Şimdi Ara

Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
103
Cevap
3
Favori
281.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam üsttede yazmışlar motor çalışırken triger koparsa piston subaplara vurur ve sağlam masraf çıkar. Triger yakıt ve egsoz valflerinin açılıp kapanmasını düzenler ingililizceside timing belt olarak geçer zaten. Zamanı geldiğinde değiştirmek gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Hocam üsttede yazmışlar motor çalışırken triger koparsa piston subaplara vurur ve sağlam masraf çıkar. Triger yakıt ve egsoz valflerinin açılıp kapanmasını düzenler ingililizceside timing belt olarak geçer zaten. Zamanı geldiğinde değiştirmek gerek.

    Mesela benim aldığım araçta ne zaman değiştiğini bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Hocam üsttede yazmışlar motor çalışırken triger koparsa piston subaplara vurur ve sağlam masraf çıkar. Triger yakıt ve egsoz valflerinin açılıp kapanmasını düzenler ingililizceside timing belt olarak geçer zaten. Zamanı geldiğinde değiştirmek gerek.

    Mesela benim aldığım araçta ne zaman değiştiğini bilmiyorum.

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSForever



    Alıntıları Göster
    Bir de servisler triger değişimine fazla fiyat çıkartıyorlarmış. sanayide yaptırsak iyi olmaz mı ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Bir de servisler triger değişimine fazla fiyat çıkartıyorlarmış. sanayide yaptırsak iyi olmaz mı ki?

    Alıntıları Göster
    renault'da her 60bin'de
    astra dizel modellerinde zincir var 105bin veya 120bin
    bmw'de zincir var, yine öyle yüksek km'de bir değişiyor
    vw'de 2009 modellerine kadar 60bin ondan sonraki sanırım 90bin

    her arabada modelde değişiyor, motor üzerinde hiç bir işlemi sanayide yaptırmanı önermem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?

    Kayis koparsa ciddi sikinti oluyor motor reftekiye edilir piston Muhtemel zarar gorur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?

    Kayis koparsa ciddi sikinti oluyor motor reftekiye edilir piston Muhtemel zarar gorur

    Alıntıları Göster
    Öğrendiğim iyi oldu bilgi için teşekkür edrim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    Reno symbol aracim icin 1000 kusur tl fiyat verdiler cetastan

    200 tl komple kayis devirdaim dahil parca aldim orjinal mais

    İs ustada bitiyor burada sanayidede garanti var ama mumkunse yetkili serviste degismeli

    Esimin polo aracin 90 .000 yada 5 yilda degismesi gereken trigeli 80.000 degistirdim ben arac 5 yili doldurmustu sanayide orjinal vw parcalari alindi iyi bir usta degistirdi 100 tl iscilik aldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır? İkinci el araba alımlarında genelde al-satçılardan veya galeriden alımlar oluyor. Bunların birçoğu da parçaların ne zaman değiştiği hakkında bilgi sahibi olmayabiliyorlar. Bir arabanın triger kayışının son demlerine geldiği motor sesinden vs. anlaşılır mı? Yani sökmeden usta motoru falan dinleyip anlayabilir mi, yoksa illaki sökmesi mi icap ediyor?

    herkes kulanktan dolma yazdığı için direkt cevap vermek istedim.

    aracın ya kullanım klavuzda ya servisin ellindeki klavuzlarda örneğin kayışa 5 kglik bir kuvvet uygulandığında 2 cm esner gibi bir bilgi olur.

    bu öngörülen esnemenin altında veya üstünde esnerse kayışın değişmesi gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır? İkinci el araba alımlarında genelde al-satçılardan veya galeriden alımlar oluyor. Bunların birçoğu da parçaların ne zaman değiştiği hakkında bilgi sahibi olmayabiliyorlar. Bir arabanın triger kayışının son demlerine geldiği motor sesinden vs. anlaşılır mı? Yani sökmeden usta motoru falan dinleyip anlayabilir mi, yoksa illaki sökmesi mi icap ediyor?

    herkes kulanktan dolma yazdığı için direkt cevap vermek istedim.

    aracın ya kullanım klavuzda ya servisin ellindeki klavuzlarda örneğin kayışa 5 kglik bir kuvvet uygulandığında 2 cm esner gibi bir bilgi olur.

    bu öngörülen esnemenin altında veya üstünde esnerse kayışın değişmesi gerekir.
    Teknik servislerin lpgli araçları kapalı alanlarına sokmadıklarını duymuştum. Benim araç lpgli. Bu durumda zaten serviste triger seti değişme işlemi olmuyor, öyle değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır? İkinci el araba alımlarında genelde al-satçılardan veya galeriden alımlar oluyor. Bunların birçoğu da parçaların ne zaman değiştiği hakkında bilgi sahibi olmayabiliyorlar. Bir arabanın triger kayışının son demlerine geldiği motor sesinden vs. anlaşılır mı? Yani sökmeden usta motoru falan dinleyip anlayabilir mi, yoksa illaki sökmesi mi icap ediyor?

    herkes kulanktan dolma yazdığı için direkt cevap vermek istedim.

    aracın ya kullanım klavuzda ya servisin ellindeki klavuzlarda örneğin kayışa 5 kglik bir kuvvet uygulandığında 2 cm esner gibi bir bilgi olur.

    bu öngörülen esnemenin altında veya üstünde esnerse kayışın değişmesi gerekir.
    selam
    arkadaşlar anlatmış
    binici adam arabayı alır önce dört teker söktürür, alt takım-ön takım baktırır, yürüyen parçalar değiştirilir,fren,amortisör , rot-mot vesaire diskler balatalar, motorun rutin bakımları yaptırıldığı gibi bütün kayışları değiştirilir kayış işi önemli hepsi değişmeli çünkü 2.el aldınız bilemezsiniz 4 tane de lastik alınıp rot-balans ayarları da yaptırıldıktan sonra binilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgut reis

    selam
    arkadaşlar anlatmış
    binici adam arabayı alır önce dört teker söktürür, alt takım-ön takım baktırır, yürüyen parçalar değiştirilir,fren,amortisör , rot-mot vesaire diskler balatalar, motorun rutin bakımları yaptırıldığı gibi bütün kayışları değiştirilir kayış işi önemli hepsi değişmeli çünkü 2.el aldınız bilemezsiniz 4 tane de lastik alınıp rot-balans ayarları da yaptırıldıktan sonra binilir

    Trigerden başka ne kayışları var? Aracım palio.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?

    Arabanın motoru inmiş. Buna bağlı olarak diğer bazı ekipmanları da yenilemişler.

    HURAFE BUNLAR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?

    Arabanın motoru inmiş. Buna bağlı olarak diğer bazı ekipmanları da yenilemişler.

    HURAFE BUNLAR

    Doğrusu nedir hocam? Ben işin acemisiyim de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?

    Arabanın motoru inmiş. Buna bağlı olarak diğer bazı ekipmanları da yenilemişler.

    HURAFE BUNLAR

    Doğrusu nedir hocam? Ben işin acemisiyim de.

    Alıntıları Göster
    - dışarıdan muayene ile, sesle, açıp bakarak, bilmemneyle anlaşılmaz.
    - kilometreye bakıp değişim yaptırmanızı tavsiye ederim.
    - bazı modellerde su pompası (devirdaim) triger kayışına bağlı oluyor, onu da muhakkak değiştirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?

    Arabanın motoru inmiş. Buna bağlı olarak diğer bazı ekipmanları da yenilemişler.

    HURAFE BUNLAR

    Tabi canım. Hurafe. 9500 TL para gerçekti yalnız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?

    Arabanın motoru inmiş. Buna bağlı olarak diğer bazı ekipmanları da yenilemişler.

    HURAFE BUNLAR

    Nesi hurefe araca yeniden motor yapiliyor nerdeyse birde avrupa aracsa vay haline




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?

    Arabanın motoru inmiş. Buna bağlı olarak diğer bazı ekipmanları da yenilemişler.

    HURAFE BUNLAR

    Tabi canım. Hurafe. 9500 TL para gerçekti yalnız.

    950 değil miydi hocam?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: El-Diablo

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Trigerin şakası yok. Mutlaka yetkili serviste değiştirilmeli. Sanayiden kaçınılmalı. Yetkili servis faturalı şekilde garanti veriyor. Mesela ben yetkili serviste değiştirdim. Faturada 4 yıl veya 60.000 km garantilidir yazıyor. Hangisi önce dolarsa. Kafam rahat.

    Arkadaş sanayide taktırdı. Hem de samimi bir sanayi ustasına taktırdı. Bir kaç gün sonra kayış koptu. Samimi olduğu usta arkadaşı kayışı aldığı yere suç buluyor. Kayışı satan kişi, ilk defa sattığı bir ürünün başına böyle bir şey geldiğini söylüyor. Suçu ustaya atıyor. Arkadaş ikisi arasında epey git-gel oynadı. Sonuç: 9500 TL masraf.

    9500 masraf niye?

    Arabanın motoru inmiş. Buna bağlı olarak diğer bazı ekipmanları da yenilemişler.

    HURAFE BUNLAR

    Tabi canım. Hurafe. 9500 TL para gerçekti yalnız.

    950 değil miydi hocam?

    Alıntıları Göster
    Hayır. 9500 TL dedi arkadaş. Hatta sebep olanlara ağıza alınmayacak küfürler etti. Arabayı yaptırmak için işyerinden borç para aldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Hayır. 9500 TL dedi arkadaş. Hatta sebep olanlara ağıza alınmayacak küfürler etti. Arabayı yaptırmak için işyerinden borç para aldı.

    Nasıl bir hasar oluşmuş ki...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.