Şimdi Ara

asd (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
10.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Dediklerinizi harfiyen uygulayacağım yarın teşekkür ederim. Şunu şu şekilde detaylı yazdığınız hatta gerekli yerlerde parantez bile açmanız çok hoşuma gitti sağ olasın hocam.

    İlk aracım ve açıkçası ustaya gitmeyi ben de biliyorum fakat dediğim gibi aracı, araç tekniğini öğrenmek istiyorum. Zaten doğan tercih etmemin sebebi de bu; bozarım parçası ucuz olur toparlarım. (boza boza öğrenmek hadisesi)

    Araç Doğan L 1994 model hocam ruhsatta da böyle yazıyor zaten.

    - Triger kayışını daha önce değiştirdim. Bugün öğlen 10 tl'ye bilgisayarlı gaz ayarını da yaptırdım. Tüp beyninin bir dirseğinden hafif su damlatıyordu onu da kendim yapmaya çalıştım beceremeyince sanayinin yolunu tuttum. Önce bana beyni komple değişmemi ve fiyatların 180 tl'den başladığını söylediler; acemi de olsam tongaya düşmeyip "bunun dirseğini değiştiremiyor muyuz" dedim. Hayır dedi.

    *başka bir yere gittiğimde ise adam dirseği 50 tl'ye değiştirdi ve %80 geçerlilik verdi.

    -

    hava filtresini dün kendim değiştirdim. yağına henüz bakmadım ama yenileyeceğim. yağ filtresi de alacağım yeni bir tane. ayrıca dün forumdan bir arkadaş bujileri de değiştirmem gerektiğini söyledi. 4'lü set olarak satılıyormuş bunlar. buraya yazdığım her şeyi son 24 saatte öğrendim, onları da değiştireceğim.

    -

    yedek su deposuna shell'den aldığım mavi 1 litrelik (23 tl ye aldım) antifrizi ekleyip üstüne de yarım litre saf su ekledim.

    araç 2 kere su kaynattı meğer fan çalışmıyormuş. daha önce sigortalarla oynamıştım o sırada yanlış bir işlem yapmışım bugün öğrendim fan iptal olmuş. onu da ustam sağ olsun bedava halletti fakat 5 tl verdim yine de. başka bir usta ise kapak yakmışsın gibi bir şey söyleyip kapağın rektefiye olması gerektiğini ve birkaç detayla 500 tl ye yakın masrafı olduğunu söylemişti. şu an bu da halloldu fakat 2. kez su kaynattıktan sonra bi baktım radyatördeki antifriz ve su tamamen bitmiş. idarelik olarak içine tamamen musluk suyu koydum. şu an sadece yedek su deposunda antifriz var 1 litrelik + yarım litre saf su.

    en kısa zamanda radyatöre tamamen su koymamın etkisini deneyimleyerek duruma göre ona da antifriz uygulayacağım en baştan gerekirse.

    çok teşekkürler, saygılar hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-A168534F8

    Dediklerinizi harfiyen uygulayacağım yarın teşekkür ederim. Şunu şu şekilde detaylı yazdığınız hatta gerekli yerlerde parantez bile açmanız çok hoşuma gitti sağ olasın hocam.

    İlk aracım ve açıkçası ustaya gitmeyi ben de biliyorum fakat dediğim gibi aracı, araç tekniğini öğrenmek istiyorum. Zaten doğan tercih etmemin sebebi de bu; bozarım parçası ucuz olur toparlarım. (boza boza öğrenmek hadisesi)

    Araç Doğan L 1994 model hocam ruhsatta da böyle yazıyor zaten.

    - Triger kayışını daha önce değiştirdim. Bugün öğlen 10 tl'ye bilgisayarlı gaz ayarını da yaptırdım. Tüp beyninin bir dirseğinden hafif su damlatıyordu onu da kendim yapmaya çalıştım beceremeyince sanayinin yolunu tuttum. Önce bana beyni komple değişmemi ve fiyatların 180 tl'den başladığını söylediler; acemi de olsam tongaya düşmeyip "bunun dirseğini değiştiremiyor muyuz" dedim. Hayır dedi.

    *başka bir yere gittiğimde ise adam dirseği 50 tl'ye değiştirdi ve %80 geçerlilik verdi.

    -

    hava filtresini dün kendim değiştirdim. yağına henüz bakmadım ama yenileyeceğim. yağ filtresi de alacağım yeni bir tane. ayrıca dün forumdan bir arkadaş bujileri de değiştirmem gerektiğini söyledi. 4'lü set olarak satılıyormuş bunlar. buraya yazdığım her şeyi son 24 saatte öğrendim, onları da değiştireceğim.

    -

    yedek su deposuna shell'den aldığım mavi 1 litrelik (23 tl ye aldım) antifrizi ekleyip üstüne de yarım litre saf su ekledim.

    araç 2 kere su kaynattı meğer fan çalışmıyormuş. daha önce sigortalarla oynamıştım o sırada yanlış bir işlem yapmışım bugün öğrendim fan iptal olmuş. onu da ustam sağ olsun bedava halletti fakat 5 tl verdim yine de. başka bir usta ise kapak yakmışsın gibi bir şey söyleyip kapağın rektefiye olması gerektiğini ve birkaç detayla 500 tl ye yakın masrafı olduğunu söylemişti. şu an bu da halloldu fakat 2. kez su kaynattıktan sonra bi baktım radyatördeki antifriz ve su tamamen bitmiş. idarelik olarak içine tamamen musluk suyu koydum. şu an sadece yedek su deposunda antifriz var 1 litrelik + yarım litre saf su.

    en kısa zamanda radyatöre tamamen su koymamın etkisini deneyimleyerek duruma göre ona da antifriz uygulayacağım en baştan gerekirse.

    çok teşekkürler, saygılar hocam.
    Rica ederim Hocam. Düşündüğünüz gibi, aracın bakımlarını bu arabada öğrenirseniz çok rahat edersiniz, bizde bu tür araçlarda öğrendik, ileride alacağınız daha yeni teknoloji araçlarda da bu öğrendiğiniz bilgiler çok işinize yarar.
    Aracınızın ruhsatında Doğan L yazdığına bakmayın, mümkün değil, çünkü bu araçlar 1990-1991 arasında Doğan L, 1992 Yılında Doğan SL, 1993 Yılından itibaren tempra motorlu Doğan SLX ve Düz Motorlu Doğan S olarak üretilmeye başlamıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tefennili -- 23 Ocak 2019; 9:39:15 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.