Şimdi Ara

Chevrolet Cruze Hakkında Donanım Bilgisi Alabilir Miyim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
21.742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar cümleten Selamın Aleyküm

    Chevrolet cruze gerçekten c sınıfı içinde en yakışıklı oturaklı bulduğum araçlardan biri chevrolet in Tr den çekilmesi vs umrumda değil bu araçtan nasipse yaza kadar bugünden itibaren denk gelmesi halinde almayı planlıyorum
    Ancak çok fazla model var benim aradığım aslında 1.4t ancak fiyatları uçuk 2.0 dizelin de vergisi çok 1.6 fiyatına almadığım sürece vergisi beni üzer o aracın çünkü Allah nasip ederse 4 5 sene binmek istiyorum
    Neyse fazla uzatmadan dış görünüşü güzel olan 3 model var
    Wtcc Edition Plus
    Design Edition Plus
    Sport Plus

    Örnek linkler

    Sport Plus: Sanırım en son çıkan model bu genelde 2013 modeli var fakat ne fark anlamadım jantlar farklı gerisi diger üstteki modellerle aynı sanırım ne farkı var bilmiyorum

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-chevrolet-metin-otomotivde-mayis-ayi-indirim-gunleri-son-gun-8-mayis-420389738/detay

    Wtcc Edition Plus: 2011 2012 ağırlıklı Dış görünüşü yine modifiyeli gayet güzel jantlar sanırım 17 inc sport plus ve design edition plus dan farkı nedir eksisi artısı nedir bilemedim

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-chevrolet-2012-model-chevrolet-cruze-1.6-wtcc-edition-plus-413122061/detay

    Design Edition Plus: Wtcc ile bir fark göremedim modelleride aynı nedir ne değildir bilmiyorum siz değerli forum üyelerinden yorumlarınızı bekliyorum

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-chevrolet-yetkili-servis-bakimli-boyasiz-tramersiz-100-orjinal-412689294/detay







  • Sport plus ile Wttc yada Design edition in distan bakinca farklari dediginiz gibi jantlar ile on tampondur. Ic kisimda ise orta konsol da makyaj yapilmis, orta kisim yeni bir goruntuye sahip olmustur. Zaten makyajli kasa olarak anilir.

    Wttc ve design edition ic ve dis bakimdan tamamen aynidir. Sadece ilk gelen design editionlarda koltuklarin yan destekleri ve kapi ici kumas kisimlar ile konsoldaki kumaslar mavidir. Sonraki design editionlarda bunlarda tamamen siyah olmustur. Design edition 2011, wtttc editionlar 2012, sport lar ise 2012 ve 2013 modellerde bulunur.

    Son cikan sportlarda (2013 temmuz sonrasi uretim) direksiyonun arkasindaki gosterge astralar gibi genistir, yan aynalar sinyallidir ve lastik basincini gosterir.

    Sport, wtttc yada deaign edition body kitli olarak satildigindan bu ozelliklere sahiptir. Lt da Ls pakette bu dis gorunus ozellikleri bulunmaz.
    donanımhaber forum
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ » Sayfa 1 - 2245
    https://forum.donanimhaber.com/chevrolet-cruze--30883332




    Sevgili CRUZE severler;

    Chevrolet Cruze ilk çıktığı 15 nisan 2009 yılında kompakt sedan segmentinde, markanın yeni küresel tasarım dilini yansıtan bir araçtı.
    C sınıfı sedan segmentine ilk kez dört kapılı coupe tarzı bir görünüme sahip bir model olarak giren Chevrolet Cruze’un, dik eğimli ön
    camdan ince arka sütunlara kadar uzanan kavisli tavan çizgisi görünümünün en karakteristik özelliğidir. çift renkli kumaş kokpit tasarımı
    sayesinde daha sportif bir iç mekan hedefi belirlendi. Arka tasarımı, gömme montajlı arka ışık kümelerini kapsarken, klasik Chevy ikiz ışık
    tasarımı motifini vurgular.

    2009 yılında Chevrolet Cruze güvenlik testi kriterlerine göre Kompakt-Sedan segmentinde 5 yıldız alan ilk ve tek model olmuştur. %96
    ile yetişkin korumada ve Cruze, hareketli bir bariyerle gerçekleştirilen önden çarpışma testinde 16 maksimum puan ve yandan darbeli
    çarpışma testinde ise 8 maksimum puan almayı başarmıştır. Chevrolet Cruze un elde ettiği bu yüksek puanlar, EuroNCAP in 1997
    senesinden itibaren uygulanan çarpışma testlerinde binek otomobillerde her iki testte ulaşılmış en yüksek puanlardır.

    İlk olarak Türkiye de 2009 yılında baz model olarak 109bg'lik Lacetti motoru ile ve LS versiyon Opelden tanıdığımız Ecotech 1.6 113gb’lik
    motor versiyon ile satılmaya başladı. Birkaç parti sevkiyattan sonra 109bg’lik seçenekten vaz geçilerek tamamen 113bg'lik versiyon ile
    gelmeye başladı. Bu 113bg'lik motor 6400 d/dk 153Nm güç sağlamaktadır. Aracın otomatik versiyonun da pek çok araçta da kullanılan
    Japon aisin şanzıman kullanılmaktadır. 6 ileri imkanı sunan bu şanzıman klasik tork konvertörü sayesinde rahat, kullanışlı ve genel anlamda sorunsuzdur. manuel versiyonu 5 ileri şeklindedir.

    Çok beğenilen ve hemen yollarda gördüğümüz bu araç kimileri tarafından çok sevildi, kimileri tarafından nedense! pek sevilmedi.
    Pek çok seveni fanı ve bir o kadarda anti-sempatizanı vardır. Ama her kötü söyleme karşılık yollarda da pek sık görülür.

    Sevilmemesine olumsuz olarak görülen en büyük etkenlerden birisi 100km de verdiği yakıt tüketim değeri ve ağır kasasından kaynaklı
    ilk kalkış yavaşlığı gösterilebilir. Fazla gözüken yakıt tüketimi; test sürüşleri, arkadaş kullanımları ve ilk kullanıcı beklentilerinin farklılık
    göstermesinden kaynaklıdır. Zamanla şehir efsanesine dönüşen bu durumun şimdi şartlar altında bakıldığında tamamen yanlış olduğu gözlemlenmektedir. bunun karşılaştırlması için, aynı sınıf araçların fabrika ve forumdaki araç başlıklarındaki tüketim konu ile ilgili
    başlıklarını incelemek yeterlidir. Aracın ne verebileceğini ve ne alabileceğini bilen Normal kullanıcı aracın test verilerini rahatlıkla
    yakalayabilir hatta şehir, kullanım şekli ve trafik dikkati ile bir miktar altına bile inebilir.

    Aracın Plus donanımlı versiyonu, sürücüye daha konforlu bir kullanım rahatlığı sunar. Yağmur -far sensörü, otomatik iklim kontrollü klima,
    karartmalı dikiz aynası ve 6’lı cd changer(güncel plus da mevcut değil) sürüşe zenginlik ve keyif katar…

    Araç 2011 yılın da manifold güncellemesi ile cruze 124bg 154Nm tork'a çıkartılmış 154Nm tork olmuştur. 11bg'lik bir artış olmuştur.
    Amaç başlangıç vitesindeki ağırlığı bir nebze olsun azaltarak müşteri memnuniyeti sağlamaktı. Bir nebze arttı da…yeni yıl ve yeni
    beygirlerle donatılmış Cruze; cruise controle, usb girişine kavuştu. Ama 6’lı cd changer’ı ve üretim dönemine göre AQS’i kaybetti.
    quote:

    discrepancy;
    Tum digital otomatik klimaya sahip 1.4 T Cruzelarda ( NB,HB ve SW farki olmaksizin ) AQS sistemi 2012 den itibaren standart olmustur
    1.4 Lt SW lerde far ve yagmur sensoru ile kararan dikiz aynasi standart yoktur ama bu araçlarda digital otomatik klima ve MyLink olmasina karsin bu siraladigim plus ozellikleri yok

    Yeni yıl ile birlikte DE(design edition) versiyonu satışa sunuldu. Bu versiyona dahil olan yeni ön ve arka tamponlar bunlara ek olarak
    krom kaplamalar, yan marşpiyeller, Bağaj üstü spoiler daha sportif bir hava kattı…

    GM 2012 model yılı itibari ile aileye bir canavar kattı CRUZE 2.0 163bg 360Nm tork. Bu motor grubunun tüm donanım ve güvenlik grubu
    ekipmanları diğer motor grubu ile aynıdır. fiyat, donanım ve güçlü motoru ile rakipleri arasında önemli bir yere sahiptir.

    2012 yılındaki diğer bir yenilik de Cruze HB. Seçenekler arttıkça ürün zenginleşmeye başladı. Bu yıl itibari ile DE seçeneği WTCC olarak
    adlandırılmaya başlandı. DE seçeneğinde kullanılan mavi kumaş döşeme siyah döşeme olarak değiştirildi. 2012 yılı 4. Çeyreğinde GM
    grubu Astra ve insignia da kullanılan 1.4T 140 bglik motor seçeneği ilk olarak SW seçeneğine, ardından 1.4T HB ve 1.4T NB olarak ürün
    gamı daha çok zenginleşecek…

    Cruze bol güvenlik ekipmanı , zengin donanım seçeneği ve uygun fiyatı ile C sınıfındaki rakiplerini hep zorlamıştır.
    Yeni SW ve 1.4T seçeneği ile gelecek olan hafif makyaj ve mylink cruze’u daha da zenginleştirip pazardaki yerinin daha çok
    sağlamlaşmasını sağlayacaktır…

    GM grubundaki araçlarla aynı sert süspansiyonları paylaşan cruze bozuk yollarda keyifsiz bir sürüş sağlasa da yol tutuşundan ödün
    vermeyerek, bu kötü yönünü biraz da hafifletmektedir. 2009-2011 yıl versiyonlarda ortaya çıkan kaliper yuvalarındaki pimlerin yuva içine vurmasından meydana gelen "kaliper pimi tıkırtısı" sorunu kullanıcıların epey başını ağrıttı. yuvalara gres basma yöntemi başarılı olmayınca
    pimleri fiber kaplama yolu ile çözmeye başladılar. bu dönemde şikayetler önemli ölçüde azaldı. daha sonra 2 pimi de orjinal lastik burçlu olan
    ile değiştirip sorunu çözdüler. 2012 yılı itibari ile sorun ortadan kalkmış gözüküyor.

    Yakıt tüketimi şehire, kullanıcıya ve sürüş şekline göre farklılık gösteren bir yapıya sahip. Normal genelleme olarak MT kullanıcıları 8-9lt, AT
    kullanıcıları 9-10lt tüketim sergiler. Bu değerler kullanılan yerin yapısına, rakım’ına, kullanıcının gaza basış şekline, trafiğe vs. göre +1-1lt
    olarak değişkenlik gösterir. Rakipleri ile aynı tüketime sahip olan cruze ilk yıllarda bayi lpg garantisi adı altında lpg montajı yapılarak satılmış.
    Daha sonra genel merkez sübapların magnezyum alaşımlı olması ve lpg’nin yüksek ısısına dayanamayıp zaman içerisinde sübaplar da
    defarmasyona uğraması ve bunun da garantiye girmemesi sebebi ile bu uygulamaya bir son vermiştir. 124’bg lik motorlara kesinlikle lpg
    dönüşümü önerilmiyor ibaresi vardır.

    Sübap sorunu sadece cruze da değil pek çok araç da vardır. Kullanıcı bu durumu bilerek lpg dönüşümü yapar ve lpg kitinin kalitesine ve
    montajına göre oluşabilecek sübap sorunlarına 50-60-70.000km gibi çelik sübap değişimi ile karşılar.

    Cruze ana üretim bantı Amerikada dır ve GM'e ait koredeki fabrikada montaj edilerek Avrupa pazarına sunulmaktadır.

    Cruze (0-100 km/h) 16MT-10.9sn / 2.0MT-8.5sn / 1.4T MT-9.9sn

    2009 ve 2010 modellerde CC(Cruise Control) yok.
    2011 yılı itibari ile motor 124bg olmuş, CC(Cruise Control) ve Plus versiyonlar da USB girişi ek donanım olarak sabitlenmiştir.

    Ve...
    Hiç bir versiyonda kapılar otomatik kilitlenmiyor.

    PLUS;
    Yağmur sensörü
    Far sensörü
    Kararan dikiz aynası
    İklim kontrollü dijital klima

    Farkları anlamak için;

    1-Yagmur sensörü için; Silecek kolunu bir tık yukari kaldırın ekranda sensörün aktif oldugunu gösteren yesil silecek işareti çıkacak.
    2-Far sensörü için; Far açma anahtarında "auto" işareti var.
    3-Dijital klima için; Klima ünitesinde "auto" tuşu var. Ve fan/ısı ayar düğme üzerindeki işaret kesintisiz.
    4-Otomatik kararan dikiz aynası; ayna üzerinde siyh nokta (sensör) mevcut. Manuel ayar aparatı mevcut değil.
    5-Orjinal plus cam çıtaları net olarak belli, araç krom görünümlü cam çıtasına sahip değil ise plus da değildir. Orjinal olmayanlar, yapıştırma...

    ☆2009-2010 plus modeller de 6lı cd changer mevcut.
    ☆Plus olmayanların cd icerideyken sol dügmesi sarı ışık yanıyor.

    6'lı cd changer, sadece 2009-2010 plus araçlar da.
    USB 2011 ve sonrası Plus araçlar da
    MyLink 2013 model plus araçlarda


    DE; İlk parti Gri/mavi döşeme, son gelenler açıkgri/koyu gri
    WTCC; Koyu gri döşeme kumaşı
    (DE ve WTCC Spor tamponlar ve iç görünüm tamamen aynı)
    SPORT; Tamponlar, jant ve iç dizayn revizyona girdi


    2009-2010 Stepne
    2011-2012 tamir kiti
    2013 tamir kiti
    2013 makyajlı kasa ile beraber tekrar stepne(Sport jantlar+lastik 17", fakat stepne 16" dir)

    2009-2010; 113bg (Euro5/otomatiklerde yazılım güncellemesi))
    2011-2012-2013; 124bg (Euro5/manifold + gövde/motor yazılım güncellemesi)
    2013; makyajlı kasa ile beraber 117bg(2014 ocak Euro6 normlarına hazırlık)

    Resimlerden anlamak için "ana gösterge" aracın radyo ekranının bulunduğu bölüm ve klima göstergeleridir.
    Yol bilgisayarı da bir göstergedir ama genelde araçların resimlerinde gözükmez ve anlamak zordur

    Çok basit;

    Makyajlı kasa da Plus demek ekranın büyük olmasıdır(yani MyLink ekranın bulunması). MyLink ekrandan kasıt, büyük ekran anlamındadır.
    Araç da küçük radyo/bilgi ekranı var ise o araç plus değildir.

    Makyajlı kasa; Plus/Plus değil


    Makyajsız kasada ise Plus ekranı Büyük olan(yani üç satır), Plus olmayan araç ekranı ise küçük olan(yani tek satırdır. Aslında o da kendi içinde tek satır değildir)

    Makyajsız kasa; Plus/Plus değil


    Tam olarak anlayabilmek için resimlerinde tam olarak gözükebilmesi gerekli, eğer doğru düzgün resim ekip koyamayan bir satıcı
    var ise o satıcıya biraz şüphe ile yaklaşmak lazım. Bana göre 10 tane "adam gibi resşim" koymak çok da zor değil.

    Galericiler zaten versiyon falan bilmiyor yada işine gelmiyor. Alırken hepsi Cruze, satarkan hepsi plus full...

    Bir Cruze da tek satır ekran var ise o araç plus değildir, 3 satır ekran ise plus'tır. NET...
    Eğer sonradan multimedia takılmış ise diğer durumları gözden geçirmek lazım;
    Ekran görselleri ilk mesajda mevcut;http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=30883332


    Plus dijital klima kontrol panelinde AUTO tuşu olur ve yönlendirme tuşları tek tuştan idare edilir. Ve fan düğmesi üzerindeki simge
    kesintisizdir.Manuel klima da, yönlendirme tuşları ayrı ayrı ve Auto tuşu mevcut değil. Fan düğmesi üzerindeki işareti kesik kesik.

    Far sensörü için; Anahtar üzerinde AUTO simgesi mevcut.

    Yağmur sensörü için; Silecek kolunu bir kere yukarı kaldırınca ekranda yeşil cam ve silecek simgesi belirir. Aktif olduğunu gösterir.

    Kendiliğindan kararn ayna; Ayna normalden biraz daha büyüktür ve ayna üzerinde sensör noktası gözükür, manuel aynalarda altta
    ayar kolu olur.

    Krom görünümlü cam çıtaları bir bütün halindedir. Plus olmayan cam çıtaları siyah plastiktir, aksesuarcılar çıta satar ama siyah plastik
    üzerine yapıştırma şeklindedir kaba durur kendini hemen belli eder.

    Plus olan aracın Fan kontrol düğmesi üzerindeki işaret kesintisizdir ve Auto tuşu ile mode tuşu vardır.
    Mode tuşu ile havalandırma seçenekleri tek tuş ile ayarlanır. Çok basittir, eğer fotoler net ise görsel olarak hemen anlaşılır

    Plus;




    Plus olmayan aracın fan ayar düğmesi üzerinde bulunan işaret kesik kesiktir ve auto düğmesi yoktur(sadece dijital iklim kontrollü
    PLUS versiyonlarda AUTO tuşu mevcuttur). Plus araçta olan MODE tuşu yoktur ve bu hava gönderme ayarları tek tek tuş olarak sunulur.

    Plus değil;



    DE/WTCC versiyonlarda ön-arka tampon farklıdır ve krom detaylar içerir. Jantlar 17" olur ve modeli bellidir. Yan marşpiyeller vardır.
    Sedanlar da bagaj üst spoyler bulunur.



    Park sensörü Tüm versiyonlar da standart donanımdır, var mı? diye bakmaya gerek yoktur.



    MY-10 kitapçığında;

    80kW 109bg XE (1.6)
    83kW 113bg XER (1.6)

    MY-12/13 kitapçığında;

    80kW 109bg LXT (1.6)
    91kW 124bg LDE (1.6)
    103kW 140bg LUJ (1.4)
    120kW 163bg LNP (2.0)

    104kW 141bg 2H0 (1.8)
    96kW 130bg LUD (1.7)

    86kW 117bg ? (1.6)



    2.0 LT HB Detay inceleme;http://forum.donanimhab...9655/f_//tm.htm#92191657
    Geri gidrken gelen ses için üye çalışması;http://forum.donanimhaber.com/m_97527029/tm.htm


    kısayol Linkleri;
    Cruze donanım link / Cruze fiyat link / Cruze Genel link / Cruze Aksesuar link / Cruze Yakıt link

    Yeni makyajlı NB / HB / SW


    Chip Foose
    Chip Foose; LİNK / Chip Foose; LİNK2

    Cruze Jant bijon aralığı 5x105 Cruze Modifiye; LİNK

    NCAP sonuçları;


    [image][/image]Cruze NCAP çarpışma test videosu; LİNK

    Airbag dağılımı;

    direksiyon (sürücü) 1
    yolcu ön konsol (yolcu)2
    sürücü koltuk yanı (yan hava yastığı)3
    yolcu koltuk yanı (yan hava yastığı)4
    sürücü yolcu A direkleri (perde hava yastığı)5-6
    yolcu koltukları arka C direkleri (perde hava yastığı)7-8

    aracın airbag sensörleri;
    Airbag LİNK

    Teknik tablo(113bg)


    Kullanım klavuzları;http://www.chevrolet.co...ullanim-kilavuzlari.html

    Donanım dosyası;



    WTCC
    Dünya Şampiyonu Chevrolet – Üst üste 2 defa!

    Bir numara olmayı seviyoruz. Üst üste 2 defa FIA-Dünya Binek Otomobiller Şampiyonası (WTCC) birincisi olan Chevrolet başarısını perçinledi.

    Chevrolet Cruze markalar şampiyonasında rakiplerine büyük fark atarak 2010 ve 2011 yıllarında üst üste şampiyon oldu. Pilotlar klasmanında da ilk 3 pilot Chevrolet Cruze kullanıyorlardı.
    Ynan Muller ünvanını geri aldı

    Son ana kadar büyük mücadele içinde geçen sezonun sonuda Fransız pilot Yvan Muller sürücüler klasmanında Chevrolet Cruze ile şampiyonluğunu ilan etti. Takım arkadaşları İngiliz pilot Rob Huff ikinci, İsviçreli pilot Alain Menu üçüncü oldu.
    Cruze Safty Car Crash (dakika 1.15/1.45); LİNK


    Dünya Binek Otomobil Şampiyonası WTCC Almanya, İspanya, Portekiz, Çin, Brezilya, İngiltere, Belçika gibi dünya üzerinde 10 ülkede düzenlenmektedir.

    Cruze 1.4T SW

    Sis farını değişikliği ve ön tampon dukunuşu mevcut. Yeni 16inç Jantlar eskilere göre daha güzel ve dolgun...


    My'link güzel. Sade ve kullanışlı. Dokunma hassasiyeti iyi...Yeni fırça izi görünüşlü koyu gri/yeşil kaplamalar ve çevresini kaplayan krom çerçeve
    çok güzel. Direksiyon üzerindeki gri parça da aynı doku da olmalıymış. Burada eski gri parçanın kullanılması bütünlüğü bozmuş. -puan.
    MyLink güncellemesi ile akıllı telefon üzerinden Navigasyonu kullanmak mümkün...


    Geri vites ekranı ve Yeni 16inç jantlar


    Arabanın arka bölümü...

    Cruze SPORT/WTCC




    Ayrıntılara dikkat edildiğin de Yeni spor versiyonun plaka altı sonrası içe doğru giren bir yapısı var.
    Oysa WTCC tamponu, plaka altından sonra dışa doğru hafifçe şişiyor.

    Bu yüzden yeni sport tamponu daha küçük ve zayıf gözüküyor. (Arka taraf Sport/WTCC birebir aynı)
    Sport donanımla beraber değişen: ön tampon, jant...(mylink PLUS versiyon da)

    MAKYAJLI ve MAKYAJSIZ Cruze farkı

    Normal versiyonlar için değişen: Ön ve arka tampon dizaynı ve 16" farklı jant...

    SPORT(Eski adı ile WTCC) değişen: Ön ve arka tampon dizaynı ve 17" farklı jant...

    PLUS farkı: iklim kontrollü klima, Far+yağmur sensörü, Kararan dikiz aynası, MyLink...

    Değişen iç mekan;


    MULTİMEDİA





    Arıza kodları;




    2.0Dizel jant ölçüleri;
    Kaynak: congman
    Yurtdışı forumlara hızlıca göz gezdirdim. Ölçünün 5x115 olduğunu söylüyorlar. Hatta 5x114.3 uydurmak için çaba harcayanlar var çünkü 5x115 bulunması
    zor bir ölçüymüş.Evet jantlar 5x115'miş. Bu ölçüde 17' jant bulmak da imkansıza yakın gibi.
    http://www.wheel-fitmen...0Diesel%20(2009%20-%20)/
    http://www.cruzetalk.co...wheel-weight-thread.html 2 ve 3. iletiler.
    http://www.oxwheel.com....em_sort=wi_product_et_id





    Geçen gün bir konudaki arızayı ve ödenen fiyatı(8.000TL) okuduğumda merak ettim ve kendi aracım için servise gittiğimde
    Chevrolet den tanıdığım ve bu işi bilen teknik adam ile kısa bir sohbet yaptım.

    Evet! zaman zaman şanzıman arızası için başvuran kullanıcılar oluyormuş.
    Basit olarak; Bir sıyırma oluyor ve parça kopartıyormuş. Bu kopan küçük parça içeriye zarar verip şanzıman yağının da yanmasına
    sebep oluyormuş, sorun giderek büyüyor ve şanzıman D pozisyonundan N pozisyonuna atmaya başlıyormuş. muşşş vs...

    Yetkili servis şanzımanı açıp baktığında 4-5.000TL masraf çıktığını ve talep ettiklerini belirtti.
    Şanzımanı servis de yapmıyorlar. Eskiden Antalya'da anlaşmalı oldukları bir şanzımancı varmış, söküp ona gönderiyorlarmış.

    Sökme/gönderme/tamir/takma vs. 5-6 günü buluyormuş.
    Şu an Antalya daki şanzımancı yerine İstanbulda olan ve anlaştıkları şanzımancıyı kullanıyorlarmış.
    Tamire giden şanzımanlardan tekrar bozulup geri dönen olmamış(dediklerine göre).

    Eğer Antalya daki şanzımancıya ulaşıp kendimiz bu işi başarmak ve daha az para vermek istiyorsak, adama ulaşabiliyormuşuz.
    Onun da verdiği fiyatın maksimum 3.500TL olduğunu belirttiler(Bu sayede, servisinde 1.000 küsürü cebe indirdiğini anladık)

    Servisin verdiği 5.000TL
    Ve şanzımancıya ulaşıp verilen miktar 3.500TL.

    Servis İstanbul'a yolladığı için 10-12 gün kadar süre veriyor.
    Antalya'daki şanzımancı 3-4 gün de teslim ediyormuş.

    Tabi! Bu fiyatlar ekstrem bir durum çıkmaz ise...

    Otomatik kullanıcılarının bilgisine.


    Chevroletin Kurucusu;

    Louis Chevrolet, 1878 yılında İsviçre’nin La Chaux-de-Fonds kentinde dünyaya geldi. Bir saatçinin oğlu olan ve mühendislik tutkusunu
    babasından miras alan Louis, bir erkek çocuk olarak, sürekli eline geçen aletlerin parçalarını inceliyor, çalışma prensiplerini anlamaya
    çalışıyor ve onları geliştirmek için yollar arıyordu.
    11 yaşında bir bisiklet tamircisinde çalışmaya başladığında ise ikinci tutkusu olan hızla tanıştı. Diğer bütün çocuklar gibi, ilk kez bir yokuştan
    hızla aşağıya indiği anda duyduğu heyecanı asla unutmayacaktı. Fakat o anda birçoğumuzun aksine, bir bisikleti nasıl daha hızlı bir hale getirebileceğini düşünmeye başladı.Louis çok sayıda bisiklet üretip bisiklet yarışlarına katılmaya, ve bu yarışlardan elde ettiği parayla da
    altı erkek ve kız kardeşine destek olmaya başladı.
    Amerikalı emlak patronu Vanderbilt, üç tekerlekli motosikletini tamir ettirmek için Louis’in dükkanına geldiğinde, yıllardan 1896 idi. Louis
    motosikleti tamir etti ve Amerika’daki ilk servetini elde etmesi için onu teşvik eden Vanderbilt’’i oldukça etkiledi.
    1901 yılında Louis, New York’a taşındı ve bir teknisyen ve tasarımcı olarak dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan Dion-Bouton için
    çalışmaya başladı.
    Louis’in otomobil tutkusu daha çok tasarlamak ve yarıştırmak üzerineydi.
    1905 yılında bir mili 52.8 saniyede kat edip bir hız rekoru kırarak ilk büyük otomobil yarışını kazandı. Aynı yıl, onu uluslar arası bir süperstar
    haline getirecek olan bir Amerikan yarışında elde edeceği 15 yıllık galibiyet serisinin de başlangıcıydı.
    1911 yılında Louis şöhretini, General Company of New Jersey’in sahibi Bill Durant’ın ortaklığıyla kendi otomobil üretim şirketini kurmak için
    kullanmaya karar verdi ve böylece Chevrolet Motor Car Company (Chevrolet Otomobil Şirketi) efsanesi de başlamış oldu.
    3 Kasım 1911 tarihinde Chevrolet Motor Car Company üretim hayatına başladı. Louis artık, her zaman rüyasını kurmuş olduğu otomobilleri
    tasarlama şansına sahipti.
    Daha yüksek mühendislik eseri ve diğerlerinden çok daha güvenli otomobiller üretmek istiyordu. Bu otomobillerin insanların büyük
    çoğunluğunun satın alabileceği fiyatlara mal olması da Louis’in bir diğer isteğiydi.
    Chevrolet markası, Ford’un T Modelini en çok satan otomobiller listesinin 1. sırasından indirerek büyük bir başarıya imza attı.
    Bugün belki bir çok insan Louis ismini bir otomobil yarışçısı olarak hatırlamasa bile, O’nun şirketi artık dünyaca ünlü bir şirket haline geldi.

    Papyon;
    [image][/image]
    Papyon özellikle 20. Yüzyılın ilk yarısından modern çağın göstergesi olarak erkeklerin boynunu süsleyen bir aksesuardı. Papyonun
    otomobil tarihi açısından önemi, Chevrolet’nin logosu olması nedeniyle oldukça büyük. Dünyanın en büyük üreticilerinden birisi
    olacak olan firmanın temelleri Louis Chevrolet ve GM’in kurucularından olan William C.Durant tarafından 1911 yılında atıldı.

    Panthér


    @LAST_DRIVER'a teşekkürler.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Chevrolet Cruze Donanım Bilgisi

    Chevrolet Cruze, çeşitli donanım paketleri sunan bir kompakt sedan otomobildir. Bu paketler, farklı özellik ve donanım seviyeleriyle birlikte gelir.

    Cruze Donanım Paketleri

    Chevrolet Cruze'un şu anda Türkiye pazarında bulunan donanım paketleri şunlardır:

    • LS
    • LT
    • Premier

    Cruze Donanım Tablosu

    Donanım paketleri arasındaki temel farkları özetleyen bir donanım tablosu aşağıda verilmiştir:

    | Özellik | LS | LT | Premier | |---|---|---|---| | Alaşım jant boyutu | 16 inç | 17 inç | 18 inç | | Sis farları | Var | Var | Var | * Deri döşeme | Yok | Yok | Var | * Anahtarsız giriş ve çalıştırma | Yok | Var | Var | * Panoramik sunroof | Yok | Yok | Var | | Apple CarPlay/Android Auto | Var | Var | Var | * Bose ses sistemi | Yok | Yok | Var |

    Cruze Paket Sıralaması

    Cruze donanım paketleri, özellik ve donanım seviyesine göre aşağıdaki şekilde sıralanmıştır:

    • LS (Temel)
    • LT (Orta)
    • Premier (En Yüksek)

    Cruze Full Paket Hangisi?

    Chevrolet Cruze'un en yüksek donanım paketine Premier adı verilir. Bu paket, yukarıda belirtilen tüm özellik ve donanımlara ek olarak aşağıdakileri de içerir:

    • 18 inç alüminyum jantlar
    • Deri döşeme
    • Panoramik sunroof
    • Bose ses sistemi

    Cruze Paket Özellikleri

    Her donanım paketi, belirli özellik ve donanımlarla birlikte gelir. Cruze paketlerinin özelliklerini öğrenmek için yetkili bir Chevrolet bayiine başvurabilirsin.

    Yukarıdaki bilgiler, Chevrolet Cruze'un donanım paketleri hakkında genel bir bakış sunmaktadır. Özel ihtiyaçların ve tercihlerin doğrultusunda en uygun donanım paketini seçmek için daha fazla araştırma yapman veya yetkili bir Chevrolet bayisine danışman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Konu günceldir
  • Sport plus ile Wttc yada Design edition in distan bakinca farklari dediginiz gibi jantlar ile on tampondur. Ic kisimda ise orta konsol da makyaj yapilmis, orta kisim yeni bir goruntuye sahip olmustur. Zaten makyajli kasa olarak anilir.

    Wttc ve design edition ic ve dis bakimdan tamamen aynidir. Sadece ilk gelen design editionlarda koltuklarin yan destekleri ve kapi ici kumas kisimlar ile konsoldaki kumaslar mavidir. Sonraki design editionlarda bunlarda tamamen siyah olmustur. Design edition 2011, wtttc editionlar 2012, sport lar ise 2012 ve 2013 modellerde bulunur.

    Son cikan sportlarda (2013 temmuz sonrasi uretim) direksiyonun arkasindaki gosterge astralar gibi genistir, yan aynalar sinyallidir ve lastik basincini gosterir.

    Sport, wtttc yada deaign edition body kitli olarak satildigindan bu ozelliklere sahiptir. Lt da Ls pakette bu dis gorunus ozellikleri bulunmaz.
  • donanımhaber forum
    ★★★ CHEVROLET CRUZE ★★★ » Sayfa 1 - 2245
    https://forum.donanimhaber.com/chevrolet-cruze--30883332




    Sevgili CRUZE severler;

    Chevrolet Cruze ilk çıktığı 15 nisan 2009 yılında kompakt sedan segmentinde, markanın yeni küresel tasarım dilini yansıtan bir araçtı.
    C sınıfı sedan segmentine ilk kez dört kapılı coupe tarzı bir görünüme sahip bir model olarak giren Chevrolet Cruze’un, dik eğimli ön
    camdan ince arka sütunlara kadar uzanan kavisli tavan çizgisi görünümünün en karakteristik özelliğidir. çift renkli kumaş kokpit tasarımı
    sayesinde daha sportif bir iç mekan hedefi belirlendi. Arka tasarımı, gömme montajlı arka ışık kümelerini kapsarken, klasik Chevy ikiz ışık
    tasarımı motifini vurgular.

    2009 yılında Chevrolet Cruze güvenlik testi kriterlerine göre Kompakt-Sedan segmentinde 5 yıldız alan ilk ve tek model olmuştur. %96
    ile yetişkin korumada ve Cruze, hareketli bir bariyerle gerçekleştirilen önden çarpışma testinde 16 maksimum puan ve yandan darbeli
    çarpışma testinde ise 8 maksimum puan almayı başarmıştır. Chevrolet Cruze un elde ettiği bu yüksek puanlar, EuroNCAP in 1997
    senesinden itibaren uygulanan çarpışma testlerinde binek otomobillerde her iki testte ulaşılmış en yüksek puanlardır.

    İlk olarak Türkiye de 2009 yılında baz model olarak 109bg'lik Lacetti motoru ile ve LS versiyon Opelden tanıdığımız Ecotech 1.6 113gb’lik
    motor versiyon ile satılmaya başladı. Birkaç parti sevkiyattan sonra 109bg’lik seçenekten vaz geçilerek tamamen 113bg'lik versiyon ile
    gelmeye başladı. Bu 113bg'lik motor 6400 d/dk 153Nm güç sağlamaktadır. Aracın otomatik versiyonun da pek çok araçta da kullanılan
    Japon aisin şanzıman kullanılmaktadır. 6 ileri imkanı sunan bu şanzıman klasik tork konvertörü sayesinde rahat, kullanışlı ve genel anlamda sorunsuzdur. manuel versiyonu 5 ileri şeklindedir.

    Çok beğenilen ve hemen yollarda gördüğümüz bu araç kimileri tarafından çok sevildi, kimileri tarafından nedense! pek sevilmedi.
    Pek çok seveni fanı ve bir o kadarda anti-sempatizanı vardır. Ama her kötü söyleme karşılık yollarda da pek sık görülür.

    Sevilmemesine olumsuz olarak görülen en büyük etkenlerden birisi 100km de verdiği yakıt tüketim değeri ve ağır kasasından kaynaklı
    ilk kalkış yavaşlığı gösterilebilir. Fazla gözüken yakıt tüketimi; test sürüşleri, arkadaş kullanımları ve ilk kullanıcı beklentilerinin farklılık
    göstermesinden kaynaklıdır. Zamanla şehir efsanesine dönüşen bu durumun şimdi şartlar altında bakıldığında tamamen yanlış olduğu gözlemlenmektedir. bunun karşılaştırlması için, aynı sınıf araçların fabrika ve forumdaki araç başlıklarındaki tüketim konu ile ilgili
    başlıklarını incelemek yeterlidir. Aracın ne verebileceğini ve ne alabileceğini bilen Normal kullanıcı aracın test verilerini rahatlıkla
    yakalayabilir hatta şehir, kullanım şekli ve trafik dikkati ile bir miktar altına bile inebilir.

    Aracın Plus donanımlı versiyonu, sürücüye daha konforlu bir kullanım rahatlığı sunar. Yağmur -far sensörü, otomatik iklim kontrollü klima,
    karartmalı dikiz aynası ve 6’lı cd changer(güncel plus da mevcut değil) sürüşe zenginlik ve keyif katar…

    Araç 2011 yılın da manifold güncellemesi ile cruze 124bg 154Nm tork'a çıkartılmış 154Nm tork olmuştur. 11bg'lik bir artış olmuştur.
    Amaç başlangıç vitesindeki ağırlığı bir nebze olsun azaltarak müşteri memnuniyeti sağlamaktı. Bir nebze arttı da…yeni yıl ve yeni
    beygirlerle donatılmış Cruze; cruise controle, usb girişine kavuştu. Ama 6’lı cd changer’ı ve üretim dönemine göre AQS’i kaybetti.
    quote:

    discrepancy;
    Tum digital otomatik klimaya sahip 1.4 T Cruzelarda ( NB,HB ve SW farki olmaksizin ) AQS sistemi 2012 den itibaren standart olmustur
    1.4 Lt SW lerde far ve yagmur sensoru ile kararan dikiz aynasi standart yoktur ama bu araçlarda digital otomatik klima ve MyLink olmasina karsin bu siraladigim plus ozellikleri yok

    Yeni yıl ile birlikte DE(design edition) versiyonu satışa sunuldu. Bu versiyona dahil olan yeni ön ve arka tamponlar bunlara ek olarak
    krom kaplamalar, yan marşpiyeller, Bağaj üstü spoiler daha sportif bir hava kattı…

    GM 2012 model yılı itibari ile aileye bir canavar kattı CRUZE 2.0 163bg 360Nm tork. Bu motor grubunun tüm donanım ve güvenlik grubu
    ekipmanları diğer motor grubu ile aynıdır. fiyat, donanım ve güçlü motoru ile rakipleri arasında önemli bir yere sahiptir.

    2012 yılındaki diğer bir yenilik de Cruze HB. Seçenekler arttıkça ürün zenginleşmeye başladı. Bu yıl itibari ile DE seçeneği WTCC olarak
    adlandırılmaya başlandı. DE seçeneğinde kullanılan mavi kumaş döşeme siyah döşeme olarak değiştirildi. 2012 yılı 4. Çeyreğinde GM
    grubu Astra ve insignia da kullanılan 1.4T 140 bglik motor seçeneği ilk olarak SW seçeneğine, ardından 1.4T HB ve 1.4T NB olarak ürün
    gamı daha çok zenginleşecek…

    Cruze bol güvenlik ekipmanı , zengin donanım seçeneği ve uygun fiyatı ile C sınıfındaki rakiplerini hep zorlamıştır.
    Yeni SW ve 1.4T seçeneği ile gelecek olan hafif makyaj ve mylink cruze’u daha da zenginleştirip pazardaki yerinin daha çok
    sağlamlaşmasını sağlayacaktır…

    GM grubundaki araçlarla aynı sert süspansiyonları paylaşan cruze bozuk yollarda keyifsiz bir sürüş sağlasa da yol tutuşundan ödün
    vermeyerek, bu kötü yönünü biraz da hafifletmektedir. 2009-2011 yıl versiyonlarda ortaya çıkan kaliper yuvalarındaki pimlerin yuva içine vurmasından meydana gelen "kaliper pimi tıkırtısı" sorunu kullanıcıların epey başını ağrıttı. yuvalara gres basma yöntemi başarılı olmayınca
    pimleri fiber kaplama yolu ile çözmeye başladılar. bu dönemde şikayetler önemli ölçüde azaldı. daha sonra 2 pimi de orjinal lastik burçlu olan
    ile değiştirip sorunu çözdüler. 2012 yılı itibari ile sorun ortadan kalkmış gözüküyor.

    Yakıt tüketimi şehire, kullanıcıya ve sürüş şekline göre farklılık gösteren bir yapıya sahip. Normal genelleme olarak MT kullanıcıları 8-9lt, AT
    kullanıcıları 9-10lt tüketim sergiler. Bu değerler kullanılan yerin yapısına, rakım’ına, kullanıcının gaza basış şekline, trafiğe vs. göre +1-1lt
    olarak değişkenlik gösterir. Rakipleri ile aynı tüketime sahip olan cruze ilk yıllarda bayi lpg garantisi adı altında lpg montajı yapılarak satılmış.
    Daha sonra genel merkez sübapların magnezyum alaşımlı olması ve lpg’nin yüksek ısısına dayanamayıp zaman içerisinde sübaplar da
    defarmasyona uğraması ve bunun da garantiye girmemesi sebebi ile bu uygulamaya bir son vermiştir. 124’bg lik motorlara kesinlikle lpg
    dönüşümü önerilmiyor ibaresi vardır.

    Sübap sorunu sadece cruze da değil pek çok araç da vardır. Kullanıcı bu durumu bilerek lpg dönüşümü yapar ve lpg kitinin kalitesine ve
    montajına göre oluşabilecek sübap sorunlarına 50-60-70.000km gibi çelik sübap değişimi ile karşılar.

    Cruze ana üretim bantı Amerikada dır ve GM'e ait koredeki fabrikada montaj edilerek Avrupa pazarına sunulmaktadır.

    Cruze (0-100 km/h) 16MT-10.9sn / 2.0MT-8.5sn / 1.4T MT-9.9sn

    2009 ve 2010 modellerde CC(Cruise Control) yok.
    2011 yılı itibari ile motor 124bg olmuş, CC(Cruise Control) ve Plus versiyonlar da USB girişi ek donanım olarak sabitlenmiştir.

    Ve...
    Hiç bir versiyonda kapılar otomatik kilitlenmiyor.

    PLUS;
    Yağmur sensörü
    Far sensörü
    Kararan dikiz aynası
    İklim kontrollü dijital klima

    Farkları anlamak için;

    1-Yagmur sensörü için; Silecek kolunu bir tık yukari kaldırın ekranda sensörün aktif oldugunu gösteren yesil silecek işareti çıkacak.
    2-Far sensörü için; Far açma anahtarında "auto" işareti var.
    3-Dijital klima için; Klima ünitesinde "auto" tuşu var. Ve fan/ısı ayar düğme üzerindeki işaret kesintisiz.
    4-Otomatik kararan dikiz aynası; ayna üzerinde siyh nokta (sensör) mevcut. Manuel ayar aparatı mevcut değil.
    5-Orjinal plus cam çıtaları net olarak belli, araç krom görünümlü cam çıtasına sahip değil ise plus da değildir. Orjinal olmayanlar, yapıştırma...

    ☆2009-2010 plus modeller de 6lı cd changer mevcut.
    ☆Plus olmayanların cd icerideyken sol dügmesi sarı ışık yanıyor.

    6'lı cd changer, sadece 2009-2010 plus araçlar da.
    USB 2011 ve sonrası Plus araçlar da
    MyLink 2013 model plus araçlarda


    DE; İlk parti Gri/mavi döşeme, son gelenler açıkgri/koyu gri
    WTCC; Koyu gri döşeme kumaşı
    (DE ve WTCC Spor tamponlar ve iç görünüm tamamen aynı)
    SPORT; Tamponlar, jant ve iç dizayn revizyona girdi


    2009-2010 Stepne
    2011-2012 tamir kiti
    2013 tamir kiti
    2013 makyajlı kasa ile beraber tekrar stepne(Sport jantlar+lastik 17", fakat stepne 16" dir)

    2009-2010; 113bg (Euro5/otomatiklerde yazılım güncellemesi))
    2011-2012-2013; 124bg (Euro5/manifold + gövde/motor yazılım güncellemesi)
    2013; makyajlı kasa ile beraber 117bg(2014 ocak Euro6 normlarına hazırlık)

    Resimlerden anlamak için "ana gösterge" aracın radyo ekranının bulunduğu bölüm ve klima göstergeleridir.
    Yol bilgisayarı da bir göstergedir ama genelde araçların resimlerinde gözükmez ve anlamak zordur

    Çok basit;

    Makyajlı kasa da Plus demek ekranın büyük olmasıdır(yani MyLink ekranın bulunması). MyLink ekrandan kasıt, büyük ekran anlamındadır.
    Araç da küçük radyo/bilgi ekranı var ise o araç plus değildir.

    Makyajlı kasa; Plus/Plus değil


    Makyajsız kasada ise Plus ekranı Büyük olan(yani üç satır), Plus olmayan araç ekranı ise küçük olan(yani tek satırdır. Aslında o da kendi içinde tek satır değildir)

    Makyajsız kasa; Plus/Plus değil


    Tam olarak anlayabilmek için resimlerinde tam olarak gözükebilmesi gerekli, eğer doğru düzgün resim ekip koyamayan bir satıcı
    var ise o satıcıya biraz şüphe ile yaklaşmak lazım. Bana göre 10 tane "adam gibi resşim" koymak çok da zor değil.

    Galericiler zaten versiyon falan bilmiyor yada işine gelmiyor. Alırken hepsi Cruze, satarkan hepsi plus full...

    Bir Cruze da tek satır ekran var ise o araç plus değildir, 3 satır ekran ise plus'tır. NET...
    Eğer sonradan multimedia takılmış ise diğer durumları gözden geçirmek lazım;
    Ekran görselleri ilk mesajda mevcut;http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=30883332


    Plus dijital klima kontrol panelinde AUTO tuşu olur ve yönlendirme tuşları tek tuştan idare edilir. Ve fan düğmesi üzerindeki simge
    kesintisizdir.Manuel klima da, yönlendirme tuşları ayrı ayrı ve Auto tuşu mevcut değil. Fan düğmesi üzerindeki işareti kesik kesik.

    Far sensörü için; Anahtar üzerinde AUTO simgesi mevcut.

    Yağmur sensörü için; Silecek kolunu bir kere yukarı kaldırınca ekranda yeşil cam ve silecek simgesi belirir. Aktif olduğunu gösterir.

    Kendiliğindan kararn ayna; Ayna normalden biraz daha büyüktür ve ayna üzerinde sensör noktası gözükür, manuel aynalarda altta
    ayar kolu olur.

    Krom görünümlü cam çıtaları bir bütün halindedir. Plus olmayan cam çıtaları siyah plastiktir, aksesuarcılar çıta satar ama siyah plastik
    üzerine yapıştırma şeklindedir kaba durur kendini hemen belli eder.

    Plus olan aracın Fan kontrol düğmesi üzerindeki işaret kesintisizdir ve Auto tuşu ile mode tuşu vardır.
    Mode tuşu ile havalandırma seçenekleri tek tuş ile ayarlanır. Çok basittir, eğer fotoler net ise görsel olarak hemen anlaşılır

    Plus;




    Plus olmayan aracın fan ayar düğmesi üzerinde bulunan işaret kesik kesiktir ve auto düğmesi yoktur(sadece dijital iklim kontrollü
    PLUS versiyonlarda AUTO tuşu mevcuttur). Plus araçta olan MODE tuşu yoktur ve bu hava gönderme ayarları tek tek tuş olarak sunulur.

    Plus değil;



    DE/WTCC versiyonlarda ön-arka tampon farklıdır ve krom detaylar içerir. Jantlar 17" olur ve modeli bellidir. Yan marşpiyeller vardır.
    Sedanlar da bagaj üst spoyler bulunur.



    Park sensörü Tüm versiyonlar da standart donanımdır, var mı? diye bakmaya gerek yoktur.



    MY-10 kitapçığında;

    80kW 109bg XE (1.6)
    83kW 113bg XER (1.6)

    MY-12/13 kitapçığında;

    80kW 109bg LXT (1.6)
    91kW 124bg LDE (1.6)
    103kW 140bg LUJ (1.4)
    120kW 163bg LNP (2.0)

    104kW 141bg 2H0 (1.8)
    96kW 130bg LUD (1.7)

    86kW 117bg ? (1.6)



    2.0 LT HB Detay inceleme;http://forum.donanimhab...9655/f_//tm.htm#92191657
    Geri gidrken gelen ses için üye çalışması;http://forum.donanimhaber.com/m_97527029/tm.htm


    kısayol Linkleri;
    Cruze donanım link / Cruze fiyat link / Cruze Genel link / Cruze Aksesuar link / Cruze Yakıt link

    Yeni makyajlı NB / HB / SW


    Chip Foose
    Chip Foose; LİNK / Chip Foose; LİNK2

    Cruze Jant bijon aralığı 5x105 Cruze Modifiye; LİNK

    NCAP sonuçları;


    [image][/image]Cruze NCAP çarpışma test videosu; LİNK

    Airbag dağılımı;

    direksiyon (sürücü) 1
    yolcu ön konsol (yolcu)2
    sürücü koltuk yanı (yan hava yastığı)3
    yolcu koltuk yanı (yan hava yastığı)4
    sürücü yolcu A direkleri (perde hava yastığı)5-6
    yolcu koltukları arka C direkleri (perde hava yastığı)7-8

    aracın airbag sensörleri;
    Airbag LİNK

    Teknik tablo(113bg)


    Kullanım klavuzları;http://www.chevrolet.co...ullanim-kilavuzlari.html

    Donanım dosyası;



    WTCC
    Dünya Şampiyonu Chevrolet – Üst üste 2 defa!

    Bir numara olmayı seviyoruz. Üst üste 2 defa FIA-Dünya Binek Otomobiller Şampiyonası (WTCC) birincisi olan Chevrolet başarısını perçinledi.

    Chevrolet Cruze markalar şampiyonasında rakiplerine büyük fark atarak 2010 ve 2011 yıllarında üst üste şampiyon oldu. Pilotlar klasmanında da ilk 3 pilot Chevrolet Cruze kullanıyorlardı.
    Ynan Muller ünvanını geri aldı

    Son ana kadar büyük mücadele içinde geçen sezonun sonuda Fransız pilot Yvan Muller sürücüler klasmanında Chevrolet Cruze ile şampiyonluğunu ilan etti. Takım arkadaşları İngiliz pilot Rob Huff ikinci, İsviçreli pilot Alain Menu üçüncü oldu.
    Cruze Safty Car Crash (dakika 1.15/1.45); LİNK


    Dünya Binek Otomobil Şampiyonası WTCC Almanya, İspanya, Portekiz, Çin, Brezilya, İngiltere, Belçika gibi dünya üzerinde 10 ülkede düzenlenmektedir.

    Cruze 1.4T SW

    Sis farını değişikliği ve ön tampon dukunuşu mevcut. Yeni 16inç Jantlar eskilere göre daha güzel ve dolgun...


    My'link güzel. Sade ve kullanışlı. Dokunma hassasiyeti iyi...Yeni fırça izi görünüşlü koyu gri/yeşil kaplamalar ve çevresini kaplayan krom çerçeve
    çok güzel. Direksiyon üzerindeki gri parça da aynı doku da olmalıymış. Burada eski gri parçanın kullanılması bütünlüğü bozmuş. -puan.
    MyLink güncellemesi ile akıllı telefon üzerinden Navigasyonu kullanmak mümkün...


    Geri vites ekranı ve Yeni 16inç jantlar


    Arabanın arka bölümü...

    Cruze SPORT/WTCC




    Ayrıntılara dikkat edildiğin de Yeni spor versiyonun plaka altı sonrası içe doğru giren bir yapısı var.
    Oysa WTCC tamponu, plaka altından sonra dışa doğru hafifçe şişiyor.

    Bu yüzden yeni sport tamponu daha küçük ve zayıf gözüküyor. (Arka taraf Sport/WTCC birebir aynı)
    Sport donanımla beraber değişen: ön tampon, jant...(mylink PLUS versiyon da)

    MAKYAJLI ve MAKYAJSIZ Cruze farkı

    Normal versiyonlar için değişen: Ön ve arka tampon dizaynı ve 16" farklı jant...

    SPORT(Eski adı ile WTCC) değişen: Ön ve arka tampon dizaynı ve 17" farklı jant...

    PLUS farkı: iklim kontrollü klima, Far+yağmur sensörü, Kararan dikiz aynası, MyLink...

    Değişen iç mekan;


    MULTİMEDİA





    Arıza kodları;




    2.0Dizel jant ölçüleri;
    Kaynak: congman
    Yurtdışı forumlara hızlıca göz gezdirdim. Ölçünün 5x115 olduğunu söylüyorlar. Hatta 5x114.3 uydurmak için çaba harcayanlar var çünkü 5x115 bulunması
    zor bir ölçüymüş.Evet jantlar 5x115'miş. Bu ölçüde 17' jant bulmak da imkansıza yakın gibi.
    http://www.wheel-fitmen...0Diesel%20(2009%20-%20)/
    http://www.cruzetalk.co...wheel-weight-thread.html 2 ve 3. iletiler.
    http://www.oxwheel.com....em_sort=wi_product_et_id





    Geçen gün bir konudaki arızayı ve ödenen fiyatı(8.000TL) okuduğumda merak ettim ve kendi aracım için servise gittiğimde
    Chevrolet den tanıdığım ve bu işi bilen teknik adam ile kısa bir sohbet yaptım.

    Evet! zaman zaman şanzıman arızası için başvuran kullanıcılar oluyormuş.
    Basit olarak; Bir sıyırma oluyor ve parça kopartıyormuş. Bu kopan küçük parça içeriye zarar verip şanzıman yağının da yanmasına
    sebep oluyormuş, sorun giderek büyüyor ve şanzıman D pozisyonundan N pozisyonuna atmaya başlıyormuş. muşşş vs...

    Yetkili servis şanzımanı açıp baktığında 4-5.000TL masraf çıktığını ve talep ettiklerini belirtti.
    Şanzımanı servis de yapmıyorlar. Eskiden Antalya'da anlaşmalı oldukları bir şanzımancı varmış, söküp ona gönderiyorlarmış.

    Sökme/gönderme/tamir/takma vs. 5-6 günü buluyormuş.
    Şu an Antalya daki şanzımancı yerine İstanbulda olan ve anlaştıkları şanzımancıyı kullanıyorlarmış.
    Tamire giden şanzımanlardan tekrar bozulup geri dönen olmamış(dediklerine göre).

    Eğer Antalya daki şanzımancıya ulaşıp kendimiz bu işi başarmak ve daha az para vermek istiyorsak, adama ulaşabiliyormuşuz.
    Onun da verdiği fiyatın maksimum 3.500TL olduğunu belirttiler(Bu sayede, servisinde 1.000 küsürü cebe indirdiğini anladık)

    Servisin verdiği 5.000TL
    Ve şanzımancıya ulaşıp verilen miktar 3.500TL.

    Servis İstanbul'a yolladığı için 10-12 gün kadar süre veriyor.
    Antalya'daki şanzımancı 3-4 gün de teslim ediyormuş.

    Tabi! Bu fiyatlar ekstrem bir durum çıkmaz ise...

    Otomatik kullanıcılarının bilgisine.


    Chevroletin Kurucusu;

    Louis Chevrolet, 1878 yılında İsviçre’nin La Chaux-de-Fonds kentinde dünyaya geldi. Bir saatçinin oğlu olan ve mühendislik tutkusunu
    babasından miras alan Louis, bir erkek çocuk olarak, sürekli eline geçen aletlerin parçalarını inceliyor, çalışma prensiplerini anlamaya
    çalışıyor ve onları geliştirmek için yollar arıyordu.
    11 yaşında bir bisiklet tamircisinde çalışmaya başladığında ise ikinci tutkusu olan hızla tanıştı. Diğer bütün çocuklar gibi, ilk kez bir yokuştan
    hızla aşağıya indiği anda duyduğu heyecanı asla unutmayacaktı. Fakat o anda birçoğumuzun aksine, bir bisikleti nasıl daha hızlı bir hale getirebileceğini düşünmeye başladı.Louis çok sayıda bisiklet üretip bisiklet yarışlarına katılmaya, ve bu yarışlardan elde ettiği parayla da
    altı erkek ve kız kardeşine destek olmaya başladı.
    Amerikalı emlak patronu Vanderbilt, üç tekerlekli motosikletini tamir ettirmek için Louis’in dükkanına geldiğinde, yıllardan 1896 idi. Louis
    motosikleti tamir etti ve Amerika’daki ilk servetini elde etmesi için onu teşvik eden Vanderbilt’’i oldukça etkiledi.
    1901 yılında Louis, New York’a taşındı ve bir teknisyen ve tasarımcı olarak dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan Dion-Bouton için
    çalışmaya başladı.
    Louis’in otomobil tutkusu daha çok tasarlamak ve yarıştırmak üzerineydi.
    1905 yılında bir mili 52.8 saniyede kat edip bir hız rekoru kırarak ilk büyük otomobil yarışını kazandı. Aynı yıl, onu uluslar arası bir süperstar
    haline getirecek olan bir Amerikan yarışında elde edeceği 15 yıllık galibiyet serisinin de başlangıcıydı.
    1911 yılında Louis şöhretini, General Company of New Jersey’in sahibi Bill Durant’ın ortaklığıyla kendi otomobil üretim şirketini kurmak için
    kullanmaya karar verdi ve böylece Chevrolet Motor Car Company (Chevrolet Otomobil Şirketi) efsanesi de başlamış oldu.
    3 Kasım 1911 tarihinde Chevrolet Motor Car Company üretim hayatına başladı. Louis artık, her zaman rüyasını kurmuş olduğu otomobilleri
    tasarlama şansına sahipti.
    Daha yüksek mühendislik eseri ve diğerlerinden çok daha güvenli otomobiller üretmek istiyordu. Bu otomobillerin insanların büyük
    çoğunluğunun satın alabileceği fiyatlara mal olması da Louis’in bir diğer isteğiydi.
    Chevrolet markası, Ford’un T Modelini en çok satan otomobiller listesinin 1. sırasından indirerek büyük bir başarıya imza attı.
    Bugün belki bir çok insan Louis ismini bir otomobil yarışçısı olarak hatırlamasa bile, O’nun şirketi artık dünyaca ünlü bir şirket haline geldi.

    Papyon;
    [image][/image]
    Papyon özellikle 20. Yüzyılın ilk yarısından modern çağın göstergesi olarak erkeklerin boynunu süsleyen bir aksesuardı. Papyonun
    otomobil tarihi açısından önemi, Chevrolet’nin logosu olması nedeniyle oldukça büyük. Dünyanın en büyük üreticilerinden birisi
    olacak olan firmanın temelleri Louis Chevrolet ve GM’in kurucularından olan William C.Durant tarafından 1911 yılında atıldı.

    Panthér


    @LAST_DRIVER'a teşekkürler.




  • Tüm mesajı kopyala yapıştır yapınca iyice karışmış.

    https://forum.donanimhaber.com/forumid_646/tt.htm
  • bence bulaşma çok sorunlu araç
  • discrepancy kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam elinize sağlık o zaman fikrim en full diyebileceğimiz sport plus a kayıyor peki bu araçlar icin 38 40 normal fiyat mı birde aracın gidişi yakıtı bir aile aracına göre nasıldır? Yüksek hızlarda çevirdiği devir kafayı şişiren cinsten midir?

    Size göre bu fiyatlards bu modellerde c sınıfı sedan icin de bu aracın rakibi var mıdır? Parça fiyatları uygun mu? Mekanik ve elektrik aksamında sorun çıkaran bir araba mıdır?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • MuhteremDede kullanıcısına yanıt
    Ne gibi sorunlar hocam?
  • 2011 de alıp 2013 te satmıştım design edition plus modelini.Yakıt dışında hiçbir problemim olmamıştı ,yaklaşık 15 bin km bindim araca ,satarken ortalamam 10.9 du .



    Bence araç ilk çıktığında zamanın ötesinden gelmiş gibi duruyordu, ki günümüzde bile tasarımı gayet hoş.

    Chevrolet Cruze Hakkında Donanım Bilgisi Alabilir Miyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memo84 -- 7 Mayıs 2017; 15:46:31 >




  • 1.6 lar biraz hantal bu yüzden agresif kullanım için 1.4 t leri önerilir.
    yakıtı da yanlış hatırlamıyorsam ortalama 8-9 lt idi.

    Bu araçların fiyatları cidden uygun çünkü marka algısı yüzünden piyasası düşük, ya d daha doğrusu diğer markaların piyasası yükseltilebilirken bu yükseltilemiyor.
    hayırlı olsun.
  • TsuBLK kullanıcısına yanıt
    Insallah nasip olur hocam bi tecrübe etmek istiyorum bu aracı gerçekten body kit li versiyonu çok çok yakışıklı tamamen her yönüyle bana hitap ediyor benim için tasarlanmış gibi :)
  • Gerekli bilgiyi verir hocam
  • memo84 kullanıcısına yanıt
    Hocam zaten eski atmosferik 1.6lar kadar gitsin yeter rampalarda falan uçmasını beklemiyorum bizde biraz devirli kullanırız olur biter

    Bu aracın bu tipini bu fiyata almak için biraz nazına katlanılır gibi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şıh Hazretleri

    Gerekli bilgiyi verir hocam

    İlk cevapta detaylıca bilgi verilmiş, ben de kalabalık yapmayayım dedim
  • https://forum.donanimhaber.com/chevrolet-cruze-ayrintili-inceleme-bol-resimli--125733705-6



    Bu da kendi aracımın incelemesi, kafanıza takılan soru falan varsa cevap bulabilirsiniz.
  • Bende 1.6 otomatik var 2013 makyajli kasa. Lt modeli bendeki. Yagmur sensoru, far sensoru, cc, sunroof, multimedya ekrani, geri gorus, otomatik kararan dikiz aynasi var. En ust pakette bunlara ek olarak benim bildigim sinyalli ve otomatik kapanan yan aynalar var.
  • ltz donanim gorupte bu ne diyebilirsiniz, ltz de sportplus gibi full+full ayrica ortada ekran var, bunun yanında koltuklar yari deridir, bu özellik diğer donanimlarda var mi bilmiyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zero-man -- 8 Mayıs 2017; 11:52:1 >
  • Cruze pişmanliktir uyariyorum.Neden bu paraya bu arabalar varken gidip baska alternatiflere baktim zamaninda almadim diye uzulursunuz.neyse gec kalmis sayılmazsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgay0651

    Cruze pişmanliktir uyariyorum.Neden bu paraya bu arabalar varken gidip baska alternatiflere baktim zamaninda almadim diye uzulursunuz.neyse gec kalmis sayılmazsınız

    Ne önerirsin 40 bin liraya?
  • turgay0651 T kullanıcısına yanıt
    Hocam aslında arabayı alırken şunu dikkate alıyorum

    Minumum c sınıfı

    2012 ve üzeri

    Vergi diliminde kullanıcısını üzmeyen

    Yılda 10000 km civari yapan kullanıcı için yaktığı fazla yakıtın diger arabaların fiyat farkıyla kıyaslayınınca göz ardı edilebileceği

    Piyasada fazla olan insanların göz aşinası olduğu (ikinci eli olan)

    2012 ve uzeri olup mevcut paketlerinin en dolusunu alabiliyor muyum bu önemli benim için

    Ve hatta kazasız hatasız cruzları 40000₺ civari daha 100 150 km de alıyorken, misal piyasa arabası Golf 5 de o fiyata full araç alamadığımız gibi 15000 hasar kayıtlı aracada 40000 vermek zoruma gidiyor



    Aklimdaki araçları söyleyim siz yorumlayın 40000 e kadar

    Fiat Bravo 1.6 d 120 hp

    Subaru Legacy 2007 ustu 2.0 165 hp

    Opel Astra H 1.3 D 2010 üstü

    Citroën C4 1.6hdi 2009 sonrası

    Peugeot 407 1.6 hdi

    Mitsubishi Lancer 1.6 1.8 2009 sonrası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quattro6 -- 8 Mayıs 2017; 15:43:51 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.