Şimdi Ara

Triger kayşının değişme zamanı geldiği nasıl anlaşılır? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
3
Favori
282.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuyu okuyunca kullandığım aracın trigerinin 5 yıl /65 bin km önce değiştiğini hatırladım.araç 98 model mazda 626 otm,sanayide ustama yaptıracağım hangi markayı önerirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2001 model cıvıc var bende 68000 km de trıger kayısı hiç degişmemiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydincell

    2001 model cıvıc var bende 68000 km de trıger kayısı hiç degişmemiş.

    maşallah deyelim . Kimseye deme nazar değer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydincell

    2001 model cıvıc var bende 68000 km de trıger kayısı hiç degişmemiş.

    Kopunca değiştirmek zorunda kalırsın kardeş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tüylü Bamya

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydincell

    2001 model cıvıc var bende 68000 km de trıger kayısı hiç degişmemiş.

    Kopunca değiştirmek zorunda kalırsın kardeş...

    yok baktırdım daha 20000 daha gıder dedı usta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydincell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tüylü Bamya

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydincell

    2001 model cıvıc var bende 68000 km de trıger kayısı hiç degişmemiş.

    Kopunca değiştirmek zorunda kalırsın kardeş...

    yok baktırdım daha 20000 daha gıder dedı usta

    Şimdi şöyle bir durum var Aydın Bey, tozsuz ve temiz yerlerde kullanılan bakımlı araçlarda triger kayışında büyük çatlama ve yıpranmalar olmayabiliyor. Birkaç aracımda da bu şekilde bir durumum oldu, aracın kilometresi gelmemesine rağmen yaşı geldiği için triger kayışını değiştirmiştim. Arabadan çıkan kayışın üzerindeki yazılar dahi neredeyse bozulmamıştı. Fakat yaştan kastım şudur, kauçuk malzemelerin belli bir ömrü vardır aynı lastikler gibi. Zamanla sertleşip çatlama yapmasalar bile esnekliklerini yitirebiliyorlar. Bu durumda kasnakta veya herhangi bir durumdan dolayı triger kayışı yük altında kaldığı zaman esnemeyerek kopabiliyor. Triger kayışı motorun önemli parçalarına tahrik verdiği için büyük hasarlara da yol açabiliyor malum... Bundan dolayı demem o ki eğer durumunuz, imkanınız elveriyorsa değiştirin. Bırakın 6 yılı, 14-15 yıl geçmiş aracın model yılına göre trafiğe çıkışını hesaplarsak.

    Ustanın yorumuna gelirsek, Türkiye'de kaliteli kalifiye ustanın sayısı pek azdır. Eğer birazcık vizyon sahibi bir usta olsaydı sorduğunuz kişi, değiştirmenizi tavsiye ederdi. Ustalara arabanızı bırakmayın, her yaptığını yapacağını kabul etmeyin, ne yapıyorsa yaparlarken yanlarında durun. İnternet gibi bir nimet var, okuyun bilgi edinin bunlara göre hareket edin. Sanayi esnafını yakından tanıyan biri olarak yazıyorum bunu. Aklınızın bir köşesinde tutun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tüylü Bamya

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydincell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tüylü Bamya

    quote:

    Orijinalden alıntı: aydincell

    2001 model cıvıc var bende 68000 km de trıger kayısı hiç degişmemiş.

    Kopunca değiştirmek zorunda kalırsın kardeş...

    yok baktırdım daha 20000 daha gıder dedı usta

    Şimdi şöyle bir durum var Aydın Bey, tozsuz ve temiz yerlerde kullanılan bakımlı araçlarda triger kayışında büyük çatlama ve yıpranmalar olmayabiliyor. Birkaç aracımda da bu şekilde bir durumum oldu, aracın kilometresi gelmemesine rağmen yaşı geldiği için triger kayışını değiştirmiştim. Arabadan çıkan kayışın üzerindeki yazılar dahi neredeyse bozulmamıştı. Fakat yaştan kastım şudur, kauçuk malzemelerin belli bir ömrü vardır aynı lastikler gibi. Zamanla sertleşip çatlama yapmasalar bile esnekliklerini yitirebiliyorlar. Bu durumda kasnakta veya herhangi bir durumdan dolayı triger kayışı yük altında kaldığı zaman esnemeyerek kopabiliyor. Triger kayışı motorun önemli parçalarına tahrik verdiği için büyük hasarlara da yol açabiliyor malum... Bundan dolayı demem o ki eğer durumunuz, imkanınız elveriyorsa değiştirin. Bırakın 6 yılı, 14-15 yıl geçmiş aracın model yılına göre trafiğe çıkışını hesaplarsak.

    Ustanın yorumuna gelirsek, Türkiye'de kaliteli kalifiye ustanın sayısı pek azdır. Eğer birazcık vizyon sahibi bir usta olsaydı sorduğunuz kişi, değiştirmenizi tavsiye ederdi. Ustalara arabanızı bırakmayın, her yaptığını yapacağını kabul etmeyin, ne yapıyorsa yaparlarken yanlarında durun. İnternet gibi bir nimet var, okuyun bilgi edinin bunlara göre hareket edin. Sanayi esnafını yakından tanıyan biri olarak yazıyorum bunu. Aklınızın bir köşesinde tutun.

    Bu sözlerin üzerine triger kayışını degiştirmek gerek. tşk ler.




  • konu hortlamış ama neyse yeni konu açılmasından iyidir :) bizde de almera var trigeri zincirli diyorlar,ömürlükmüş falan. biz şimdi hiç değiştirmeyecek miyiz bu trigeri yoksa belli bir km'si ya da yılı var mıdır yine? kullanım kılavuzum yok elimde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haislip_13

    konu hortlamış ama neyse yeni konu açılmasından iyidir :) bizde de almera var trigeri zincirli diyorlar,ömürlükmüş falan. biz şimdi hiç değiştirmeyecek miyiz bu trigeri yoksa belli bir km'si ya da yılı var mıdır yine? kullanım kılavuzum yok elimde

    Hayır zincirlerin de ömrü var. Mesela Fiat 1.3 Mjet motorlarında zincir kullanmakta ve 150.000km'de değişim önermekte. Tabi süre olarak zincir kayışa nazaran daha dayanıklı olduğu için süre kısıtı yok. Zamanla zincir gevşeme-uzama yapıyor bu sesi artırıyor aynı zamanda tahrik ettiği parçaların da çalışma düzenini bozabiliyor. Servise danışman lazım..
  • serviste robotlarin degistirdigini sananlar var tirigerin yeri belli cizgisi belli sanaide takilsa ne olcak garanti disinda

    bide hala anlasilamuiyormu trigerin eskiyip degismesi gerektigi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90 bin e geldi hala degistirmedim. Citroen 10 yıl ya da 160 bin km diyor. 60 binlerde triger mi değişir. Uçmuş millet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    90 bin e geldi hala degistirmedim. Citroen 10 yıl ya da 160 bin km diyor. 60 binlerde triger mi değişir. Uçmuş millet.

    Evet reno ve fiat ta öyleydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trigel kayisi bitmeye yakin itmeye baslar rolantide

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Triger ile ilgili bir anım.

    2003 yılı Ağustos ayı. Babam vefat edeli tam 9 ay olmuş. 1990 model siyah Şahin arabam var o zaman. İlk sahibiydik bu arada. Neyse, Kızıltoprak'dan Fenerbahçe tarafına doğru giderken birden araba silkelemeye başladı ve attım boşa stop etti ve çektim sağa durdum. Marşa basıyorum tık yok. Açtım kaputu baktım ama bir şey göremedim. Tofaş yol yardımını aradım ve günlerden de pazar. Dedim yolda giderken araba silkeleme yaptı ve stop etti sağa çektim durdum. Tamam yerinizi söyleyin geliyoruz dediler. 1 saat içinde geldiler. Dediler ki triger kayışın kopmuş, dişlilerin de değişmesi gerek ama yol yardım arabamız da triger kayışı yok dediler. Araba da o zaman 165 bin km de. Dedim dur, bagaj da bir kaç yedek kayış var babamın vakti zamanında koyduğu, bakın bakalım dedim ve gösterdim kayışları ve içlerinden biri triger kayışı olup taktılar kayışı ve en kısa zamanda dişliyi değiştir dediler ve gittiler. 3 gün sonra servise gidip dişli ile kayışı değiştirmiştim. Hey gidi günler, babamın yedek kayışları sayesinde kalmamıştım yolda. Ne ağlamıştım o gün adamların yanında.




  • Allah rahmet eylesin ..
  • K.B.R.O kullanıcısına yanıt
    Benim cruze nin kitapciginda 10 yil, 150 bin km yaziyor. Servisler kekleyip 60 binde degistiriyorlardi, ben yan basmadim. Arac 100 binde. 120 bin civari degistirmeyi dusunuyirum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. ele güvenmiyorum o yüzden yeni araç aldığım zaman mümkünse aynı gün

    1) Yağını

    2) Filtreleri

    3)Buji ve buji kablolarını değiştiririm.

    4) ekonomik sıkıntım yoksa en kısa zamanda da triger kayışını değiştiririm.

    Sonra da kafam rahat binerim. 2. el bir araç için konuşuyorum sanayide bildik bir ustada değişim maliyeti bunların işçilik artı parça 600 civarı olur.

    İlla serviste olacak diye bir zorunluluk yok. Defalarca sanayide triger değiştirdim bir sıkıntı olmadı. Yeter usta işinin ehli olsun.

    Orjinal parçasını alın kendiniz verin ustaya değiştirsin.

    Üretici firmalar triger kayışı için bir KM limiti bir de ZAMAN limiti koymuşlardır.

    Nasıl Yağ belli bir süre sonra kullanılmasa da özelliğini kaybediyor triger kayışı da öyle. Kauçuk özelliğini kaybetmişse esnemez ve kopar. Kauçuğun bu özelliği de

    hem kullanılmaktan bozulabilir hem de beklemekten.

    Reno megane 2 sedan bir aracın km dolmadığı halde triger kayışı kopmuştu. Ustamın yanında çay içerken getirdiler.


    Adam dizlerini dövüyordu 3.500 tl masraf çıktı. Gerek yok bunlara .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uykr

    Benim cruze nin kitapciginda 10 yil, 150 bin km yaziyor. Servisler kekleyip 60 binde degistiriyorlardi, ben yan basmadim. Arac 100 binde. 120 bin civari degistirmeyi dusunuyirum.

    Aynen üstat. Normal olan aralıkta 120 130 bin civarları. Ya da 10 senesi dolduysa o zaman değistirmek.

    100 bin ve altı tamamen servisin tuzağı zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K.B.R.O kullanıcısına yanıt
    Her aracin durumu farkli. O yuzden bakimda servis oyun oynayabiliyor. Bilincli olmak gerek. Sonucta ben aracimin trigerini 60 binde onlarin yonlendirmeleriyle degistirseydim fabrika montaji trigere yazik edecektik, degisimden sobra sorun yasayanlari duyuyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ve mutlaka devir daim pompası ile aynı anda değiştirtin trigeri. Neden mi?

    Bir önce ki arabam 2005 Renault Symbol ile bunun kurbanı olmuştum. 40 bin km bakımına gitmiştim 2009 yılında ve Acıbadem'de arabamı aldığım bayi'nin servisine. Yaz tatili için yola çıkacaktım ve o yüzden 45 bin bakımını 40 bin'de yaptırdım. Dediler ki arabanızın trigeri değişmeli yıldan doldurmuş. İyi dedim, değiştirin. Devir daim değişiyor mu dedim ve yok ona gerek dediler. Hangi akla hizmet ise tamam dedim ve triger değişti 40 binici km'de 2009 Temmuz ayında. 2011 yılı Ocak ayı ve 62 bininci km'de radyatör su eksiltiyor sürekli. Ben su dolduruyorum ama eksiltiyor bir müddet sonra aynı gün içinde. Hararette sorun yok. Hadi dedim servise götürüp göstereyim dedim ve yolda bıraktı beni. Yükselmeyen hararet o sabah yükseldi ve çekip kenara stop ettim ve baktım ki sağ taraftan yani devir daim'den su kaçırıyor. Ve servise yakın yerde kaldım neyse ki. Suyu doldurdum ve anında çektim servise. Triger kayışı 62 bininci km'de (20 bin km sonra) yeniden değişti tabi devir daim ile birlikte. 2012 yılı Ekim ayında yine değiştirdim trigeri ve devir daimi ama bu sefer km'den dolmuştu zamanı 125 bininci km'de değiştirmiştim. Ve yine devir daim ile değiştirmiştim. Artık bundan sonrası yeni sahibi ile değişir.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.