Şimdi Ara

yağ ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
43.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arada yağı kontrol edin deniyor, çubuktan baktığımda yağda azalma yok ama bazıları yağın durumundan yağın eskiyip eskimediğini anlıyor, bunu nasıl anlayacağım?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağ Ömrünün Bittiği Nasıl Anlaşılır?

    Motor yağının zamanında değiştirilmesi, aracınızın performansı ve ömrü için kritik öneme sahiptir. Yağ ömrünün bittiğini anlamak için dikkat etmeniz gereken birkaç belirti şunlardır:

    • Yağ Değişimi 1000 Km Geçerse: Üretici tarafından önerilen yağ değişim aralıklarına uyun. Yağ değişimi 1000 km'den fazla gecikirse, yağ bozulabilir ve beklenen korumayı sağlamayabilir.
    • Motor Yağı Kıvamı: Yağ çubuğunu çekin ve yağa bakın. Yağ kıvamlı olmalı ve akışkan olmamalıdır. Kıvamlı olmayan veya granüllü bir yağ, ömrünün sonuna gelmiş demektir.
    • Motor Yağı Özelliğini Kaybettiği Nasıl Anlaşılır: Motor yağının rengi zamanla koyulaşır. Ancak, yağın rengi koyulaşsa bile, hala iyi durumda olabilir. Yağın özelliğini kaybettiğini anlamak için yağa dokunun. Yağ, pürüzsüz ve kaygan olmalıdır. Pürüzlü veya yapışkan bir yağ, değiştirilmesi gerektiğini gösterir.
    • Arabanın Yağı Bittiği Nasıl Anlaşılır: Yağ seviyesi göstergesini kontrol edin. Yağ seviyesi minimum işaretinin altındaysa, yağınız bitmiş olabilir.
    • Motor Yağının Değişmesi Gerektiğini Nasıl Anlarız: Motorunuzda anormal sesler duyuyorsanız, örneğin tıkırtı veya vuruş, yağınızın değiştirilmesi gerekebilir. Ayrıca, egzozunuzdan mavi duman çıkması da yağın yanmakta olduğu anlamına gelebilir.
    • Motor Yağı Bittiği Nasıl Anlaşılır: Motorunuz çalışırken aşırı ısınmaya başlarsa, yağınız bitmiş olabilir. Yağ, motor parçalarını soğutmaya yardımcı olur. Yağ yoksa, motor aşırı ısınarak hasara neden olabilir.
    • Motor Yağı Eskidiği Nasıl Anlaşılır: Motor yağının rengi koyu sarıdan kahverengiye veya siyaha dönüşürse, eskidi demektir. Eski yağ, artık motorunuzu korumak için yeterli katkı maddesi içermez.

    Yukarıdaki belirtileri gözlemleyerek motor yağınızın ömrünün bittiğini anlayabilir ve zamanında değişim gerçekleştirebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yılda bir değiştir mühendis olmana gerek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yag ozelligini kaybediyor yag var ama içerisindeki mineraller bitmiş. Tarif edilmez ten ile teması gerekli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fiyatına ve markasına göre
    10.000 km
    15.000 km
    25.000 km
    30.000 km
  • motor yağını sık kontrol eden biriyseniz, 1000-2000 de bir falan, yağın birden siyahlaştığını ve kıvamını kaybettiğini sıvılaştığını farkedersiniz, artık o saatten sonra motor da yeterli seviyede koruyucu film tabakası oluşturamaz, yağı biran önce değiştirmek gerektiği sinyalini verir, motor sesi sertleşir agresifleşir, ama daha zor devirlenir araba gitmiyor denir, buda tam sentetik yağlar için 20000 km civarlarlarında oluyor ...
  • yağ çubuğunu temizleyip tekrar takın. rengine göre kesin değişmesi gerektiği anlaşılır. mümkün olduğunca açık renk olmalı.

    edit: dizel araçlarda mazottaki kükürt oranına bağlı olarak siyahlaşma çok çabuk olmaktadır.

     yağ ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _mp_ -- 8 Kasım 2014; 14:17:43 >
  • Ambalajı açılmış bir yağ hiç kullanılmasa dahi hava ile temas ettiğinde 1 yıl sonunda değiştirilmesi öneriliyor.

    Eskiden sentetik olmayan yağların bekleme sürelerine falan bakmadan 2-3 senelik yağları koyduğumuzu hatırlıyorum.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    yağ çubuğunu temizleyip tekrar takın. rengine göre kesin değişmesi gerektiği anlaşılır. mümkün olduğunca açık renk olmalı.

     yağ ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?

    Bun şekil dizel motor ve yağlarında ne derece açıklayıcı...
    1ay önce değişmiş dizel motor yağı simsiyah. Kmsi geçmiş benzinli arabının ki halen açık sarı
    ...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    yağ çubuğunu temizleyip tekrar takın. rengine göre kesin değişmesi gerektiği anlaşılır. mümkün olduğunca açık renk olmalı.

     yağ ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?

    Dizellerde böyle değil malesef bunun yuzunden tartışmıştım 2010 yılında yağ değişimi için ustaya bıraktım işlerimi hallettim geldim ustadan arabayı aldım 60 km yol yaptim sonra yağa baktım kapkara kan beynime sıçradı önceki araçlarım benzinli olduğu için aradim ustayı dedim usta yağı değiştin mi kapkara halen değiştim dedi biraz uzattım ama haksız mışım geri 1 hafta sonra baklava aldım ustaya özür diledim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • attci kullanıcısına yanıt
    yüksek kükürt içeren mazot kullanırsanız, aşınmış piston sekmanlarından motor yağına geçen kükürtten dolayı yağ çok çabuk kararacaktır. petrol ofisinin vmax dizel 10 gibi bir yakıt kullanınca daha az etkilenirsiniz. bazı araba üreticiler çoklu akışkanlı motor yağlarını 30bin km ye kadar kullandırıyor. ama zaman da çok önemli. tutup da 3 yılda bir değişim çok aşındırıcı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    yüksek kükürt içeren mazot kullanırsanız, aşınmış piston sekmanlarından motor yağına geçen kükürtten dolayı yağ çok çabuk kararacaktır. petrol ofisinin vmax dizel 10 gibi bir yakıt kullanınca daha az etkilenirsiniz. bazı araba üreticiler çoklu akışkanlı motor yağlarını 30bin km ye kadar kullandırıyor. ama zaman da çok önemli. tutup da 3 yılda bir değişim çok aşındırıcı olur.

    Olayın Kükürt ile ilgisi yok, şu anda satılan tüm eurodizel yakıtların Kükürt içeriği aynı standartta. Farkı yaratan yakıtın karakteri ile ilgili.

    Motorin benzine göre daha isli, daha kurumlu yanar. Yağı da bu nedenle çabuk karartır. Yeni yağı koyduktan sonra 1 saat yol yapın, kapkara çıkar çubuk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    eski dizel aracımda yağ değişiminden bin km sonra serviste yeniden yağ konuldu, yağ su gibi berraktı. sizin segmanlar aşınmış olmalı.
  • yüksek devirde egzost delikmiş gibi ses çıkartıyorsa yağ değişim zamanınız gelmiştir
    yada max hızdaki düşüş
  • Yagin rengi ve viskozitesi bozulur en kolay bu sekilde anlasilir. Yag degisim zamanlarini etiketleyerekte km ye gore degisim yapanlar cogunlukta.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu işler yağın kışın 500 km'de, yazın 2000-3000 km'de bir değiştirği zamanlarda kaldı. Bugün 10.000'den 50.000 km'ye kadar planlanmış düzenler var. Bu sistemde elle, gözle veya kokuyla hata yapar, bozukluğu farkettiğinizde iş işten çoktan geçmiş olur.

    Yağ km sayacıyla değişir. Veya PO, Shell vb. firmalar yağ analiz hizmeti veriyorlar ama bir analizin maliyeti yağ değişimiyle aynı veya daha fazla. Filo işletenler için tavsiye edilir.
  • Önceki yağ değişiminde çıkan yağın rengi bozulmamışken şimdiki çıkan yağı 2000km kullanmışımdır ama siyah çıktı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.