Şimdi Ara

Lastikte Güçlendirilmiş Yanak (XL) Konforu Bozar mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
29.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 1700 kg. Orjinalinde normal tip kullanılmış.
    Bu tip XL lastik kullananların tecrübeleri nelerdir? Konfor, viraj hakimiyeti vb.



  • XL tavsiye ederim. Sebebi ise XL yanak kısmında diğer lastiklerden farklı olarak ekstradan bir katman daha vardır. Bu lastiği hem daha sağlam yapar, hem virajlarda lastikler kolay kolay esnemez, yük attığınız zaman lastikler “söbü” gibi kalmaz. Ayrıca sert bir şekilde çukura girdiğinizde jantınızı da koruyabilir. Balon olmasıda çok zordur.

    Tabii ki her XL lastik alınmaz. Bu konuda Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 tavsiyemdir.
  • Viraj hakimiyeti daha iyidir.
  • Otomobil ne öncelikle? Ne kadar yükle ne sıklıkta yolculuk yapıyorsun?


    Adı üstünde Extra Load. Ekstra yük.
    XL lastikler ağır yük taşıyan pikap, minibüs, hafif ticariler için uygun. Aşırı ağır yüklerle sık yolculuk yapmıyorsan gereksiz.



    Dezavantaj olarak çok serttir xl lastikler. Çukurlarda takur tukur etme ihtimali yüksek. Çok sert olduğu için alt takımlar ve süspansiyon elemanlarını çok çok erken yıpratır. Öyle sert yanaklı olduğundan dolayı belki virajda yanaklar ezilmediği için yana yatma olmaz ancak bu iyi yol tutuş sağlayacağı anlamına gelmesin.



    Benim kullandığım XL lastik çok kötüydü. 2003 model Hilux'ümüzde vardı. Araba böbrek taşı döker mahiyetteydi. Virajda çok kayardı, heleki en ufak bir ıslaklıkta çok dikkatli olmak gerekirdi. Ne yanal tutunma ne de fren anlamında iyiydi...



    Eğer ağır yüklerle seyahat ediyorsan yük endeksi yüksek bir lastik tercih et derim ben...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 29 Haziran 2018; 13:6:0 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Otomobil ne öncelikle? Ne kadar yükle ne sıklıkta yolculuk yapıyorsun?


    Adı üstünde Extra Load. Ekstra yük.
    XL lastikler ağır yük taşıyan pikap, minibüs, hafif ticariler için uygun. Aşırı ağır yüklerle sık yolculuk yapmıyorsan gereksiz.



    Dezavantaj olarak çok serttir xl lastikler. Çukurlarda takur tukur etme ihtimali yüksek. Çok sert olduğu için alt takımlar ve süspansiyon elemanlarını çok çok erken yıpratır. Öyle sert yanaklı olduğundan dolayı belki virajda yanaklar ezilmediği için yana yatma olmaz ancak bu iyi yol tutuş sağlayacağı anlamına gelmesin.



    Benim kullandığım XL lastik çok kötüydü. 2003 model Hilux'ümüzde vardı. Araba böbrek taşı döker mahiyetteydi. Virajda çok kayardı, heleki en ufak bir ıslaklıkta çok dikkatli olmak gerekirdi. Ne yanal tutunma ne de fren anlamında iyiydi...



    Eğer ağır yüklerle seyahat ediyorsan yük endeksi yüksek bir lastik tercih et derim ben...
    Aracım Citroen C5. Ebat 225 55 r17. Bu ebatta birçok firmanın ürettiği lastik tipi XL. Bu sebeple danışmak istedim. Michelin Primacy lastiklerimden virajlarda memnun değilim. Konfor konusundaki uyarınızı dikkate alacağım.




  • Benim dediklerim seni yanıltabilir. Ben ticari araçlar için konuştum daha çok. Sözünü ettiğin lastikler binek araç lastikleri. Deneyimleyenler yanıtlarsa daha doğru olur.
  • 2014 i10'un üzerinde 175-65-14 conti ecocontact 5 XL takılı geliyor. Rezalet bir şey.
  • Benim kışlık nokian WR D4'ler XL. Aslında normal alacaktım ama nokian'ın yanakları biraz yumuşaktır diyenlerden sebep XL aldım ne olur ne olmaz diye.
    Sonuç olarak son derece memnunum. Yazlıklarım lassa greenways. Eğer kıyaslarsam, 20 derece havada nokian'lar çok daha iyiydi. Buna frenleme, yanal tutuş, sessizlik ve konfor da dahil. Ama artan konforu arabayı tanımayan birisi fark etmez öyle söyleyeyim.
    Bunun dışında diğer lastikler nasılsa XL da öyle. Yine aynı havayı basıyorum. XL'nin esprisi yanakları daha güçlü olduğundan lastiğe daha çok hava basabiliyor olmanız. Bu sayede daha fazla yük taşıyabiliyor. Yük taşımadığınız sürece (ki binek araçta ne kadar taşıyabileceksiniz?) normal lastiklerle aynı havayı basmanız gerek.

    Benim ebatım 185-65-R15, sizin ebattan bayağı farklı ama anlattığım gibi, ben bir sıkıntı yaşamadım. Ve yazlık lassa ile kışlık XL nokian'ı kıyaslarsam, sıcak havalarda bile istisnasız nokian daha iyi. Lassa'lar 1-2 sene sonra kütük gibi oluyor, ne fren kalıyor ne viraj tutuşu. Sesi de cabası.
    Yani işin özeti bence lastiğin XL olmasından çok kalitesi daha önemli.




  • Binek araçlarda XL seçim daha yüksek basınçlara dayanıklı demek (yük amacıyla). Yanaklar da bir nebze daha sert ama asıl olay yüksek basıncın patlak verebileceği çeperlerin daha sağlam olmasında. XL lastikler bir tık daha sert olsa da normal load olanlara göre, Türkiye için çok idealdir, hatta dikkat ederseniz XL modeller bizim pazarda yaygınlaştığından beri balon olayları çok azaldı, ilk 18-19 jantlar yaygınlaşmaya başladığı zaman durum fenaydı.
  • Benim araçda güçlendirilmiş yanaklı lastik var.Konfor yönünden bir farklılık hissetmedim hatta daha konforlu geldi önceki lastik Turanza olduğu için olabilir belkide
  • xl çok sert bir lastiktir. aracınızla yük taşıma amacınız yoksa (yolcu demiyorum ağır yükler) kullanmayın bence. ama sağlamdır kolay kolay balon yapmaz, zarar görmez.
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Petlas lassa gibi yerli uretim yada 2. Sinif lastikler yanaklari guclendirilmis turde lastikler degil belki fakat yanaklari michelin primacy yada continental cpc gibi premium lastiklere gore neredeyse 2 kat daha kalin konfor anlaminda dezavantaji olsada yana yatma egilimi ve ilk 1000 km deki tutusu premium lastiklere gore daha iyi hissettiriyor bana hatta ve hatta aracin ani fren aninda dalma hareketide daha az oluyor gibi
  • Bozmaz. Aracım Astra. Orijinal lastikleri Conti Ecocontact 3 idi. Geçen sene Conti PremiumContact6 taktırdım. 225/50/17 94 Y XL ebatında. Gayet konforlu ve iyi yol tutuyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Petlas lassa gibi yerli uretim yada 2. Sinif lastikler yanaklari guclendirilmis turde lastikler degil belki fakat yanaklari michelin primacy yada continental cpc gibi premium lastiklere gore neredeyse 2 kat daha kalin konfor anlaminda dezavantaji olsada yana yatma egilimi ve ilk 1000 km deki tutusu premium lastiklere gore daha iyi hissettiriyor bana hatta ve hatta aracin ani fren aninda dalma hareketide daha az oluyor gibi
    Bilmediğim için o konudan uzak durdum zaten:)



    Bizim kullandığımız Japon malı ve aynı ebattaki lastiklere göre %20 kadar daha pahalıydı diye hatırlıyorum. Çok sağlamdı, 90.000 kilometre yol gidiyordu ve hala dişleri vardı. Hatta ilginçtir onda yanak ölçüsü yazmıyordu diye hatırlıyorum. Tam yük amaçlı, taş gibi lastikti ama güvenlik ve konfor namına hiçbir özelliği yoktu...

    Benim şahsi aracımda(Lumina Ss)çok uygun fiyatlı Sailun Atrezzo Zsr takılı. 1000 kilometre kadar deneyimledim çok ciddi yol tutuyor, aracın hakkını veriyor. Eskiden çok patinaj sorunumuz vardı, büyük ölçüde o sorun ortadan kalktı. Ama 1 yıl sonra hali nice olur bilmem:) Uygun fiyatlı lastiklerin büyük ölçüde sorunu ıslak zeminde oluyor. Eğer ıslak zeminde de iyiyse bu sefer yakıt tüketimini olumsuz etkiliyor ve çok erken a?ınıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 29 Haziran 2018; 22:32:57 >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katiliyorum zaten ekonomik lastiklerin tek sorunu hamurunun cabuk ozelligini yitirmesi yoksa 0 dan bi premium bi ekonomik lastigi alsaniz aradaki farki hissetmek icin saglam duyu organlarina sahip olmak gerek.



    4 sezon premium lastik alip gezecegime 2 sezonda bir ekonomik lastik alip daha guvenli gezerim
  • Ticari aracım yoksa XL almam. Eksileri bir hayli fazla. Üstte de belirtilmiş zaten.
  • Asrın hatasını yapıp falken ziex 205 50 17 xl lastik aldım 300/400 km anca dayandım Halen garajda durur 😂😂
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Kesinlikle katiliyorum zaten ekonomik lastiklerin tek sorunu hamurunun cabuk ozelligini yitirmesi yoksa 0 dan bi premium bi ekonomik lastigi alsaniz aradaki farki hissetmek icin saglam duyu organlarina sahip olmak gerek.



    4 sezon premium lastik alip gezecegime 2 sezonda bir ekonomik lastik alip daha guvenli gezerim
    Ben de bu kafadayım. Tabii no name, çok çok dandik bir lastik olmamalı bu. Çünkü o tür lastikleri de kullandım 3 ayda bir ya yırtıldı yada balon yaptılar, bu sefer daha masraflı oldular. Diğer lastikler 240 birim iken 120 birime aldık ama 3 ayda bir çöp olunca 120×3=360 gibi bir maliyeti oldu. Nexen, Maxxis, Sailun gibi markalar iyidir mesela...



    Uygun fiyatlı, piyasada adı sanı olan, muhatap olabileceğiniz bir sitesi vs. olan markaları tercih etmek doğru olur...




  • XL olmayan lastiği almayınız.

    bırakın konfor azalsın

    + Daha uzun ömürlü
    +1 çukura girince balon yapmaz
    + viraj hakimiyeti daha iyi


    Hele C5 de özellikle XL alın yoksa ilk çukurda balon edersiniz lastiği.
  • Michelin'in bazı modellerinde XL dışında lastik yok.
  • XL tavsiye ederim. Sebebi ise XL yanak kısmında diğer lastiklerden farklı olarak ekstradan bir katman daha vardır. Bu lastiği hem daha sağlam yapar, hem virajlarda lastikler kolay kolay esnemez, yük attığınız zaman lastikler “söbü” gibi kalmaz. Ayrıca sert bir şekilde çukura girdiğinizde jantınızı da koruyabilir. Balon olmasıda çok zordur.

    Tabii ki her XL lastik alınmaz. Bu konuda Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 tavsiyemdir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.