Yarın fırsat bulursam. Kısa bir video çeker atarım |
X-Tronic şanzıman hakkında (3. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: defiant82
Maalesef aynı elde kalan son sanzimanlari boşa gitmesin diye takıyorlar garanti bitince millet deli paralar oduyo herkes tadacak zaten Nissan da bunu bilerek komple dct ye geçti Allah kolaylık versin cvtli Nissan kullananlara
Alıntıları GösterNissan yeni kasa micra'larda da bu aynı cvt şanzımanı kullanmaya devam ediyor. sadece clio5'te değil yeni micra'da da x-tronic cvt var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 2 Ekim 2020; 23:35:39 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: bianconera
herneyse renoda kullanılan cvt ler, kimin ürettiğinin önemi yok.
Alıntıları GösterMegane 3 CVT kullandım, harikaydı. CVT şanzımanı beğenme sebebimdir
-
Fluence da CVT var. Bilmiyorsanız kesin yorum yapmayın.quote:
Orijinalden alıntı: tefennili
Renaultun hangi CVT leri sıkıntılı??? Renaultun CVT si yok ki. X-Tronic Nissan'ın.
Alıntıları Göster -
Yeni Clio için 1 tane CVT şanzıman şikayeti yok. -
İki haftadır 1.0 Clio icon xtronic kullanıyorum ve memnunum. Umarım sorunsuz devam eder bende herhangi bir şikayete rastlamadım. -
toyotanın cvt sini kullandım. cvt de şikayet düşük hız, trafikte gerçekleşmez. hatta trafik ve şehir içinde mükemmel bir şanzımandır. cvt nin sinirbozucu olduğu yer yüksek hız ve bayır yukarıdır. süpürge gibi bağırır.
cvt nin en güzel yanıda ayağınızı gazdan çektiğinizde motor freni yemezsiniz. hanginiz 3. vites 2.500 devir giderken gazdan çekince bir kaç sn likte olsa vitesi 4 e 5 e atarsınız? cvt bunu o kadar hızlı yapıyor ki araç ayağınızı gazdan çekince boşta gider gibi süzülüp motor freni yemeden hızınızı kaybetmiyorsunuz. motor freni lazım olursada 1 hareketle bunu gerçekleştiriyorsunuz.
benim yaris hybrid de yoktu ama diğer cvtleri yarı otomatik araç gibi kullanabiliyorsunuz. kendine vites aralığı belirliyor ve sanki vites atarmış gibi kasnak kayış atıyorum 6 kademe hareket ediyor, normalde aralıksız büyür ve küçülür. mesela bu az eğik bayırlarda, zorlanmadan çıkabileceği yerlerde araç fazla yüksek devire bağlarsa kendin vites yükseltip devam ediyorsunuz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetalWave -- 28 Ekim 2020; 14:27:40 >
-
Soru arada kaynamış ya da ben cevabı göremedim. Hortlatmak gibi olacak ama cevabı burada bulamayınca kendim araştırdım. Bulduğum metni alıntılıyorum :
"Nissan, X-Tronic şanzımanı sahip olduğu CVT karakterinden ve rubber band effect’den kurtarmak ve kullanımını keyifli hale getirmek için vites kutusuna ikinci bir özellik daha eklemiş. Bu vites kutusu dinamik sürüş şartlarında kademesiz çalışmayı terkedip, 6 ileri bir şanzıman gibi kademeli olarak çalışmaya başlıyor. Başka bir deyişle, şanzımanın giriş ve çıkış kasnak çapları belirlenmiş sabit oranlarda kilitleniyor ve Qashqai sanki geleneksel bir otomatik şanzımana sahipmiş gibi vites değiştirmeye başlıyor. Yani CVT şanzıman belirlenmiş kasnak oranları arasında “atlayarak”, dişli seti içeren diğer tipteki otomatik şanzımanları simüle ediyor, daha doğrusu taklit ediyor."
-
Jatco CVT8 yeni nesil sorunlarında arındırılmış bir şanzıman sistemi diye biliyorum.
Ben de araştırdım. Aracın satış rakamları iyi olmasına rağmen çok fazla şanzıman sorunu yaşayan yok.
Babamda da var araçtan.
15.000 km oldu. Start-stop dışında bir sorun çıkmadı. Onu da servis ücretsiz bir şekilde düzeltti.
Clio5 i olup ta şanzıman sorunu yaşayan varsa forumda paylaşır mutlaka diye düşünüyorum.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Pablo Vader
Nissan'ın ana hissedarı yani sahibi Renault.
Alıntıları GösterRenault,43.4 hisse ile Nissanın yönetiminde söz sahibi, ancak Nissanın sahibi değil.Sahibi olabilmesi için merger olması yani yüzde 51 hisse sahibi olması lazım.Yani Renaut nun sahibi olduğu markalardan Dacia, Samsung motors gibi değil.Ayrıca ortak şirket kurdular, markalar kendi özgünlüklerini koruyacak ancak ortak parça ortak platform vs. üretim giderlerini azaltıp birbirine destek olacak güya.
-
Sıkışık trafikte bana göre kullanılacak en iyi şanzıman Cvt şanzımandır.Tam otomatik şanzımanda da aisin şanzımanları severim.Vitara nın şanzıman motor uyumu çok iyidir mesela.Eğer çok performanslı bir araçta Cvt kullanmak istiyorsanız keyifsizdir, boşa uğraşırsınız.Çift kavrama şanzımanı da sıkışık trafikte sevmem, kararsız kalır, performans istiyorsam da zaten çok övülen çift kavrama almaya gerek yok.Hiç bir zaman performanslı kullanımda otomatik şanzıman manuelin sürüş zevkini vermiyor açıkçası.
-
Jatco 8 değil 7 bunlar 8 hibritler içinquote:
Orijinalden alıntı: atade28Jatco CVT8 yeni nesil sorunlarında arındırılmış bir şanzıman sistemi diye biliyorum.
Ben de araştırdım. Aracın satış rakamları iyi olmasına rağmen çok fazla şanzıman sorunu yaşayan yok.
Babamda da var araçtan.
15.000 km oldu. Start-stop dışında bir sorun çıkmadı. Onu da servis ücretsiz bir şekilde düzeltti.
Clio5 i olup ta şanzıman sorunu yaşayan varsa forumda paylaşır mutlaka diye düşünüyorum.
-
Renault Koleos 7 xtronic hakkında bilgisi olan var mı?
-
Clio 5 lerdeki xtronic ler nasıldır? -
Konuda bastan sona millet iyi sallamis. Çok sorunluymus vs.
O is 2019da bitti.
Jatco CVT şanzımanlar in yapısını komple degistirdi.
Jatco CVT7 şanzımanlar, Swift, Spacestar, Mirage gibi araçlarda da kullanılıyor ve sorunsuzluguyla ünlü.
Yani Mitsubishide sıfır sorunlu sanziman konu Renault olunca sorunlu mu oluyor.
Sorun falan yok arkadaşlar, taş gibi bir sanziman.
Eskiden sorunluydu bitti geçti gitti
-
Teknik olarak çok yerinde bir açıklama..şu anki xtronic ler taş gibi sağlam
-
-
Bu CVT ler herhalde arabistan çölleri yada ABD nin uçsuz bucaksız yolları için falan yapılmış. Çünkü bizim gibi dağı tepesi inişi çıkışı bol olan yerlerde aracı hızlandırmak gerçekten sabır işi. Mesela vurdun kendini Ankara yoluna bolu rampasını sarıyorsun zınk diye önüne biri atladı hop yavaşladın şimdi tekrar aynı hıza çık çıkabilirsen anca 1 kilometre sonra aynı hızı yakalıyorsun. Hızlanayım diye basınca da motor öyle bir devir çevirip kendini yerden yere vuruyor ki insanın içi cız ediyor kendi kendini sorguluyorsun bu kadar gürültü patırtı bu kadar boşa giden yakıt sadece biraz hızlanabilmek içinmi diye.
-
2020 modelle 1.0 TCe x tronic vt vites cliolarda sorun yok mu yani? Arac 2019 da uretilip 2020 de trafige ciktiysa sorunlu olan şanzımandan olabilir mi? -
Sorunsuz olan modellerdeki motorlar kac beygir? Mesela 163 bg 2.0 dizel mondeolarda powershiftler sıkıntı cikariyor ama 1.6 dizel 115 beygir volvo s60 larda da powershift var cok bir sey olmuyor. Daha guclu motora karsi dayaniksiz olabiliyor sanzimanlar. Cliodaki x tronicde boyle bir sey su an yok degil mi ?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X