Şimdi Ara

lastik yüksekliği 60 yerine 65 alsam?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
26.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracımın orjinal lastiği 185/60/15 pek tutulan bir ebat değil çeşit az ve lastik başı 30 tl daha pahalı.

    185/65/15 alsam ne gibi eksileri olur? hız göstergesinde sapma. savrulma vs. araç zaten yüksek opel meriva.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastikte 60 ile 65 Arasındaki Fark

    Lastiklerin yanak yüksekliği, lastik kesit oranı adı verilen bir sayı ile gösterilir. Bu sayı, lastiğin genişliğinin yanak yüksekliğine oranını belirtir. Örneğin, 205/60 R16 bir lastiğin kesit oranı 60'tır, yani lastiğin genişliği yanak yüksekliğinin %60'ıdır.

    65 Yanak Lastik Kaç cm?

    65 yanak lastik, lastiğin yanak yüksekliğinin lastiğin genişliğinin %65'i olduğu anlamına gelir. Örneğin, 205 mm genişliğinde bir lastik için 65 yanak yüksekliği 133,25 mm (205 x 0,65 = 133,25) olur.

    60 Yanak Yerine 65 Yanak Lastik

    60 yanak yerine 65 yanak lastik kullanmak, lastiğin yanak yüksekliğini 5 mm artırır. Bu değişiklik, aşağıdaki sonuçlara yol açabilir:

    • Artırılmış Süspansiyon Yumuşaklığı: Daha yüksek yanaklar, yol darbelerini daha iyi emebilir ve sürüşü daha yumuşak hale getirebilir.
    • Artan Sürüş Yüksekliği: Lastiklerin genel yüksekliği artacağından, sürüş yüksekliğinde hafif bir artış olabilir.
    • Azalan Yakıt Verimliliği: Daha büyük yanaklar, yuvarlanma direncini artırabilir ve bu da yakıt verimliliğinde hafif bir azalmaya neden olabilir.
    • Potansiyel Performans Etkileri: Daha yüksek yanaklar, lastiğin viraj alma kabiliyetini azaltabilir ve yol tutuşunu etkileyebilir.

    Lastik Kesit Oranının Faydaları

    Lastik kesit oranı, lastiğin performansı ve sürüş kalitesi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir:

    • Daha düşük kesit oranları (örneğin, 45 veya 50), daha iyi yol tutuşu ve viraj alma kabiliyeti sağlar.
    • Daha yüksek kesit oranları (örneğin, 65 veya 70), daha yumuşak bir sürüş sağlar ancak yol tutuşunu azaltabilir.
    • Doğru kesit oranı, sürüş tarzına ve araç tipine bağlı olarak seçilmelidir.

    60 Yerine 65 Yanak

    60 yanak yerine 65 yanak lastik seçimi, kişisel tercihlere ve sürüş ihtiyaçlarına bağlıdır. Daha yumuşak bir sürüş ve artırılmış süspansiyon konforu istiyorsan 65 yanak lastikler uygun olabilir. Ancak, daha iyi yol tutuşu ve performans arıyorsan 60 yanak lastikleri tercih etmelisin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Meriva için bence 205 yada 195 taban kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    aracımın orjinal lastiği 185/60/15 pek tutulan bir ebat değil çeşit az ve lastik başı 30 tl daha pahalı.

    185/65/15 alsam ne gibi eksileri olur? hız göstergesinde sapma. savrulma vs. araç zaten yüksek opel meriva.

    195/60/R15 ya da 195/55/R15 alabilirsiniz.

    185/65/R15 taktığınızda %+3'lük değişim olur çapta. Bu da göstergenizdeki hızdan %3 daha hızlı gittiğiniz anlamına gelir.


    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator

    Değişimin %3'ü geçmemesine dikkat edin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    aracımın orjinal lastiği 185/60/15 pek tutulan bir ebat değil çeşit az ve lastik başı 30 tl daha pahalı.

    185/65/15 alsam ne gibi eksileri olur? hız göstergesinde sapma. savrulma vs. araç zaten yüksek opel meriva.

    195/60/R15 ya da 195/55/R15 alabilirsiniz.

    185/65/R15 taktığınızda %+3'lük değişim olur çapta. Bu da göstergenizdeki hızdan %3 daha hızlı gittiğiniz anlamına gelir.


    http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator

    Değişimin %3'ü geçmemesine dikkat edin.
    genişliği daha yüksek lastik alsam mesela 195/60/15. şu anki jantıma uyar mı? jant değiştirmek istemiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    genişliği daha yüksek lastik alsam mesela 195/60/15. şu anki jantıma uyar mı? jant değiştirmek istemiyorum

    Şu anki jantınızın genişliği nedir? Eğer 6.0'' ve ya 6.5'' ise uyacaktır.

     lastik yüksekliği 60 yerine 65 alsam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    genişliği daha yüksek lastik alsam mesela 195/60/15. şu anki jantıma uyar mı? jant değiştirmek istemiyorum

    Alıntıları Göster
    ben 195 50 r16 yerine 205 55 r16 aldım . hem fiyat daha uygundu hemde sürekli şehir içinde kullandığım anlamsız yere yakın olan c3 ün biraz yükselmesini istediğimden böyle bir şey yaptım.

    bir gün arkada kilolu 3 kişi + dolu bagajla yolda bir sektim ki cııyyyyyuwwwww diye bir ses ile irkildim ... Lastik çamurluklara sürtmüştü indiğimde gördüm simsiyah izleri çıkmış lastiğin. . çıkan ses felaket tabi ... öyle bir yük 10 senede bir olduğu için pek önemsemedim şuan bir problem yok çok şükür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cLk

    genişliği daha yüksek lastik alsam mesela 195/60/15. şu anki jantıma uyar mı? jant değiştirmek istemiyorum

    bende bu ölçüleri tavsiye edecektim, mevcut 15' jantınla uyumludur, herhangi bir problem olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    ben 195 50 r16 yerine 205 55 r16 aldım . hem fiyat daha uygundu hemde sürekli şehir içinde kullandığım anlamsız yere yakın olan c3 ün biraz yükselmesini istediğimden böyle bir şey yaptım.

    bir gün arkada kilolu 3 kişi + dolu bagajla yolda bir sektim ki cııyyyyyuwwwww diye bir ses ile irkildim ... Lastik çamurluklara sürtmüştü indiğimde gördüm simsiyah izleri çıkmış lastiğin. . çıkan ses felaket tabi ... öyle bir yük 10 senede bir olduğu için pek önemsemedim şuan bir problem yok çok şükür.

    Limitlerin dışında bir ebat seçimi yapmışsınız. Bir de aracınızın yerden yüksekliği sadece 15,5 mm artmış. Yakıt tüketimi ve performansta bir değişim hissettiniz mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    ben 195 50 r16 yerine 205 55 r16 aldım . hem fiyat daha uygundu hemde sürekli şehir içinde kullandığım anlamsız yere yakın olan c3 ün biraz yükselmesini istediğimden böyle bir şey yaptım.

    bir gün arkada kilolu 3 kişi + dolu bagajla yolda bir sektim ki cııyyyyyuwwwww diye bir ses ile irkildim ... Lastik çamurluklara sürtmüştü indiğimde gördüm simsiyah izleri çıkmış lastiğin. . çıkan ses felaket tabi ... öyle bir yük 10 senede bir olduğu için pek önemsemedim şuan bir problem yok çok şükür.

    Limitlerin dışında bir ebat seçimi yapmışsınız. Bir de aracınızın yerden yüksekliği sadece 15,5 mm artmış. Yakıt tüketimi ve performansta bir değişim hissettiniz mi?

    195 50 r16 lastik resmen piyasada yok . . 205 55 r16 çok standart bir lastik olduğu için rekabet büyük fiyatlar uygun o nedenle de tercihimde ekten oldu. Uzun yol yapsam asla seçmem lakin hep şehir içi olduğu için önemsemedim.

    dünyanın açık ara en verimsiz 4 ileri şanzıman olduğu için araçta (sanırım citroen peugeot renault aynı şanzımanı kullanmış bu dönemde) zaten çok yakıyordu hala çok yakıyor pek fark yok . zaten gitmiyordu hala gitmiyor araç ..

    1.6 110 bg B sınıfı bir araç bu kadar güçten kaybeder bu kadar hantal olabilir inanılır gibi değil yani. . Ek olarak bu aracın manevra kabiliyeti için uğraşan mühendislerin biran önce işsiz kalmasını diliyorum . . Hayatım da daha kötü manevra yapan bir araç kullanmamıştım. kesinlikle e39 bmw çok daha iyi manevra yapıyor. . Sanki j9 peugeot kullanıyor gibi hissediyorum c3 kullanırken




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    ben 195 50 r16 yerine 205 55 r16 aldım . hem fiyat daha uygundu hemde sürekli şehir içinde kullandığım anlamsız yere yakın olan c3 ün biraz yükselmesini istediğimden böyle bir şey yaptım.

    bir gün arkada kilolu 3 kişi + dolu bagajla yolda bir sektim ki cııyyyyyuwwwww diye bir ses ile irkildim ... Lastik çamurluklara sürtmüştü indiğimde gördüm simsiyah izleri çıkmış lastiğin. . çıkan ses felaket tabi ... öyle bir yük 10 senede bir olduğu için pek önemsemedim şuan bir problem yok çok şükür.

    Limitlerin dışında bir ebat seçimi yapmışsınız. Bir de aracınızın yerden yüksekliği sadece 15,5 mm artmış. Yakıt tüketimi ve performansta bir değişim hissettiniz mi?

    195 50 r16 lastik resmen piyasada yok . . 205 55 r16 çok standart bir lastik olduğu için rekabet büyük fiyatlar uygun o nedenle de tercihimde ekten oldu. Uzun yol yapsam asla seçmem lakin hep şehir içi olduğu için önemsemedim.

    dünyanın açık ara en verimsiz 4 ileri şanzıman olduğu için araçta (sanırım citroen peugeot renault aynı şanzımanı kullanmış bu dönemde) zaten çok yakıyordu hala çok yakıyor pek fark yok . zaten gitmiyordu hala gitmiyor araç ..

    1.6 110 bg B sınıfı bir araç bu kadar güçten kaybeder bu kadar hantal olabilir inanılır gibi değil yani. . Ek olarak bu aracın manevra kabiliyeti için uğraşan mühendislerin biran önce işsiz kalmasını diliyorum . . Hayatım da daha kötü manevra yapan bir araç kullanmamıştım. kesinlikle e39 bmw çok daha iyi manevra yapıyor. . Sanki j9 peugeot kullanıyor gibi hissediyorum c3 kullanırken

    Anladım sanırım. Aracınız bir şanzımanın araç için ne kadar önemli olduğu konusunda çok iyi bir örnek olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    ben 195 50 r16 yerine 205 55 r16 aldım . hem fiyat daha uygundu hemde sürekli şehir içinde kullandığım anlamsız yere yakın olan c3 ün biraz yükselmesini istediğimden böyle bir şey yaptım.

    bir gün arkada kilolu 3 kişi + dolu bagajla yolda bir sektim ki cııyyyyyuwwwww diye bir ses ile irkildim ... Lastik çamurluklara sürtmüştü indiğimde gördüm simsiyah izleri çıkmış lastiğin. . çıkan ses felaket tabi ... öyle bir yük 10 senede bir olduğu için pek önemsemedim şuan bir problem yok çok şükür.

    Limitlerin dışında bir ebat seçimi yapmışsınız. Bir de aracınızın yerden yüksekliği sadece 15,5 mm artmış. Yakıt tüketimi ve performansta bir değişim hissettiniz mi?

    195 50 r16 lastik resmen piyasada yok . . 205 55 r16 çok standart bir lastik olduğu için rekabet büyük fiyatlar uygun o nedenle de tercihimde ekten oldu. Uzun yol yapsam asla seçmem lakin hep şehir içi olduğu için önemsemedim.

    dünyanın açık ara en verimsiz 4 ileri şanzıman olduğu için araçta (sanırım citroen peugeot renault aynı şanzımanı kullanmış bu dönemde) zaten çok yakıyordu hala çok yakıyor pek fark yok . zaten gitmiyordu hala gitmiyor araç ..

    1.6 110 bg B sınıfı bir araç bu kadar güçten kaybeder bu kadar hantal olabilir inanılır gibi değil yani. . Ek olarak bu aracın manevra kabiliyeti için uğraşan mühendislerin biran önce işsiz kalmasını diliyorum . . Hayatım da daha kötü manevra yapan bir araç kullanmamıştım. kesinlikle e39 bmw çok daha iyi manevra yapıyor. . Sanki j9 peugeot kullanıyor gibi hissediyorum c3 kullanırken

    Anladım sanırım. Aracınız bir şanzımanın araç için ne kadar önemli olduğu konusunda çok iyi bir örnek olmuş.

    Alıntıları Göster
    sormayın hocam aracın 1.6 olduğunu öğrendiğimde (bir tanıdıktan aldık) B sınıfı 1.6 110 bg araç baya iyi gider diye düşünmüştüm ama eminim D sınıfı manuel araç farklı değil . araç 110 dan sonra falan hızlanası geliyor zaten 4 vites saçma sapan bir şanzıman ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    sormayın hocam aracın 1.6 olduğunu öğrendiğimde (bir tanıdıktan aldık) B sınıfı 1.6 110 bg araç baya iyi gider diye düşünmüştüm ama eminim D sınıfı manuel araç farklı değil . araç 110 dan sonra falan hızlanası geliyor zaten 4 vites saçma sapan bir şanzıman ...

    Vites sayısı az olduğu için dişli oranlarında esnek davranamıyoruz. Bu yüzden şehiriçi kullanımda fazla yakıt tüketimi olarak çıkıyor karşımıza.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    sormayın hocam aracın 1.6 olduğunu öğrendiğimde (bir tanıdıktan aldık) B sınıfı 1.6 110 bg araç baya iyi gider diye düşünmüştüm ama eminim D sınıfı manuel araç farklı değil . araç 110 dan sonra falan hızlanası geliyor zaten 4 vites saçma sapan bir şanzıman ...

    Vites sayısı az olduğu için dişli oranlarında esnek davranamıyoruz. Bu yüzden şehiriçi kullanımda fazla yakıt tüketimi olarak çıkıyor karşımıza.

    Alıntıları Göster
    güzel konu takip.. aslında bende 185/65/15 den 195/60/15 e geçmek istiyordum kış lastiklerinde araç punto.. jant açısından sıkıntı yok sanırım yorumlardan anladığım kadarı ile
    araçta lastikler rahatsız edecek derecede dışarı taşar mı? dersiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    sormayın hocam aracın 1.6 olduğunu öğrendiğimde (bir tanıdıktan aldık) B sınıfı 1.6 110 bg araç baya iyi gider diye düşünmüştüm ama eminim D sınıfı manuel araç farklı değil . araç 110 dan sonra falan hızlanası geliyor zaten 4 vites saçma sapan bir şanzıman ...

    Vites sayısı az olduğu için dişli oranlarında esnek davranamıyoruz. Bu yüzden şehiriçi kullanımda fazla yakıt tüketimi olarak çıkıyor karşımıza.

    Bütün 4 ileri amerikanlar böylemi acaba yazık günah bence bu şanzıman. Hem güç yok hem çok yakıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Bütün 4 ileri amerikanlar böylemi acaba yazık günah bence bu şanzıman. Hem güç yok hem çok yakıyor.

    Dişli oranlarına bakmak gerek. Fakat o araçlar büyük ve güçlü motora da sahipler, bu yüzden bir dezavantaj hissedilmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Bütün 4 ileri amerikanlar böylemi acaba yazık günah bence bu şanzıman. Hem güç yok hem çok yakıyor.

    Dişli oranlarına bakmak gerek. Fakat o araçlar büyük ve güçlü motora da sahipler, bu yüzden bir dezavantaj hissedilmiyor.

    bigger better rulaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 10 Eylül 2012; 18:06:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Bütün 4 ileri amerikanlar böylemi acaba yazık günah bence bu şanzıman. Hem güç yok hem çok yakıyor.

    Dişli oranlarına bakmak gerek. Fakat o araçlar büyük ve güçlü motora da sahipler, bu yüzden bir dezavantaj hissedilmiyor.

    bigger better rulaz

    Alıntıları Göster
    En başta soru yanlış...Lastik yüksekliği 60 veya 65 değil...TABAN GENİŞLİĞİNİN YÜZDE ORANI...Yani lastiğin tabanı değiştikçe 60 dediğiniz rakam değişiyor..65 dediğiniz rakam değişiyor..Taban genişliğini mm olarak yüze bölüp 60 ile çarpın..Diğeri taban genişliği mm olarak yüze böl, o rakamı 65 ile çarp işte jantın kenarının yerden yüksekliği...Yanak yüksekliği diyoruz. Tabanı 205 / 100 = 2,05 mm. ise bunu 60 ile çarp..Veya 65 ile çarp veya 50 ile çarp..İşte mm olarak yanak yüksekliği..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 10 Eylül 2012; 19:03:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akıllıdeli06

    güzel konu takip.. aslında bende 185/65/15 den 195/60/15 e geçmek istiyordum kış lastiklerinde araç punto.. jant açısından sıkıntı yok sanırım yorumlardan anladığım kadarı ile
    araçta lastikler rahatsız edecek derecede dışarı taşar mı? dersiniz

    Aynı geçişi ben kendi aracımda yaptım, kitapçığında da zaten standart ölçüler dahilindeydi bu ebatlar. Çok memnunum herhangi bir problem yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akıllıdeli06

    güzel konu takip.. aslında bende 185/65/15 den 195/60/15 e geçmek istiyordum kış lastiklerinde araç punto.. jant açısından sıkıntı yok sanırım yorumlardan anladığım kadarı ile
    araçta lastikler rahatsız edecek derecede dışarı taşar mı? dersiniz

    Lastiğinizin dış çapı 6 mm azalır. Lastik genişliğiniz ise 10 mm artar. Yani lastiğiniz dışarı taşmaz, çünkü çok küçük bir değişim vardır. Değiştirebilirsiniz, jantınızın genişliği de büyük ihtimal uygundur, yine de kontrol ediniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: akıllıdeli06

    güzel konu takip.. aslında bende 185/65/15 den 195/60/15 e geçmek istiyordum kış lastiklerinde araç punto.. jant açısından sıkıntı yok sanırım yorumlardan anladığım kadarı ile
    araçta lastikler rahatsız edecek derecede dışarı taşar mı? dersiniz

    Lastiğinizin dış çapı 6 mm azalır. Lastik genişliğiniz ise 10 mm artar. Yani lastiğiniz dışarı taşmaz, çünkü çok küçük bir değişim vardır. Değiştirebilirsiniz, jantınızın genişliği de büyük ihtimal uygundur, yine de kontrol ediniz.

    Alıntıları Göster
    teşekkürler arkadaşlar yorumlar için.. inş yol tutuşunu bir nebze olsun artırırız çünkü araç hiç güven vermiyor..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.