Şimdi Ara

Motor sıcaklığı çok artıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
9.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancar10

    hararet şüpesi olan araba kesinlikle kullanılmamalı. hele bu temmuz ayında.
    basit bir gevşeme yok yere en az bi conta masrafı açar, en kötüsü ise sonu yok.

    fokurdama varsa; bir yerlerden, muhtemelen kapaktan, basınç kaybı olabilir. her araba aynı değil, babamınki 1 ay yanlışlıkla su deposu kapaksız kullanılmış tık demedi, benim eski arabayla 40 derecede 6 saat uzun yoldan geldiğinde kapağı az gevşettim fokurdamaya başlamıştı. göstergenin coşması genelde termostat sıkıntısı, buz gibi havada kontağı açar açmaz fan açması ise müşürden kaynaklı oluyor.
    geçen sene temmuz ayında harareti zıplayan honda ile 1500 km yol yaptım sorun çıkarmadı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312

    Normal su ekleye bilirsin erikli pınar damla vs vs, illa antifreez eklemen gerekmez 100-200 milm için.

    Hararet için şunları dene yaptır,
    Motor suyu havasını al (arac stop durumdayken) havada hararete etken

    Hava var veya yok kontrol edin durum yine aynı
    Şase kablosu oksitlenmiş olabilir,
    Hararet müşürü arızalı olabilir( basit parça 40-50 tl) çıkan parçayı al sakla sağlam olma olasılıgı olabilir
    Durum yine aynıysa motor suyunu ölçdür - kaç derece dayanıklı. Olması gerekenin altındaysa degiştir

    Devir daim pompası arızalı olabilir su döngüsünü yapmıyordur

    Fan çalışırken fokurdama sanki normal gibi

    Suyu max seviyeye getir, sonra diger işlemlere bakarsın.

    Bunların hepsini yaptıgın halde sıkıntı var diyorsan sorunu düzelte bilecek birsey yok gibi geliyor.
    Hocam bugün fan hiç çalışmadı ama yağ sıcaklığı 93 şu sıcaklığı 90 tam ortada ve yine fokurdama yaptı.

    Bu sistemin havası nasıl alınır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    Su sıcaklığı 97 98 demissiniz o derece fokurdama yapmaması lazım. Saf antifriz 165derecelerde kayniyor. %50 antifriz %50 su karışımı 108 derecede kaynıyor. Soğutma sistemi basınçlı olduğu için 120-130 derecelere çıkacaktır kaynama noktası. 48 50 derece hava sıcaklığı cidden yüksek. Aracı çok düşük devirde kullanmak özellikle yokuslarda ısınmayı arttıracaktır, araç rüzgar almıyorsa da fan açarak sogutacaktir. Fan açması bu sıcaklıklarda gayet normal bir durum.
    Dediğim gibi kaynama için 120-130 dereceleri görmeniz lazım. Görmeden kaynama oluyorsa problem vardır.

    Birde motor yağını kalinlastirdiysaniz motorun daha çabuk ısınmasına sebep olur. Ben 5w30 dan 5w20 ye geçtim. Kısa mesafede kışın çok iyi ısıtan kalorifer eskisi gibi isitmamaya başladı. Bunun üzerine araştırınca bunu test eden bir video denk geldi. Hakliymisim. İnce yağ motoru zorlamadigi için daha rahat çalışıyor, az ısınıyor.

    Soğutma sıvısının donma veya kaynama sıcaklığı zamanla değişmez. Korozyon önleme özelliği zamanla gider. Değişim oyuzden gereklidir. Eğer bir problem yoksa motorda, 120-130 dereceleri görüyorsanız soğutma sistemine antifriz eklemesi yaparak kaynama noktasini biraz daha yukseltebilirsiniz. Kapta sıvının biraz eksik olması da fan açmaya sebep olmaz. Minimum altına düşmesi sistemdeki basıncı azaltacağı için kaynama noktasını bir miktar düşürebilir. Soğutma suyunun kapağında sorun olabilir. Basınç testi de yapmak lazım.
    Aracın yağı servisin yağı ve 7000 km'dir aynı şu sıcaklığı 90 tam ortada yağ 93 fokurdama yine var min çizginin altında diye mi fokurduyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: manisa_tr

    şansının hala olduğu bir dönemdesin. arabayı bu şekilde kullanma, vaktin varken hemen bir sanayi sitesine uğra. durumu anlat ustaya sana yukarıda sayılan maddelere bir baktır. çözümü basit ama ihmal eder geçer diye beklersen yolda kalır, masrafın 10 katına çıkar.
    Araca dikkat ediyorum en ufak yükseltmede durduracam

    Buradaki sanayiye bunu anlatsam 500 lira alıp eve gönderir beni tahminim ce onun için kendim çözmenin derdindeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    Su koymanda problem olmaz ekliyecegin 300-400ml sudur zaten onun içinde üzerine 50-60 tl motul g13 alman gerektirmez dur antifriz eklim iyidir filan diyipde suyun donma ve özeliklerini yitirtme ,bi kaç gün gözlemle her gün fokurdama yapiyosa servis ile görüşebilirsin dert etme bence
    10 liralık saf su ekleyecem. İN?ÂALLAH geçer sorun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aman radyatör kapağını sıcakken sakın açmayın. Tamam kaynar su fışkırabilir eyvallah hepimiz bunu biliyoruz. Fakat bunun yanında kapağı sıcakken açtığımızda bir basınç farkı oluyor ve silindir kapak contasını zedeleyebiliyor. Motor tamamen soğuduğunda kapağı açın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F95E650A3

    https://www.youtube.com/watch?v=EEYQpyqxldI&app=desktop
    Fokurdama mi yoksa üst suyun inmesi ve motorun sallantisindan mi böyle oluyor anlamadım.

    Motor sıcaklık suyu 90 tam ortada

    Yağ sıcaklığı 97 fan açıyor

    Dış sıcaklık 38

    Motor yağ seviyesi resimde

    Motor sıcaklığı çok artıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    geçen sene temmuz ayında harareti zıplayan honda ile 1500 km yol yaptım sorun çıkarmadı

    Alıntıları Göster
    Bence bi şey daha dene, radyatörün altında kalın bi hortum var, sök gitsin onu, bi de öyle dene

    Capon kız kardeşlerin atmosferikleri güzel bi soğutma sistemine sahipler.geçen gün 40 derece sıcakta Sakar geçidini tırmanıp foto çekmek için 5 dk kenara çektiğimde fan bile açmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yağda eksiltmemi var yoksa wos wos larda cubuk cizgisi öyle mi.? Bence 1.2 wos woslarda yağ eksiltme duymuştum araştir istersen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F95E650A3

    https://www.youtube.com/watch?v=EEYQpyqxldI&app=desktop
    Bu video sizin araciniz ise arabanizda hic birsey yok. Fokurdama dediginiz termostattan bagli olan ince hortumun icinden gelen sogutma sivisi, fokurdama degil yani. Fokurdama diyorsunuz Hic mi cay suyu koymadiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    Yağda eksiltmemi var yoksa wos wos larda cubuk cizgisi öyle mi.? Bence 1.2 wos woslarda yağ eksiltme duymuştum araştir istersen
    Var hocam 5/1 gibi eksilmiş yağ göstergesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Bu video sizin araciniz ise arabanizda hic birsey yok. Fokurdama dediginiz termostattan bagli olan ince hortumun icinden gelen sogutma sivisi, fokurdama degil yani. Fokurdama diyorsunuz Hic mi cay suyu koymadiniz?

    Alıntıları Göster
    Hocam video bana ait aynenn fokurdama yokmuş ben devir daimin kontak kapanınca durduğunu zannettiğim için öyle düşünmüşüm

    Yalnız araba çabuk ısınıyor ve motor suyu min çizginin üstünde saf su aldım ekleyecem sizce düzelir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soğutma sıvısı kaç yıllık
    Kılavuzunda kaç yılda bir değiştirin diyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alphace

    Soğutma sıvısı kaç yıllık
    Kılavuzunda kaç yılda bir değiştirin diyor?
    3 yıl olacak neredeyse

    Değişim hakkında bilgim yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Organik antifrizlerin ömrü 5 yıl veya daha fazla. Ford 10 yıl değiştirme diyor. Sizin aracın kitapçığından veya netten periyodik bakım tablosunu bulup ne zaman değişmesi gerektiğini öğrenebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.