Şimdi Ara

motor blok çatlağı nasıl tamir edilir arkadaşlar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
2
Favori
187.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • motor bloğu çatlarsa nasıl tamir edilir arkadaşlar? komple yeni blok mu alınır yoksa kaynak gibi birşey mi olur? komple sıfır motor bloğu satılıyormu?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Bloğu Çatlağı Nasıl Tamir Edilir?

    Motor bloğu, arabanızın kalbidir. Motor bloğunda bir çatlak meydana gelmesi, aracınızın ciddi bir şekilde hasar görmesine neden olabilir. Bir motor bloğu çatlağı meydana gelirse, derhal tamir ettirmek gerekir.

    Motor bloğu çatlağının nedenleri arasında aşırı ısınma ve donma bulunur. Aşırı ısınma, motor bloğunda metalin genleşmesine ve çatlamaya neden olabilir. Donma ise motor bloğunda kalan suyun buz kristallerine dönüşerek genleşmesine ve çatlamaya neden olabilir.

    Motor bloğu çatlaklarının belirtileri arasında yağ sızıntıları, soğutma sıvısı sızıntıları ve aşırı ısınma bulunur. Bir motor bloğu çatlaması şüphesiyle karşı karşıyaysanız, aracınızı hemen bir tamirciye götürmelisiniz.

    Bir motor bloğu çatlağı tamirinin maliyeti, çatlağın büyüklüğüne ve yerine bağlı olarak değişebilir. Küçük bir çatlak birkaç yüz liraya tamir edilebilirken, büyük bir çatlak binlerce liraya mal olabilir.

    Motor bloğu çatlaklarını tamir etmenin birkaç farklı yolu vardır. Bir yöntem, çatlağı kapatmak için epoksi reçinesi kullanmaktır. Başka bir yöntem ise, çatlağın etrafına kaynak yapmak için kaynak yapmaktır. Çatlağın yeri ve büyüklüğü, kullanılan tamir yöntemini belirleyecektir.

    Motor bloğu çatlağı tamir etmek zor ve zaman alan bir işlem olabilir. Ancak, motor bloğu çatlağını tamir ettirmek, aracınızın ciddi bir şekilde hasar görmesini ve maliyetli onarımları önlemenin en iyi yoludur.

    Anahtar Kelime Kullanımı:

    • Motor bloğu çatlak tamiri fiyat: Bir motor bloğu çatlağı tamirinin maliyeti, çatlağın büyüklüğüne ve yerine bağlı olarak değişebilir.
    • Motor bloğu çatlağı: Bir motor bloğu çatlağı, motor bloğunda meydana gelen bir çatlaktır.
    • Motor bloğu çatlak tamiri: Motor bloğu çatlağı tamiri, bir motor bloğundaki çatlağın onarılması işlemidir.
    • Motor blok çatlak: Bir motor blok çatlak, motor bloğunda meydana gelen bir çatlaktır.
    • Motor blok çatlak tamiri: Motor blok çatlak tamiri, bir motor bloğundaki çatlağın onarılması işlemidir.
    • Motor bloğu neden çatlar: Motor bloğundaki çatlaklar, aşırı ısınma ve donma gibi faktörlerden kaynaklanabilir.
    • Motor bloğu çatlarsa ne olur: Bir motor bloğu çatlağı, yağ ve soğutma sıvısı sızıntılarına ve aşırı ısınmaya neden olabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • walla benim 206 motor blogu catlamisdi kasko pert e cikardi!! demekki pahali bise
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilikka

    walla benim 206 motor blogu catlamisdi kasko pert e cikardi!! demekki pahali bise
    Bi tanıdığımın başına gelmişti bu olay... Gece uzun yolda giderken yolda kağıt kartona benzer bi cisim görmüş, ortalayalım demiş, ancak o cisim irice bir demir parçasıymış, motora alttan girmiş ve o hızla motor bloğunu çatlatmış. Kasko yoktu araçta. O yüzden dolayı mecbur kaynak yaptılar. Ama çok zor oldu kaynak yaptırmaları. Bu işi düzgün yapabilecek çok az usta var. Motor bloğu kaynaklamak gerçektende zor işdir. Kaynak çok çok iyi yapılmalı,yoksa adam olmaz. Zaten kaskon varsa bu işle hiç uğraşmıyorlar, aynen perte çıkarıyorlar. Ama kaskon yoksa işte o zaman işin zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 6 Ağustos 2006; 19:18:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bi tanıdığımın başına gelmişti bu olay... Gece uzun yolda giderken yolda kağıt kartona benzer bi cisim görmüş, ortalayalım demiş, ancak o cisim irice bir demir parçasıymış, motora alttan girmiş ve o hızla motor bloğunu çatlatmış. Kasko yoktu araçta. O yüzden dolayı mecbur kaynak yaptılar. Ama çok zor oldu kaynak yaptırmaları. Bu işi düzgün yapabilecek çok az usta var. Motor bloğu kaynaklamak gerçektende zor işdir. Kaynak çok çok iyi yapılmalı,yoksa adam olmaz. Zaten kaskon varsa bu işle hiç uğraşmıyorlar, aynen perte çıkarıyorlar. Ama kaskon yoksa işte o zaman işin zor.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım motor bloğunu çatlatan üç ana sebep olur....

    1-Motor bloğuna hızla vuran bi cisim
    2-Sıcakken soğuk su tutulması
    3-Aşırı yükleme(modifikasyonda)


    bunun dışında çelik kapak contası gibi parçalarında etkisi vardır ama en önemlileri bunlardır...


    çatlağın yerine ve durumuna bağlı olarak tamir edilir ama pek sağlıklı olmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım motor bloğunu çatlatan üç ana sebep olur....

    1-Motor bloğuna hızla vuran bi cisim
    2-Sıcakken soğuk su tutulması
    3-Aşırı yükleme(modifikasyonda)


    bunun dışında çelik kapak contası gibi parçalarında etkisi vardır ama en önemlileri bunlardır...


    çatlağın yerine ve durumuna bağlı olarak tamir edilir ama pek sağlıklı olmaz...

    Alıntıları Göster
    motor blogunda motor kodu da yazdıgından şase numarası - motor kodu uyumsuzlugu olacagından yasa da izin vermiyor blok değiştirmeye. perte çıkarılmasının sebebi pahalı olması değil budur büyük ihtimalle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Launcher

    motor blogunda motor kodu da yazdıgından şase numarası - motor kodu uyumsuzlugu olacagından yasa da izin vermiyor blok değiştirmeye. perte çıkarılmasının sebebi pahalı olması değil budur büyük ihtimalle.

    Alıntıları Göster
    Kingde rıfkıyı yiyen ile bloğu çatlamış motor iflah olmaz biraz ters cümle oldu ama neyse idare edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under

    Kingde rıfkıyı yiyen ile bloğu çatlamış motor iflah olmaz biraz ters cümle oldu ama neyse idare edin

    Alıntıları Göster
    quote:

    2-Sıcakken soğuk su tutulması


    demekki oto yıkamacılar motora su tutmadan önce baya bi bekliyorlar.
    bunun için bekliyorlar herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayvansı Terlik

    quote:

    2-Sıcakken soğuk su tutulması


    demekki oto yıkamacılar motora su tutmadan önce baya bi bekliyorlar.
    bunun için bekliyorlar herhalde.

    Alıntıları Göster
    hepinize teşekkürler arkadaşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wantoux

    hepinize teşekkürler arkadaşlar

    Alıntıları Göster
    Konu sonuçlanmış gibi fakat kışın sıcak motora su tutulduğunda veya sıcak motor yıkatıldığında motor bloğu çatlarmı? Yada sadece zararlımıdır. Bence bu da çok önemli bir konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sayınabim

    Konu sonuçlanmış gibi fakat kışın sıcak motora su tutulduğunda veya sıcak motor yıkatıldığında motor bloğu çatlarmı? Yada sadece zararlımıdır. Bence bu da çok önemli bir konu.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: sayınabim

    Konu sonuçlanmış gibi fakat kışın sıcak motora su tutulduğunda veya sıcak motor yıkatıldığında motor bloğu çatlarmı? Yada sadece zararlımıdır. Bence bu da çok önemli bir konu.



    Arkadaşım otomobil bloğu ve diğer döküm parçaları ucuz ve hafif olması nedeniyle alüminyumdan yapılıyor... bu malzemede yüksek sıcakta bir anda soğuk görürse zarar görüyor..... mesela fren dikleride çeliktir fakat onlarda aynıdır... sıcakken soğuk su görsün eğilirler.......

    kısacası yıkama çok önemlidir özellikle sıcak suyla yıkatın... kanyon otobüsleri bazen görürsünüz soğuk suyla yıkarlar onların malzemesi pig denen çok daytanıklı bir malzeme bu yüzden onlara zarar olmaz..eğer yıkamacı biz kanyonu bile soğuk yıkıyoruz derse o yıkamacıya yıkatmayın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    quote:

    Orjinalden alıntı: sayınabim

    Konu sonuçlanmış gibi fakat kışın sıcak motora su tutulduğunda veya sıcak motor yıkatıldığında motor bloğu çatlarmı? Yada sadece zararlımıdır. Bence bu da çok önemli bir konu.



    Arkadaşım otomobil bloğu ve diğer döküm parçaları ucuz ve hafif olması nedeniyle alüminyumdan yapılıyor... bu malzemede yüksek sıcakta bir anda soğuk görürse zarar görüyor..... mesela fren dikleride çeliktir fakat onlarda aynıdır... sıcakken soğuk su görsün eğilirler.......

    kısacası yıkama çok önemlidir özellikle sıcak suyla yıkatın... kanyon otobüsleri bazen görürsünüz soğuk suyla yıkarlar onların malzemesi pig denen çok daytanıklı bir malzeme bu yüzden onlara zarar olmaz..eğer yıkamacı biz kanyonu bile soğuk yıkıyoruz derse o yıkamacıya yıkatmayın...

    Alıntıları Göster
    arkadaşım blok çatlağı eğer uzman ellerde yapılırsa tamir edilebilir fakat bunun için x-ray cihazları ve özel kaynak ekipmanları bulunmalıdır ki bu türkkiyede mümkün değildir yada ben duymadım... genelde bu tür çatlakları maliyetin çok yüksek olduğu motorlarda (gemi motorları) yapılabilir....otomobil motorlarında ise ufak bir çatlağın tespit edilip onarılması zaten bloğunun fiyatını bulacağından kimse böyle bi işe girmez....
    söylediğim gibi eğer profesyonelce yapılırsa yapılabilir ama çatlağında yerine bağlı... çatlak su kanallarında ise yapılamaz ama blokla üst kapak dış yada orta kısmındaysa yapılabilir....

    SAYGILAR....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    arkadaşım blok çatlağı eğer uzman ellerde yapılırsa tamir edilebilir fakat bunun için x-ray cihazları ve özel kaynak ekipmanları bulunmalıdır ki bu türkkiyede mümkün değildir yada ben duymadım... genelde bu tür çatlakları maliyetin çok yüksek olduğu motorlarda (gemi motorları) yapılabilir....otomobil motorlarında ise ufak bir çatlağın tespit edilip onarılması zaten bloğunun fiyatını bulacağından kimse böyle bi işe girmez....
    söylediğim gibi eğer profesyonelce yapılırsa yapılabilir ama çatlağında yerine bağlı... çatlak su kanallarında ise yapılamaz ama blokla üst kapak dış yada orta kısmındaysa yapılabilir....

    SAYGILAR....

    Alıntıları Göster
    kaynak tutmuyor yüksek ısılarda tekrar bırakıyor en iyisi dikiş atmak ama bu geçici bir çözüm blok mecbur değişecek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkam_uslukılıc

    kaynak tutmuyor yüksek ısılarda tekrar bırakıyor en iyisi dikiş atmak ama bu geçici bir çözüm blok mecbur değişecek

    Alıntıları Göster
    tanıdığım bir abininde başına böyle birşey geldi kaynak yaptırdı ama düzen tutmadı
    en iyisi değiştirmek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: t_i_t

    tanıdığım bir abininde başına böyle birşey geldi kaynak yaptırdı ama düzen tutmadı
    en iyisi değiştirmek

    Alıntıları Göster
    Kaynak yaptıktan sonra ısıl işlem yapılması gerekir düzen tutması için,
    Bloğu değiştirmek, daha ucuza gelir , yada motoru!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKutlu

    Kaynak yaptıktan sonra ısıl işlem yapılması gerekir düzen tutması için,
    Bloğu değiştirmek, daha ucuza gelir , yada motoru!

    Alıntıları Göster
    Launcher Tarih 7 Ağustos 2006; 18:04:03
    motor blogunda motor kodu da yazdıgından şase numarası - motor kodu uyumsuzlugu olacagından yasa da izin vermiyor blok değiştirmeye. perte çıkarılmasının sebebi pahalı olması değil budur büyük ihtimalle.


    arladasım motor atmaya engel bı durum yoktur motor numarası sorun deıldır tek sorun olan sey benzınlıye dızel dızelede benzınlı atamıyosun artık arkadas aynı motoru atabılır.we bu olayı cozme ıcın cok ugrasıyoruz we ıns bu sorunuda kaldırırız zamanla.blok yaptırma konusunada gelınce cok akıl karı bı ıs deıldır cok fazla tawsıye edılmez ama toplayıp satılacak bı arac ıcın dewamlı kullandıgım bı yonten ama bınılecekse sorunlu bı motora sahıp olunur ornegın kendı arabam gıbı:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKutlu

    Kaynak yaptıktan sonra ısıl işlem yapılması gerekir düzen tutması için,
    Bloğu değiştirmek, daha ucuza gelir , yada motoru!



    Kaynak yapıldıkdan sonra değil dostum kaynak yapılmadan önce parça döküm olduğundan ve bölgesel ısı girdisi nedeneyli çatlaklar oluşacağından, parça erime sıcaklığının 0,3 katı sıcaklığına getirilir ve kaynak işlemi yapılır daha sonra yavaş soğutulur. Bostancı sanayide bunu işi iyi yapan bi usta var ama adını hatırlayamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blood34

    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKutlu

    Kaynak yaptıktan sonra ısıl işlem yapılması gerekir düzen tutması için,
    Bloğu değiştirmek, daha ucuza gelir , yada motoru!



    Kaynak yapıldıkdan sonra değil dostum kaynak yapılmadan önce parça döküm olduğundan ve bölgesel ısı girdisi nedeneyli çatlaklar oluşacağından, parça erime sıcaklığının 0,3 katı sıcaklığına getirilir ve kaynak işlemi yapılır daha sonra yavaş soğutulur. Bostancı sanayide bunu işi iyi yapan bi usta var ama adını hatırlayamadım

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar motor blogu herkez yapamaz bu işi benimde arabama geldi bu olay mayıs ın sonlarına dogru ankaraya gidiyordum adapazarı sapancada 1 km gectikten sonra motor garip sesler geldi kenara cektik arabayı calıştırmayı denedik olmadı cekici ile istanbul a geldik usta en az 3000 gözünden çıkar dedi motor komple degişti nerdeyse bize 4.500 a patladı pistonlar filan kırılmış kırık piston plog kırmış usta bize 1 hafta icinde arabayı teslim etceni söyledi motor u kendisi topladı blog icin işehttp://www.ekipmotor.com.tr/ biz burda yaptırdım blog u daha dogrusu usta buraya gönderdi usta kendisine öyle güveniyoki garanti veriyo bize (garantiyi veren maltepedeki usta blog tamircisi deyil) motoru aldık işte 1 hafta önce cıktı motor cok iyi calışıyo ve adapazrına arabayı denemek için bidaha gittik ve hızlı dık arabada en ufak sorun yok size öneririm 1000 yara motor blog yapıyo ama cok düzgün iş yapıyo...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre genç

    Arkadaşlar motor blogu herkez yapamaz bu işi benimde arabama geldi bu olay mayıs ın sonlarına dogru ankaraya gidiyordum adapazarı sapancada 1 km gectikten sonra motor garip sesler geldi kenara cektik arabayı calıştırmayı denedik olmadı cekici ile istanbul a geldik usta en az 3000 gözünden çıkar dedi motor komple degişti nerdeyse bize 4.500 a patladı pistonlar filan kırılmış kırık piston plog kırmış usta bize 1 hafta icinde arabayı teslim etceni söyledi motor u kendisi topladı blog icin işehttp://www.ekipmotor.com.tr/ biz burda yaptırdım blog u daha dogrusu usta buraya gönderdi usta kendisine öyle güveniyoki garanti veriyo bize (garantiyi veren maltepedeki usta blog tamircisi deyil) motoru aldık işte 1 hafta önce cıktı motor cok iyi calışıyo ve adapazrına arabayı denemek için bidaha gittik ve hızlı dık arabada en ufak sorun yok size öneririm 1000 yara motor blog yapıyo ama cok düzgün iş yapıyo...


    Alıntıları Göster
    Evet Arkadaşlar epeyce geç oldu ama yinede bu yazılara cevap vermek gerekir diye düşündüm.Türkiyede yok yok araştırmak gerekir bütün konuları derinlemesine neyse motor çatlağı ve motor blok ve kapak çatlakalrında kaynak son derece sorun yaratır.Tekrar tamiri yoktur bu yüzden bu işi METALOCK adı verilen bir sistemle İstanbul Ümraniye güven sanayi sitesinde usta gibi bir ustası mevcut onu motor dikişi diye google aratırsanız adresi bulabilirsiniz
    Evet Konu şuki motor kaynaksızda yapılabilir.Bunu şöyle açıklasam daha iyi olur. Mesala bir kapağınız çatlak ve çatlağınızı kaynakla kapatırsanız o kapak tekrar aynı sorunla karşılaşırsa tamamen çöp olur. Buda size pahalıya patlar evet dikiş usulü yapılırsa yani METALOCK eğer aynı sorun tekrarlanırsa kapağın döküm kalınlığına göre defalarca yapılabilir.Bu durum eğer blokta olursa değiştirmek yerine aynı blokla senelerce devam eder.Merak edenler soracak sen nerden biliyosun diye sanırım ama inanın bende bir zamanlar bu işte çalıştım o yüzden şimdi bu mesleği tanıtmak benim borcum hem hilesiz hemde garantili bir iş istiyorsanız Hakan-Kemal Özçelik bu işin erbapları sizleri bekliyor .Burdan tel yazmıyorum belki forum kurallarına aykırıdır ama siz googleden bulabileceğinize inanıyorum.Ümraniye güven sanayi :) hertürlü sorunlarınızı arayarak cevap alabilirsiniz.NOT:Kartere kaynak uygulanır blok ve kapak vs dökümler dikilir METALOCK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desertt

    Evet Arkadaşlar epeyce geç oldu ama yinede bu yazılara cevap vermek gerekir diye düşündüm.Türkiyede yok yok araştırmak gerekir bütün konuları derinlemesine neyse motor çatlağı ve motor blok ve kapak çatlakalrında kaynak son derece sorun yaratır.Tekrar tamiri yoktur bu yüzden bu işi METALOCK adı verilen bir sistemle İstanbul Ümraniye güven sanayi sitesinde usta gibi bir ustası mevcut onu motor dikişi diye google aratırsanız adresi bulabilirsiniz
    Evet Konu şuki motor kaynaksızda yapılabilir.Bunu şöyle açıklasam daha iyi olur. Mesala bir kapağınız çatlak ve çatlağınızı kaynakla kapatırsanız o kapak tekrar aynı sorunla karşılaşırsa tamamen çöp olur. Buda size pahalıya patlar evet dikiş usulü yapılırsa yani METALOCK eğer aynı sorun tekrarlanırsa kapağın döküm kalınlığına göre defalarca yapılabilir.Bu durum eğer blokta olursa değiştirmek yerine aynı blokla senelerce devam eder.Merak edenler soracak sen nerden biliyosun diye sanırım ama inanın bende bir zamanlar bu işte çalıştım o yüzden şimdi bu mesleği tanıtmak benim borcum hem hilesiz hemde garantili bir iş istiyorsanız Hakan-Kemal Özçelik bu işin erbapları sizleri bekliyor .Burdan tel yazmıyorum belki forum kurallarına aykırıdır ama siz googleden bulabileceğinize inanıyorum.Ümraniye güven sanayi :) hertürlü sorunlarınızı arayarak cevap alabilirsiniz.NOT:Kartere kaynak uygulanır blok ve kapak vs dökümler dikilir METALOCK

    Alıntıları Göster
    Sırayla 2 videoyu izlerseniz kaynaksız bu işlemin nasıl yapıldığını görürsünüz.
    http://www.locknstitch.com/






  • quote:

    Orijinalden alıntı: erain

    Sırayla 2 videoyu izlerseniz kaynaksız bu işlemin nasıl yapıldığını görürsünüz.
    http://www.locknstitch.com/




    Alıntıları Göster
    erain nin paylaşımı tamamen doğrudur.Bu uygulama sadece blok kalınlığına göre yapılabilmektedir.
    Canlı destek bilgisi için
    www.webrehberi.net
    METALOCK MOTOR DİKİŞİ KEMAL ÖZÇELİK İSTANBUL Ümraniye | 66042
    http://www.webrehberi.net/firmalar/66042-metalock-motor-dikisikemal-ozcelik.html

    adresten ulaşılabilmektedir.
    MOTOR DİKİŞİ
    METALOCK



     motor blok çatlağı nasıl tamir edilir arkadaşlar?


     motor blok çatlağı nasıl tamir edilir arkadaşlar?


     motor blok çatlağı nasıl tamir edilir arkadaşlar?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.