana yürürler muhtemelen. -
1.2t motorda da aynı keza üstelik triger kayışlı yağ pompasını tıkama ihtimali var 50bin km civarında değişiyor -
Ağır araba;
- yavaş hızlanır
- yokuş kalkışı daha fazla güç ister (çok yakar)
Hafif araba;
- seri hızlanır
- yokuş kalkışı ağır arabaya kıyasla daha az güç ister (az yakar)
320kg ağır demek ortalama 80kg’dan 4 kişi yüklü demek boş halde. Kol gibi yakıt yakar şehir içi. -
2024 yılında Türkiye şartlarında benzinli araba almak, kumardan başka bir şey değil.
1.6CDTI varken Peugeot'un verimsiz motorlarına para verilmez.
Ha foruma sorsan 2008 1.2 motor 5 litre yakıyordur.
-
Yakmaz cunki dizel -
Mantıksal bir cevap , gayet açıklayıcı.
1 kg başına ne kadar çok tork düşerse arac o kadar güzel tirmanir. Cevap Mokka.
-
Bende 1.4 clio vardi benzinli. 900.kilo. rampalar eziyetti -
Fındık motorlu araçla yokuş çıkılmaz. Deli gibi de benzin yakar. 1.6 cdti mokka yokuşta pejoyu sollar geçer. -
Şanzıman da biter iş eğer tercih ettiğiniz araç şanzımanı başarılı ise ne rampa dinler ne başka bir şey, neden derseniz 1.0 motorlu olup rampada canavar gibi giden araba da gördüm 2.0 motorlu olup gazı köklemeden yürümeyen eşek de gördüm
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Onu bunu boşverin 1.2t ile 1.6cdti motor kıyaslanamaz bile her yönden 1.6cdti diyorum
|
Benzer içerikler
- start stop devre dışı bırakma
- şanzıman kulağı arızası
- renault duster yorumları
- e5 ne demek
- taş izi giderme
- l200 mitsubishi 2024
- m4 csl
- ssangyong torres teknik özellikleri
- ford f-line fiyat
- 35 tfsi ne demek
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X