Şimdi Ara

215/55/R16 yerine 205/55/R16 almak ne kadar mantıklı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (6 Mobil) - 1 Masaüstü6 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
6.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Aracım Peugeot 3008 2010 model. Kapi tarafinda orjinal lastik ebati ve uzerindekiler 215/55/R16

    Fakat 215 ara lastik olduğu için fiyatları cidden çok yüksek

    205/55/R16 alsam yakit vs çok fark edermi ?

    Araç 1.5 ton

    Teşekkür ederim



  • ben zamanında '11 passatta kullanmıştım bir sorun olmadan ama 205 55 16 ebatı kapı içerisindeki etikette geçen ebattı.
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Benim kapi icerisindeki etikette sadece 215/55/R16 geçiyor
  • qun4L kullanıcısına yanıt
    alltaki hesaba göre sıkıntı olmadan kullanabileceğiniz anlamı çıkıyor ama tercih sizin. aracın yüksekliği 1 cm azalacak, yol tutuş çok az olumsuz etkilenir ama yakıt tüketimi de çok az azalır. kışlık olacaksa taban genişliğinin düşmesi karlı yollarda yol tutuşuna olumlu etki yapar. pug 3008 kullanıcılarına kendi konularında sorabilirsiniz ne kullanıyorlar diye.

    215/55/R16 yerine 205/55/R16 almak ne kadar mantıklı?




  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    215 yada 205 taban ölçüsü yanlış bilgilendirme telim lütfen.yukseklikle alakası yok.bende 2007 Passat için ayni ölçüde lastik bakıyorum.215 cidden pahalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaViTz

    215 yada 205 taban ölçüsü yanlış bilgilendirme telim lütfen.yukseklikle alakası yok.bende 2007 Passat için ayni ölçüde lastik bakıyorum.215 cidden pahalı.
    yukarıdaki hesaba göre lastik çapı 1 cm küçülüyor ona istinaden dedim.
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Taban genişliği azalınca, kışın nasıl yol tutuşuna etki ediyor çok merak ettim.
  • LaViTz kullanıcısına yanıt
    Taban genişliği olarak bilinir fakat hesabı karmaşıktır. Yüksekliğe de bir miktar etki ediyor o ölçünün değişmesi.
  • Hocam orijinal ölçüleri kullanmanızda fayda var. Ha illa kullanmayacağım diyosanız da çok sıkıntı çıkarmaz. Fiyat olarak 205 55 16 ölçüsü daha uygun. Yakıt olarak çok az olumlu etki eder. Yol tutuş çok az azalır. Araç yüksekliği çok az azalır ve çamurluk-teker arası boşluk çok az artar.
  • Bende yazlık 215 kışlık 205 kullanıyordum sonradan dört mevsim 215'e geçtim aracın dış görüntüsü haliyle 215'de daha bir hoş duruyor onun dışında sürüşte çok ciddi fark olduğunu düşünmüyorum ama nedense 215'de 120 civarlarında daha rahat gidiyormuş gibi hissettiriyordu tam da emin değilim ama dediğim gibi görüntü dışında çok bir farkları yok karar sizin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Taban genişliği azalınca, kışın nasıl yol tutuşuna etki ediyor çok merak ettim.
    hocam,benim anladığım taban genişliği azalınca birim alana aracın yaptığı basınç artıyor, bu da yol tutmayı arttırıyor. karlı yollarda rally yapan araçların lastikleri genelde ince aşağıdaki gibi. belki de ben yanlış biliyorum..

    215/55/R16 yerine 205/55/R16 almak ne kadar mantıklı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 12 Eylül 2020; 16:8:3 >




  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Çok mantıklı aslında. Bu olayın getirisi olduğu kadar götürüsü olduğunu da düşünüyorum. Teoride geniş taban=geniş tutunma yüzeyidir. Kar kalınlığına göre değişiyor olabilir veya optimum şekilde yol otomobillerine uygulandığında geniş taban mantıklı olabilir. Sonuçta her zaman kar üstünde değiliz. :)
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Çamurluk ve teker arasi nasıl fark oluyor bilmediginden soruyorum

    Sonuçta yanak 55, cap 16 ikisindede
  • StaatSanWalt kullanıcısına yanıt
    215 cidden heybetli duruyor. 140a kadar çok rahat gidiyor.
    205te ayni durumu yasicagimi sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    alltaki hesaba göre sıkıntı olmadan kullanabileceğiniz anlamı çıkıyor ama tercih sizin. aracın yüksekliği 1 cm azalacak, yol tutuş çok az olumsuz etkilenir ama yakıt tüketimi de çok az azalır. kışlık olacaksa taban genişliğinin düşmesi karlı yollarda yol tutuşuna olumlu etki yapar. pug 3008 kullanıcılarına kendi konularında sorabilirsiniz ne kullanıyorlar diye.

    215/55/R16 yerine 205/55/R16 almak ne kadar mantıklı?
    Maalesef senin söylediğin gibi yol tutuşu azalmaz aksine artar neden diye sorarsan aracın yüksekliği azalıyor yanak yüksekliği azalıyor ve yana yatma eğilimi azalıyor buda +yoltutuş olarak gelir ayrıca şehir içinde yakıt tüketimi düşerken uzun yolda artar daha yüksek devirle gideceği için




  • qun4L kullanıcısına yanıt
    Hocam ölçü hesabı biraz farklı. 205 tabanı 215 yaptığınızda sadece taban ölçünüz değişmiyor. Yanak ölçüsü de değişiyor.
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam teşekkür ederim,

    Yakitta ne kadar fark ettirir
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Buradaki hesapta araç yüksekliğinin azalmasıyla oluşan yol tutuş etkisi, taban genişliğinin azalmasıyla oluşan etkiden daha az bence hocam. Ben yol tutuşta kayıp olacağını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Buradaki hesapta araç yüksekliğinin azalmasıyla oluşan yol tutuş etkisi, taban genişliğinin azalmasıyla oluşan etkiden daha az bence hocam. Ben yol tutuşta kayıp olacağını düşünüyorum.
    Bununla alakalı yabancı kaynaklar var bulursam atarım
  • Ben 215/55 R16 dan 205/55 R16 ya geçtim.

    Araç Vectra C 1450 Kg.

    Fakat benim araç üzerindeki etikette 205 de uygun ebat olarak geçiyordu.

    Sürüşte çok fark hissetmedim. 215 lastik köfte gibi duruyordu bu daha iyi duruyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.