Şimdi Ara

Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
103
Cevap
3
Favori
282.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır? İkinci el araba alımlarında genelde al-satçılardan veya galeriden alımlar oluyor. Bunların birçoğu da parçaların ne zaman değiştiği hakkında bilgi sahibi olmayabiliyorlar. Bir arabanın triger kayışının son demlerine geldiği motor sesinden vs. anlaşılır mı? Yani sökmeden usta motoru falan dinleyip anlayabilir mi, yoksa illaki sökmesi mi icap ediyor?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Hocam üsttede yazmışlar motor çalışırken triger koparsa piston subaplara vurur ve sağlam masraf çıkar. Triger yakıt ve egsoz valflerinin açılıp kapanmasını düzenler ingililizceside timing belt olarak geçer zaten. Zamanı geldiğinde değiştirmek gerek.

    Mesela benim aldığım araçta ne zaman değiştiğini bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    Şimdi şöyle bir durum var Aydın Bey, tozsuz ve temiz yerlerde kullanılan bakımlı araçlarda triger kayışında büyük çatlama ve yıpranmalar olmayabiliyor. Birkaç aracımda da bu şekilde bir durumum oldu, aracın kilometresi gelmemesine rağmen yaşı geldiği için triger kayışını değiştirmiştim. Arabadan çıkan kayışın üzerindeki yazılar dahi neredeyse bozulmamıştı. Fakat yaştan kastım şudur, kauçuk malzemelerin belli bir ömrü vardır aynı lastikler gibi. Zamanla sertleşip çatlama yapmasalar bile esnekliklerini yitirebiliyorlar. Bu durumda kasnakta veya herhangi bir durumdan dolayı triger kayışı yük altında kaldığı zaman esnemeyerek kopabiliyor. Triger kayışı motorun önemli parçalarına tahrik verdiği için büyük hasarlara da yol açabiliyor malum... Bundan dolayı demem o ki eğer durumunuz, imkanınız elveriyorsa değiştirin. Bırakın 6 yılı, 14-15 yıl geçmiş aracın model yılına göre trafiğe çıkışını hesaplarsak.

    Ustanın yorumuna gelirsek, Türkiye'de kaliteli kalifiye ustanın sayısı pek azdır. Eğer birazcık vizyon sahibi bir usta olsaydı sorduğunuz kişi, değiştirmenizi tavsiye ederdi. Ustalara arabanızı bırakmayın, her yaptığını yapacağını kabul etmeyin, ne yapıyorsa yaparlarken yanlarında durun. İnternet gibi bir nimet var, okuyun bilgi edinin bunlara göre hareket edin. Sanayi esnafını yakından tanıyan biri olarak yazıyorum bunu. Aklınızın bir köşesinde tutun.
    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Bu kayış koptuğunda araba çalımıyor sanırım. Çekici gelip alması lazım yani, öyle mi

    Alıntıları Göster
    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Triger Kayışının Değişmesi Gereken Zaman Nasıl Anlaşılır?

    Triger kayışı, aracınızın motoru için hayati bir bileşendir ve düzenli olarak kontrol edilmesi ve değiştirilmesi gerekir. İşte triger kayışının değiştirilmesi gereken zamanı anlamanın yolları:

    • Triger Kayışının Kontrolü:

    Periyodik bakımlar sırasında triger kayışını kontrol etmelisin. Hasar, çatlak veya aşınma belirtileri olup olmadığına bak.

    • Servis Kılavuzu Önerileri:

    Aracının servis kılavuzunu incele. Triger kayışının değiştirilmesi gereken kilometre veya zaman aralığını belirtir.

    • Triger Kayışı Arızasının Belirtileri:

    Triger kayışı arızalanmaya başladığında aşağıdaki belirtilerle karşılaşabilirsin:

    * Motor performansında düşüş
    * Zor çalışma veya çalışmama
    * Garip gürültüler (sıkışma veya kayma)
    * Motor uyarı ışığının yanması
    
    • Trigerin Eskidiği Belirtileri:

    Triger kayışının eskidiğini gösteren belirtiler şunlardır:

    * Kayışta çatlaklar veya yırtıklar
    * Sert veya esnek hissettirmesi
    * Dişlerin aşınması veya eksik olması
    
    • Triger Kayışının Değiştirilmesi Gereken Zamanı Anlama:

    Yukarıdaki belirtilerden herhangi birini fark edersen, aracını yetkili bir servise götürerek triger kayışının değiştirilmesi gerekip gerekmediğini kontrol ettirmelisin. Aksatılması ciddi motor hasarlarına yol açabilir.

    Triger kayışını zamanında değiştirmek, aracının düzgün çalışmasını ve motorunun ömrünü uzatmasını sağlar. Belirtileri dikkatle takip ederek ve düzenli bakım yaparak, triger kayışının arızalanmasını önleyebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kayış motor sesini etkilemez. Kayışın en başta fiziksel durumu gözle kontrol edilir. Sonra servis bakımlı ise servisten bilgi alınabilir belki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır? İkinci el araba alımlarında genelde al-satçılardan veya galeriden alımlar oluyor. Bunların birçoğu da parçaların ne zaman değiştiği hakkında bilgi sahibi olmayabiliyorlar. Bir arabanın triger kayışının son demlerine geldiği motor sesinden vs. anlaşılır mı? Yani sökmeden usta motoru falan dinleyip anlayabilir mi, yoksa illaki sökmesi mi icap ediyor?

    hocam triger kayışı konusu çok açıldı çok yazıldı çizildi

    bunun en iyi cevabı şudur

    atıyorum ya 75,000 km yada 5 yıl der araç firması budur zincirde bollaşma oluyormuş ve ses yapıyormuş ama kayışta böyle birşey yok bildiğim ama koparsa vay haline

    en iyi anlama yöntemi söküp bakmak bunun dışında trigel şu kadar daha gider diyen yalan söyler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Kayış motor sesini etkilemez. Kayışın en başta fiziksel durumu gözle kontrol edilir. Sonra servis bakımlı ise servisten bilgi alınabilir belki.

    gözle kontrol oda çok zor genelde içinde sıkıntı oluyor kayışın bir bakmaya anlaşılmaz bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Kayış motor sesini etkilemez. Kayışın en başta fiziksel durumu gözle kontrol edilir. Sonra servis bakımlı ise servisten bilgi alınabilir belki.

    gözle kontrol oda çok zor genelde içinde sıkıntı oluyor kayışın bir bakmaya anlaşılmaz bence

    Alıntıları Göster
    birde mümkünse devir daimde değişmeli tüm kayışlar dahil


    birde yetkili serviste değişse çok iyi olur sanayide iyi usta bulmak lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Kayış motor sesini etkilemez. Kayışın en başta fiziksel durumu gözle kontrol edilir. Sonra servis bakımlı ise servisten bilgi alınabilir belki.

    gözle kontrol oda çok zor genelde içinde sıkıntı oluyor kayışın bir bakmaya anlaşılmaz bence

    Alıntıları Göster
    Bu kayış koptuğunda araba çalımıyor sanırım. Çekici gelip alması lazım yani, öyle mi




  • Arabanın çalışmaması demek basit bir sorun ama daha büyük sorunlara neden olabilir.

    Kayışın durumunu herkes anlayamaz belki ama anlamak mümkün. Triger değişimi için yetkili servise gerek yok. Triger kayışını ya takarsınız ya da takamazsınız. Orijinal takım parça (Kayışlar ve bilyalar) alıp kasap olmayan bir ustaya değiştirtebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Bu kayış koptuğunda araba çalımıyor sanırım. Çekici gelip alması lazım yani, öyle mi

    Alıntıları Göster
    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    950 tl yazacaktı sanırım

    9500 tl ye sandık motor alınır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdaglar

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    950 tl yazacaktı sanırım

    9500 tl ye sandık motor alınır

    Alıntıları Göster
    ben yıllar önce kayışı koparmıştım bir defa (trigeri)..araba sabah ilk marşta ve 1dk süreyle ötüyordu (civ-civ şeklinde)..ustayı aradım bi ara gel kayışı değiştirelim dedi. ertesi gün sanayiye giderken koptu. üst kapak-piston vs değişti. 2000tl masraf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?

    Arabanın motoru inmiş. Buna bağlı olarak diğer bazı ekipmanları da yenilemişler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    ben yıllar önce kayışı koparmıştım bir defa (trigeri)..araba sabah ilk marşta ve 1dk süreyle ötüyordu (civ-civ şeklinde)..ustayı aradım bi ara gel kayışı değiştirelim dedi. ertesi gün sanayiye giderken koptu. üst kapak-piston vs değişti. 2000tl masraf

    Kayışın gerginliği doğru ayarlanmadığında ses yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    ben yıllar önce kayışı koparmıştım bir defa (trigeri)..araba sabah ilk marşta ve 1dk süreyle ötüyordu (civ-civ şeklinde)..ustayı aradım bi ara gel kayışı değiştirelim dedi. ertesi gün sanayiye giderken koptu. üst kapak-piston vs değişti. 2000tl masraf

    Kayışın gerginliği doğru ayarlanmadığında ses yapar.

    Alıntıları Göster
    birşey soracağım bu triger konusunda ben biraz cahilim. bu kayış motordaki gücü aktarmıyor mu ? yani koptugunda neden üst kapak, piston hatta geçen biri bobin yakmış filan dedi artık ne kadar doğru bilemiyorum. neden bunlara zarar veriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DAMİR KARA -- 4 Nisan 2012; 19:10:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    birşey soracağım bu triger konusunda ben biraz cahilim. bu kayış motordaki gücü aktarmıyor mu ? yani koptugunda neden üst kapak, piston hatta geçen biri bobin yakmış filan dedi artık ne kadar doğru bilemiyorum. neden bunlara zarar veriyor

    Triger kayışının görevi gücü tekerlere aktarmak değildir. Triger kayışı devirdaim pompasını çevirmek, subapları hareket ettirmek gibi görevleri üstlenir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    birşey soracağım bu triger konusunda ben biraz cahilim. bu kayış motordaki gücü aktarmıyor mu ? yani koptugunda neden üst kapak, piston hatta geçen biri bobin yakmış filan dedi artık ne kadar doğru bilemiyorum. neden bunlara zarar veriyor

    Triger kayışının görevi gücü tekerlere aktarmak değildir. Triger kayışı devirdaim pompasını çevirmek, subapları hareket ettirmek gibi görevleri üstlenir.

    yani koptuğu anda en az 500-600 liralık masraf demektir. peki ortalama kaç km gider kayışlar yada kaç binde değişmesi gerek. şahsen ben arabayı aldıgımda sordum ben değiştirmedim ama ben almadan 2 ay önce değiştirmiş demişti . bende alalı 10,000 km yaptım neredeyse .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    birşey soracağım bu triger konusunda ben biraz cahilim. bu kayış motordaki gücü aktarmıyor mu ? yani koptugunda neden üst kapak, piston hatta geçen biri bobin yakmış filan dedi artık ne kadar doğru bilemiyorum. neden bunlara zarar veriyor


    triger kayışı ,kranktan aldığı hareketi eksantrik miline veriyor ,bunun oranı 1/2
    krank mili 2 tur atıyor ,eksantrik mili 1 tur atıyor , bu mil
    araca temiz hava ,yakıt ve yanmış gazları tahlıye eden subablara hareket veriyor .
    triger kayış koparsa .motora büyük zarar verebiliyor (eskı tip motorlarda zarar vermiyordu )
    subablar ve pistonlar çarpışabilir ve kırılabildiği için ,
    genelde üreticiler 5 yıl veya belirledikleri km dolunca değişim öneriyor .
    km dolmasa bile mutlaka 5 yıl dolunca değişmesi lazım ,bu kayış zamanla da yıpranabiliyor .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    birşey soracağım bu triger konusunda ben biraz cahilim. bu kayış motordaki gücü aktarmıyor mu ? yani koptugunda neden üst kapak, piston hatta geçen biri bobin yakmış filan dedi artık ne kadar doğru bilemiyorum. neden bunlara zarar veriyor

    Triger kayışının görevi gücü tekerlere aktarmak değildir. Triger kayışı devirdaim pompasını çevirmek, subapları hareket ettirmek gibi görevleri üstlenir.

    yani koptuğu anda en az 500-600 liralık masraf demektir. peki ortalama kaç km gider kayışlar yada kaç binde değişmesi gerek. şahsen ben arabayı aldıgımda sordum ben değiştirmedim ama ben almadan 2 ay önce değiştirmiş demişti . bende alalı 10,000 km yaptım neredeyse .

    60-70 bin km sonra değiştirirseniz iyi olur. Daha uzunda kullanan olur nadirende olsa daha az kullananda ama riske atmamak lazım, hatta araç 16Valf ise iş çok daha tehlikeli bir hal alabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    birşey soracağım bu triger konusunda ben biraz cahilim. bu kayış motordaki gücü aktarmıyor mu ? yani koptugunda neden üst kapak, piston hatta geçen biri bobin yakmış filan dedi artık ne kadar doğru bilemiyorum. neden bunlara zarar veriyor

    Triger kayışının görevi gücü tekerlere aktarmak değildir. Triger kayışı devirdaim pompasını çevirmek, subapları hareket ettirmek gibi görevleri üstlenir.

    yani koptuğu anda en az 500-600 liralık masraf demektir. peki ortalama kaç km gider kayışlar yada kaç binde değişmesi gerek. şahsen ben arabayı aldıgımda sordum ben değiştirmedim ama ben almadan 2 ay önce değiştirmiş demişti . bende alalı 10,000 km yaptım neredeyse .

    60-70 bin km sonra değiştirirseniz iyi olur. Daha uzunda kullanan olur nadirende olsa daha az kullananda ama riske atmamak lazım, hatta araç 16Valf ise iş çok daha tehlikeli bir hal alabilir.

    aracım 93 model astra 1,4 motor.yanlış bilmiyorsam bunlar 8 valf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    birşey soracağım bu triger konusunda ben biraz cahilim. bu kayış motordaki gücü aktarmıyor mu ? yani koptugunda neden üst kapak, piston hatta geçen biri bobin yakmış filan dedi artık ne kadar doğru bilemiyorum. neden bunlara zarar veriyor

    Triger kayışının görevi gücü tekerlere aktarmak değildir. Triger kayışı devirdaim pompasını çevirmek, subapları hareket ettirmek gibi görevleri üstlenir.

    yani koptuğu anda en az 500-600 liralık masraf demektir. peki ortalama kaç km gider kayışlar yada kaç binde değişmesi gerek. şahsen ben arabayı aldıgımda sordum ben değiştirmedim ama ben almadan 2 ay önce değiştirmiş demişti . bende alalı 10,000 km yaptım neredeyse .

    60-70 bin km sonra değiştirirseniz iyi olur. Daha uzunda kullanan olur nadirende olsa daha az kullananda ama riske atmamak lazım, hatta araç 16Valf ise iş çok daha tehlikeli bir hal alabilir.

    aracım 93 model astra 1,4 motor.yanlış bilmiyorsam bunlar 8 valf

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bu triger kayışının mutlaka çıkarılıp bakılması mı lazım? Usta sökmeden de anlayamaz mı?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.