Şimdi Ara

fan çalışmıyor hararet yükseliyor yardım ÖNEMLİ !!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
33.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • daha önceleri böyle sorunum yoktu az evvel oldu depodaki benzini çekmek için benzin hortumunu söktüm kontak aç kapa yaparak tüm benzini boşalttım depodaki sonra bi bidon su döktüm enjektor yanındaki benzin hortumunun oraya birazda hortumun içine kaçtı zaten benzinde gitmediği için umursamadım acaba bundanmı oldu hararet normalde hep ceyrekte duruyordu asla yukarı çıkmazdı şimdi ise en yüksek bi tık altında ne yapıcam beyler yola gidicem tırsıyorum yakıcaz bir yerleri







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Fan Çalışmıyor ve Hararet Yükseliyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Araba fanının çalışmaması, aracınızın aşırı ısınmasına neden olarak ciddi sorunlara yol açabilir. Bu durumla karşılaşırsanız, sorunu gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

    Arızalı Fan Motoru:

    • Fan motoru arızalı olabilir. Fan motoruna giden tellerin ve konektörlerin gevşek veya hasarlı olup olmadığını kontrol edin.
    • Motoru değiştirin veya onarın.

    Arızalı Fan Kontrol Modülü:

    • Fan kontrol modülü, fanın hızını ve çalışmasını kontrol eder. Arızalı bir fan kontrol modülü, fanın çalışmamasına neden olabilir.
    • Fan kontrol modülünü değiştirin.

    Yanmış Fan Sigortası:

    • Radyatör fan sigortası, fan motorunu elektrik dalgalanmalarından korur. Sigorta yanarsa fan çalışmaz.
    • Radyatör fan sigortasının yerini araç kullanım kılavuzundan kontrol edin ve yanıp yanmadığını kontrol edin. Yanmışsa değiştirin.

    Arızalı Radyatör Sıcaklık Sensörü:

    • Radyatör sıcaklık sensörü, motorun sıcaklığını izler ve fanın ne zaman çalışması gerektiğini fan kontrol modülüne bildirir. Arızalı bir sensör, fanın çalışmasını engelleyebilir.
    • Radyatör sıcaklık sensörünü değiştirin.

    Kablolama Sorunları:

    • Fan motoruna giden kablolar gevşek veya hasarlı olabilir. Bu, fanın çalışmasını engelleyebilir.
    • Kabloları kontrol edin ve gerekirse onarın veya değiştirin.

    Diğer Nedenler:

    • Kirli veya tıkanmış bir radyatör, fanın doğru şekilde çalışmasını engelleyebilir.
    • Kaymış veya kırık bir fan kayışı, fanın dönmesini engelleyebilir.
    • Düşük soğutma sıvısı seviyesi, motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.

    Fanınızın çalışmaması ve aracınızın aşırı ısınması durumunda, güvenli bir yere çekin ve motoru kapatın. Sorunu gidermek için yukarıdaki adımları izleyin veya profesyonel bir tamirciden yardım alın. Bir fan arızası ciddiye alınmalı ve en kısa sürede giderilmelidir, aksi takdirde aracınız ciddi hasar görebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • up beyler arac palio 1,4 2000
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke_17

    up beyler arac palio 1,4 2000
    Senin yüzüne Palio dan soğudum yeminlen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke_17

    up beyler arac palio 1,4 2000
    en yakın tamirciye gidip termostatla fan müşürünü değiştir. Ucuz parçalardır onlar zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    en yakın tamirciye gidip termostatla fan müşürünü değiştir. Ucuz parçalardır onlar zaten.

    gidecem ama hararet en yüksetten bi tık aldında ayrıca nedense motor suyu deposunda su çamur gibi olmuş fan nasıl elle açılır
  • Kardeş sen şu arabayı adam et tofaşa mühendis olarak işe başla.Bu arabanın sana açmadığı dert kaldı mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    Kardeş sen şu arabayı adam et tofaşa mühendis olarak işe başla.Bu arabanın sana açmadığı dert kaldı mı

    daha bir sürü sorun var çözemediğim ama öncelikle şunu haletmeliyim konuyla ilgili fikriniz varmı




  • Kaloriferleri sonuna kadar aç.Motor sıcağı aracın içine versin.Öyle yavaş yavaş sanayiye git işte
  • Bence satın kurtulun bu araçtan değişmedik yeri kalmayacak bu gidişle.
  • Bu forumun palio popileri benim. Arkadaş sen sanki bu palio ya biraz bakmıyomuşsun gibi geldi bana ya da yanlış ustanın ellerinde mahvoluyor.suyun çamurlaşması suya yağ kaçırıyor olabilir. İnternete yaz bak yağa su kaçırmış araç diye görsellerden bak eğer aynı şekilse geçmiş olsun contaya. Bu arada hararet müşürü fln dan önce sigortayı kontrol et !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Bu forumun palio popileri benim. Arkadaş sen sanki bu palio ya biraz bakmıyomuşsun gibi geldi bana ya da yanlış ustanın ellerinde mahvoluyor.suyun çamurlaşması suya yağ kaçırıyor olabilir. İnternete yaz bak yağa su kaçırmış araç diye görsellerden bak eğer aynı şekilse geçmiş olsun contaya. Bu arada hararet müşürü fln dan önce sigortayı kontrol et !

    akünün dibine tepesinde fan resmi olan sigorta var o mu o ise nasıl kontrol edeceğim hakkında fikrim yok ne yapmalıyım




  • döktüğün suyla alakası olduğunu düşünmüyorum benim aklıma Termostat yada sistemde hava olma ihtimali geldi. Bende de Palio vardı o kadar sorunlu araçtı ki haftasonlarım genelde sanayide geçerdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    döktüğün suyla alakası olduğunu düşünmüyorum benim aklıma Termostat yada sistemde hava olma ihtimali geldi. Bende de Palio vardı o kadar sorunlu araçtı ki haftasonlarım genelde sanayide geçerdi

    sadece hafta sonu olsa gene ii ben nerdeyse hergün sanayideyim 1 günde 2 kere gittiğim oldu bile artık usatalar ile aile gibi olduk 11.500 aldım 4 bin lirası masraf oldu halada olmaya devam ediyor çıldırıcam çektim evin önüne iyice yanaştım kapatım 4 camı sıkıca teyibinde kafayı söktüm yatsın biraz marşa basmam bile bile masraf bıkttım paliomu nerden aldım allah belamı verdi sömürüyor resmen beni muayneside yaklaştı sigorta yapılıcak offf off neyse havayı nasıl alabilirim peki biraz yatsa düzelebilirmi




  • Yaptığınız işlemlerde amacınız neydi bilmiyorum. Benzin deposu öyle kontak aç kapayla çekilmez. Suyu nereye döktünüz onu da anlamadım. Sonra yine Fiat şöyle araba böyle araba yapmış ocağımı söndürdü diyorsunuz.

    Her neyse Akünün yanında (aracın 1.4 olduğunu düşünüyorum) Metal görünümlü kasetten biraz büyük bir parça vardır. Eğer oraya su kaçırdıysanız fan sigortası atmış olabilir. Fan sigortası oradadır çünkü. Atmasa da su ile temas ettiyse çalışması durmuş olabilir. eğer durum böyleyse kuruması gerek.
    Bir diğer ihtimal de fan müşürinin ıslanması. bozulma riski var. ama kuruyunca o da geçebilir. Hortumları sökerken termostat'a ait hortumlara hasar vermiş olabilirsiniz.. vs vs ihtimaller çok

    Aracın biraz kurumasını bekleyin.. Bir yerlerde ıslaklık kaldıysa kuruyacaktır.

    Eğer sorun devam ederse diğer ihtimalleri konuşuruz. Sizin yaptığınız işlemlerden önce sorun yok ise boşuna termostat vb şeyleri değiştirmeye kalkmayın hemen..




  • Geçmiş olsun boşa termostat filan değişmeyin aracınız conta yakmış ayrıyetten silindir kapağı Taşlanacak 400 liranızı hazır tutun boşa başka masraf yapmayın
  • Aracın hava yapma nedenide conta nın zarar görmesinden ne kadar alırsan al yine aynı olur
  • o kadar çabuk bozulmaz,bi elektrikçiye göster suyu yanlış biyere döktün heralde.
    şu arabayı kurcalayıp durmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Yaptığınız işlemlerde amacınız neydi bilmiyorum. Benzin deposu öyle kontak aç kapayla çekilmez. Suyu nereye döktünüz onu da anlamadım. Sonra yine Fiat şöyle araba böyle araba yapmış ocağımı söndürdü diyorsunuz.

    Her neyse Akünün yanında (aracın 1.4 olduğunu düşünüyorum) Metal görünümlü kasetten biraz büyük bir parça vardır. Eğer oraya su kaçırdıysanız fan sigortası atmış olabilir. Fan sigortası oradadır çünkü. Atmasa da su ile temas ettiyse çalışması durmuş olabilir. eğer durum böyleyse kuruması gerek.
    Bir diğer ihtimal de fan müşürinin ıslanması. bozulma riski var. ama kuruyunca o da geçebilir. Hortumları sökerken termostat'a ait hortumlara hasar vermiş olabilirsiniz.. vs vs ihtimaller çok

    Aracın biraz kurumasını bekleyin.. Bir yerlerde ıslaklık kaldıysa kuruyacaktır.

    Eğer sorun devam ederse diğer ihtimalleri konuşuruz. Sizin yaptığınız işlemlerden önce sorun yok ise boşuna termostat vb şeyleri değiştirmeye kalkmayın hemen..

    öncelikle hocam evet bu araç çok masaraflı bu konuda son derece ciddi anlamda masrafı olmakta çok yakmasıda cabası konuya dönersek


    altaki resimdeki beyaz kafalı hortum sarı ile işaretli yer onu söküp ucunu bidona soktum kontak aç kapa yaparak tüm benzini aldım sonrada arkadaki koltuktan deponun fişlerini çektim ve etrafada benzin döküldüğünden yerine taktım ve 1 litre bidon ile su döktüm haliyle etrafada döküldü biraz yaptığım işlemden önce herhangi sorunum yoktu ne oldusya sonradan oldu galiba neyse sanırım 1 kaç gün yatsın kapı önünde bıktım masrafından aldığım güne lanet ediyorum 5 para etmez demir yığınını en kısa sürede satacağım






     fan çalışmıyor hararet yükseliyor yardım ÖNEMLİ !!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dowland33

    Geçmiş olsun boşa termostat filan değişmeyin aracınız conta yakmış ayrıyetten silindir kapağı Taşlanacak 400 liranızı hazır tutun boşa başka masraf yapmayın

    400 mü zaten 4000 bin masraf ettim bide bumu çıktı şimdi hocam conta yaktysa aracın tepkileri ne olur gidermi gitmezi zorlanırmı conta yaktğına emin olmak için ne yapmalı




  • Sorun yaşadığınız konusunda şüphem yok.
    Belki de olmadık şeyler yaşadınız ama yüklediğiniz fotoğrafta her şey görünüyor motor ortada her şey elinizin altında şu araba çıkarsa çıkarsa ne sorun çıkarabilir.
    Bizim 1 günde komple söküp takmışlığımız var bu motoru..

    Yanlış müdahalelere eksik işçiliklere suç bulmanızı öneririm..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.