Şimdi Ara

lpg de motor titremesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
10.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar sorunum şu ki motor sıcakken veya soğukken lpg de rölantide ve seyir halinde motorda bir titreme yaşıyorum önce rotlardan sanırım dedim ama rotlar ve alt tablalar yeni değişti sanırım motordan kaynaklanan bir titreme. Mesela 80 90 la giderken 4 üncü ve 5 inci viteslerde 2500 3000 devir arası hissediyorum bunu yani normal seyir halinde iken

    1direksiyonda hafif titreme elinizi dokunduğunuzda belli oluyor rölantide ve seyir halinde
    2seyir halinde baldırlarımda hafif bir titreme belli oluyor

    belirtmek istediğim bu sorunların hiç biri benzinde olmuyor benzinde araba yağ gibi akıyor ne motorda titreme nede direksiyonda. Aracımı eve parkederken baktım kaputu açtım lpgde motordaki o titreşimi görebiliyorsunuz ama benzinde motor sabit duruyor ve takır takır çalışıyor. Size sorun ne olabilir ?

    Araç fiat marea 16v 1.6

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    LPG'li Araçların Rolanride Titreme Sorunu

    LPG'li araçlar, benzinli muadillerine göre daha ekonomik bir yakıt seçeneği sunsalar da, bazen rolantide titreme gibi bazı sorunlarla karşılaşabilirler. Bu titreme, çeşitli faktörlerden kaynaklanabileceğinden, sorunu doğru bir şekilde teşhis etmek ve çözmek için kapsamlı bir yaklaşım izlenmelidir.

    Lpg'li Araçlarda Rolandide Titreme Nedenleri:

    • Arızalı Bujiler veya Bobinler: Bujilerin veya ateşleme bobinlerinin arızalı olması, silindirlerde düzensiz ateşlemeye neden olarak rolantide titremeye yol açabilir.
    • Kirli Yakıt Enjektörleri: Kirli yakıt enjektörleri, silindirlere yeterli yakıt iletimini engelleyerek karışımın zayıflamasına ve rolantide titremeye neden olabilir.
    • Vakum Kaçakları: Vakum sistemindeki kaçaklar, motora giren ve karışımın zenginleşmesine neden olan fazla havaya yol açabilir, bu da rolantide titreşimlere neden olabilir.
    • Kirli Hava Filtresi: Kirli bir hava filtresi, motora giren hava akışını kısıtlayarak karışımın zenginleşmesine ve rolantide titremeye yol açabilir.
    • Arızalı O2 Sensörü: Arızalı bir oksijen (O2) sensörü, motor yönetim sistemine yanlış bilgiler sağlayarak karışımın yanlış ayarlanmasına neden olabilir, bu da rolantide titreşime neden olabilir.

    Sorunun Çözümü:

    LPG'li bir araçta rolantide titreme sorununu çözmek için şu adımları takip edebilirsiniz:

    • Bujileri ve ateşleme bobinlerini kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Yakıt enjektörlerini temizleyin veya değiştirin.
    • Vakum sistemindeki kaçakları kontrol edin ve onarın.
    • Hava filtresini değiştirin.
    • O2 sensörünü kontrol edin ve gerekirse değiştirin.

    Bu adımları uyguladıktan sonra çoğu durumda rolantide titreme sorunu çözülecektir. Ancak sorunun devam etmesi halinde, daha kapsamlı bir teşhis ve onarım için bir oto tamircisine başvurmanız gerekebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • gaz ayarı yapılacak
  • aynı sorun bende de var.
    lpg takılalı 5000km oldu
    bu kadar kısa sürede gaz ayarı ister mi araç?
  • Diger forumlardan duyduguma göre buji ve buji kablolarındanmis. en basta yapılacak ise gaz kelebeginin temizlenmesi. peki bu bilgiler dişinda başka hangi sorun olabilir tecrübeli arkadaşlarimdan yardım bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç daha 78 binde arkadaşlar bi yardim etseniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • +

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normalde araçta ateşleme sisteminde oluşabilecek sorunları benzinde yüzde 25 e kadar tolere edebiliyor araçlar fakat lpg hatayı kabul etmiyor buji ve buji kablolarını değiştirin lpg ayarı yaptırın düzelmezse bobinlere baktırın işlem tamamdır.
  • ben gaz ayarı yaptırdım rölanti düzelsin diye yine düzelmedi kendim sorunu buldum. rölanti ayarı için gaz kelebeğinin açılması için bir civata somun ile ince ayar yaptım güzel çalışıyor.
  • Titreme dediğiniz şey tekleme veya devir dalgalanması mı? Şayet tekleme varsa araçta enjektör arızası olabilir. Devir dalgalanması ise akışmetreden olur.

    Bujiler ve buji kabloları uzun ömürlü parçalardır kolay kolay randımandan düşmezler. Öncelikle LPG bakımını yaptırın, şayet LPG ustanız sorunun ateşlemeden olduğunu söylerse o zaman değiştirin buji ve kabloları.
  • hocam tekleme degil olayin devir dalgalanmasıylada alakasi yok. devir dalgalanmasi var ama sorunumla bi baglantisi yok. mesela 4 üncü viteste 2000 2500 devirle yaklaşik 80 km falan hizla giderken motorda bi titreşim oluyorum. mesela giderken bakiyorum kaputta hafif tıtreme direksiyonu tutarkende hafif titreme. ama benzine alinca arabanin her yeri taş heykel gibi stabil bi şekilde yag gibi akiyor. ama lpgde kaputu açtigimda park halindeyken motordaki o titreşimi görüyorsunuz. bazen uzun yola gittigimde bacaklarimdada o titreşim oluyor. kesinlikle rotlardan degil onlar degişeli 2 ay oluyor. işin özeti lpgde araç yakma işini tam yapamadigi icin sanirim motorda ve seyir halindeyken bi titreşim var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • +

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyler bendeki 2001 1.4 eco tech corsada birinci viteste yarım gaz basınca normalin altında gidiyor gazı kökleyince kuduruyor hiç normal gelmiyo bu da bana sizce durum nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    Beyler bendeki 2001 1.4 eco tech corsada birinci viteste yarım gaz basınca normalin altında gidiyor gazı kökleyince kuduruyor hiç normal gelmiyo bu da bana sizce durum nedir ?

    Konumuzla ne alakası var acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    hocam tekleme degil olayin devir dalgalanmasıylada alakasi yok. devir dalgalanmasi var ama sorunumla bi baglantisi yok. mesela 4 üncü viteste 2000 2500 devirle yaklaşik 80 km falan hizla giderken motorda bi titreşim oluyorum. mesela giderken bakiyorum kaputta hafif tıtreme direksiyonu tutarkende hafif titreme. ama benzine alinca arabanin her yeri taş heykel gibi stabil bi şekilde yag gibi akiyor. ama lpgde kaputu açtigimda park halindeyken motordaki o titreşimi görüyorsunuz. bazen uzun yola gittigimde bacaklarimdada o titreşim oluyor. kesinlikle rotlardan degil onlar degişeli 2 ay oluyor. işin özeti lpgde araç yakma işini tam yapamadigi icin sanirim motorda ve seyir halindeyken bi titreşim var

    siz rölantiyi arttırarak sorunu izole etmişsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    hocam tekleme degil olayin devir dalgalanmasıylada alakasi yok. devir dalgalanmasi var ama sorunumla bi baglantisi yok. mesela 4 üncü viteste 2000 2500 devirle yaklaşik 80 km falan hizla giderken motorda bi titreşim oluyorum. mesela giderken bakiyorum kaputta hafif tıtreme direksiyonu tutarkende hafif titreme. ama benzine alinca arabanin her yeri taş heykel gibi stabil bi şekilde yag gibi akiyor. ama lpgde kaputu açtigimda park halindeyken motordaki o titreşimi görüyorsunuz. bazen uzun yola gittigimde bacaklarimdada o titreşim oluyor. kesinlikle rotlardan degil onlar degişeli 2 ay oluyor. işin özeti lpgde araç yakma işini tam yapamadigi icin sanirim motorda ve seyir halindeyken bi titreşim var

    siz rölantiyi arttırarak sorunu izole etmişsiniz.

    Nasıl yani ? Ha bu arada aracın rölanti devri 700 730 civarı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2006 Zafira B aracım var 1.6 16V zavoli kit var.Aynı durum yazdan beri aracımda da var.Benzinde hiçbir sorun yok maşallah saat gibi.Ama lpg de iken arada bir rölanti dalgalanması kendiliğinden gaz verme gibi durumlar oluyordu.Lpg ayarı yapıldı düzeldi ama son günlerde yine nüksetti arada bir yapmaya başladı.Benzinde normal ise ne gaz kelebeği ne bobin falan elletme boşuna masraf etme.Olay tamamen lpg ...
  • hocam bence de lpg ayarı,ateşlemede problem olsa benzinde de yağ gibi gitmez araç. ama bujilere bakmak en kolayı,çıkarıp kendin bile bakabilirsin,bujilerde bobinlerde çatlak varmı diye. önce onlara bakmak mantıklı ama problem gaz ayarı yada enjektör bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doloresxxx

    hocam bence de lpg ayarı,ateşlemede problem olsa benzinde de yağ gibi gitmez araç. ama bujilere bakmak en kolayı,çıkarıp kendin bile bakabilirsin,bujilerde bobinlerde çatlak varmı diye. önce onlara bakmak mantıklı ama problem gaz ayarı yada enjektör bence

    öyle yapıcam buji ve kablolarini degiştircem enjektörleride temizletirim. gaz ayarınıda artık ordaki baska ustaya yaptirırım. sorunum çözülür umarım ? ilk gaz ayari yapildiginda agustosta 850 civariydi rölanti şimdi 700 725 civarıNa düştü. YANI BU SORUNUN SEBEBI DAHA COK GAZ AYARIMI YOKSA ATESLEMEMI ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: doloresxxx

    hocam bence de lpg ayarı,ateşlemede problem olsa benzinde de yağ gibi gitmez araç. ama bujilere bakmak en kolayı,çıkarıp kendin bile bakabilirsin,bujilerde bobinlerde çatlak varmı diye. önce onlara bakmak mantıklı ama problem gaz ayarı yada enjektör bence

    öyle yapıcam buji ve kablolarini degiştircem enjektörleride temizletirim. gaz ayarınıda artık ordaki baska ustaya yaptirırım. sorunum çözülür umarım ? ilk gaz ayari yapildiginda agustosta 850 civariydi rölanti şimdi 700 725 civarıNa düştü. YANI BU SORUNUN SEBEBI DAHA COK GAZ AYARIMI YOKSA ATESLEMEMI ?

    bence de mantıklı olan önce buji ve kablolarını kendin gözle kontrol etmen. ama bana sorarsan ateşleme değil yakıt sistemi. ama arada patlama sesi de geliyosa eksoz tarafından (pat çat şeklinde)o zaman ateşlemede de sorun vardır.

    gaz ayarı, enjektör temizliği ve eğer ağustostan beri fazla km yaptıysan lgp filtresi kontrolü problemi bence çözer. gaz ayarı haricindeki enjektör ve lpg filtre kontrolünü kendin de yapabilirsin,usta yaparsa da fazla bişey tutmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvo850r

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: doloresxxx

    hocam bence de lpg ayarı,ateşlemede problem olsa benzinde de yağ gibi gitmez araç. ama bujilere bakmak en kolayı,çıkarıp kendin bile bakabilirsin,bujilerde bobinlerde çatlak varmı diye. önce onlara bakmak mantıklı ama problem gaz ayarı yada enjektör bence

    öyle yapıcam buji ve kablolarini degiştircem enjektörleride temizletirim. gaz ayarınıda artık ordaki baska ustaya yaptirırım. sorunum çözülür umarım ? ilk gaz ayari yapildiginda agustosta 850 civariydi rölanti şimdi 700 725 civarıNa düştü. YANI BU SORUNUN SEBEBI DAHA COK GAZ AYARIMI YOKSA ATESLEMEMI ?

    bence de mantıklı olan önce buji ve kablolarını kendin gözle kontrol etmen. ama bana sorarsan ateşleme değil yakıt sistemi. ama arada patlama sesi de geliyosa eksoz tarafından (pat çat şeklinde)o zaman ateşlemede de sorun vardır.

    gaz ayarı, enjektör temizliği ve eğer ağustostan beri fazla km yaptıysan lgp filtresi kontrolü problemi bence çözer. gaz ayarı haricindeki enjektör ve lpg filtre kontrolünü kendin de yapabilirsin,usta yaparsa da fazla bişey tutmaz.

    bunun yanında bide hocam baskı balatada değişecek ama nakit sıkıntısından dolayı ne kadar tutar bilemiyorum şuan

    baskı balata
    bujiler ve kabloları
    lpg enjektörlerinin temizlenmesi
    gaz kelebeğinin temizlenmesi

    tahmini ne kadar tutar ?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.