Şimdi Ara

Astra J Motor Arıza Lambası(sarı lamba)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
2
Favori
83.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar mrb. Aracim astra j kasa otomatik 2012 model landirenzo lpg sistemli. 2-3 ay kadar once antalya tarafindan konyaya donerken seydisehir yakinlarindaki tinaztepe dinlenme tesislerinde durdum ve aracima gaz aldim. Biraz moladan sonra yola ciktim ve 1-2 km gecti gecmedi o malum sari motor ikaz lambasi yandi. Sonrasinda servise goturdum araci ve yakit nedeniyle ariza vermis, isigi sondurduler. Sevindim derken bi sure sonra yeniden yandi bu uyuz lamba. Bu esnalarda aracimda rolantideyken titremeden dolayi lpg servisine goturdum ve orda ayar yapildi, ilaz isiginin yakittan oldugu soylendi yine ve silindi ariza. Aradan az bir zaman gecmistiki lpg bakim sinyali verince yeniden gittim ve filtre degisti ayni zamanda da ısı müşürü arizaliymis, titreme de bundan dolayi oluyomus ve oda degisti, hatta usta lpg filtresi degistigi icin ariza da yakmaz muhtemelen dedi ve akdeniz tarafinin gazi cok kotu ondan yapmistir dedi hatta ben soylemeden. Bu olay gecen hafta cumartesi oldu ve o gunden beri ariza lambasi yanmadi ben de duzeldi diye seviniyordum...ta ki bugune kadar. Yine astra forumunda actigiim konuya istinaden bugun aracimi sanziman yazilim guncelleme ve yag degisimi icin yetkili servise goturdum. İslemler yapildi fakat aksam eve gelirken o ariza lambasinin yeniden yandigini gorunce butun sinirlerim hopladi. Zaten cok kafaya takarim boyle seyleri arabayi bile sattirabilir o lamba bana :) sorum o ki acaba bu yine yakittan mi yakmistir yani bugunku degisikliklerden snra yakmasi tesaduf mudur, egr valfi diye biseyler okudum hep bunla ilgili olabilir mi? Yarin ozel servise gidip arizaya baktircam ama yarini bile bekleyemicem nerdeyse :S yorumlarinizi bekliyorum.
    Diger konu linki :https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=121329865







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Opel Astra J Motor Arıza Lambası (Sarı Lamba)

    Opel Astra J araçlarında gösterge panelinde bulunan motor arıza lambası (sarı lamba), aracınızın motor yönetim sisteminde bir sorun tespit edildiğini gösterir. Bu lamba yandığında, aracınızın performansında, yakıt verimliliğinde veya emisyonlarında bir sorun olabileceği anlamına gelir.

    Motor arıza lambasının yanmasının birkaç olası nedeni vardır:

    • Emisyon Kontrol Sistemi Sorunları: Katalitik konvertör, oksijen sensörleri veya EGR valfi gibi emisyon kontrol sistemindeki sorunlar, motor arıza lambasının yanmasına neden olabilir.
    • Motor Sensörü Arızaları: Hava akış sensörü, krank mili konum sensörü veya eksantrik mili konum sensörü gibi motor sensörlerinin arızaları da lambanın yanmasına yol açabilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt pompası, yakıt enjektörleri veya yakıt filtresi gibi yakıt sistemi sorunları, aracın düzgün yanmasını engelleyerek motor arıza lambasının yanmasına neden olabilir.
    • Ateşleme Sistemi Sorunları: Bujiler, ateşleme bobinleri veya ateşleme kabloları gibi ateşleme sistemi sorunları, motorun düzensiz çalışmasına neden olarak motor arıza lambasının yanmasına yol açabilir.

    Opel Astra J Motor Arıza Lambasını Söndürme:

    Motor arıza lambası yandığında, sorunu teşhis etmek ve gidermek için aracınızı yetkili bir servise götürmenizi öneririz. Bazı durumlarda, örneğin gevşek bir benzin kapağı gibi küçük sorunlar, lambanın söndürülmesine neden olabilir.

    Dikkat Edilmesi Gerekenler:

    Motor arıza lambası yandığında, aracınızı kullanmaya devam edebilirsiniz ancak performansında bir düşüş veya yakıt verimliliğinde bir azalma gözlemleyebilirsiniz. Sorun giderilene kadar aracınızı dikkatli kullanmanız ve yüksek devirlerde kullanmaktan kaçınmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bi de arkadaslar daha ilk bahsettigim zamanlar bu lamba yandiginda ve bir sure sonra sondugunde bi sure benzinde kullanayim dedim, gaza hic gecmedi araba ne calisirken ne giderken vs. ama belli bi zaman sonra benzinde de yandi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okan10tr

    Bi de arkadaslar daha ilk bahsettigim zamanlar bu lamba yandiginda ve bir sure sonra sondugunde bi sure benzinde kullanayim dedim, gaza hic gecmedi araba ne calisirken ne giderken vs. ama belli bi zaman sonra benzinde de yandi
    LPG ile kaç bin km yaptınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cand_mag

    LPG ile kaç bin km yaptınız?

    25bin km civari. Arac 70binde suan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okan10tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: cand_mag

    LPG ile kaç bin km yaptınız?

    25bin km civari. Arac 70binde suan

    Alıntıları Göster
    25bin km arıza vereceğine sanmam. Büyük ihtimal ateşlemede bir sıkıntı da olabilir çünkü benzinde de lamba yakmış. Serviste arızanın tam olarak ne olduğunu öğrenip ona göre bakılması gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cand_mag

    25bin km arıza vereceğine sanmam. Büyük ihtimal ateşlemede bir sıkıntı da olabilir çünkü benzinde de lamba yakmış. Serviste arızanın tam olarak ne olduğunu öğrenip ona göre bakılması gerekir.

    Peki yine kotu yakittan denirse ne yapmak lazim yani shell den aldim bilinen de biyer yine mi yakit kotu demektir gercekten? Yoksa bu egr valfinin temizlenmesiyle ilgili bi sorun da olabilir mi? Tsk, sayg.
  • Sabah servise goturdum araci, hicbi sknti yokmus lpg den yani yakit kalitesinden yapmis yine sozde. Sildiler arizayi. Lpg ayarindan snra bize gel biz sileriz dediler, yeniden yaksa da kafana takcagin bisey yok binebilirsin dediler. Egr valfi falan deniyo olabilir mu dedim senin arac benzinli ondan olmaz onlar hikaye dedi guldu :) yakit kalitesinden kasit nedir biz onu nasil bilcez bilmiyorum da cok da icime sinmedi muhtemelen yine yakacaktir
  • öncelikle o arıza lambda sensörü yani oksijen sensörü arızası, yanmadığı zamanlarda bile araç beyninde o arızayı tutar, bilgisayara bağlarsan görürsün, özellikle rölantide çalışırsa daha çok arıza yakma ihtimali vardır çünkü sensör o zaman daha çok algılıyor aracın farklı yakıtla çalıştığını

    bu yüzden bu arızayı görmezden geleceksin, özellikle opellerde lpg de çok yakar, daha hassastır, bundan kurtuluşun yok, ha ben görmek istemiyorum arızayı diyorsan ya arıza yandığında 30-40 km benzinle gideceksin silinecek ya da iobd2 diye bir cihaz var, obd soketinde takılı tut, arıza yandığı an cep telefonunun bluetooth undan bağlanıp sil, yolda giderken bile silebilirsin

    lpg nin kalitesi de etki etmez bu arada haberin olsun, o sadece aracın farklı tür yakıttan kaynaklı verdiği hatadır, kalitesiz olduğunu düşündüğün yerden arka arkaya alıp sonra kaliteli olduğunu düşündüğün yerden alırsan yine hata verir yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    öncelikle o arıza lambda sensörü yani oksijen sensörü arızası, yanmadığı zamanlarda bile araç beyninde o arızayı tutar, bilgisayara bağlarsan görürsün, özellikle rölantide çalışırsa daha çok arıza yakma ihtimali vardır çünkü sensör o zaman daha çok algılıyor aracın farklı yakıtla çalıştığını

    bu yüzden bu arızayı görmezden geleceksin, özellikle opellerde lpg de çok yakar, daha hassastır, bundan kurtuluşun yok, ha ben görmek istemiyorum arızayı diyorsan ya arıza yandığında 30-40 km benzinle gideceksin silinecek ya da iobd2 diye bir cihaz var, obd soketinde takılı tut, arıza yandığı an cep telefonunun bluetooth undan bağlanıp sil, yolda giderken bile silebilirsin

    lpg nin kalitesi de etki etmez bu arada haberin olsun, o sadece aracın farklı tür yakıttan kaynaklı verdiği hatadır, kalitesiz olduğunu düşündüğün yerden arka arkaya alıp sonra kaliteli olduğunu düşündüğün yerden alırsan yine hata verir yani

    Cevap icin tesekkur ederim sagolun. Fakat şöyle bisey var araci 20bin km ye yakin kullandim hic ariza lambasi yanmadi. Bahsettigim yerden gaz aldiktan snra, ya da tesadufse bilemem tabi, meydana gelir oldu ara ara. Ayni zamanda bu lamba yandiktan snra ve sonrasinda sonunce deneme amacli lpgyi kullanmadan bi sure benzinle gittim, benzin kullanirken de yandi. Yine dedigim gibi daha once hic yanmamisti.sayg




  • Yeniden yandi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okan10tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    öncelikle o arıza lambda sensörü yani oksijen sensörü arızası, yanmadığı zamanlarda bile araç beyninde o arızayı tutar, bilgisayara bağlarsan görürsün, özellikle rölantide çalışırsa daha çok arıza yakma ihtimali vardır çünkü sensör o zaman daha çok algılıyor aracın farklı yakıtla çalıştığını

    bu yüzden bu arızayı görmezden geleceksin, özellikle opellerde lpg de çok yakar, daha hassastır, bundan kurtuluşun yok, ha ben görmek istemiyorum arızayı diyorsan ya arıza yandığında 30-40 km benzinle gideceksin silinecek ya da iobd2 diye bir cihaz var, obd soketinde takılı tut, arıza yandığı an cep telefonunun bluetooth undan bağlanıp sil, yolda giderken bile silebilirsin

    lpg nin kalitesi de etki etmez bu arada haberin olsun, o sadece aracın farklı tür yakıttan kaynaklı verdiği hatadır, kalitesiz olduğunu düşündüğün yerden arka arkaya alıp sonra kaliteli olduğunu düşündüğün yerden alırsan yine hata verir yani

    Cevap icin tesekkur ederim sagolun. Fakat şöyle bisey var araci 20bin km ye yakin kullandim hic ariza lambasi yanmadi. Bahsettigim yerden gaz aldiktan snra, ya da tesadufse bilemem tabi, meydana gelir oldu ara ara. Ayni zamanda bu lamba yandiktan snra ve sonrasinda sonunce deneme amacli lpgyi kullanmadan bi sure benzinle gittim, benzin kullanirken de yandi. Yine dedigim gibi daha once hic yanmamisti.sayg

    aslında o araca lpg takıldığı an arıza lambası yandı, sadece göstergede gözükmedi, benzinle çalışan her araç lpg de arıza verir, sadece bazı araçlar oksijen sensörü arızasına tek başına arıza lambası yakmaz, arada bir fakir veya zengin karışıma yakar, bu araç da alınan lpg ye göre farklı algıladığından arıza lambası yakmıştır, benzine geçince aracın tüm ayarlarını tam olarak düzenlemesi için genelde 100 km benzinde kullanılır

    diğer yandan bu tarz fakir veya zengin karışım hatasını lpg ayarı yapıldıktan sonra da alıyorsan bujileri değiştir, bujilerdeki sıkıntılar da bu karışım hatasına neden olabiliyor ama ne olursa olsun lpg li kullandığın sürece ya arıza lambasını görmezden geleceksin ya da dediğim cihazdan alıp yandıkça sileceksin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    quote:

    Orijinalden alıntı: okan10tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    öncelikle o arıza lambda sensörü yani oksijen sensörü arızası, yanmadığı zamanlarda bile araç beyninde o arızayı tutar, bilgisayara bağlarsan görürsün, özellikle rölantide çalışırsa daha çok arıza yakma ihtimali vardır çünkü sensör o zaman daha çok algılıyor aracın farklı yakıtla çalıştığını

    bu yüzden bu arızayı görmezden geleceksin, özellikle opellerde lpg de çok yakar, daha hassastır, bundan kurtuluşun yok, ha ben görmek istemiyorum arızayı diyorsan ya arıza yandığında 30-40 km benzinle gideceksin silinecek ya da iobd2 diye bir cihaz var, obd soketinde takılı tut, arıza yandığı an cep telefonunun bluetooth undan bağlanıp sil, yolda giderken bile silebilirsin

    lpg nin kalitesi de etki etmez bu arada haberin olsun, o sadece aracın farklı tür yakıttan kaynaklı verdiği hatadır, kalitesiz olduğunu düşündüğün yerden arka arkaya alıp sonra kaliteli olduğunu düşündüğün yerden alırsan yine hata verir yani

    Cevap icin tesekkur ederim sagolun. Fakat şöyle bisey var araci 20bin km ye yakin kullandim hic ariza lambasi yanmadi. Bahsettigim yerden gaz aldiktan snra, ya da tesadufse bilemem tabi, meydana gelir oldu ara ara. Ayni zamanda bu lamba yandiktan snra ve sonrasinda sonunce deneme amacli lpgyi kullanmadan bi sure benzinle gittim, benzin kullanirken de yandi. Yine dedigim gibi daha once hic yanmamisti.sayg

    aslında o araca lpg takıldığı an arıza lambası yandı, sadece göstergede gözükmedi, benzinle çalışan her araç lpg de arıza verir, sadece bazı araçlar oksijen sensörü arızasına tek başına arıza lambası yakmaz, arada bir fakir veya zengin karışıma yakar, bu araç da alınan lpg ye göre farklı algıladığından arıza lambası yakmıştır, benzine geçince aracın tüm ayarlarını tam olarak düzenlemesi için genelde 100 km benzinde kullanılır

    diğer yandan bu tarz fakir veya zengin karışım hatasını lpg ayarı yapıldıktan sonra da alıyorsan bujileri değiştir, bujilerdeki sıkıntılar da bu karışım hatasına neden olabiliyor ama ne olursa olsun lpg li kullandığın sürece ya arıza lambasını görmezden geleceksin ya da dediğim cihazdan alıp yandıkça sileceksin

    Hmm peki tsk ediyorum tekrardan, lpg ustama yine gidicem haftasonu tekrar bi daniscam buji muhabbetini de bi soyleyim en azindan yeniden "yanmiyor" durumuna gelebilir mi bi zorlayalim.sayg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okan10tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    quote:

    Orijinalden alıntı: okan10tr


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    öncelikle o arıza lambda sensörü yani oksijen sensörü arızası, yanmadığı zamanlarda bile araç beyninde o arızayı tutar, bilgisayara bağlarsan görürsün, özellikle rölantide çalışırsa daha çok arıza yakma ihtimali vardır çünkü sensör o zaman daha çok algılıyor aracın farklı yakıtla çalıştığını

    bu yüzden bu arızayı görmezden geleceksin, özellikle opellerde lpg de çok yakar, daha hassastır, bundan kurtuluşun yok, ha ben görmek istemiyorum arızayı diyorsan ya arıza yandığında 30-40 km benzinle gideceksin silinecek ya da iobd2 diye bir cihaz var, obd soketinde takılı tut, arıza yandığı an cep telefonunun bluetooth undan bağlanıp sil, yolda giderken bile silebilirsin

    lpg nin kalitesi de etki etmez bu arada haberin olsun, o sadece aracın farklı tür yakıttan kaynaklı verdiği hatadır, kalitesiz olduğunu düşündüğün yerden arka arkaya alıp sonra kaliteli olduğunu düşündüğün yerden alırsan yine hata verir yani

    Cevap icin tesekkur ederim sagolun. Fakat şöyle bisey var araci 20bin km ye yakin kullandim hic ariza lambasi yanmadi. Bahsettigim yerden gaz aldiktan snra, ya da tesadufse bilemem tabi, meydana gelir oldu ara ara. Ayni zamanda bu lamba yandiktan snra ve sonrasinda sonunce deneme amacli lpgyi kullanmadan bi sure benzinle gittim, benzin kullanirken de yandi. Yine dedigim gibi daha once hic yanmamisti.sayg

    aslında o araca lpg takıldığı an arıza lambası yandı, sadece göstergede gözükmedi, benzinle çalışan her araç lpg de arıza verir, sadece bazı araçlar oksijen sensörü arızasına tek başına arıza lambası yakmaz, arada bir fakir veya zengin karışıma yakar, bu araç da alınan lpg ye göre farklı algıladığından arıza lambası yakmıştır, benzine geçince aracın tüm ayarlarını tam olarak düzenlemesi için genelde 100 km benzinde kullanılır

    diğer yandan bu tarz fakir veya zengin karışım hatasını lpg ayarı yapıldıktan sonra da alıyorsan bujileri değiştir, bujilerdeki sıkıntılar da bu karışım hatasına neden olabiliyor ama ne olursa olsun lpg li kullandığın sürece ya arıza lambasını görmezden geleceksin ya da dediğim cihazdan alıp yandıkça sileceksin

    Hmm peki tsk ediyorum tekrardan, lpg ustama yine gidicem haftasonu tekrar bi daniscam buji muhabbetini de bi soyleyim en azindan yeniden "yanmiyor" durumuna gelebilir mi bi zorlayalim.sayg

    Alıntıları Göster
    merhaba

    araç arıza lambası yaktığında araçta olan arızayı beyne kayıt eder.opel servis veya özel servis obd den bağlanarak arızayı rahatlıkla görebilir.bu sebepten lpg veya benzinde kusur aramak yerine makinaya bağlatarak sorunu kendi gözünüzle görüp ona göre bir çözüm aramalısınız.örnek veriyorum yakıt pompası bozulmuş olabilir ve bunu yakıta bağlıyabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayaz Kayaci

    merhaba

    araç arıza lambası yaktığında araçta olan arızayı beyne kayıt eder.opel servis veya özel servis obd den bağlanarak arızayı rahatlıkla görebilir.bu sebepten lpg veya benzinde kusur aramak yerine makinaya bağlatarak sorunu kendi gözünüzle görüp ona göre bir çözüm aramalısınız.örnek veriyorum yakıt pompası bozulmuş olabilir ve bunu yakıta bağlıyabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    konuyu başka okuyanlar için de

    şu lpg yüzünden sanayiden çıkamadık muhabbetleri oluyor, her lpg li araç arıza lambası yakar ve en azından kaydını tutar, her seferinde arıza sildiricem diye sanayiye giderseniz de aracı kullanmanın bir manası kalmaz



    17 dolarlık bir cihaz, Türkçe desteği de var, ios android her cihazda çalışıyor, arıza kaydını göstermekle canlı dyno verisi bile verebiliyor, alın bunu arabanızda bulundurun, motor konusunda gayet iyi bir cihazdır, her arıza lambasında sanayiye gitmeyin, obd soketinde bile takılı durabilir, arıza lambası yandığında telefonda programı açıp silin yeter




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayaz Kayaci

    merhaba

    araç arıza lambası yaktığında araçta olan arızayı beyne kayıt eder.opel servis veya özel servis obd den bağlanarak arızayı rahatlıkla görebilir.bu sebepten lpg veya benzinde kusur aramak yerine makinaya bağlatarak sorunu kendi gözünüzle görüp ona göre bir çözüm aramalısınız.örnek veriyorum yakıt pompası bozulmuş olabilir ve bunu yakıta bağlıyabilirsiniz.

    İlginiz icin tesekkur ederim ama ariza kaydi olarak zengin falir karisimi deniyo bu sebeple de lpg den kaynakli baska hicbirsey yok deniyo. Bu olay da en basta bahsettigim yerden aldigim gaz sonrasi olustu. O gune kdar hic yanmamisti. Acaba diyorum o zaman aldigim gaz aracin bazi parcalarinda bolumlerinde lpg deposunda vs.bi iz mi birakti pislik mi birakti...
  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler bunu incelicem sagolun...
  •  Astra J Motor Arıza Lambası(sarı lamba)

    Bahsettiğiniz ışık bu ise Katalizatör ışığı bu. 1.6 astra xep ile 80 binde lpg takıldı ve takıldıktan kısa bir süre sonra aynı sizin gibi bu ışık yandı ve satana kadar yani 185.000 bine kadar ara ara yandı ve kendi kendine sönmüştü. Bizde sizin gibi oksijen sensörünü ve yanlış hatırlamıyorsam ateşleme bobini değiştirmiştik. Kullanım kılavuzunda sebebi yakıtın iyi yanmaması, düşük oktanlı yakıt gibi şeyler yazıyordu galiba sizde bir okuyun.

    Bunula ilgili başka konu
    donanımhaber forum
    opel astra egzos gazı gösterge ışığının yanması ne anlama gelir? » Sayfa 1 - 2
    https://forum.donanimhaber.com/m_49152342/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msbphoenix

     Astra J Motor Arıza Lambası(sarı lamba)

    Bahsettiğiniz ışık bu ise Katalizatör ışığı bu. 1.6 astra xep ile 80 binde lpg takıldı ve takıldıktan kısa bir süre sonra aynı sizin gibi bu ışık yandı ve satana kadar yani 185.000 bine kadar ara ara yandı ve kendi kendine sönmüştü. Bizde sizin gibi oksijen sensörünü ve yanlış hatırlamıyorsam ateşleme bobini değiştirmiştik. Kullanım kılavuzunda sebebi yakıtın iyi yanmaması, düşük oktanlı yakıt gibi şeyler yazıyordu galiba sizde bir okuyun.

    Bunula ilgili başka konu
    donanımhaber forum
    opel astra egzos gazı gösterge ışığının yanması ne anlama gelir? » Sayfa 1 - 2
    https://forum.donanimhaber.com/m_49152342/tm.htm


    o katalizör ışığı değil, standart arıza lambası ışığı, yüzlerce arıza kodunda bu lamba yanar, yanlış yönlendirmeyelim insanları lütfen




  • astra j de o lamba donanım gibi bir şey hepsinde var :))

    astra j 1.4 t de de yanar hiç lpg olmamasına karşın. işin özü emme manifoltudur. ama sizinki ateşlemeden kaynaklı gibi duruyor.
  • ilhdmr kullanıcısına yanıt
    Benimki de 1.4t . Ustalara sorunca hic sorun yok :))
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.