Şimdi Ara

Yağ Değişimi İçin Km Anladık da Yıl Neden 1 yıl?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
10.391
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar.

    Bir şeye bakarken tesadüfen gördüm. Ab ülkelerinde genelde servis aralıkları bizimkilerden fazla oluyor bu zaten bilinen bir konu. Yakıt kalitesi v.s. gibi durumlarla bizleri biraz yoluyorlar ama hadi onu anladık diyelim. Total, elf sitesinde değişim aralığı olarak 30 bin km / 2 yıl yazmışlar. Bizler 20 bin km / 1 yıl olarak gerçekleştiriyoruz. Benim anlamadığım konu o adamların geçirdiği yıl ile bizimki farklı mı? Bildiğim kadarıyla dünyanın her yerinde bir yıl 365 gün 6 saat olarak geçiyor.

    Araç 2017 clio 1.5dci - Muhtemelen diğer markalarda da durum benzerdir. Hem zaten alım gücüne göre aşırı pahalı araçlara biniyoruz, yakıtımız dünya rekoru kırıyor hemde idame ettirmek her geçen gün zorlaşıyor. Bari değişim sıklıklarında , bakım periyotlarında avrupa standartlarını uygulayalım. Milli servete, çevreye zarar yazık günah.

    Yağ Değişimi İçin Km Anladık da Yıl Neden 1 yıl?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Çok basit.

    Motora konulduktan sonra etkileşime giren yağ km si dolmasa bile karter ve motorla temas ettiği için 1 senelik ömrü oluyor. 1. Seneden sonra km dolmasa bile sürmeye devam ederseniz o yağtan tam verim alamazsınız

    Kapağı açılmadan rafta dururken 5 yıldır ömrü. Ama açılıp havayla temas ettikten sonra heleki motordaki bileşenlerle temasa geçtiği sürece 1 yıla düşüyor. Çünkü yağ motordaki parçaların cidarlarını doldurmakta, onların bileşenleriyle ve ısılarıyla farklı tepkimelere girdiği için ömrü 1 sene oluyor. Özetle km dolmasa bile yağ bi görevi artık o motorda üstlendiği için 1 sene ömrü
    Tamam da adam diyorki Avrupa'da niye 2 yılda bir degistiriyorlar o zaman.
    Miy miy adamlarin agzina bakip is yaparsaniz gelen gecen boyle tokatlar sizi.
    Yok tamircilerine sormuslar yok serviscisi kesin degistir demis..
    Ne dicek olum tamircin serviscin, yok ya 2 sene de bi getirsen yeter mi dicek. Heralde her sene durtmeye calisicak.
    Ellerinden gelse 6 aya dusururler. Ama iste millet o kadar cok mal degil biraz daha az mal.

    Esnaf parasina bakar yoluna bakar. Kimse babasinin hayrina yaz kis gece gunduz o dukkanlarda durmuyor.
    Dazlak kafayla berbere git, abi kiriklari alalim der. Kendine bi sekilde corba cikarmaya calisir.

    Arabalarin klavuzunda bile yazan km araligini beklemez bizimkiler. Cunku arabayi ureten adamdan daha iyi bilir. Mahallede oyle duymustur. 50 yillik servisci Necip usta oyle demistir. Onlardan iyi mi bilecek Reno nun Vw nin motor muhendisleri?

    Sizde burda vay efendim yakitimiz kotuymus vay yollarimiz tozluymus! Yalan ulan valla yalan. shell total almanyada fransada hangi mazotu benzini kullaniyosa burdada onu kullaniyor.

    He bide sey var, 10 bindeki yaga bakmista zift gibiymiste ay aman nasi degistirmezmiste, yesinler triplerini.
    Ayni yaga 5 bindede baksan zift gibi zaten. 500 km de de baksan zift gibi.

    Kendinizi maddi olarak durtturmeye bu kadar merakli olmayin abicim ya!

    Arabanin yag degisimi yapilirken servisin kapisinda fosur fosur sigara icer, kendi motorunun ne kadar ziftle kaplandigini ( cigerler) zerre kadar iplemez ama arabasina gelince tripten tribe girer.
    Bende 1 yıl geciktirdim bu sene değişimi. Aralığı toplam 2 yıla kadar uzatıp bir etkisi olup olmadığını anlayacağım. Doğru düzgün KM yapmadım bile hiç. Total Quartz Oneo 0-30.

    Bizim ülkemizde ekonomi kötü olduğu ve araç satışları zaten düşük olduğu için bari servisler kesintisiz para kazansın mantığı ile süreyi 1 yıl olarak tezgahlamış olabilirler. Ülke şartları toz/kir zart zurt safsatalarına inanmayın. Yağ aynı karterde kapalı sistemde muhafaza edilip aynı motor bloğunda işlem görüyor. Türkiye'de de aynı yapı ve düzenek var, Almanya'da da. Ha şu var. Türkiye'de ortalama atmosfer sıcaklıkları ve iklim şartları daha fazla ve zorlayıcı deyip bir bahane bulacak olurlarsa ona ayrıca bakmak gerekir, ki yağın 2 senelik ömrü direkt %50 degredasyon ile 1 yıla cart diye de düşmez.

    Ticari tezgah olması daha kuvvetle muhtemel bu nedenle.
    Yeni nesil tam sentetik yağlar 30bin kilometreyi çok rahat deviriyor, ancak bizde eskiden gelen 15bin geleneği tam olarak bırakılamadı.

    Bunun iki sebebi var, birincisi servisler daha iyi kar ediyor ve durumu değiştirmek istemiyorlar.

    İkincisi ise insanımızın gariplikleri. Bugün desen 30bine çıkarttık diye birisi gelir sen benimkini 15binde değiştir der, diğeri gelir şimdiye kadar bizi dolandırdınız mı da 15binde bir değiştirdiniz der.
    Çünkü senin araban avrupa yollarında gezmiyor avrupanın kaliteli yakıtlarını kullanmıyor avrupanın oturmuş ve kusursuza yakın trafiğinde kullanılmıyor sürekli dur kalk yapıp arabanın yıpranma durumu olmuyor eğimleri yokuşları vs türkiye gibi dağlık bir coğrafya gibi olmadığından araba yıpranmıyor.

    Kısacasıyla avrupayla aramızdaki farktan

    Burda 200-300 bin kmde bmwnin suyu çıkar ama orda usulüne göre kullansan 500 bini görürsün
  • Mazot kalitesi avrupa ile bir değil bu sebeple avrupanın uyguladıgı değişim aralıgını uygulayamayız,
    Yağlar avrupadaki muadil araçlara göre daha cabuk kirleniyor.
    Ayrıca ülkede trafikte km yapmadan rölantide çalışma miktarıda yüksek.
  • Bizim memlekette yag 1 yılda bozuluyomus. Toz toprak v.s. karisiyomus bi sekilde yaga oyle diyorlar işte.

    Bilimsel acıdan ne kadar doğru bilen varsa anlatsın.
  • Bizim memlekette yag 1 yılda bozuluyomus. Toz toprak v.s. karisiyomus bi sekilde yaga oyle diyorlar işte.

    Bilimsel acıdan ne kadar doğru bilen varsa anlatsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rh_plus

    Mazot kalitesi avrupa ile bir değil bu sebeple avrupanın uyguladıgı değişim aralıgını uygulayamayız,
    Yağlar avrupadaki muadil araçlara göre daha cabuk kirleniyor.
    Ayrıca ülkede trafikte km yapmadan rölantide çalışma miktarıda yüksek.
    Ben ona razıyım gene . Eğer aynı yağ avrupada 2 yıl gidebiliyorsa ülkemizde neden gitmiyor. senede 3-5 bin km yapan insanlar için yazık günah değil mi her yıl yağ değişimi. Yakıt kalitesi v.s. tamam kilometre için ama yıl çok şüpheli.
  • Mineral yağ olsa anlarım da sentetik yağlar için de aynısını söylüyorlar. Bence kazıklamaktan başka bir şey değil.
  • Çok basit.

    Motora konulduktan sonra etkileşime giren yağ km si dolmasa bile karter ve motorla temas ettiği için 1 senelik ömrü oluyor. 1. Seneden sonra km dolmasa bile sürmeye devam ederseniz o yağtan tam verim alamazsınız

    Kapağı açılmadan rafta dururken 5 yıldır ömrü. Ama açılıp havayla temas ettikten sonra heleki motordaki bileşenlerle temasa geçtiği sürece 1 yıla düşüyor. Çünkü yağ motordaki parçaların cidarlarını doldurmakta, onların bileşenleriyle ve ısılarıyla farklı tepkimelere girdiği için ömrü 1 sene oluyor. Özetle km dolmasa bile yağ bi görevi artık o motorda üstlendiği için 1 sene ömrü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Çok basit.

    Motora konulduktan sonra etkileşime giren yağ km si dolmasa bile karter ve motorla temas ettiği için 1 senelik ömrü oluyor. 1. Seneden sonra km dolmasa bile sürmeye devam ederseniz o yağtan tam verim alamazsınız

    Kapağı açılmadan rafta dururken 5 yıldır ömrü. Ama açılıp havayla temas ettikten sonra heleki motordaki bileşenlerle temasa geçtiği sürece 1 yıla düşüyor. Çünkü yağ motordaki parçaların cidarlarını doldurmakta, onların bileşenleriyle ve ısılarıyla farklı tepkimelere girdiği için ömrü 1 sene oluyor. Özetle km dolmasa bile yağ bi görevi artık o motorda üstlendiği için 1 sene ömrü
    Tamam da adam diyorki Avrupa'da niye 2 yılda bir degistiriyorlar o zaman.
  • Avrupa'da değişim süresi 2 yıl olan yağ, Türkiye'de 1 yıl olarak satılıyorsa bunun adı servis kazığıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zed -- 26 Şubat 2020; 16:0:5 >
  • Hep merak etmişimdir bu soruyu üstatları bekleriz
  • Yeni nesil tam sentetik yağlar 30bin kilometreyi çok rahat deviriyor, ancak bizde eskiden gelen 15bin geleneği tam olarak bırakılamadı.

    Bunun iki sebebi var, birincisi servisler daha iyi kar ediyor ve durumu değiştirmek istemiyorlar.

    İkincisi ise insanımızın gariplikleri. Bugün desen 30bine çıkarttık diye birisi gelir sen benimkini 15binde değiştir der, diğeri gelir şimdiye kadar bizi dolandırdınız mı da 15binde bir değiştirdiniz der.
  • Bende 1 yıl geciktirdim bu sene değişimi. Aralığı toplam 2 yıla kadar uzatıp bir etkisi olup olmadığını anlayacağım. Doğru düzgün KM yapmadım bile hiç. Total Quartz Oneo 0-30.

    Bizim ülkemizde ekonomi kötü olduğu ve araç satışları zaten düşük olduğu için bari servisler kesintisiz para kazansın mantığı ile süreyi 1 yıl olarak tezgahlamış olabilirler. Ülke şartları toz/kir zart zurt safsatalarına inanmayın. Yağ aynı karterde kapalı sistemde muhafaza edilip aynı motor bloğunda işlem görüyor. Türkiye'de de aynı yapı ve düzenek var, Almanya'da da. Ha şu var. Türkiye'de ortalama atmosfer sıcaklıkları ve iklim şartları daha fazla ve zorlayıcı deyip bir bahane bulacak olurlarsa ona ayrıca bakmak gerekir, ki yağın 2 senelik ömrü direkt %50 degredasyon ile 1 yıla cart diye de düşmez.

    Ticari tezgah olması daha kuvvetle muhtemel bu nedenle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 26 Şubat 2020; 17:11:53 >
  • Yağın süreden değişmesi viskozite (akma direnci) kaybetmesinden ötürüdür. Yağı yağ yapan bu değer kaybettiği taktirde motor aşınması giderek artar yağ zifte benzer bir hal alır kötü yağ ömrünü çatır çatır yer. Sürtünme artar buna dayanarak ısınmada artar.

    Yağ hem fiziksel hem kimyasal olarak eskiyor. Az kullanabilirsiniz mesela günlük 5km oda yılda 2000km etmiyor ancak yağ 5km de yüksek ısıya maruz kalıp sonra soğuyor. Yanma sonucundaki kurumlar aşınmalar vs yağ aynı zamanda kirleniyor. Sonuç olarak öyle veya böyle yağ kullanmasan bile ilk günkü gibi olamıyor.

    Periyotu firma ayarlıyor arabada bir yerde yazar, mesela Vw için Qg0-1-2 diye periyotlar mevcut. Qg1 sanırsam long life periyoduydu , diğer periyotlardaysa etikete göre istesede bu periyotta bakım yapılmıyor. Kullanılan yağlar farklı garanti yoksa ve araba bu periyota uygunken bile kullanırken arada yağı kontrol ettirmek lazım. Durumu iyiyse 2 yıllık periyotu uygula kötüyse değiştir.

    Yakıt kalitemiz iyi bu arada Avrupada güzel burası rezalet diye bir olay yok kaçak yakıt almıyorsanız, aldığınız işletmenin deposuda temizse kalitesi standarttır.




  • Onların yakıt ve hava kalitesi daha yüksek ama bu kadar etkisi olduğunu sanmıyorum, bizde bayiiler otomobilden değil servisten kazanıyor o yüzden 1 yıldır bakım kesin.
  • Çünkü senin araban avrupa yollarında gezmiyor avrupanın kaliteli yakıtlarını kullanmıyor avrupanın oturmuş ve kusursuza yakın trafiğinde kullanılmıyor sürekli dur kalk yapıp arabanın yıpranma durumu olmuyor eğimleri yokuşları vs türkiye gibi dağlık bir coğrafya gibi olmadığından araba yıpranmıyor.

    Kısacasıyla avrupayla aramızdaki farktan

    Burda 200-300 bin kmde bmwnin suyu çıkar ama orda usulüne göre kullansan 500 bini görürsün
  • Kullanım mantığı, ülke farkı vs vs birçok etken var, ülkemiz için 2 yıl çok uzun süre, isteyen garanti bittikten sonra kendi aracını kobay olarak 10.yıla kadar deneyebilir, garanti bitince de kimse seni zorlamıyor ya, ayrıca aracın motoruna güveniyorsan ki çoğu motor sorunsuz günümüzde yine sıfır kimden itibaren 30 bin, 2 yıl değiştir kim karışacak aracın nasıl olsa diğer garantileri devam ediyor. Yalnız aracı satarken bu bilgiyi de paylaşmayı unutmayın.
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Hava filtresinin süzemeyeceği ve mikronlarla ölçülen boyuttaki partiküller motorun yanma zamanında kompresyon segmanlarından sıyrılarak blok içinde yağ ile birleşiyor. Birikim ile (bu partiküller yağ filtresinden de geçer) yağın yapısal (kimyasal değil, özellikle yapısal) bütünlüğü bozuluyor. Zaman içerisinde karter havalandırmadan buharlaşan yağa tutunan partiküller buharlaşma hattında (PCV) ve emme hattında (PCV hattı emişe tekrar verilir ki hem yanmamış gazlar tekrar yakılsın hem de emisyon sınırı geçilmesin) birikme/kurum yapar. Yine zaman içerisinde yağdaki partikül artarken buharlaşma ile yağ kaybı gerçekleştiğinden motor bloğundaki yağın saflığı partikül lehine azalır. Dolayısıyla ilk koyduğunuz zaman yağın saflığı %100 iken 20 bin km sonra yağın saflığı azalmış olur.

    Bu çevrimi tekrar tekrar yaparsanız motor yağlaması azalır, aşınma artar, kurum birikmesi artar, motor bileşenleri görevlerini yerine getiremez veya daha kısa sürede parça değişimi gerekir. (EGR, emme manifoldu, sübap, DPF, segman vs)

    Tabi bu söylediklerim Avrupa'da 2 yıl olan bakım aralığının TR'de 1 yıl olması gerektiğini savunuyorum anlamına gelmiyor. Hava kalitesi ve yakıt kalitesinin iki coğrafya için de karşılaştırılması gerekir ki bilimsel olsun.

    Ben sadece hava kalitesinin etkilerini yazdım. Benzer etkiler yakıt kalitesi için de geçerlidir.




  • Hocam buradaki yil siniri aslinda sehirici kullanimi hedeflemektedir. Yani araci hic kullanmadan bir yil durdu gel yag degistirelim demek degildir aslinda.

    Mesela surekli dur kalk tafikte her gun 1 saat ise gidiyorsnuzu ama sadece 15 km yapiyorsunuz. Git gel 30km. toplam 7500 km yapiyorsunuz yilda. Iste amac bu aracin yagini degistirebilmek. yani yilin kisaligi ve uzunluguyla alakasi yok. Eger kmde ki azalmayi mantikli buluyorsaniz yildaki azalmada ayni mantik ile kabul edilebilir.

    Bu arada Bizdeki yakit Avrupadan daha kalitesiz degil. zaten bakim aralaginin asil siklasma nedeni hava kalitesi yani toz. araba tozlu yerde kullanilinca daha sik yag degisimi gerekiyor ha Turkiye Avrupadan gercekten daha mi tozlu o tartisilir.
  • Miy miy adamlarin agzina bakip is yaparsaniz gelen gecen boyle tokatlar sizi.
    Yok tamircilerine sormuslar yok serviscisi kesin degistir demis..
    Ne dicek olum tamircin serviscin, yok ya 2 sene de bi getirsen yeter mi dicek. Heralde her sene durtmeye calisicak.
    Ellerinden gelse 6 aya dusururler. Ama iste millet o kadar cok mal degil biraz daha az mal.

    Esnaf parasina bakar yoluna bakar. Kimse babasinin hayrina yaz kis gece gunduz o dukkanlarda durmuyor.
    Dazlak kafayla berbere git, abi kiriklari alalim der. Kendine bi sekilde corba cikarmaya calisir.

    Arabalarin klavuzunda bile yazan km araligini beklemez bizimkiler. Cunku arabayi ureten adamdan daha iyi bilir. Mahallede oyle duymustur. 50 yillik servisci Necip usta oyle demistir. Onlardan iyi mi bilecek Reno nun Vw nin motor muhendisleri?

    Sizde burda vay efendim yakitimiz kotuymus vay yollarimiz tozluymus! Yalan ulan valla yalan. shell total almanyada fransada hangi mazotu benzini kullaniyosa burdada onu kullaniyor.

    He bide sey var, 10 bindeki yaga bakmista zift gibiymiste ay aman nasi degistirmezmiste, yesinler triplerini.
    Ayni yaga 5 bindede baksan zift gibi zaten. 500 km de de baksan zift gibi.

    Kendinizi maddi olarak durtturmeye bu kadar merakli olmayin abicim ya!

    Arabanin yag degisimi yapilirken servisin kapisinda fosur fosur sigara icer, kendi motorunun ne kadar ziftle kaplandigini ( cigerler) zerre kadar iplemez ama arabasina gelince tripten tribe girer.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.