Şimdi Ara

asd

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
10.123
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • asd



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH Anonim -- 5 Ağustos 2022; 12:34:44 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tofaş Araçlarına Uygun Antifriz Seçimi

    Tofaş araçlarınızın soğutma sisteminin verimli ve sorunsuz çalışması için uygun antifriz kullanımı hayati öneme sahiptir. Antifriz, motor sıcaklığını düzenlemeye, aşırı ısınmayı ve donmayı önlemeye yardımcı olan bir sıvıdır.

    Tofaşa Antifiriz Konulur mu?

    Evet, Tofaş araçlarına antifriz konulmalıdır. Soğutma sisteminin korunması ve motorun optimum performans göstermesi için antifriz kullanımı gereklidir.

    Tofaşa Hangi Antifriz Kullanılır?

    Tofaş araçlarında kullanılmak üzere üretilmiş, üreticinin önerdiği antifrizler tercih edilmelidir. Genellikle kırmızı veya pembe renkli antifrizler Tofaş araçlar için uygundur.

    Tofaş Kırmızı Antifriz

    Kırmızı antifriz, Tofaş araçlarda yaygın olarak kullanılan bir antifriz türüdür. Uzun ömürlüdür ve motor soğutma sistemini korozyondan korur.

    Tofaşa Hangi Renk Antifriz?

    Tofaş araçlarında genellikle kırmızı veya pembe renkli antifrizler kullanılır. Aracınızın kullanım kılavuzunda önerilen antifriz rengini kontrol etmeniz önerilir.

    Tofaş Antifriz Önerisi

    Uygun bir Tofaş antifrizi seçerken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanız önerilir:

    • Üretici önerileri
    • Antifrizin rengi
    • Ömrü
    • Koruma özellikleri

    Araç üreticisinin önerdiği antifrizi kullanmak, aracınızın soğutma sisteminin optimum şekilde çalışmasını ve motorun korunmasını sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kırmızı renk 3-4 litre kapasiteye göre boşaltıp doldurmanız gerek ustaya götürmenizi önerim acemiyseniz o halletsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam araca yönelik her parça için ayrı ayrı konu açarsanız ortada bilgi kirliliği olur. Verim alamazsınız.

    Aracınızdan anlamayan usta olacağını sanmıyorum. Varsa tanıdığınız ustanız ya da tanıdık vasıtasıyla bulabileceğiniz bir ustaya gidin. O size değişmesi gereken ne var ne yok söyleyip bakımlarınızı yapacaktır. Parça konusunda da sorun yaşamazsınız merak etmeyin.

    Kazasız belasız kullanın inşallah aracınızı. Doğan L modelleri, özellikle bordo renk içi kahve döşemeli olanları her zaman favori tofaş modelim olmuştur benimde.
  • El beceriniz varsa antifriz değişimini ustaya bırakmayın kendiniz yapın.

    Değişim için öncelikle radyatör içinde ki su komple boşaltılır.Genleşme kapında ki su komple boşaltılır.

    Radyatöre ve genleşme kapına saf su doldurulur araç biraz kullanılır ki motor içinde kalan su devir daim etsin.Bu arada araç kaloriferi sıcak konumda açılır orada ki su da devir daim ettirilir.

    Tekrar radyatör ve genleşme kapı boşaltımı yapılır.

    Bu işlem çıkan suyun rengi temiz olana kadar devam ettirilir ki benim için 2 gün sürdü ve hala rengi normale dönmemişti artık diğer değişme kadar idare eder dediğim noktada bıraktım ben.

    Karışırım her zaman saf su + kullanım kılavuzunda belirtilen antifriz ile yapılır kafanıza göre antifriz almayın.




    Araçta uzun süredir antifriz değişimi yapılmadıysa sistemde kaçaklar oluşabilir bunu göze alın.




  • %50-%50olarak su antf.olarak kendiniz degistirebilirsini.Su olmasinin nedeni isi iletkenligini antf.yeterince saglayamamakta.

    Uzun sure antf.degismedi ise veya hic koyulmadi ise sistemde kacaklara yol acabilir g13 olanlar(kirmizi)o nedenle sorun yasamamak icin yesil olandan yercih etmeniz gerekmektedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    %50-%50olarak su antf.olarak kendiniz degistirebilirsini.Su olmasinin nedeni isi iletkenligini antf.yeterince saglayamamakta.

    Uzun sure antf.degismedi ise veya hic koyulmadi ise sistemde kacaklara yol acabilir g13 olanlar(kirmizi)o nedenle sorun yasamamak icin yesil olandan yercih etmeniz gerekmektedir.
    Kırmızı kesinlikle OLMAZ. Radyatör alt kısmındaki hortumu çıkarın, tüm suyu boşaltabilirsiniz. 40 birim antifriz,60 birim su idealdir. Daha önce antifriz kullanılmamışsa deliklere sebep olabilir, elbetteki yedek su deposundaki suyu boşaltın. Sistemin havasını almayı tüm bu işlemlerden sonra unutmayın aksi halde araca hararet yaptırırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bnym97 kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim. genleşme kabı nedir hocam?
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    bir marka önerirseniz yarın gidip 3 litre alacağım shell istasyonundan hocam. teşekkür ederim.
  • oznk40 O kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim yanıt ve iyi dileğiniz için. fakat ustaya götürmeme sebebim bunları kendim öğrenmek istiyorum. ayrı ayrı açmamın sebebi de şu an felaket çıkmazdayım. insanlar o kadar uzun olursa okumazlar diye düşündüm. teşekkürler.
  • Oncelikle 94 Dogan L olmaz.En son 92 de vardi,sizin arac slx.Kirmizi antifriz tofasa yaramaz,conta eskiyse sikinti yapar.Mavi ya da yesil al yari yariya ayri bi kapta karistirip devir radyatore.Radyatorun altinda plastik tipadan bosaltirsin.Sonra antifrizi doldur radyator kapagi acik sekilde calistir,termostat acana kadar(ortalama 80 derecelerde)calistir,su donmeye baslayinca eksilip coker tamamla kapat kapagi.Olay tamamdir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • once kacak fln var mı bak su eksıltıyormu arac? temızleyıcı koyup temızlersen daha ıyı olur ama o zmnda kacak varsa pıyasaya cıkar ve hanyayı konyayı farkedersın. kacak varsa sızıntı onleyıcı var amro hepsıbu da dan alabılırsın. Sonra antıfırız koyulacak ama musluk suyu sakın koydurma mutlaka saf su konacak şimdi gidip bol mınerellı suyu basarlar iki gun sonra kurbaga bıle yasamaaya baslar arabanda. Mutlaka saf su koncak antıfırıze karıstırılırken onu mutlaka belirt ustaya sorsan bısey olmaz oda su buda su der arabanın ıcıne eder
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elk_91

    Oncelikle 94 Dogan L olmaz.En son 92 de vardi,sizin arac slx.Kirmizi antifriz tofasa yaramaz,conta eskiyse sikinti yapar.Mavi ya da yesil al yari yariya ayri bi kapta karistirip devir radyatore.Radyatorun altinda plastik tipadan bosaltirsin.Sonra antifrizi doldur radyator kapagi acik sekilde calistir,termostat acana kadar(ortalama 80 derecelerde)calistir,su donmeye baslayinca eksilip coker tamamla kapat kapagi.Olay tamamdir.
    evt arkdas dogru soyluyor eskı tıp motora mavı yada yesıl hatta eskı tıp olan hangısıydı onu koy renklerı de karıstırdım artık bayadır eskı arac kullanmıyorum. Kırmızıdan uzak dur. butun forum seferber olduk yalnız adama :D Olm bak ıcıne edecen motorun bu masraf cıkartır kendı bıldıgıne yapma bazı seylerı once ıyı bır usta bul git bulundugun ıldekı taksıcılerle falan muhabbe tet ıyı usta kımdır ogren tanıs kaynas cok cay ıcme bobrekte tas yapıyor sonra zaten ustalarla akraba olacan bu kafayla herseyı kendım yapacam dıye gıdıyosun :D




  • dogana en dandık olan mavı koncak sanırım kırmızı falan yenı teknolojı araclara konuyor
  • Shell in mavi olanindan almaniz size yeterli gelecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    radyatördeki antifrizi ölçtürdüm durumu iyi ve -20 verdi. o yüzden sadece yedek su deposuna koyacağım 1 litre. radyatördeki yeşil galiba farklı olması sorun yaratır mı? bir de su ilave edeyim mi tamamen antifrizi mi koyayım
  • Mavi dememin sebebi shell deki inorganikler mavi yani sizin yesil dediginiz.Sorun olmaz kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-A168534F8

    radyatördeki antifrizi ölçtürdüm durumu iyi ve -20 verdi. o yüzden sadece yedek su deposuna koyacağım 1 litre. radyatördeki yeşil galiba farklı olması sorun yaratır mı? bir de su ilave edeyim mi tamamen antifrizi mi koyayım
    Bak arkadaşım madem ilk arabanmış, birkaç tavsiye vereyim. Antifreeze ölçümünü boşver kimbilir ne zamandan beri konulmuştur, kendin değiştir hem böylelikle araba hakkında bilgi sahibi olursun. 5 litrelik su kabı al, yarısını 2,5 litrelik saf su, yarısını 2,5 litre antifreeze koy, (Petrol ofisinin yeşil veya Opetin mavi renkli Antifreeze) Radyatörün tam altında boşaltma tapasını göreceksin, oradan içindeki suyu boşalt hatta tapayı kapatmadan mümkünse hortumla içine bir miktar su bas, mümkün olduğunca tüm çamur, pas ve kireçler aksın. Tapayı kapat elindeki Antifreezi suyu radyatöre kalanı yedek depoya boşalt, sonra aracı çalıştır bekle bir süre sonra termostat açacaktır (Fanın çalışmasından anlarsın) radyatördeki su biraz daha eksilir onu da tamamla, elindeki su yetmemişse Antifreeze le tamamla bitti.

    Yeni aldığın arabayı üstüne yağ tamamlamakla olmaz, götür bir tamirciye yağını, yağ, hava filtresini, benzin ve LPG filtreleri değiştirsinler. Hatta Triger ve V kayışlarını da değiştir, radyatör hortumlarını şanzıman ve diferansiyel yağlarını kontrol etsinler, bunların hiç birisi çok bir para tutmaz, ucuzdur.
    Bu arada 94 Model Doğan L olmaz, ya Doğan SLX dir, ya Doğan S dir aracın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Bak arkadaşım madem ilk arabanmış, birkaç tavsiye vereyim. Antifreeze ölçümünü boşver kimbilir ne zamandan beri konulmuştur, kendin değiştir hem böylelikle araba hakkında bilgi sahibi olursun. 5 litrelik su kabı al, yarısını 2,5 litrelik saf su, yarısını 2,5 litre antifreeze koy, (Petrol ofisinin yeşil veya Opetin mavi renkli Antifreeze) Radyatörün tam altında boşaltma tapasını göreceksin, oradan içindeki suyu boşalt hatta tapayı kapatmadan mümkünse hortumla içine bir miktar su bas, mümkün olduğunca tüm çamur, pas ve kireçler aksın. Tapayı kapat elindeki Antifreezi suyu radyatöre kalanı yedek depoya boşalt, sonra aracı çalıştır bekle bir süre sonra termostat açacaktır (Fanın çalışmasından anlarsın) radyatördeki su biraz daha eksilir onu da tamamla, elindeki su yetmemişse Antifreeze le tamamla bitti.

    Yeni aldığın arabayı üstüne yağ tamamlamakla olmaz, götür bir tamirciye yağını, yağ, hava filtresini, benzin ve LPG filtreleri değiştirsinler. Hatta Triger ve V kayışlarını da değiştir, radyatör hortumlarını şanzıman ve diferansiyel yağlarını kontrol etsinler, bunların hiç birisi çok bir para tutmaz, ucuzdur.
    Bu arada 94 Model Doğan L olmaz, ya Doğan SLX dir, ya Doğan S dir aracın.

    Alıntıları Göster
    Aynı şeyi mesajı okurken bende düşünmüştüm. 93 te bitiyor bu doğan l/sl modelleri diye biliyordum demekki varmış demiştim. Dediğiniz bence de doğru. Aracın resimlerde biraz rengi görünüyor,kum beji gibi açık bir renk. Bu renkte doğan s de yok,slx lerde var bildiğim kadarıyla.




  • Resimi simdi gordum araba duz motorlu.91-92 falan olmasi lazim.94 degil yani.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.