Şimdi Ara

Stage 2 Yazılım Hakkında Bilgilenmek istiyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
9.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese iyi ramazanlar diliyorum.


    Aracım 1.4 TSİ 122HP Jetta. Aracımda Stage 1 yazılım mevcut 155hp & 270nM çıktı yazılım ile değerler. NGK Siyah bobin ve Bosch marka bujiler taktım araca bunların haricinde herhangi bir değişiklik yapmadım. Gerekte olmadığını söylediler.


    Ancak güç beni tatmin etmiyor bu yüzden stage 2 yazılım uygulamak istiyorum. Stage 2 de ne gibi değişiklikler yapmamız gerekir. Şunu şunu mutlaka yap değiştir dediğiniz parçalar varmı varsa nelerdir? Yazılımcım bana İS20 Turbo taksak yeterli olur dedi. Ama internet üzerinden araştırdığımda "Hava Filtreleri, intercooler iyileştirmesi, downpipe, egzoz ucu" gibi gibi bir kaç düzine değişiklikler ve düzenlemeler yapılması gerektiği söyleniyor, ama yazılım ustam da Turbo değişikliği tek başına yeterli olur diyor benimde bu konuda biraz tereddütüm var açıkcası dediği gibi sadece Turbo değişmesi yeterli olur mu? uzun süreli kullanım da bana masraf çıkartır mı? Stok bile kullansak illa ki Agresif kullanımlar da arabaya zararı oluyor bunu idrak edebiliyorum ama Stage 2 ile daha fazla güç üreteceği için motor daha çabuk yıpranır mı? Yıpranırsa bunu engellemek için hangi işlemleri yapmamız gerekir?


    Aracımda bir de 2200-3000 devir arasında tapagaz yaptığım zaman arabada hafif sarsıntı ve titreme oluyor boğulma gibi, ama güçte ve çekişte herhangi bir sıkıntı olmuyor. 3000 devirden sonra saat gibi ilerliyor sıkıntısız. Bu sorun da turbodan kaynaklı olabilir mi?


    NOT: Yazılım konusunda çok bilgili birisi değilim o yüzden telafuzlarım da sorun eksik vs. olduysa affola :) Değerli yorumlarınızı ve yönlendirmelerinizi bekliyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AdaletNamluda55 -- 22 Nisan 2022; 18:59:59 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Stage 2 Yazılım: Kapsamlı Bir Bakış

    Stage 2 Yazılım Nedir?

    Stage 2 Yazılım, araçların motor yönetim sistemini yeniden yapılandıran ve gelişmiş performans ve yakıt verimliliği sağlayan bir yazılım türüdür. Motorun hava-yakıt oranını, ateşleme zamanlamasını ve diğer parametreleri ayarlayarak çalışır.

    Stage 2 Yazılımın Faydaları

    Stage 2 Yazılım, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli faydalar sunar:

    • Artırılmış beygir gücü ve tork
    • Gelişmiş gaz tepkisi
    • İyileştirilmiş yakıt verimliliği
    • Daha yumuşak vites geçişleri

    Stage 2 Yazılımın Riskleri

    Diğer performans modifikasyonlarında olduğu gibi, Stage 2 Yazılımı da bazı riskler taşıyabilir. Bunlar şunları içerir:

    • Motor hasarı (uygun olmayan kurulum veya agresif sürüş durumunda)
    • Geçersiz garanti
    • Motor ömründe azalma (aşırı kullanım durumunda)

    Stage 1 Yazılıma Karşı Stage 2 Yazılım

    Stage 1 Yazılım, Stage 2 Yazılımın daha temel bir sürümüdür. Genellikle sadece hava-yakıt oranını ve ateşleme zamanlamasını ayarlar. Stage 2 Yazılım ise daha kapsamlıdır ve daha fazla parametreyi ayarlayabilir, bu da daha fazla performans artışı sağlar.

    Stage 2 Yazılımın Gücü

    Stage 2 Yazılımın sağladığı beygir gücü artışı, aracın modeline, motor boyutuna ve diğer faktörlere bağlı olarak değişir. Ancak tipik olarak 20-50 beygir gücü artışı bekleyebilirsin.

    Stage 4 Yazılım

    Stage 4 Yazılım, Stage 2 Yazılımın en gelişmiş sürümüdür. Motorun performansını daha da artırmak için özel donanım yükseltmeleriyle birleştirilir. 100 beygir gücüne kadar artışlar sağlayabilir, ancak maliyet önemli ölçüde daha yüksektir.

    Stage 2 Yazılımı, aracının performansını artırmak isteyen ancak aşırı değişikliklere gitmek istemeyenler için iyi bir seçimdir. Motorun sağlığını korumak için kurulumdan önce uygun araştırma yapılması ve güvenilir bir teknisyen tarafından monte edilmesi önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benim olacak fıstık ,vurucam kırbacı vurucam kırbaçı diyorsan git yaptır

    https://www.youtube.com/watch?v=2hx9J95Cm0c&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-76689D4B9 -- 22 Nisan 2022; 18:51:54 >
  • Rica edicem eğlence için yazdığınız fikirleri kendinize saklayın. Ben buraya bu konuyu fikir verilsin yönlendirme sağlansın diye açtım, dalganızı kendi kafanızın içinde yaşayın ben eşşeğimle mutluyum kırbacıda vururum hiç sıkıntı yok :)

  • senin ilacın burada. buraya sor gerekli bilgileri verirler.


    www.facebook.com
    EMC Performance
    https://www.facebook.com/emctune

    Volkswagen Golf 7.5 1.4 TSI DSG

    CZCA kodlu 1.4 TSI 125 PS 200 NM güç

    ve tork verilerine sahip motora, CHPA kodlu 1.4 TSI 140 PS motorda kullanılan

    IHI Turbo tak-çalıştır olarak kullanılabilmektedir.

     

    Görseldeki araca, IHI turbo hybrid

    şekilde (orijinale göre daha büyük pale sahip) montajlanmış olup başka bir

    donanım eklentisi bulunmamaktadır. 95 Oktan benzin ile kullanılabilecek şekilde

    Stage3 yazılım kalibrasyonu sonucunda 200 PS 330 NM güç ve tork elde ettik.

    Ayrıca belirtmek isteriz ki, hybrid

    turbolu şekilde daha kaliteli yakıt ve bir kaç donanım eklentisi ile sağlıklı

    olarak daha yüksek güç ve tork elde edilebilmektedir.

     

    Soru ve görüşleriniz için DM ya da

    telefon ile ulaşabilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 22 Nisan 2022; 19:2:23 >




  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Hocam öncelikle çok teşekkürler verdiğiniz firmayı aradım. Bana İS20'nin büyük olacağını ve gerekmediğini söylediler. onun yerine 140'lıklarda kullanılan Hibrit Turbo ve Downpipe ile Stage 2 de 200BG alabileceğimi söyledi. Bu fikir üzerinden hareket edeceğim şuan da varsa farklı tavsiyeleri olan dinlerim. DownPipe olarak ne tavsiye edersiniz marka vs. olarak?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AdaletNamluda55 -- 22 Nisan 2022; 19:8:0 >
  • AdaletNamluda55 kullanıcısına yanıt

    rica ederim.

    downpipe'ı egzozcuda yaptırırsın. markalı bir şey arıyorsan sahibinden com'da bulabilirsin. 1.4 tsi downpipe diye yaz arama tuşuna bas.  

    200 hp sana yeter de artar bile. yollardaki çoğu arabayı üzersin.

  • Arkadaşlar araçta farklı bir problem mevcut.

    Aracın çekişin de hızlanmasında herhangi bir problem mevcut değil. Ancak kuzey marmara otoyolunda denedim aracı 200 km hıza kadar rahat ulaşıp düz yolda 200 ü geçmiyor bazen hafif eğimli yolda 215-220 ye kadar ulaşıyor ayağımı gazdan hiç çekmeden devam etmeme rağmen yavaş yavaş 200e kadar düşüyor, bu neden kaynaklanıyor olabilir? Ateşleme sistemleri, enjektörler dahil kontrol edildi ancak herhangi bir sorun gözükmedi bobin ve bujiyi yeni değiştirdim. Hız limitör iptal edildi ona rağmen geçmiyor 200’ü. Bunun sebebi neden kaynaklı olabilir daha 90000 de araç tüm ağır bakımları yapıldı kayışlar vs. Yeni değişti 200 de tıkanıp kalıcak bir araç değil aynı araç aynı bg’de 230 görenler mevcut.
  • Araç manueldir umarım
  • Ussuz kullanıcısına yanıt

    evet manuel hocam 5.vites 5000-5500 devire kadar kullanıyorum sonra mecbur 6 ya çekiyorum ama nafile




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AdaletNamluda55 -- 23 Nisan 2022; 4:4:42 >
  • Stage 2 de yapılması gereken upgrade

    Hibrit turbo
    Daha büyük intercooler
    Downpipe
    Komple Egzos sistemi
    Kutu içi yada açık filtre (K&N) olabilir
    Stage 2 yazılım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canlee89 -- 23 Nisan 2022; 12:17:4 >
  • turboya mekanik olarak müdahale edilen modifiye stage 3 olarak adlandırılır. stage 2'de hibrit turbo veya turbo büyütme yoktur. egzoz, filtre, headers, dumpvalve, downpipe, intercooler vs bunlar olunca stage2 denir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 23 Nisan 2022; 9:28:8 >
  • canlee89 kullanıcısına yanıt

    hocam turbo ve intercooler dışında dedikleriniz stage 1 değil mi  

  • Cryin kullanıcısına yanıt
    Dediklerimin tamamını yaparsanız stage 2 konumuna gelir aracınız. Stage 1 sadece yazılım ve filtreden ibarettir.
  • herkes kafasına göre modifikç, olduğu için stage kavramlarında net belirlenen bir şey yok,atıyorum adam downpipe yapar soft yazılım yapar kutu içi filtre takar ben stage 1 geziyorum der.öteki adam da aynı özelliklere sahiptir kendini stage 2 sanar falan

  • Motora fazla yüklenmiş olursun.guc istiyorsan 1.6 veya 2.0 t bir araca yonelmelisin
  • Bana 1.6 tdi 120hp passatın performansı bile yetiyor.

    Siz 1.4 tsi den 155hp güç almışsınız zaten daha fazla macera aramayın bence daha fazla güç istiyorsanız 2.0 bir araç alın tavsiyem.

  • AdaletNamluda55 kullanıcısına yanıt
    Limitör vardır, kaldırılabilir.
  • Kuş Kafası kullanıcısına yanıt

    Yazılımla limitörde kaldırıldı.

  • İsmail TOPKAYAyoutube
    Opel astra J 1.4t AT 250km/h stock.
    https://www.youtube.com/watch?v=KAIX7Df0yxo

    Aracınızı değiştirip astra j 1.4t veya 1.6t alın bir de yazılım yapın istediğiniz son hızlara çıkabilirsiniz. Volkswogen motorları az yakıt tüketimi için alt devir torkunu yükseltiyor bu sebeple yüksek devir çeviremiyor. Astrada ki turboların ise alt devirleri volkswogen kadar torkulu değil bu sebeple üst devirlere rahat çıkabiliyor. Max hızlara ulaşmak ise yüksek devir ister.

  • Her şeyden önce 200HP ve üzerinde ön çeker için gereksiz bir hale geliyor tecrübeyle sabit.


    200HP'den sonra ön çeker patinajdan yola tutunamıyor tutunsa bile orijinal ekipman buna uygun değil AKS'lar direk zarar görüyor.


    Fakat illa da yapacağım derseniz ;


    S3 intercooler

    R8 Bobin + NGK i7 Buji

    BMC CDA Hava filtresi

    Dump Valve

    Down Pipe + Catback egzoz

    Bronz Baskı+Balata


    Özgün'den güzel bir yazılımla da bu sistemi taçlandırırsın ve hayırlı olsun.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.