Şimdi Ara

Peugeot 206 sıvı bakımları ve triger

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yakın zamanda technopat üzerinden 2 kere konu açtım ancak yanıt alamadım o yüzden DH de ilk kez konu açıyorum. Benim aracım 1.4 2000 model bir Peugeot 206 ve aracımın ağır bakım zamanlarının geldiğini düşünüyorum. Yakın bir zamanda aracın yağını ve filtrelerini değiştim. 10W40 yağ koydular ancak tüm sitelerde 5W40 öneriliyor. Birdahaki değişimimde castrol magnatec kullanmayı düşünüyorum sizce alınır mı? Başka önerilerinizi beklerim. Bir de aracı ikinci el aldım ve trigerinin yakın bir zamanda değiştiğini düşünmüyorum çünkü triger kısmından kötü sesler geliyor. İnternetten okudum ve çok yüksek ihtimal triger değişim zamanı gelmiş. Sizce trigeri internetten sipariş etmem mi daha iyi olur yoksa direk Peugeot teknik servise yaptırmak daha mı mantıklı? Bir de direksiyon hidrolik yağını da değiştirmek istiyorum.

    Motor yağı olarak magnatec stop-start 5W-30 C2 hidrolik direksiyon içinde atf dex II multivehicle bunu öneriyor. 1 litre benim aracım için yeterli midir? Bu gösterilen yağları alınır mı? Trigeri direk Peugeot teknik servisinde mi değişmeliyim yoksa internetten alıp ben mi ustaya getireyim yardımcı olursanız sevinirim. Teknik servislerin çok pahalı 3 4 katı pahalı yaptıklarını söylediler. Eğer öyleyse trigeri ben alır bir ustaya taktırırım. Bir de fren sistemi için brake fluid dot 4 öneriyor. Hazır değiştirmişken vites kutusu yağını da değişeyim çünkü eski sahibi bunlardan hiçbirini yaptırmamış ve sürmüş. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Astrous -- 20 Aralık 2020; 11:57:55 >







  • araç kaç km, lpg var mı, şehir neresi ?


    psa trigerleri kataloğa göre 160 bin km/10 yılda bir değişiyor tabi o kadar beklemeyi kimse tavsiye etmez. ne zaman değiştiğini de bilmiyorsunuz değiştirin kafanız rahat etsin. değiştiği kilometreyi de not edin.


    mevcut yağda eksiltme yapıyor mu ? marka olarak total quartz kullanın. 3.25 litre yağ alıyordur muhtemelen. 1 litre anca dişinin kovuğuna yeter. 


    fren ve direksiyon hidroliği farklıdır aklınızda olsun aynı kaba koymayın. bazı modellerde elektrikli direksiyon kullanıldı ona dikkat edin. kaput altında fren ve direksiyon hidrolik kabı ayrıdır oradan kolayca anlarsınız. fren kabı üzerinde dot3/4 yazar direksiyon kabı varsa kapak üzerinde direksiyon simgesi var.


    şanzımanda sıkıntı yoksa bunca yıldan sonra yağı değiştirmek daha büyük sıkıntı yaratabilir. geçişler rahatsa ellemeyin.


    pejoyu sanayiye götürmeyin ya da götürecekseniz sadece psa araçlarına bakan bir ustaya götürün. yetkili/özel servise de götürebilirsiniz her seçenekte parçaları kendiniz alıp götürün sadece işçiliğe para verin. servis tercih ederseniz gitmeden önce arayıp parçalar onlardan olursa ne kadar, siz götürürseniz ne kadar fiyat alın. devirdaim de değişecek unutmayın. açmışken v kayışını da değiştirin aradan çıksın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emir.ksk -- 20 Aralık 2020; 12:22:16 >




  • 1 litreyi direksiyon yağı için demiştim. Yani şanzımana dokunmayayım. Peugeot teknik servisin hemen arkasında boshc teknik servis var. Fiyatlar daha makul ve daha iyi diyolar. O zaman sadece direksiyon yağını ve triger su pomopası dahil değişicem. Araç 220 bin kilometrede kontrollerimi yaptım herhangi yağ yakma durumu söz konusu değil. Yağda da eksiltme yapmıyor motoru gayet sağlam. LPG var ancak kullanmıyorum hem garajda durduğu için hem de araç benzini kokluyor ya LPG ye gerek bile duymuyorum. Fren hidroliğini sizce değişmeme gerek var mı? Eğer varsa Fren direksiyon yağı soğutma suyu ve triger setini değiştiricem.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Astrous -- 20 Aralık 2020; 12:31:57 >
  • 10 40 yağ ideal 206 için. Km'de yüksek 5 30 koyarsanız yağ eksiltme yapabilir, özellikle yaz aylarında. Maddi olarak sıkıntı yok ise fren hidroliği değiştirebilirsiniz. Şanzıman yağını da değiştirmenizi öneririm dediğiniz gibi hiç değişmediyse çamur gibi olmuştur artık. Her yağın bi ömrü var.

  • e30 m3 kullanıcısına yanıt
    o zaman neredeyse aynı viskosite tam sentetik 5w40 kullanılır. tavsiyem shell helix hx8 5w40
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt

    Eğer çok soğuk yerde yaşamıyorsanız 5 40 ile 10 40 arasında pek fark olmaz. Sabahları soğukta marş basılıyorsa kışın 5 40 bi nebze daha iyi olur. İnce yağ fincanları daha erken doldurur, soğuk marşta yağ ince olduğundan. Tabi dediğim gibi çok soğuk yerde yaşamıyorsanız kayda değer farklar oluşturmaz.

  • e30 m3 kullanıcısına yanıt
    tam sentetik olması bile başlı başına tercih sebebi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yani üstteki arkadaş da vites kutusunun yağını değiştirme daha büyük sorun olur dedi. Ne yapmalıyım değiştiryimmi? Yağ olarak önerin nedir? Hidrolik yağı olarak dot3 ve 4 sanıyorum castrol dot4 bir yağ alsam 500ml yeterli olur mu? Babamın bir tanıdığının arkadaşına gidicez kendisi Peugeot ustasıymış. Sanırım triger setini ondan almam daha iyi olur. O zaman triger, direksiyon, fren ve şanzıman yağını değiştiricem. Sizce yağları internetten mi alayım yoksa ustaya mı bırakayım?

  • Aldığınızda ekspertiz yaptırdıysanız triger tarafında bir ses varsa rapora yazmışlardır ama sonuçta 2.el bir araç yağ bakımı yeni olsa bile mutlaka tekrar yaptırın. TRİGER SETİ + DEVİRDAİM + V KAYIŞI (VARSA DİĞER DİREKSİYON KAYIŞLARI)+3LT ANTİFRİZ+2LT SAFSU+V KAYIŞ BİLYASI olarak yapmanızı tavsiye ederim Ortalama 300-350 ₺ civarı işçilik alırlar (Mutlaka güvendiğiniz bir usta veya servise danışın)

  • Hocam yağlar konusunda ne diyorsunuz onları da değiştireyimmi? Aklımda kesin olarak fren ve direksiyon hidroliği değişmek vardı ama şanzımandan pek emin değilim. Şanzıman değişim ne kadar tutar acaba. Tüm dedikleriniz ve yağların değişimi tahmini bana ne kadara patlar?

  • Merhabalar, daha önce psa aracı kullandım. Yağ olarak motul, total, elf gibi yağları kullanabilirsiniz. 5w30 veya 5w40 olabilir yeterliliklerine göre. Peugeot Total öneriyor bu arada bilginiz olsun. Triger bakımını ben 70 bin km'de bir yaptırıyordum ne olur ne olmaz diye. 1.4 Atmosferik motorun triger işçiliği çok zor değil yani ucuza kapatabilirsiniz. Direksiyon yağı olarak kesinlikle klasik atf kullanmayın total fluide DA isimli yağ uygun oluyor PSA direksiyon pompalarına. Fren hidroliği için de motul dot4 öneriliyor araç forumlarında.

  • Şanzıman yağı olarak ne önerirsiniz?

  • https://www.n11.com/yedek-parca-otomobil/servis-parcalari/hidrolik-sistem-yagi sanırım direksiyon için bu yağ olur. https://urun.n11.com/fren-hidrolik-yagi/motul-dot-3-4-fren-hidrolik-yagi-500-ml-P399263301?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiArIH_BRB2EiwALfbH1HqJdJphqOkI-1bv4-pud4iFhd5tbuKlxkE8KKkfDSjEtEjX79T3AhoCXEIQAvD_BwE Fren için de bunu alacağım o zaman. Birde önerebileceğiniz bir triger seti ve devirdaim su pompası var mı? Link olarak atabilirmisiniz ben alsam daha iyi olur. Aracım 1.4 benzinli 2000 model.





  • Yakınlarda yorumu bol olan sık kullanıldığını bildiğiniz peugeot yedek parçacıya gidip Triger seti + V kayışı + yağ filtresi + hava filtresi + polen filtresi alacaksınız. Shell Po gibi yerlerden 10w40 yağ alın geçin kafa yormaya gerek yok. 5w30 çok ince gelebilir ancak motor çok sağlıklı ise 5w30 da kullanılabilir. X bir yetkili servisi arayıp aracınız için koydukları yağın viskozitesini sorun. 5w30 10w40 5w40 ne derlerse gidip shell yada podan falan alın. İnternet yada esnafta sahte olabilir hiç gerek yok.


    Sonrasında yakınlarınızdaki bütün özel servislere sanayideki pejo servislerine pejoya bakan ustaların dükkanlarını arayıp yaptıracağınız işçilikleri söyleyip fiyat alın. Malzemelerim hazır sadece işçilik istiyorum diyin. Bazı yerler sadece işçilik kabul etmiyor.


    Sonrasında anlaştığınız bir ustaya gidin yaptırın. Bu kadar basit.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.