Şimdi Ara

Otomatik Vites Yüksek Devirde mi Çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
33.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abiler komşumuz ile konuşurken arabadan açıldı konu otomatik vites istemediğini söyledi neden diye sorduğunda daha önce de duyduğum gibi çok yakıyor dedi neden diye sorduğumda yüksek devirde vites değiştiriyor normal 3bin iken o 4binde değiştiriyor dedi. Bunun doğruluk oranı nedir arkadaşlar ayrıca kasislerden geçerken iyice yavaşlayıp vitesi 1e atıyorum otomatik viteste durum nedir , hızlanması filan nasıldır ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vites Yüksek Devirde Vites Atıyor

    Otomatik vitesli araçlarda, vites değiştirme noktaları araçtaki sensörler tarafından belirlenir. Normal koşullar altında, otomatik vitesli araçlar, yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için mümkün olan en düşük devirde vites değiştirir.

    Ancak, bazı durumlarda otomatik vitesli araçlar yüksek devirlerde vites atabilirler. Bu durum genellikle şu nedenlerden kaynaklanır:

    • Ani hızlanma: Gaz pedalına sert basmak, aracın daha yüksek devirlere çıkmasına neden olabilir ve otomatik şanzıman da buna uygun olarak daha yüksek bir vitese geçebilir.
    • Yokuş çıkma: Yokuş çıkarken araç, ekstra güç sağlamak için daha yüksek devirlere çıkabilir. Bu durumda otomatik şanzıman, gücü korumak için daha geç bir vitese geçebilir.
    • Ağır yük taşıma: Ağır bir yük taşıyan otomatik vitesli araçlar, daha yüksek devirlere çıkabilir ve otomatik şanzıman da buna uygun olarak daha geç vites değiştirebilir.
    • Arızalı sensörler: Otomatik vitesli araçlardaki sensörler arızalıysa, yanlış devir verilerine neden olabilir ve bu da yüksek devirde vites değiştirmeye yol açabilir.

    Otomatik Araba Kaç Devirde Kullanılmalı?

    Genel olarak, otomatik vitesli araçlar en iyi şekilde üretici tarafından belirlenen devir aralığında kullanılır. Tipik olarak, bu aralık 2.000 ila 3.000 devir/dakika arasındadır.

    Otomatik Vites Araba Kaç Devirde Vites Atar?

    Otomatik vitesli araçların vites değiştirme noktaları, araç modeline, üreticiye ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişir. Genelde, otomatik vitesli araçlar şu devirlerde vites atar:

      1. vites: 1500-2000 devir/dakika
      1. vites: 2500-3000 devir/dakika
      1. vites: 3500-4000 devir/dakika
      1. vites (varsa): 4500-5000 devir/dakika

    Otomatik Vites Geçişlerinde Devir Yükselmesi

    Otomatik vitesli araçlarda vites geçişleri sırasında devir yükselmesi normaldir. Bu, aracın şanzımanın kademeleri arasında geçiş yapması için gereken gücü sağlamak içindir. Ancak, aşırı devir yükselmesi, arızalı bir şanzıman veya diğer sorunların bir işareti olabilir.

    Otomatik Vites Geç Atıyor

    Otomatik vitesli araçlarda vites geç atma, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir, bunlar arasında:

    • Arızalı sensörler
    • Düşük şanzıman sıvısı seviyesi
    • Aşınmış veya hasarlı bileşenler

    Otomatik vitesli aracınız yüksek devirlerde vites atıyor veya vites geç atıyorsa, aracınızı yetkili bir servise kontrol ettirmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • otomatik vites delikanlıyı bozar
  • Mitsubishi Colt'tan örnek vereyim. ( Tek kullandığım otomatik araç )

    Gaz pedalına basışıma göre 3000 devirdede vites değişti , pedalı tabana yapıştırdığım zaman 6500 devirde vites değiştirdi.
    Birde 'S' (Sport) modu olayı var vitesi 'S'ye alınca o zaman yüksek devirde vites değiştiriyor diye biliyorum.

    Yani demek istediğim vites değiştirirken devirin oranı gaz pedalına basmaktan ibaret , benden bu kadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dharma Girişimcisi

    otomatik vites delikanlıyı bozar
    otomatik viteslerde değişik modlar vardır misal sport moduna alırsanız yüksek devirlerde vites değiştirir, ancak ekonomi modunda daha düşük devirlerde atar. ayrıca gaza sonuna kadar basarsan eskilerin turbo zannettiği kick down yaparsan otm. vites anında vites ufaltıp yüksek devirlerde (redline' a yakın) vites yükseltir. kasislerden geçerken iyice yavaşlarsan otomatik viteste 1e atar.

    ayrıca otomatik vitesler genellikle düz vitese göre fazla yakarlar. tabi daha az yakan teknolojileride mevcut örnek dsg 7 ileri.

    Kemal Fırat arkadaşıma da katılıyorum kesinlikle delikanlıyı bozar (:




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Mitsubishi Colt'tan örnek vereyim. ( Tek kullandığım otomatik araç )

    Gaz pedalına basışıma göre 3000 devirdede vites değişti , pedalı tabana yapıştırdığım zaman 6500 devirde vites değiştirdi.
    Birde 'S' (Sport) modu olayı var vitesi 'S'ye alınca o zaman yüksek devirde vites değiştiriyor diye biliyorum.

    Yani demek istediğim vites değiştirirken devirin oranı gaz pedalına basmaktan ibaret , benden bu kadar
    Sadece babamın vectra sını sürdüm otomatik olarak, genelde 3500 ü görüyor D modunda ama gaz pedalından ayağını çekip basarak 3000 devirde de vites değiştirebilirsin.




  • Çok con conlu birşeymiş En iyi düz vites o zaman ne yapacağını istediğim gibi ayarlıyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elektroniker

    Sadece babamın vectra sını sürdüm otomatik olarak, genelde 3500 ü görüyor D modunda ama gaz pedalından ayağını çekip basarak 3000 devirde de vites değiştirebilirsin.

    Alıntıları Göster
    gaza basmanıza göre değiştirir.az basarsan 1500devirde de değiştirir.çok basarsan 7000de değiştirir...
    bunun yanında yokuş çıkarken otomatik olarak vitesi düşürür,az bassan da.
    tabi tüm otomatikler aynı değil.kimisi gaza fazla basınca vites büyütür,kimisi vites küçültür vs...

    delikanlılık olayı vitesle mi alakalı?bu neye göre belirlendi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    gaza basmanıza göre değiştirir.az basarsan 1500devirde de değiştirir.çok basarsan 7000de değiştirir...
    bunun yanında yokuş çıkarken otomatik olarak vitesi düşürür,az bassan da.
    tabi tüm otomatikler aynı değil.kimisi gaza fazla basınca vites büyütür,kimisi vites küçültür vs...

    delikanlılık olayı vitesle mi alakalı?bu neye göre belirlendi?

    Alıntıları Göster
    Otomatik vitesleri sınıflamak lazım. Tiptronik olanlarda canın nerde isterse orda sen vites değiştirirsin. Diğerlerinde ve tiptroniklerin tam otomatik modlarında rampa veya iniş oluşuna göre ve sizin gaz pedalına yüklenmenize göre bilgisayar karar verir ve bu çok değişkendir. Ama şunu söyleyeyim tüm otomatik vitesler bir an evvel vites atıp devri düşük tutmaya bakar ve genelde normal yol ve pedal durumunda bu 1500 devir dolaylarındadır. Bunu da yakıt ekonomisi sağlamak için yapar. Siz gaza basınca genelde 3000 görmeden vites atar kick down yaparsan 4500-5000 civarına alır ve fırlar. Zaten manuel sürenler de böyle yapar bu durumda.

    Ancak Tiptronik olsun olmasın sıradan otomatik vitesler çok yakar ve bunun sebebi ağırlığa ve aracın bekleme durumunda bile sürekli ileri doğru aracı itmeye çalışmasındandır. Ayağınızı frenden çekmeye başlarken aynı anda aracın ileri kayması bundandır ve çok yaktırır. Ayrıca dişli yapıları da yakıt sarfiyatını arttırır. Park konumuna almadığınız sürece araç itilir frene basmanız birşeyi değiştirmez, araç durur ama itme devam eder.

    Gelelim Easytronic şanzumana. Bu şanzuman otomatiktir, debriyaj vardır ama debriyaj pedalı yoktur. Sıradan otomatikler kadar yakmaz manuel kadar yakar. Opellerde vardır. Sizin debriyaj pedalı hareketlerinizi elektrik motorları aracılığıyla taklit eder. Stop edebilen tek otomatik vites türüdür. Benzer vites türünü Mercedes de kullanır. Araç vites geçişlerinde aynen sizin elle vites atarken yaşadığınız gibi oyalanır. Dışarden motor sesini duyan manuel sanır. Vitesi geriye veye ileriye veya ikiye dururken değiştirdiğinizde manuel vitesin çıkardığı gibi vites geçiş sesini duyarsınız.

    Tüm bunlardan sonra şöyle özetleyeyim, sıradan otomatik vitesler çok yakar ama sebebi devir değildir. Easytronic vitesler az yakar manuel takliti yaptıkları için.

    3 sene otomatik kullandım delikanlılıktan zerre kaybetmedim keza delikanlılık vites kolundan değil yürekten ölçülür. Şuan manuel kullanıyorum hiç bir fark hissetmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flesius

    Otomatik vitesleri sınıflamak lazım. Tiptronik olanlarda canın nerde isterse orda sen vites değiştirirsin. Diğerlerinde ve tiptroniklerin tam otomatik modlarında rampa veya iniş oluşuna göre ve sizin gaz pedalına yüklenmenize göre bilgisayar karar verir ve bu çok değişkendir. Ama şunu söyleyeyim tüm otomatik vitesler bir an evvel vites atıp devri düşük tutmaya bakar ve genelde normal yol ve pedal durumunda bu 1500 devir dolaylarındadır. Bunu da yakıt ekonomisi sağlamak için yapar. Siz gaza basınca genelde 3000 görmeden vites atar kick down yaparsan 4500-5000 civarına alır ve fırlar. Zaten manuel sürenler de böyle yapar bu durumda.

    Ancak Tiptronik olsun olmasın sıradan otomatik vitesler çok yakar ve bunun sebebi ağırlığa ve aracın bekleme durumunda bile sürekli ileri doğru aracı itmeye çalışmasındandır. Ayağınızı frenden çekmeye başlarken aynı anda aracın ileri kayması bundandır ve çok yaktırır. Ayrıca dişli yapıları da yakıt sarfiyatını arttırır. Park konumuna almadığınız sürece araç itilir frene basmanız birşeyi değiştirmez, araç durur ama itme devam eder.

    Gelelim Easytronic şanzumana. Bu şanzuman otomatiktir, debriyaj vardır ama debriyaj pedalı yoktur. Sıradan otomatikler kadar yakmaz manuel kadar yakar. Opellerde vardır. Sizin debriyaj pedalı hareketlerinizi elektrik motorları aracılığıyla taklit eder. Stop edebilen tek otomatik vites türüdür. Benzer vites türünü Mercedes de kullanır. Araç vites geçişlerinde aynen sizin elle vites atarken yaşadığınız gibi oyalanır. Dışarden motor sesini duyan manuel sanır. Vitesi geriye veye ileriye veya ikiye dururken değiştirdiğinizde manuel vitesin çıkardığı gibi vites geçiş sesini duyarsınız.

    Tüm bunlardan sonra şöyle özetleyeyim, sıradan otomatik vitesler çok yakar ama sebebi devir değildir. Easytronic vitesler az yakar manuel takliti yaptıkları için.

    3 sene otomatik kullandım delikanlılıktan zerre kaybetmedim keza delikanlılık vites kolundan değil yürekten ölçülür. Şuan manuel kullanıyorum hiç bir fark hissetmiyorum.

    Alıntıları Göster
    rampa aşağı inerken motor freni bile yapabiliyorum artık (frene çok hafif basıp çekince zaten hemen vitesi 1 aşşa alıyordu ve o devirde sabit gidiyor araç)
    şimdi yeni birşey daha buldum kickdown yapıp bırakırsam 1 saniyede bu sefer araç 2 vites falan ufaltıyor ve vitesi yükseltmiyor siz gaza basmadığınız sürece...
    rampa aşağı inerken motor freni yapabiliyorsunuz hemde manuel moda almadan hemde ne kadar sert motor freni olmasını istediğinizi bile anlattım şekilde seçebiliyorsunuz....
    manuel hele büyük şehirde AMELELİKTİR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    rampa aşağı inerken motor freni bile yapabiliyorum artık (frene çok hafif basıp çekince zaten hemen vitesi 1 aşşa alıyordu ve o devirde sabit gidiyor araç)
    şimdi yeni birşey daha buldum kickdown yapıp bırakırsam 1 saniyede bu sefer araç 2 vites falan ufaltıyor ve vitesi yükseltmiyor siz gaza basmadığınız sürece...
    rampa aşağı inerken motor freni yapabiliyorsunuz hemde manuel moda almadan hemde ne kadar sert motor freni olmasını istediğinizi bile anlattım şekilde seçebiliyorsunuz....
    manuel hele büyük şehirde AMELELİKTİR

    Alıntıları Göster
    at sahibine göre kişner...
    otomatik viteste, onu kullanana göre değişir...
    otomatik vites; gaza basıyorsun gidiyor, fren yapınca duruyor kadar basit değildir...kullanmanın incelikleri vardır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    rampa aşağı inerken motor freni bile yapabiliyorum artık (frene çok hafif basıp çekince zaten hemen vitesi 1 aşşa alıyordu ve o devirde sabit gidiyor araç)
    şimdi yeni birşey daha buldum kickdown yapıp bırakırsam 1 saniyede bu sefer araç 2 vites falan ufaltıyor ve vitesi yükseltmiyor siz gaza basmadığınız sürece...
    rampa aşağı inerken motor freni yapabiliyorsunuz hemde manuel moda almadan hemde ne kadar sert motor freni olmasını istediğinizi bile anlattım şekilde seçebiliyorsunuz....
    manuel hele büyük şehirde AMELELİKTİR

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmış.. Düzün tadını kesinlikle vermez ama sıkışık trafikde uzun km'ler yapmanız gerekiyorsa kesinlikle otomatik tavsiye ederim.. Kesinlikle korkmanızı gerektiricek bir durum yok, heleki yeni çıkan otomatikler çok daha akıllı.. Örnek olarak Honda Civic otomatikde Grade Logic diye bir sistem koymuşlar, yokuş aşağı inerken araç algılıyor ve siz gaza basmadığınız sürece devir, aracın hızlanmasının etkisiyle yükseliyor fakat araç vitesi büyütmüyor, motor freni yapıyor.. Sonra sürüş karakterinize göre vitesleri değiştiriyor fln.. Yani çok kullanışlı yeni otomatikler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kemal Fırat

    otomatik vites delikanlıyı bozar



    bi 10 sene kadar önce ben de böyle düşünürdüm. şimdi manual ve spor özellikli bir aracım olmasına rağmen, bir sonraki aracımda tiptronik istiyorum. manual bazen hamallık gibi geliyor. hele sıkışık trafikte sürekli dur-kalklarda sol dizin ağrımaya başlayınca daha bir hamal hissediyorsun kendini. seninle de bu meseleyi bir 10 sene sonra yeniden konuşalım istersen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 25 Ekim 2009; 14:39:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmış.. Düzün tadını kesinlikle vermez ama sıkışık trafikde uzun km'ler yapmanız gerekiyorsa kesinlikle otomatik tavsiye ederim.. Kesinlikle korkmanızı gerektiricek bir durum yok, heleki yeni çıkan otomatikler çok daha akıllı.. Örnek olarak Honda Civic otomatikde Grade Logic diye bir sistem koymuşlar, yokuş aşağı inerken araç algılıyor ve siz gaza basmadığınız sürece devir, aracın hızlanmasının etkisiyle yükseliyor fakat araç vitesi büyütmüyor, motor freni yapıyor.. Sonra sürüş karakterinize göre vitesleri değiştiriyor fln.. Yani çok kullanışlı yeni otomatikler..

    Alıntıları Göster
    özellikle dur kalk yapılan şehir trafiklerinde ve ya konvor arkalarında giderken
    avantajlı
    yakıt açısından (otomatikleştirilmiş düz vitesler hariçDSG -MM) dezavantajlı




  • quote:

    yüksek devirde vites değiştiriyor normal 3bin iken o 4binde değiştiriyor dedi. Bunun doğruluk oranı nedir arkadaşlar ayrıca kasislerden geçerken iyice yavaşlayıp vitesi 1e atıyorum otomatik viteste durum nedir , hızlanması filan nasıldır ?


    Anladığıma göre kastedilen tork konvertörlü klasik otm. vitesler.

    Buradaki kilit parça hidrolik tork konvertörü. Adından da anlaşıldığıı üzere bu bir tork dönüştürücüsüdür. YAni yüksek devri devri torka ve ısıya dönüştürür. Sabit hızla giderken aşağı yukarı devirden %2 lik bir kayıp varken, araç D'de frenle duruyorken kayıp %100'dür. 1980 sonrası üretimlerde genellikle 70 ve üzerindeki hızlarda kovertör kilitlenerek bu %2 lik kayıp da geri alınır.

    Şimdi sorudaki "doğruluk oranını" açıklamaya çalışacağım. Bu tork konvertörlerinin tıpkı motor gibi devire bağlı verimlilik oranları, yani tork eğrileri vardır. Dolayısıyla da otm. bir arabayı anlayarak kullanmak mecazi olarak üst üste iki motoru kullanmaya benzer.

    Fizik açıdan bakarsak da motor ve tork dönüştürücünün eğrileri üst üste çakıştığında ne kadar uyumlu, yani kayıpsız olabilirse sistem bir bütün olarak o seviyede verimli çalışır. Buradan sanırım fazla kafa karışıklığı yaratmadan şunu çıkarabiliriz: otm. şanzımanlar düz pürüzsüz fazla dalgalanmayan tork eğrilerini severler. Böyle motorlar da konvertörleri severler. 2.5 lt ve üzeri hacimdeki motorlarda tork eğrileri düzgündür ve bu motorlarda zaten otm. versiyonlar genelde manuellerinden daha "az" harcarlar.

    Tork eğrisi motor hacmi düştükçe daha sivri bir hale gelir ve konvertörün verimini gösterebileceği vermli devir aralığı daralır, bu durumda hem performans hem tüketim kayıpları artar. Unutmayın, tork konvertörünün de bir dönüşütürme tork eğrisi var haliyle de tork bandındaki olumsuzluklar sabit kavramalara göre daha yüksek hissedilir. Bu yüzden küçük hacimli motorarda kuru kavramalı tipler hidrolik konvertörlere göre daha yaygın bir şekilde tercih edilir.

    Özetle verimli tork dönüşümünde temel olan olan şey motor çıkış tork eğrinizdir. Dar devir aralıklarıyla çalışabilme kabiliyeti olan makul torka sahip her motorda tork konvertörü pratik uygulamada tüketim değil ekstra verimlilik sağlar. Yani temel doğru olursa tork konvertörü manuele göre ekstra tüketim değil tam tersine ekonomi sağlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    yüksek devirde vites değiştiriyor normal 3bin iken o 4binde değiştiriyor dedi. Bunun doğruluk oranı nedir arkadaşlar ayrıca kasislerden geçerken iyice yavaşlayıp vitesi 1e atıyorum otomatik viteste durum nedir , hızlanması filan nasıldır ?


    Anladığıma göre kastedilen tork konvertörlü klasik otm. vitesler.

    Buradaki kilit parça hidrolik tork konvertörü. Adından da anlaşıldığıı üzere bu bir tork dönüştürücüsüdür. YAni yüksek devri devri torka ve ısıya dönüştürür. Sabit hızla giderken aşağı yukarı devirden %2 lik bir kayıp varken, araç D'de frenle duruyorken kayıp %100'dür. 1980 sonrası üretimlerde genellikle 70 ve üzerindeki hızlarda kovertör kilitlenerek bu %2 lik kayıp da geri alınır.

    Şimdi sorudaki "doğruluk oranını" açıklamaya çalışacağım. Bu tork konvertörlerinin tıpkı motor gibi devire bağlı verimlilik oranları, yani tork eğrileri vardır. Dolayısıyla da otm. bir arabayı anlayarak kullanmak mecazi olarak üst üste iki motoru kullanmaya benzer.

    Fizik açıdan bakarsak da motor ve tork dönüştürücünün eğrileri üst üste çakıştığında ne kadar uyumlu, yani kayıpsız olabilirse sistem bir bütün olarak o seviyede verimli çalışır. Buradan sanırım fazla kafa karışıklığı yaratmadan şunu çıkarabiliriz: otm. şanzımanlar düz pürüzsüz fazla dalgalanmayan tork eğrilerini severler. Böyle motorlar da konvertörleri severler. 2.5 lt ve üzeri hacimdeki motorlarda tork eğrileri düzgündür ve bu motorlarda zaten otm. versiyonlar genelde manuellerinden daha "az" harcarlar.

    Tork eğrisi motor hacmi düştükçe daha sivri bir hale gelir ve konvertörün verimini gösterebileceği vermli devir aralığı daralır, bu durumda hem performans hem tüketim kayıpları artar. Unutmayın, tork konvertörünün de bir dönüşütürme tork eğrisi var haliyle de tork bandındaki olumsuzluklar sabit kavramalara göre daha yüksek hissedilir. Bu yüzden küçük hacimli motorarda kuru kavramalı tipler hidrolik konvertörlere göre daha yaygın bir şekilde tercih edilir.

    Özetle verimli tork dönüşümünde temel olan olan şey motor çıkış tork eğrinizdir. Dar devir aralıklarıyla çalışabilme kabiliyeti olan makul torka sahip her motorda tork konvertörü pratik uygulamada tüketim değil ekstra verimlilik sağlar. Yani temel doğru olursa tork konvertörü manuele göre ekstra tüketim değil tam tersine ekonomi sağlar.
    En iyisi çift kavrama tiptronic(Bknz:DSG,Powershift)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kemal Fırat

    otomatik vites delikanlıyı bozar


    ben de duz kullanıyorm yogun trafikte o da bozuyo bazen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buroz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kemal Fırat

    otomatik vites delikanlıyı bozar


    ben de duz kullanıyorm yogun trafikte o da bozuyo bazen

    Alıntıları Göster
    W210 kasa E200k ve Viano'dan örnek vereyim. Araçla 2000-3000 devirde seyrederken gaza yüklenirseniz o vitesle hızlanmaya çalışıyor araç. Ama gaza tam yüklendiğiniz zaman pedalın sonunda tık ediyor (orada bir düğme tarzı birşey var galiba) ve araç düşebildiği endüşük vitese geçiyor kesiciye yakın vites atıyor. Ama sakin sürüşte 2000 devirde vites değiştiriyor 2'si de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    W210 kasa E200k ve Viano'dan örnek vereyim. Araçla 2000-3000 devirde seyrederken gaza yüklenirseniz o vitesle hızlanmaya çalışıyor araç. Ama gaza tam yüklendiğiniz zaman pedalın sonunda tık ediyor (orada bir düğme tarzı birşey var galiba) ve araç düşebildiği endüşük vitese geçiyor kesiciye yakın vites atıyor. Ama sakin sürüşte 2000 devirde vites değiştiriyor 2'si de.

    Alıntıları Göster
    ilk defa Otomatik (Tiptronik) Sanzimanli araba kullanan birisi olarak yazayim.

    DSG Cift Kavramali Otomatik Ögle süper bir sanziman ki böyle karsidan anlatmak ile olmuyor. "D" Konumundayken arac sehir icinde 60-70km/h arasinda 6. Vites ile gidiyor ve azami yakit 3.5 Litre´ye düsüyor. DSG senin ayagina göre ayarliyor, cok gaza basarsan yüksek devirlerde degistiriyor (2.500-3.000 arasi), Kick-Down yaptinmi 4.500 devirde Vites degistiriyor. "S" Modunda ise arac Canavar gibi oluyor, Vites gecisleri Yüksek devirde yapiyor ve bunlarin hepsi Vites gecislerini hissetmeden oluyor . DSG Otomatik Tiptronik sanziman gercekten yeterince tasarruflu saten.

    Bir daha DSG Otomatik Sanzimansiz eve arac girmeyecek

    Saygilar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YasinDE -- 25 Ekim 2009; 15:02:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    W210 kasa E200k ve Viano'dan örnek vereyim. Araçla 2000-3000 devirde seyrederken gaza yüklenirseniz o vitesle hızlanmaya çalışıyor araç. Ama gaza tam yüklendiğiniz zaman pedalın sonunda tık ediyor (orada bir düğme tarzı birşey var galiba) ve araç düşebildiği endüşük vitese geçiyor kesiciye yakın vites atıyor. Ama sakin sürüşte 2000 devirde vites değiştiriyor 2'si de.

    Alıntıları Göster
    Otomatik viteslerin ( Tork konvertörlü olanlar, hani şu 70 yıllık icat ) fazla yakmasının sebebi ( Günümüzdeki tiptronic'lerde bunu kullanır ), dişli yapısı veya vitesi geç atması değil, tork konvertöründen dolayıdır.

    Basınçlı sıvı , debriyaj görevini görür. ( Yağ dolu bir fıçı düşünün ).

    Aslında arada mekanik bir bağlantı yok, işte o aşırı basınçlı yağ sağlıyor bunu. İşte kaybın sebebide burada.

    Ama herşeyin bir getirisi ve götürüsü vardır. Bu dezavantajının yanında, uçak gibi hızlanma sunabilir bu tip bir şanzıman.

    Dsg'den felan daha yumuşaktır. ( Zaten kanaatimde hiç bir debriyajlı sistem tork konvertörü kadar sarsıntısız vites atamaz )

    Bazı tam otomatik şanzımanlarda ise "PAS" adlı sistem geliştirildi. ( Cadillac'ta kullanılıyor, başka markalarda nasıl bilmiyorum )

    Burada otomatik şanzımanın yazılımı tek bir şeye dayalı değil, adaptif. Yani pek çok değşken mevcut. Sizin tarzınızı öğrenip, adapte oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 25 Ekim 2009; 16:31:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    Otomatik viteslerin ( Tork konvertörlü olanlar, hani şu 70 yıllık icat ) fazla yakmasının sebebi ( Günümüzdeki tiptronic'lerde bunu kullanır ), dişli yapısı veya vitesi geç atması değil, tork konvertöründen dolayıdır.

    Basınçlı sıvı , debriyaj görevini görür. ( Yağ dolu bir fıçı düşünün ).

    Aslında arada mekanik bir bağlantı yok, işte o aşırı basınçlı yağ sağlıyor bunu. İşte kaybın sebebide burada.

    Ama herşeyin bir getirisi ve götürüsü vardır. Bu dezavantajının yanında, uçak gibi hızlanma sunabilir bu tip bir şanzıman.

    Dsg'den felan daha yumuşaktır. ( Zaten kanaatimde hiç bir debriyajlı sistem tork konvertörü kadar sarsıntısız vites atamaz )

    Bazı tam otomatik şanzımanlarda ise "PAS" adlı sistem geliştirildi. ( Cadillac'ta kullanılıyor, başka markalarda nasıl bilmiyorum )

    Burada otomatik şanzımanın yazılımı tek bir şeye dayalı değil, adaptif. Yani pek çok değşken mevcut. Sizin tarzınızı öğrenip, adapte oluyor.

    Alıntıları Göster
    tork konvertörü




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.