Şimdi Ara

debriyajın ayarı nasıl yapılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
16.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • debriyajın kavrama ayarı nasıl yapılır?araç 90 model tofaş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaj Ayarı Nasıl Yapılır?

    Debriyaj ayarı, aracın sorunsuz çalışması için gerekli olan kritik bir işlemdir. Debriyaj, motorun gücünü şanzımana ileten ve sürücünün aracı kolayca kontrol etmesini sağlayan önemli bir bileşendir. Debriyaj ayarı, debriyaj pedalının boşluğunu ve kavramanın devreye girme noktasını optimize etmeyi içerir.

    Debriyaj Pedal Boşluk Ayarı:

    • Debriyaj pedalına basın ve serbest bırakın. Pedalın üst ve alt noktalarındaki boşluğu ölçün.
    • Boşluk çok büyükse veya çok küçükse, debriyaj telini ayarlayarak boşluğu ayarlayın.
    • Debriyaj telini gevşetmek için ayar somununu gevşetin, sıkmak için ise somunu sıkın.

    Debriyaj Kavrama Ayarı:

    • Aracı düz bir zeminde park edin ve el frenini çekin.
    • Motoru çalıştırın ve debriyaja basın.
    • Birinci vitese takın ve debriyajı yavaşça bırakın.
    • Araç, debriyaj kavramadan önce ilerlemeye başlamalıdır.
    • Kavrama noktası çok yüksekse veya çok düşükse, debriyaj ayarını değiştirin.
    • Debriyaj ayarını değiştirmek için ayar somununu kullanın. Somunu gevşetmek, kavrama noktasını düşürecek, sıkmak ise yükseltecektir.

    Not: Farklı araç modelleri için debriyaj ayarı prosedürleri değişiklik gösterebilir. Herhangi bir ayar yapmadan önce aracınızın kullanım kılavuzuna bakmanız önerilir.

    Anahtar Kelimeleri İçeren Cümleler:

    • Debriyaj pedalının boşluğunu ayarlamak için debriyaj telini kullanın.
    • Debriyajın kavrama noktasını optimize etmek için debriyaj ayarını değiştirin.
    • Debriyaj ayarı, aracın sorunsuz çalışması için gereklidir.
    • Debriyaj ayarını yapmadan önce aracınızın kullanım kılavuzuna bakın.
    • Debriyaj pedal boşluğu ayarı ve debriyaj kavrama ayarı, debriyaj ayarı işleminin önemli bileşenleridir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kaputu aç,

    Debriyaj pedalından şanzıman debriyaj çatalında giden kurşun kalem kalınlığında bir spiral tel var siyah renk, bisiklet fren teli gibi. Fren merkezinin solundan çıkar. Tam aracın göğüs kısmına giren yerde plastik bir dişli ayar somunu vardır. O somunu sıkarsan debriyajın alttan kavrar gevşetirsen üstten. Bir iki tur çevirip sonra bin araca dene, ayağın nasıl alışkınsa öyle ayarlayabilirsin. Eğer sonuna kadar sıktığında pedal dipten kavramıyorsa balatan bitmiş anlamına gelir.

    Yapamazsan yaz yardımcı olmaya çalışayım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • teli gördüm motorun arkasına gidiyor yapamassam yazarım buraya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabanın kavraması çok yukarda arabayı aldığımızdan beri öyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayarı tarfi ettiğim şekilde yaparsan debriyaj balatan bitik değilse istediğin kadar aşağıdan kavratabilirsin. Fazla sıkma balatan iyiyse vitese geçmez

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • altta kavramasının bir devavantajı olur mu acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mercedes-SLK

    altta kavramasının bir devavantajı olur mu acaba

    Ne kadar alttan kavrarsa, debriyaj o kadar az ayırıyor demektir buda araç hareket halindeyken 1. vitese geçişleri zorlaştırır. Hatta Tofaşlarda geriye alırken cırtlama yapar genelde. Viteslerin rahat geçeceği seviyeye göre güzel ayarlamak gerekir.

    Alttan kavrayan debriyaj kullanım olarak basit olduğundan tercih ediliyor, debriyaj kaçırmayacak kadar üstten kavramaya ayarlanmış pedal en iyisidir aslında.

    Zaten artık çoğu araçta debriyaj ayarı kalmadı hemen hemen hepsi hidrolik, pedalın kavrama konumuna göre balata ömrünü tahmin etmek mümkün hale geldi, debriyaj kavraması pedalda yukarı doğru çıktıkça balata bitiyor demektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya bizim Doblo'da bakıma gitmeden önce mis gibi ta dipte kavrıyordu. Bakımdan bir gelmiş ta tepede kavrıyor artık. Hiç sevmedim.
  • Fazla yukarıda kavrayacak şekilde ayarlama sıkıntı olur sonra ayağını pedaldan 2 parmak kaldırdığında kavraması gerekir.Tofaşlara'da hidrolik debriyaj uydurmak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Fazla yukarıda kavrayacak şekilde ayarlama sıkıntı olur sonra ayağını pedaldan 2 parmak kaldırdığında kavraması gerekir.Tofaşlara'da hidrolik debriyaj uydurmak lazım.

    Fazla alttan kavrayacak şekilde ayarlarsan vites geçişleri zorlanır. Fazla üstten ayarlarsan zora geldimi balata kaçırır, ideali tam ortası.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Fazla yukarıda kavrayacak şekilde ayarlama sıkıntı olur sonra ayağını pedaldan 2 parmak kaldırdığında kavraması gerekir.Tofaşlara'da hidrolik debriyaj uydurmak lazım.

    Fazla alttan kavrayacak şekilde ayarlarsan vites geçişleri zorlanır. Fazla üstten ayarlarsan zora geldimi balata kaçırır, ideali tam ortası.

    En alttan demedim zaten alttan iki parmak kadar kalktığında aracın hareket etmesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Fazla yukarıda kavrayacak şekilde ayarlama sıkıntı olur sonra ayağını pedaldan 2 parmak kaldırdığında kavraması gerekir.Tofaşlara'da hidrolik debriyaj uydurmak lazım.

    Fazla alttan kavrayacak şekilde ayarlarsan vites geçişleri zorlanır. Fazla üstten ayarlarsan zora geldimi balata kaçırır, ideali tam ortası.

    En alttan demedim zaten alttan iki parmak kadar kalktığında aracın hareket etmesi lazım.

    Cümlende virgül kullanmadığından anlaşılmıyor. Tam tersini söylüyosun zannettim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Fazla yukarıda kavrayacak şekilde ayarlama sıkıntı olur sonra ayağını pedaldan 2 parmak kaldırdığında kavraması gerekir.Tofaşlara'da hidrolik debriyaj uydurmak lazım.

    Fazla alttan kavrayacak şekilde ayarlarsan vites geçişleri zorlanır. Fazla üstten ayarlarsan zora geldimi balata kaçırır, ideali tam ortası.

    En alttan demedim zaten alttan iki parmak kadar kalktığında aracın hareket etmesi lazım.

    Cümlende virgül kullanmadığından anlaşılmıyor. Tam tersini söylüyosun zannettim.

    Bizde imla kuralları yok be usta dümdüz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Fazla yukarıda kavrayacak şekilde ayarlama sıkıntı olur sonra ayağını pedaldan 2 parmak kaldırdığında kavraması gerekir.Tofaşlara'da hidrolik debriyaj uydurmak lazım.

    Fazla alttan kavrayacak şekilde ayarlarsan vites geçişleri zorlanır. Fazla üstten ayarlarsan zora geldimi balata kaçırır, ideali tam ortası.

    En alttan demedim zaten alttan iki parmak kadar kalktığında aracın hareket etmesi lazım.

    Cümlende virgül kullanmadığından anlaşılmıyor. Tam tersini söylüyosun zannettim.

    Bizde imla kuralları yok be usta dümdüz.

    Canın sağolsun Türkçe hocası değilim sonuçta, zor da olsa anlaşabiliyorsak sorun yok

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Fazla yukarıda kavrayacak şekilde ayarlama sıkıntı olur sonra ayağını pedaldan 2 parmak kaldırdığında kavraması gerekir.Tofaşlara'da hidrolik debriyaj uydurmak lazım.

    Fazla alttan kavrayacak şekilde ayarlarsan vites geçişleri zorlanır. Fazla üstten ayarlarsan zora geldimi balata kaçırır, ideali tam ortası.

    En alttan demedim zaten alttan iki parmak kadar kalktığında aracın hareket etmesi lazım.

    Cümlende virgül kullanmadığından anlaşılmıyor. Tam tersini söylüyosun zannettim.

    Bizde imla kuralları yok be usta dümdüz.

    Canın sağolsun Türkçe hocası değilim sonuçta, zor da olsa anlaşabiliyorsak sorun yok

    Aynen katılıyorum.




  • Hort

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.