|
Bildirim
|
Avrupa'da değişim süresi 2 yıl olan yağ, Türkiye'de 1 yıl olarak satılıyorsa bunun adı servis kazığıdır.
|
|
Miy miy adamlarin agzina bakip is yaparsaniz gelen gecen boyle tokatlar sizi.
Yok tamircilerine sormuslar yok serviscisi kesin degistir demis.. Ne dicek olum tamircin serviscin, yok ya 2 sene de bi getirsen yeter mi dicek. Heralde her sene durtmeye calisicak. Ellerinden gelse 6 aya dusururler. Ama iste millet o kadar cok mal degil biraz daha az mal. Esnaf parasina bakar yoluna bakar. Kimse babasinin hayrina yaz kis gece gunduz o dukkanlarda durmuyor. Dazlak kafayla berbere git, abi kiriklari alalim der. Kendine bi sekilde corba cikarmaya calisir. Arabalarin klavuzunda bile yazan km araligini beklemez bizimkiler. Cunku arabayi ureten adamdan daha iyi bilir. Mahallede oyle duymustur. 50 yillik servisci Necip usta oyle demistir. Onlardan iyi mi bilecek Reno nun Vw nin motor muhendisleri? Sizde burda vay efendim yakitimiz kotuymus vay yollarimiz tozluymus! Yalan ulan valla yalan. shell total almanyada fransada hangi mazotu benzini kullaniyosa burdada onu kullaniyor. He bide sey var, 10 bindeki yaga bakmista zift gibiymiste ay aman nasi degistirmezmiste, yesinler triplerini. Ayni yaga 5 bindede baksan zift gibi zaten. 500 km de de baksan zift gibi. Kendinizi maddi olarak durtturmeye bu kadar merakli olmayin abicim ya! Arabanin yag degisimi yapilirken servisin kapisinda fosur fosur sigara icer, kendi motorunun ne kadar ziftle kaplandigini ( cigerler) zerre kadar iplemez ama arabasina gelince tripten tribe girer. |
Mazot kalitesi avrupa ile bir değil bu sebeple avrupanın uyguladıgı değişim aralıgını uygulayamayız,
Yağlar avrupadaki muadil araçlara göre daha cabuk kirleniyor. Ayrıca ülkede trafikte km yapmadan rölantide çalışma miktarıda yüksek. |
Bizim memlekette yag 1 yılda bozuluyomus. Toz toprak v.s. karisiyomus bi sekilde yaga oyle diyorlar işte.
Bilimsel acıdan ne kadar doğru bilen varsa anlatsın. |
Bende 1 yıl geciktirdim bu sene değişimi. Aralığı toplam 2 yıla kadar uzatıp bir etkisi olup olmadığını anlayacağım. Doğru düzgün KM yapmadım bile hiç. Total Quartz Oneo 0-30.
Bizim ülkemizde ekonomi kötü olduğu ve araç satışları zaten düşük olduğu için bari servisler kesintisiz para kazansın mantığı ile süreyi 1 yıl olarak tezgahlamış olabilirler. Ülke şartları toz/kir zart zurt safsatalarına inanmayın. Yağ aynı karterde kapalı sistemde muhafaza edilip aynı motor bloğunda işlem görüyor. Türkiye'de de aynı yapı ve düzenek var, Almanya'da da. Ha şu var. Türkiye'de ortalama atmosfer sıcaklıkları ve iklim şartları daha fazla ve zorlayıcı deyip bir bahane bulacak olurlarsa ona ayrıca bakmak gerekir, ki yağın 2 senelik ömrü direkt %50 degredasyon ile 1 yıla cart diye de düşmez. Ticari tezgah olması daha kuvvetle muhtemel bu nedenle. |
Yeni nesil tam sentetik yağlar 30bin kilometreyi çok rahat deviriyor, ancak bizde eskiden gelen 15bin geleneği tam olarak bırakılamadı.
Bunun iki sebebi var, birincisi servisler daha iyi kar ediyor ve durumu değiştirmek istemiyorlar. İkincisi ise insanımızın gariplikleri. Bugün desen 30bine çıkarttık diye birisi gelir sen benimkini 15binde değiştir der, diğeri gelir şimdiye kadar bizi dolandırdınız mı da 15binde bir değiştirdiniz der. |
Çünkü senin araban avrupa yollarında gezmiyor avrupanın kaliteli yakıtlarını kullanmıyor avrupanın oturmuş ve kusursuza yakın trafiğinde kullanılmıyor sürekli dur kalk yapıp arabanın yıpranma durumu olmuyor eğimleri yokuşları vs türkiye gibi dağlık bir coğrafya gibi olmadığından araba yıpranmıyor.
Kısacasıyla avrupayla aramızdaki farktan Burda 200-300 bin kmde bmwnin suyu çıkar ama orda usulüne göre kullansan 500 bini görürsün |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zed -- 26 Şubat 2020; 16:0:5 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 26 Şubat 2020; 17:11:53 > |
|
|
|
|
|
|
|