Şimdi Ara

V kayışının değişim zamanı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
15.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler arkadaşlar. V kayışı ne zaman değişmeli? Kimisi 50-60binde diyor. Kimisi Triger ile birlikte değişir diyor.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    V Kayışının Değişim Zamanı

    Motorlu taşıtların önemli parçalarından biri olan V kayışı, çeşitli bileşenleri birbirine bağlayarak aracın düzgün çalışmasını sağlar. Ancak tüm parçalar gibi V kayışının da belirli bir ömrü bulunur ve zamanla aşınır. V kayışının ne zaman değiştirilmesi gerektiğini bilmek, aracınızın performansını ve güvenliğini korumak için çok önemlidir.

    V Kayışı Kaç Binde Değişir?

    V kayışının değişim periyodu, aracın modeline ve kullanım koşullarına bağlı olarak değişir. Ancak genel olarak, V kayışları 60.000-100.000 kilometre arasında bir değişim aralığına sahiptir.

    V Kayışı Kaç Yılda Değişir?

    Kilometrenin yanı sıra, V kayışlarının da belirli bir kullanım ömrü vardır. Çoğu V kayışı, 5-7 yıl boyunca dayanacak şekilde tasarlanmıştır. Bununla birlikte, aşırı sıcaklıklar, tozlu ortamlar ve sık sık yapılan kısa yolculuklar gibi faktörler V kayışının ömrünü kısaltabilir.

    V Kayışı Değişimi Ne Kadar Sürer?

    V kayışının değişimi, aracın modeline ve karmaşıklığına bağlı olarak genellikle 1-3 saat arasında sürer. İşlem, eski V kayışının çıkarılmasını, yeni kayışın takılmasını ve kayışın geriliminin ayarlanmasını içerir.

    V Kayışının Değişim Belirtileri

    V kayışının değiştirilmesi gerektiğini gösteren bazı belirtiler şunlardır:

    • V kayışında çatlamalar, aşınma veya yıpranma
    • Motor çalışırken kayıştan gürültü gelmesi
    • Kayışın kayması veya kayması
    • Alternatör veya klima gibi kayışla çalışan bileşenlerde performans sorunları

    V Kayışını Zamanında Değiştirmemenin Sonuçları

    V kayışını zamanında değiştirmemek, aşağıdakiler gibi ciddi sonuçlara yol açabilir:

    • Motor hasarı
    • Alternatör veya klima arızası
    • Aracın hareketsiz kalması

    V kayışının ömrünü uzatmak için düzenli olarak kontrol ettirmek ve aşırı aşınma veya hasar belirtileri için dikkatli olmak önemlidir. V kayışınızın ne zaman değiştirilmesi gerektiğinden emin değilseniz, yetkili bir servis merkezine danışmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 90 bin diye biliyorum. Mantıklı olan ise triger ile birlikte değişmesi. Fakat kayış üzerinde kılcal çatlak varsa trigeri beklemeye gerek yok. Aracı sert kullanıyorsanız. Ara sıra kontrol edin.
  • Plastik malzemeler genelde 5 yılda ömrünü tamamlar taş çatlasa 10 sene dayanır. V kayış işin sadece tavsiye edilen bir aralık olur. Basit bir inceleme ile değişip değişmemesi gerektiği anlaşılır. Kısaca ses yapmayacak ki bu genelde zamana bağlı sertleşmeden dolayı olur,dişlerinde kılcak çatlak olmayacak. Eğer bunlardan bir tanesi varsa değişim yapılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Plastik malzemeler genelde 5 yılda ömrünü tamamlar taş çatlasa 10 sene dayanır. V kayış işin sadece tavsiye edilen bir aralık olur. Basit bir inceleme ile değişip değişmemesi gerektiği anlaşılır. Kısaca ses yapmayacak ki bu genelde zamana bağlı sertleşmeden dolayı olur,dişlerinde kılcak çatlak olmayacak. Eğer bunlardan bir tanesi varsa değişim yapılır.
    Sanayideki ustaya kalırsak 60binde değişmeli. :) Hatta bana sadece V kayışının değil, kayışın döndürdüğü rulmanlar da değişmeli dedi. 400 lira demişti 2 ay önce. Yaptırmamıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dreamerrrr

    90 bin diye biliyorum. Mantıklı olan ise triger ile birlikte değişmesi. Fakat kayış üzerinde kılcal çatlak varsa trigeri beklemeye gerek yok. Aracı sert kullanıyorsanız. Ara sıra kontrol edin.
    Sert araba kullanmam. Sanırım şuan 62bindeki aracım için erken.
  • Kayışta birşey olmadığı halde direk 60 bin km ve değişelim diye ısrar ediyorsa o usta, ustayı değiştirin. Rulmanı değiştirmek parça ucuz ise tavsiye edilir ama 60 bin de değiştiğini var sayıyorum 2 kayış değişimi anca gider rulman tabi aracına göre değişir yine de. Genel mantık eğer rulman pahalı birşey değil ise 100 TL gibi bir para yani çok dayanmıyor değiştirmekte fayda var kayış değişimi zamanında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Kayışta birşey olmadığı halde direk 60 bin km ve değişelim diye ısrar ediyorsa o usta, ustayı değiştirin. Rulmanı değiştirmek parça ucuz ise tavsiye edilir ama 60 bin de değiştiğini var sayıyorum 2 kayış değişimi anca gider rulman tabi aracına göre değişir yine de. Genel mantık eğer rulman pahalı birşey değil ise 100 TL gibi bir para yani çok dayanmıyor değiştirmekte fayda var kayış değişimi zamanında.
    Israr etmedi ama değişmesini tavsiye etti. Değiştirmeyeceksen de çok uzun yola çıkma dedi.Rulman değişimiyle birlikte 375 lira falan demişti. Araç 2016 model 1.2 seat leon.
  • Genelde triger ile değişir diye biliyorum
  • dışarıda olduğu için gözle görülen çatlak vs. varsa değiştirin. trigere bağlayacak olursak benim aracın kataloğunda trigeri 160 bin olarak gösteriyor ama V kayışı dış etkene daha çok maruz kaldığı için rulmanlarla birlikte trigerden önce değiştiririm.
  • Eski aracimin klavuzunda degisim periyodu 100 bin km olarak verilmisti, yilini hatirlamiyorum. Trigerim ise 150 bindi. Ureticinin onerisine bakmak lazim. Ben ona guvenirim. Trigerimi 60 binde degistirmeye calisan yetkili servise klavuzla kapak yapmisligim da vardir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uykr

    Eski aracimin klavuzunda degisim periyodu 100 bin km olarak verilmisti, yilini hatirlamiyorum. Trigerim ise 150 bindi. Ureticinin onerisine bakmak lazim. Ben ona guvenirim. Trigerimi 60 binde degistirmeye calisan yetkili servise klavuzla kapak yapmisligim da vardir.
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi War Rock -- 21 Kasım 2020; 11:34:22 >
  • Aracın ne olduğuna bağlı. Mesela 2005 clioda 60.000 veya 4 yılda triger devirdaim v kayışı rulman ve bilyaları değişiyordu. Bir kere 5 yıl değişmedim v kayışı kış boyunca öttü tam ona göre ayarlanmış malzeme kalitesi yani. Yeni araçlar bu tarz ağır bakımda daha uzun aralıklara sahip. Kitapçığa ulaşabiliyorsanız ordan bakın yoksa servisten öğrenebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Sanayideki ustaya kalırsak 60binde değişmeli. :) Hatta bana sadece V kayışının değil, kayışın döndürdüğü rulmanlar da değişmeli dedi. 400 lira demişti 2 ay önce. Yaptırmamıştım.

    Alıntıları Göster
    Öyle usta bulamıyorum ben. Geçen v kayışı aldım fren hidroliği aldım gittim usta diyo ki değişmesi gerektiği kanaatine nerden vardın? Bilmem kaç senedir ustayım fren hidroliğini hiç değiştirmedim vs dedi.. Bu dediğim de yaşadığım ildeki en büyük dükkan
  • korfezgunesi K kullanıcısına yanıt
    90 bin de değişmesi gereken v kayışını 110 bin de değiştirdim. Genellikle de uzun yolda kullandım. Ayrıca sürekli sert kullanırdım. Üzerinde kılcal çatlaklar da vardı. Hiç umursamadım. En son tanıdık bir usta bunu değiştirelim dedi ve değiştirdik. O zamanlar acemiydim biraz. Şu an gününden önce değiştiririm. Ama 90 binde değişmesi gereken parçayı da 60 binde değiştirmem. Sizin usta 62 bin de değişelim. Yok uzun yola çıkmayın diyorsa aklınıza kurt düşürmekten başka bir işe yaramaz.
    Son olarak kullanım kitapçığı ve ya bakım tablosundan (servisler yayınlar) aracınız ile ilgili bütün bakımlara bakabilirsiniz.

    Burada triger 180 yazıyor mesela.




  • MYılmaz4646 kullanıcısına yanıt
    sanayi ustaları öyle.geçen yıl 3 lt antfriz aldım değiştireyim diye gittim.usta radyatörün ordan biyerden az döktü sonra benim aldığım antfrizle eksilen antfrizi doldurdu.niye hepsini boşaltmadın dedim biz böyle yapıyoruz dedifren yağını değiştir dedim,hidrlik kutunun içindeki yağı üstten çektirip sonra eksiği tamamladışanzuman yağının seviyesine bak dedim gerek yok dedi
  • War Rock W kullanıcısına yanıt
    usta v kayışınıda sökmüştür iyi durumda diye değişime gerek görmemiş olabilir.v kayışı için triger sökülmesi gerekmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhenatonnn

    usta v kayışınıda sökmüştür iyi durumda diye değişime gerek görmemiş olabilir.v kayışı için triger sökülmesi gerekmiyor.
    Faturaya direksiyon pompası ses yapıyor diye not düşmüş sadece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhenatonnn

    sanayi ustaları öyle.geçen yıl 3 lt antfriz aldım değiştireyim diye gittim.usta radyatörün ordan biyerden az döktü sonra benim aldığım antfrizle eksilen antfrizi doldurdu.niye hepsini boşaltmadın dedim biz böyle yapıyoruz dedifren yağını değiştir dedim,hidrlik kutunun içindeki yağı üstten çektirip sonra eksiği tamamladışanzuman yağının seviyesine bak dedim gerek yok dedi
    Tam sinir harbi bu sanayiye gitmek. Arabam eski model olmasa yetkili servise gideceğim de 2004 model arabaya değmez diye gitmiyorum. Memlekette ustam var işimden izne ayrılıp ona gidiyorum rezillik resmen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dreamerrrr

    90 bin de değişmesi gereken v kayışını 110 bin de değiştirdim. Genellikle de uzun yolda kullandım. Ayrıca sürekli sert kullanırdım. Üzerinde kılcal çatlaklar da vardı. Hiç umursamadım. En son tanıdık bir usta bunu değiştirelim dedi ve değiştirdik. O zamanlar acemiydim biraz. Şu an gününden önce değiştiririm. Ama 90 binde değişmesi gereken parçayı da 60 binde değiştirmem. Sizin usta 62 bin de değişelim. Yok uzun yola çıkmayın diyorsa aklınıza kurt düşürmekten başka bir işe yaramaz.
    Son olarak kullanım kitapçığı ve ya bakım tablosundan (servisler yayınlar) aracınız ile ilgili bütün bakımlara bakabilirsiniz.

    Burada triger 180 yazıyor mesela.
    Yetkili servisi aradım. 90bin km dedi.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.