Şimdi Ara

Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
3
Favori
282.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Hayır. 9500 TL dedi arkadaş. Hatta sebep olanlara ağıza alınmayacak küfürler etti. Arabayı yaptırmak için işyerinden borç para aldı.

    Nasıl bir hasar oluşmuş ki...

    Kayışı yeni taktırmıştı. Yolda kopmuş. Bu anlamamış. Çalıştırmaya uğraşıp durmuş. Supaplar başta olmak üzere motorun tamamen anasını ağlatmış. Motor tam anlamıyla sıfırlandı anlıyacağınız. Hatta keşke yaptırmasaydın diyenler oldu. Araba da öyle pahalı bir şey değil. Mazda 323 sedan olması lazım aklımda yanlış kalmadıysa. Veya Golf. İki arabayı peşpeşe kullanmıştı. Benzinliydi.

    Arabayı tepeden tırnağa bakıma sokmuştu. Yaklaşık 3 milyar harcamıştı. Sonra yolda kayış koptu. Yaklaşık 6 buçuk milyar da motor ve yan aksamlarına verdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Hayır. 9500 TL dedi arkadaş. Hatta sebep olanlara ağıza alınmayacak küfürler etti. Arabayı yaptırmak için işyerinden borç para aldı.

    Nasıl bir hasar oluşmuş ki...

    Kayışı yeni taktırmıştı. Yolda kopmuş. Bu anlamamış. Çalıştırmaya uğraşıp durmuş. Supaplar başta olmak üzere motorun tamamen anasını ağlatmış. Motor tam anlamıyla sıfırlandı anlıyacağınız. Hatta keşke yaptırmasaydın diyenler oldu. Araba da öyle pahalı bir şey değil. Mazda 323 sedan olması lazım aklımda yanlış kalmadıysa. Veya Golf. İki arabayı peşpeşe kullanmıştı. Benzinliydi.

    Arabayı tepeden tırnağa bakıma sokmuştu. Yaklaşık 3 milyar harcamıştı. Sonra yolda kayış koptu. Yaklaşık 6 buçuk milyar da motor ve yan aksamlarına verdi.

    o zaman serviste yaptırmak şart bu işi.




  • Triger koparsa motor çarşamba pazarına döner, mutlaka zamanında ehil kişilerce değiştirilmesi lazım.
  • Triger kayışı ve seti bir çok markalarda 90.000 km de değişiyor..Normal ömrü ise 120.000 km..Ancak risk var ,koparsa motor hasar görüyor diye fazla beklemeden 90.000 km de değiştirmek iyidir..Saygılarımla.. İkinci el araba satın alanlar km sine hiç bakmadan gidip triger setini , kayışını yenileyin...Km silmeden araba satan çok çok az...65.000 km de sandığınız araba 120 - 140- 165.000 km de olabilir..Trigeri değişin...Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 5 Nisan 2012; 1:33:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Triger kayışı ve seti bir çok markalarda 90.000 km de değişiyor..Normal ömrü ise 120.000 km..Ancak risk var ,koparsa motor hasar görüyor diye fazla beklemeden 90.000 km de değiştirmek iyidir..Saygılarımla.. İkinci el araba satın alanlar km sine hiç bakmadan gidip triger setini , kayışını yenileyin...Km silmeden araba satan çok çok az...65.000 km de sandığınız araba 120 - 140- 165.000 km de olabilir..Trigeri değişin...Saygılarımla..

    Bu trigeri serviste mi yaptırsak acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Triger kayışı ve seti bir çok markalarda 90.000 km de değişiyor..Normal ömrü ise 120.000 km..Ancak risk var ,koparsa motor hasar görüyor diye fazla beklemeden 90.000 km de değiştirmek iyidir..Saygılarımla.. İkinci el araba satın alanlar km sine hiç bakmadan gidip triger setini , kayışını yenileyin...Km silmeden araba satan çok çok az...65.000 km de sandığınız araba 120 - 140- 165.000 km de olabilir..Trigeri değişin...Saygılarımla..

    Bu trigeri serviste mi yaptırsak acaba?

    Tavsiyem, serviste değiştirilmesi. Başka hangi parçayı nerede taktırırsanız taktırın. Önemli değil. Ama triger hayati bir parça. Motor bir arabanın kalbi. En pahalı organı. Lütfen 2 fazla verin. Yetkili serviste yaptırın. Garantili olsun.

    Ben öyle yaptım. Kafam gerçekten rahat. Çünkü 4 yıl veya 60.000 km garantili yazıyor faturada. Kullanıcı hatası ile bozulacak bir şey de değil. 16 ay oldu takılalı. Takıldıktan sonra 12.000 km yol yaptım. Sıkıntısız devam ediyor.




  • benim araç 10 yıl/100.000km diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Triger kayışı ve seti bir çok markalarda 90.000 km de değişiyor..Normal ömrü ise 120.000 km..Ancak risk var ,koparsa motor hasar görüyor diye fazla beklemeden 90.000 km de değiştirmek iyidir..Saygılarımla.. İkinci el araba satın alanlar km sine hiç bakmadan gidip triger setini , kayışını yenileyin...Km silmeden araba satan çok çok az...65.000 km de sandığınız araba 120 - 140- 165.000 km de olabilir..Trigeri değişin...Saygılarımla..

    Bu trigeri serviste mi yaptırsak acaba?

    Tavsiyem, serviste değiştirilmesi. Başka hangi parçayı nerede taktırırsanız taktırın. Önemli değil. Ama triger hayati bir parça. Motor bir arabanın kalbi. En pahalı organı. Lütfen 2 fazla verin. Yetkili serviste yaptırın. Garantili olsun.

    Ben öyle yaptım. Kafam gerçekten rahat. Çünkü 4 yıl veya 60.000 km garantili yazıyor faturada. Kullanıcı hatası ile bozulacak bir şey de değil. 16 ay oldu takılalı. Takıldıktan sonra 12.000 km yol yaptım. Sıkıntısız devam ediyor.

    Ortalama kaç liraya mal oluyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: becausefor

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Triger kayışı ve seti bir çok markalarda 90.000 km de değişiyor..Normal ömrü ise 120.000 km..Ancak risk var ,koparsa motor hasar görüyor diye fazla beklemeden 90.000 km de değiştirmek iyidir..Saygılarımla.. İkinci el araba satın alanlar km sine hiç bakmadan gidip triger setini , kayışını yenileyin...Km silmeden araba satan çok çok az...65.000 km de sandığınız araba 120 - 140- 165.000 km de olabilir..Trigeri değişin...Saygılarımla..

    Bu trigeri serviste mi yaptırsak acaba?

    Tavsiyem, serviste değiştirilmesi. Başka hangi parçayı nerede taktırırsanız taktırın. Önemli değil. Ama triger hayati bir parça. Motor bir arabanın kalbi. En pahalı organı. Lütfen 2 fazla verin. Yetkili serviste yaptırın. Garantili olsun.

    Ben öyle yaptım. Kafam gerçekten rahat. Çünkü 4 yıl veya 60.000 km garantili yazıyor faturada. Kullanıcı hatası ile bozulacak bir şey de değil. 16 ay oldu takılalı. Takıldıktan sonra 12.000 km yol yaptım. Sıkıntısız devam ediyor.

    Ortalama kaç liraya mal oluyor?

    2010 aralık ayında dışardaki sanayi ustaları ortalama 200 ile 250 TL arası fiyat vermişlerdi. Yetkili servis ise 120.000 bakım paketi içinde yaptı. Ayrıca yapmadı yani. 120.000 bakım paketi 750 TL idi. %20 indirim yapıldı. Toplam 600 TL bakım paketi tuttu.yapılan işler aşağıda:

    [b]Motor yağı 5W40 RN710
    Mazot filtresi
    Alt kayış gergi
    Egzantrik kayış kiti
    Karter tapa contası
    Yağ filtresi F4R
    Hava filtresi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    benim araç 10 yıl/100.000km diyor.

    baya sağlammış demekki aracınız nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    birşey soracağım bu triger konusunda ben biraz cahilim. bu kayış motordaki gücü aktarmıyor mu ? yani koptugunda neden üst kapak, piston hatta geçen biri bobin yakmış filan dedi artık ne kadar doğru bilemiyorum. neden bunlara zarar veriyor


    triger kayışı ,kranktan aldığı hareketi eksantrik miline veriyor ,bunun oranı 1/2
    krank mili 2 tur atıyor ,eksantrik mili 1 tur atıyor , bu mil
    araca temiz hava ,yakıt ve yanmış gazları tahlıye eden subablara hareket veriyor .
    triger kayış koparsa .motora büyük zarar verebiliyor (eskı tip motorlarda zarar vermiyordu )
    subablar ve pistonlar çarpışabilir ve kırılabildiği için ,
    genelde üreticiler 5 yıl veya belirledikleri km dolunca değişim öneriyor .
    km dolmasa bile mutlaka 5 yıl dolunca değişmesi lazım ,bu kayış zamanla da yıpranabiliyor .


    Eniştemin aracı Mitsibushi Lancer kitapçığında süre kısıtlaması yok 80 binde değiştirin diyor.


    Anlamadığım şey şu benim focusum 5 yılı dolunca km ye bakma değiştir diyor. lancer de 80 bin km ulaşmadan değiştirmene gerek yok diyor. yani 30-40 yıl aynı kayışın kullanabilirliği var demekki.

    şimdi mitsibushi nin teknolojisinin 30 yıl olduğu kayışta fordun teknolojisi 5 yıl mı yani?




  • Benimki zincirli, kafam rahat.

    Benim anlamadigim ureticilerin hepsi neden zincir kullanmiyor? Alt tarafi 2 metrelik zincir koyacaklar cok mu zor?

    Bir de sormustum ustaya zincir zamanla gevsemiyor mu falan diye o da Zincir gevseyince gergi bilmemnesi zinciri bir yere kadar geriyor demisti vay canina demistim.

    Zincirliler arabanin bakiminda kontrol edilir o kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeybek1982

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    benim araç 10 yıl/100.000km diyor.

    baya sağlammış demekki aracınız nedir?

    2012 Cruze AT

    hatta yeni kitapçıkta, 150.000/10 yıl yazıyormuş.
     Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır?


    tabi, duruma ve şartlara göre zaman daha öne çekilebilir.




  •  Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Benimki zincirli, kafam rahat.

    Benim anlamadigim ureticilerin hepsi neden zincir kullanmiyor? Alt tarafi 2 metrelik zincir koyacaklar cok mu zor?

    Bir de sormustum ustaya zincir zamanla gevsemiyor mu falan diye o da Zincir gevseyince gergi bilmemnesi zinciri bir yere kadar geriyor demisti vay canina demistim.

    Zincirliler arabanin bakiminda kontrol edilir o kadar.

    hocam bildiğim zincirinde kopma durumu var...kopsa hasarı diğerine göre daha fazla olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeybek1982

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    benim araç 10 yıl/100.000km diyor.

    baya sağlammış demekki aracınız nedir?

    2012 Cruze AT

    hatta yeni kitapçıkta, 150.000/10 yıl yazıyormuş.
     Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır?


    tabi, duruma ve şartlara göre zaman daha öne çekilebilir.



    Eğer cruze dizelinde bu şekildeyse çok iyi.




  • Benim araç 150 bin veya 10 yılda bir. Yani aracı 7 yıl sonra sattığımda hala orjinal trigeri üzerinde olacak.
  • ANLAŞILMAZ söylenilen tarih ve zamanda değiştirilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Benimki zincirli, kafam rahat.

    Benim anlamadigim ureticilerin hepsi neden zincir kullanmiyor? Alt tarafi 2 metrelik zincir koyacaklar cok mu zor?

    Bir de sormustum ustaya zincir zamanla gevsemiyor mu falan diye o da Zincir gevseyince gergi bilmemnesi zinciri bir yere kadar geriyor demisti vay canina demistim.

    Zincirliler arabanin bakiminda kontrol edilir o kadar.

    hocam bildiğim zincirinde kopma durumu var...kopsa hasarı diğerine göre daha fazla olur...

    Tabi ki her bakimda zincirin asinip asinmadigi kontrol ediliyor ve gerekli bakimlar yapiliyor. Zinciri kontrol edilen bir arabanin zincirini koparmasi gibi bir ihtimal yok gibi bir sey. Benimkinde kontrol et var bakim kitapciginda o kadar.

    Ayrica bakimsiz triger kayisli arabadansa bakimsiz triger zincirli araba daha az ihtimalle koparir bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar konuyu hortlatıyor gibiyim ama 82 binde clio symbol 2011 model. yalnız önceki bakımları hakkında fikrim yok açıkcası 60binde gitti büyük ihtimal ama 80 bin bakımı yapılıp yapılmadığını bilmiyorum sanayide trigger kayışı değişip değişmeyeceğini bakım geçmişine yazmışlardır dedi usta, o geçmişi kaybettim normalde triger kayışı kaçta değiştiriliyor nasıl anlaşılır ?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.