Şimdi Ara

Dizel motor enjektör temizliği hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
140
Cevap
13
Favori
380.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi günler arkadaşlar. 2007 model Renault Symbol 1.5 dci aracım şuan 121000 km'de. Aracı %90 uzun yolda ve 80-90 km/s hızlarda 2000-2200 devirlerde kullanıyorum. Aracı kullanırken şuan için motor yönünden bir sıkıntı hissetmiyorum. Ancak km'sinden dolayı, aracın motor bakımı ve özellikle enjektörlerin bakımı ve temizliğiyle ilgili ne gibi işlem/işlemler yapmalıyım? Özellikle bu konuda deneyimi olan arkadaşlar tavsiye ve yorumlarsa sevinirim. Konunun faydalı olacağını düşünüyorum. Konu daha önce açıldıysa kusura bakmayın. Teşekkürler.



  • 2012 BMW 320d xdrive 100.000km deki aracımda çekişte biraz düşme vardı. Önce würth yetkilisini aradım hiç bir problem olmaz beyefendi dedi telefonda. Bide İzmirde oto reisi aradım usta würth dizel yakıt katkısı atayım mı depoya dedim. Ustanın cevabı: Kardeş aynı araçtan bende de vardı. BMW yakıt ve katkı konusunda hassas araba.. temizlensin diye bu katkıyı atmıştım bir süre sonra 4 yeni enjektör almak zorunda kaldım memeleri aşındırıyor ve enjektör artık püskürtme değilde işeme yapıyor buda motoru yani pistonların üstünü bir süre sonra eritiyor motor gidiyor dedi. Ne yapmam lazım dedim. Cevap iyi bir dizel pompacı bul Ankarada enjekyörleri söktörüp tamir takımı (memelerini) yenisi ile değiştir ve ayarlattır dedi. Aynen dediğini yaptım. Ankara şaşmaz sanayide Uzman Dizel- Pompa yı buldum (Nuh usta, Ümit Usta) mükemmel bir iş çıkardılar. ( 4- 5 saat sürüyor ama sabır) Gerçekten uzmanmış ustalar şu an aracım gaza basınca yerinde duramıyor dört çeker araba patinajla kalkıyor.

    Dizel aracın uzun ömürlü olması için; Her 10.000 km de yağ(tam sentetik yağ kullanın örneğin benim araç için Mobil1 ESP formula 5W30), yağ filtresi , yakıt filtesini mutlaka değiştirin. Yakıt ve yağ filtresini yan sanayi kullanmayın. (Yağı ve yağ filtresini şaşmaz ŞAH makinadan , yedek parçaları Ankara Şaşmaz sanayi Ertürk BMW den alıyorum fiyatar uygun) Turbo ömrü ve yakıt tasarrufu için her 5.000km bir hava filtresini değiştirin. Tıkanmış kirlenmiş filtre, turbo hava emmek (tıpkı elektrik süpürgesi gibi) ister ama hava geçiremediği için turboyu zorlar. Otomatik şanzumansa ( Otomatik şanzumancıda Ankara Şaşmaz sanayi Aydoğmuş şanzuman bu işte iyiler, işi bilenler burada) ilk yağı 100.000km ve her 50.000km bir orijinal yağı ile değiştirin. Dururken uzun süre D de durmayın N ye alın bekleyin. D ye aldıktan hemen sonra gaza basmayın 1 sn minimum bekleyin ki şanzuman yağı sistemi doldursun. Ani gaza basmalar şanzumanı yıpratır. Otomatik şanzuman 1. ve 2. viteste iken 20km/h ve 40 km/h hızlardan sonra yani 3. viteste gaza basıp hızlanmanız daha doğrudur. Ağır bir kütleyi aniden hızlandırmak şanzumanı zorlar. Egzostun çıkış ucuna bakın içi siyah değil temiz ve kurumsuz olmalıdır. ( karbonlaşma zararlı) Kurum varsa bile 1-2 hafta içinde temizlenir bunlara dikkat edilirse. Dizel Partikül Filtesi olan araçlarda 10.000 km bir vitesi manuele alıp sabit 3000 d/dk devirde hiç devir düşmeden 20-25 km yol yapın DPF içindeki zift ve karbonlar yanacaktır. DPF ömrü uzayacaktır. Sabahları yaz- kış 1dakka motor ısınması ve akşamları yaz-kış 1dk bekledikten sonra motoru durdurun. Ben bildiklerimi ve uyguladıklarımı paylaştım umarım işinize yarar ve ülke ekonomisine katkı sağlar.

    Sonuç : bilip bilmeden her marka arabaya her katkıyı atmayın pompa ve enjektörler pahalı malzemeler (hele bizim arabalarda)

    Not: Yukarıda yazdığım firmalarla , şahıslarla ve kurumlarla tanışlığım yoktur. Borusana gitmemek için araştırarak bulduğum işlerinde gerçekten başarılı yerlerdir. Boşuna arayıp uğraşmayın dedim
    Enjektorlerı calınıp değiştirilen kısıler var aracınızın basında durun arkadaslar. Saglam enjektorlerı calıp yerıne olu enjektorler takılabılıyor aracınıza. Boyle durumlardan suphelendıgınızde forumda paylasın veya aynı servıse gidenlerden tel nosu alın irtibat kurun. Benzer olay yasayan kısı sayısı artarsa dolandırıcılık var demektır. Zira son zamanlarda bu tıp olaylar arttı
    İyi günler. Benim aracım 2004 model Mercedes Vaneo. 130.000 km de aldım aracımı ve şu anda 200.000 km de. Aldığım günden beri würth mazot katkısı kullanıyorum. Sizin için tavsiyem şu şekilde olacaktır. Aracınıza bir şey olduğunda değil olmadan bakmalısınız. Ben her km bakımına gitmeden önce aracımının mazotunu nerdeyse sonuna kadar bitiririm. Sonra würth mazot katkısını koyarım. Motor yağınada würth motor yağ temizleyicisini koyarım. 15 dakika çalıştırırım. Sonra yeni yağ koyup en yakın shell istasyonuna kadar yüksek devirde giderim. Sonra 50 tl lik Shell GTL mazot alırım ve onu bitirene kadar performanslı kullanırım. Bittikten sonra opet fullforce yakıtımı fuller bir sonraki bakıma kadar her 3 veya 4 depoda bir würth mazot katkısı alacak şekilde ilerlerim. Bunu benden önceki arkadaş yaptı mı bilmem ama ben 70.000 km istisnasız yaptım. 195.000 km de iken enjektörlerimi hiç şikayetim olmamasına rağmen söktürdüm(maksat sıkıntı olmadan sıkıntıyı çözmek). Sadece 2 enjektörüme ayar yapıldı. Tamir takımının değişmesine gerek kalmadı. Usta aracımın enjektörlerinin 195.000 km de olduğuna nerdeyse inanmadı. Durum budur arkadaşım. Eğer belirli periodlarla aracınına bakım yaparsan ve belli km lerde şikayetin olmamasına rağmen ekstra bakımlarını yaptırırsan aracını uzun süre kullanırsın. Bir problem olduğunda hem masrafın daha da artar hem de problem olduğunda kaçacak yerin olmadığından kötü muameleyle karşılaşabilirsin. Bence mazot katkısı kullan. Würth olanı kullan ama. Mümkünsede her 10.000 km bakımı aralığında 1 depo dahi olsa SHELL GTL yakıt al farkı net olarak göreceksin.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Motor Enjektör Temizliği: Enjektör Bakımı Ne Zaman Gerekir ve Nasıl Yapılır?

    Dizel motorlu araçlarda enjektörler, yakıtın silindirlere doğru miktarda ve basınçta püskürtülmesini sağlayan hayati bileşenlerdir. Ancak zamanla, karbon birikintileri, tortular ve kirlilik nedeniyle enjektörler tıkanabilir veya verimsiz hale gelebilir. Bu da performans kaybına, artan yakıt tüketimine ve hatta motor hasarına yol açabilir.

    Enjektör Bakımı Ne Zaman Yapılır?

    Dizel araçlar için düzenli enjektör bakımı, motorun optimum performansını ve uzun ömürlülüğünü korumak için çok önemlidir. Genellikle her 30.000-60.000 km'de bir enjektörlerin kontrol edilmesi ve gerekirse temizlenmesi önerilir.

    Dizel Araçlarda Enjektör Temizliği

    Dizel araçlarda enjektör temizliği, genellikle aşağıdaki adımları içeren bir işlemdir:

    • Enjektörlerin yerinin tespit edilmesi
    • Enjektörlerin sökülmesi
    • Enjektörlerin ultrasonik bir temizlik cihazında temizlenmesi
    • Enjektörlerin yeniden takılması

    Ultrasonik temizlik, enjektörlerin içindeki tıkanıklıkları ve birikintileri çıkarmak için ses dalgaları kullanır. Bu, enjektörlerin yakıtı verimli bir şekilde püskürtebilmesini sağlar.

    Enjektör Bakımı ve Temizliğinin Faydaları

    Düzenli enjektör bakımı ve temizliği, aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok fayda sağlar:

    • İyileştirilmiş motor performansı
    • Azaltılmış yakıt tüketimi
    • Düşük emisyonlar
    • Motor ömrünün uzaması

    Turbo Enjektör Bakımı

    Turboşarjlı dizel araçlarda, turbo enjektörleri de özel bakım gerektirir. Turbo enjektörleri, daha yüksek güç ve verimlilik sağlamak için motorun turboşarjına yakıt püskürtür. Bu enjektörler, standart enjektörlerden daha yüksek basınçlarda çalıştıklarından, düzenli olarak kontrol edilmeleri ve temizlenmeleri gerekir.

    1.5 Dci Enjektör Temizliği Fiyatı

    1.5 dCi dizel motorlu araçlar için enjektör temizliği fiyatı, modele, kullanılan yönteme ve aracın konumuna bağlı olarak değişebilir. Fiyatlar genellikle 200-500 TL arasında değişmektedir.

    Düzenli enjektör bakımı ve temizliği, dizel motorlu aracınızın optimum performansını korumanıza ve uzun yıllar sorunsuz çalışmasına yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ne yakıt katkısı nede temizletme işine sakın bulasma...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    ne yakıt katkısı nede temizletme işine sakın bulasma...

    Neden ki?
  • enjektorlerin yakıtla alakalı rail boruları zamanla açılıyor... tabi yakıttaki pisliklede kurum oluşuyor... bunu temizlemeye verdiginde rail boruları daha geniş oldugu için daha cok yakıt püskürtüyor haliyle enjektörlerin biri birini tutmadıgı için düzensiz ateşleme oluşuyor ve zamanla bazı enjektörler fazla işedigi için piston kafalarını eritiyor... Yakıt katkısıda temizleme işlemine benziyor... ben kullandım araç şu an daha vuruntulu çalışıyor yani bi haller oldu... ben tavsiye etmiyorum katkı işini... internettede okudum ilk baslarda çekiş iyi oldugu halde ileriki safhalarda enjektöre zararı oluyormuş... tavsiyem bu aşagıdaki





  • Anladım. Mesajımda da dediğim gibi zaten şuan için araçta herhangi bir problem hissetmiyorum. Belki ileride daha fazla kilometrelerde olursa önerdiğin parçaları değiştiririm. Teşekkürler. Başka görüşü olan arkadaşlar varsa faydalı olur.
  • Sakın temizletmeyin. Baktınız araç traktör gibi oldu o zaman 450TL ye onarımı, 900TL ye iç parçalarının değişimi yaptırabilir ya da 4x400TL den hepsinin yenisini alabilirsiniz. Tavsiyem 900TL olan paket
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Sakın temizletmeyin. Baktınız araç traktör gibi oldu o zaman 450TL ye onarımı, 900TL ye iç parçalarının değişimi yaptırabilir ya da 4x400TL den hepsinin yenisini alabilirsiniz. Tavsiyem 900TL olan paket

    Sanki reklam gibi oldu. Tamam ben 900 TL olan paketi alayım mümkünse. Sanki düğün paketi.
  • Würt mazot katkısını kullanabilirsiniz. Depoyu fulleyip içine katıyorsunuz. Kurum ve is sorununu çözdüğü söyleniyor. Ben 1 kere yaptım. Oldukça memnun kaldım. Araç sessiz ve sarsıntısız çalışmaya başladı. 10 000 km 'de 1 kez yapmak yeterliymiş.
  • Arada bir yüksek devirde kullan motor kendine gelsin.
  • Arabayı sürekli yetkili servise götürürüm. Benzinliklerdeki konulmak istenen katkı maddelerinden söz ettim. Sakın haa dediler. Gerekli temizleme maddelerini aracınız için zaten biz kullanıyoruz dediler. Öyle enjektör temizliği filan gerekse zaten biz size söyleriz dediler.

    Bu arada benim arabam da 1.5 DCI Dacia Logan.
  • 1.5 Dci Nissan Note aracımın enjektör temizliği 30 bin km de, serviste rutin bakımda yapıldı.Yapılan işlemden memnun kaldım.

    Fayda ve zarar getirmesi konusunda bilimsel bir bilgim yok.Bu konuda eğitim sahibi olanlardan bilgi alınabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drawcoo

    İyi günler arkadaşlar. 2007 model Renault Symbol 1.5 dci aracım şuan 121000 km'de. Aracı %90 uzun yolda ve 80-90 km/s hızlarda 2000-2200 devirlerde kullanıyorum. Aracı kullanırken şuan için motor yönünden bir sıkıntı hissetmiyorum. Ancak km'sinden dolayı, aracın motor bakımı ve özellikle enjektörlerin bakımı ve temizliğiyle ilgili ne gibi işlem/işlemler yapmalıyım? Özellikle bu konuda deneyimi olan arkadaşlar tavsiye ve yorumlarsa sevinirim. Konunun faydalı olacağını düşünüyorum. Konu daha önce açıldıysa kusura bakmayın. Teşekkürler.

    İyi günler. Benim aracım 2004 model Mercedes Vaneo. 130.000 km de aldım aracımı ve şu anda 200.000 km de. Aldığım günden beri würth mazot katkısı kullanıyorum. Sizin için tavsiyem şu şekilde olacaktır. Aracınıza bir şey olduğunda değil olmadan bakmalısınız. Ben her km bakımına gitmeden önce aracımının mazotunu nerdeyse sonuna kadar bitiririm. Sonra würth mazot katkısını koyarım. Motor yağınada würth motor yağ temizleyicisini koyarım. 15 dakika çalıştırırım. Sonra yeni yağ koyup en yakın shell istasyonuna kadar yüksek devirde giderim. Sonra 50 tl lik Shell GTL mazot alırım ve onu bitirene kadar performanslı kullanırım. Bittikten sonra opet fullforce yakıtımı fuller bir sonraki bakıma kadar her 3 veya 4 depoda bir würth mazot katkısı alacak şekilde ilerlerim. Bunu benden önceki arkadaş yaptı mı bilmem ama ben 70.000 km istisnasız yaptım. 195.000 km de iken enjektörlerimi hiç şikayetim olmamasına rağmen söktürdüm(maksat sıkıntı olmadan sıkıntıyı çözmek). Sadece 2 enjektörüme ayar yapıldı. Tamir takımının değişmesine gerek kalmadı. Usta aracımın enjektörlerinin 195.000 km de olduğuna nerdeyse inanmadı. Durum budur arkadaşım. Eğer belirli periodlarla aracınına bakım yaparsan ve belli km lerde şikayetin olmamasına rağmen ekstra bakımlarını yaptırırsan aracını uzun süre kullanırsın. Bir problem olduğunda hem masrafın daha da artar hem de problem olduğunda kaçacak yerin olmadığından kötü muameleyle karşılaşabilirsin. Bence mazot katkısı kullan. Würth olanı kullan ama. Mümkünsede her 10.000 km bakımı aralığında 1 depo dahi olsa SHELL GTL yakıt al farkı net olarak göreceksin.




  • Arkadaşım 2005 Model 2000 motor Ford Mondeo TDCI arabasının enjektörlerini 700 TL'ye temizletti. Arabanın performansı bariz şekilde arttı. Daha önce 3. vitesle çıkılabilen rampalar uzun süre bayılmadan 4. vites ile çıkılabilir hale geldi.
  • Sökülür,temizlenir,kalibrasyonu yapılır devam.
  • bariz sıkıntı yoksa hiç kurcalatma derim.bende 2006 sı vardı sizin aracın.dci motorların enjektörleri hassastır.söküldüğünde tekrar eski ayarını tutturamazlar.arabandan soğursun.sana tek tavsiyem.10000km de bir yarım depo yakıta bir kutu Würth at.ışık yanana kadar mazot almadan yüksek devirle kullanYakıtı mutlaka shellden al.genel kullanımda ise aracını mümkün mertebe turbonun en verimli olduğu devir aralığı olan 2500 -3000 devirde kullan.ama 4000-4500 devirlere zorlama motoru.rampalarda yüklen korkma bu motorlar düşük devirleri sevmezler.ben 87000km de aldığımda istediğim gibi çekmeyen arabam 135000 de sattğımda canavar olmuştu.tek bir problem yaşamadım.çünkü devirli kullandığım için motor ve turbonun yağlama düzeyi çok güzel oldu ve biriken kurumlar yüksek ısyla zamanla yakılarak atıldı.motorun kompresyonu da arttı.pekçok kişinin burun kıvırdığı ama parasını hakeden atak bir araçtır symbol dci.İlk hareket öncesi 1dk,stop etmeden önce ise en 30 saniye bekleyin.Güle güle kullanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 4 Eylül 2012; 20:12:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    bariz sıkıntı yoksa hiç kurcalatma derim.bende 2006 sı vardı sizin aracın.dci motorların enjektörleri hassastır.söküldüğünde tekrar eski ayarını tutturamazlar.arabandan soğursun.sana tek tavsiyem.10000km de bir yarım depo yakıta bir kutu Würth at.ışık yanana kadar mazot almadan yüksek devirle kullanYakıtı mutlaka shellden al.genel kullanımda ise aracını mümkün mertebe turbonun en verimli olduğu devir aralığı olan 2500 -3000 devirde kullan.ama 4000-4500 devirlere zorlama motoru.rampalarda yüklen korkma bu motorlar düşük devirleri sevmezler.ben 87000km de aldığımda istediğim gibi çekmeyen arabam 135000 de sattğımda canavar olmuştu.tek bir problem yaşamadım.çünkü devirli kullandığım için motor ve turbonun yağlama düzeyi çok güzel oldu ve biriken kurumlar yüksek ısyla zamanla yakılarak atıldı.motorun kompresyonu da arttı.pekçok kişinin burun kıvırdığı ama parasını hakeden atak bir araçtır symbol dci.İlk hareket öncesi 1dk,stop etmeden önce ise en 30 saniye bekleyin.Güle güle kullanın.

    Çok teşekkürler hocam, güzel bir açıklama olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    bariz sıkıntı yoksa hiç kurcalatma derim.bende 2006 sı vardı sizin aracın.dci motorların enjektörleri hassastır.söküldüğünde tekrar eski ayarını tutturamazlar.arabandan soğursun.sana tek tavsiyem.10000km de bir yarım depo yakıta bir kutu Würth at.ışık yanana kadar mazot almadan yüksek devirle kullanYakıtı mutlaka shellden al.genel kullanımda ise aracını mümkün mertebe turbonun en verimli olduğu devir aralığı olan 2500 -3000 devirde kullan.ama 4000-4500 devirlere zorlama motoru.rampalarda yüklen korkma bu motorlar düşük devirleri sevmezler.ben 87000km de aldığımda istediğim gibi çekmeyen arabam 135000 de sattğımda canavar olmuştu.tek bir problem yaşamadım.çünkü devirli kullandığım için motor ve turbonun yağlama düzeyi çok güzel oldu ve biriken kurumlar yüksek ısyla zamanla yakılarak atıldı.motorun kompresyonu da arttı.pekçok kişinin burun kıvırdığı ama parasını hakeden atak bir araçtır symbol dci.İlk hareket öncesi 1dk,stop etmeden önce ise en 30 saniye bekleyin.Güle güle kullanın.

    Ayrıca turbonun en verimli olduğu devir aralığı 2500-3000 devirde demişsin, ancak kullanırken dikkat ediyorum da özellikle 3000 devirden sonra araç çok tatlı bir hızlanmaya giriyor. Daha bir atikleşiyor. Acaba benim aracın turbosu 3000 devirden sonra mı devreye giriyor?




  • Benimde bir sorum olacak

    1.5 dci symboll aracim var 85 beygir aracta son zamanlarda ara hizlanmalarda ozellikle sikistirinca duman atma problemi var

    Birde sabahlari arac isinirken el freni cekik rolantide calisirken gaza basinca sim siyah duman atiyor neden olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Benimde bir sorum olacak

    1.5 dci symboll aracim var 85 beygir aracta son zamanlarda ara hizlanmalarda ozellikle sikistirinca duman atma problemi var

    Birde sabahlari arac isinirken el freni cekik rolantide calisirken gaza basinca sim siyah duman atiyor neden olur


    Arkadaşım aynı problem 15.000km önce bende de vardı. Çözüm için depoyu fulle ve dizel motorlar için olan enjektör temizleyici katkıdan bir kutuyu depoya boşalt. Kara duman atma problemin çözülecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Benimde bir sorum olacak

    1.5 dci symboll aracim var 85 beygir aracta son zamanlarda ara hizlanmalarda ozellikle sikistirinca duman atma problemi var

    Birde sabahlari arac isinirken el freni cekik rolantide calisirken gaza basinca sim siyah duman atiyor neden olur

    Siyah dumanın nedeni zengin mazot karışımıdır. Buda ayarsız veya bozuk enjektörden kaynaklanır. Ayarsız sübaplardan da kaynaklanır. Mavi duman atıyorsa yağ yakıyordur. Bunun nedeni ise segmanların aşınmış olmasından kaynaklı yanma odasına yağ sızmasıdır. Durum budur arkadaşım. Önce bir temizlet sonra gerekirse ayar yaptır. Geçmiş olsun.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.