Şimdi Ara

Fiat/Alfa/Lancia 1.6 dizel 120bg motorun 60.000km bakımı hakkında (bakım yapıldı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
6.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.
    Alfa romeo, Lancia ve Fiat markalarında kullanılan 1.6 dizel 120 beygirlik motorun bakımı hakkında bilgi almak istiyorum.

    Öncelikle belirteyim; aracım 2012 Lancia delta 1.6d 120bg.

    Malum 3 markada aynı motoru kullanıyor.

    Motor bakımı olarak farklı bir işlem olacağını sanmıyorum. O sebeple genel bir konu actım,

    Alfa ve Lancia'nin yetkili servisleri olan mengerler biraz yuksek bir ücret istedi.

    Birmot fiyatını öğrenmedim. Bilgisi olan Birmot ve diger yetkili servis fiyatlarını yazabilirse mutlu olurum.

    Tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desiya -- 20 Mart 2015; 19:59:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 60.000 bakımında Fiat'ın önerisiyle tabii ki motorun durumuna göre Triger kayışı değişimi de yapılır. Duruma göre debriyaj setinin de değişmesi uyugun görülür. Zaten Selenia yağ, Mazot filtresi, Polen filtresi,Yağ filtresi değişmesi gereken standart malzemeler.
    Aldığınız fiyat nedir bilemem ancak, Triger de işin içine girerse biraz yüksek fiyat çıkmış olabilir. Fiat servisine gidip fiyat almanızı öneririm.
    Özellikle serdar kantarcı bu işte çok profesyonel,, İstanbul Fiat kantarcı oto ile görüşebilirsiniz Memnun kalacağınızdan eminim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    60.000 bakımında Fiat'ın önerisiyle tabii ki motorun durumuna göre Triger kayışı değişimi de yapılır. Duruma göre debriyaj setinin de değişmesi uyugun görülür. Zaten Selenia yağ, Mazot filtresi, Polen filtresi,Yağ filtresi değişmesi gereken standart malzemeler.
    Aldığınız fiyat nedir bilemem ancak, Triger de işin içine girerse biraz yüksek fiyat çıkmış olabilir. Fiat servisine gidip fiyat almanızı öneririm.
    Özellikle serdar kantarcı bu işte çok profesyonel,, İstanbul Fiat kantarcı oto ile görüşebilirsiniz Memnun kalacağınızdan eminim.

    Bu araçlarda triger zinciri var ve 120000 bakımında değişir diye biliyorum ama?




  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    1.6 Multijet dizel motorlarda zincir yoktur. Sadece 1.3 Multijet motorlarda bulunmakta zincir.

    Kullanıma ve kayışın yıpranma durumuna göre genelde 60.000 de kayış değiştirilir Fiat servislerinde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    1.6 Multijet dizel motorlarda zincir yoktur. Sadece 1.3 Multijet motorlarda bulunmakta zincir.

    Kullanıma ve kayışın yıpranma durumuna göre genelde 60.000 de kayış değiştirilir Fiat servislerinde

    Multijet olunca aklımda öyle kalmış.Öğrenmiş oldum,sağolun
  • ***Leopard*** kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    1.6 Multijet dizel motorlarda zincir yoktur. Sadece 1.3 Multijet motorlarda bulunmakta zincir.

    Kullanıma ve kayışın yıpranma durumuna göre genelde 60.000 de kayış değiştirilir Fiat servislerinde


    1.6 multijette triger 5 yıl / 120 bin km hangisi önce dolarsa değişir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiat Egea 60 000 Bakımı
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Merhabalar.
    Alfa romeo, Lancia ve Fiat markalarında kullanılan 1.6 dizel 120 beygirlik motorun bakımı hakkında bilgi almak istiyorum.

    Öncelikle belirteyim; aracım 2012 Lancia delta 1.6d 120bg.

    Malum 3 markada aynı motoru kullanıyor.

    Motor bakımı olarak farklı bir işlem olacağını sanmıyorum. O sebeple genel bir konu actım,

    Alfa ve Lancia'nin yetkili servisleri olan mengerler biraz yuksek bir ücret istedi.

    Birmot fiyatını öğrenmedim. Bilgisi olan Birmot ve diger yetkili servis fiyatlarını yazabilirse mutlu olurum.

    Tesekkurler

    60 bin km bakımda ekstradan sadece alternator kayışı değiştirilir. birmotta 200 tl civarıydı. başka estra bir değişim yok.
    belki fren balatası duruma göre değişebilir.




  • bulentboz B kullanıcısına yanıt
    Hayır. Yetkili servisteki kendini usta sanan cahillerin cümlelerini bana kullanmayın lütfen, mesajı da tekrar okursanız sevinirim, '' yıpranma durumuna göre '' diye ısrarla her mesajımda yazıyorum.


    Kaç tane yetkili servisin bozup da benim desteğim sayesinde çözülmüş Fiat otomobili var. Şahit olduğum binlerce olay var. Hatta 68.000 KM'de otomobil sahibinin genç oğlu arkadaşlarına hava atacağım diye 6. vitesten 3. vitese küçültmeye çalışırken kayış kopartmıştı.. Sorunsuzca 100 bin km deviren de var tabii, ancak triger kayışı hakkında hiçbir zaman kesin yargılar konulamaz. Fiat 2.0 16v motorlarda 35.000 de triger değişimi yapıyoruz, katalog da 150.000 km yazıyor. :)
  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    Hocam 1.6 dizelde neden zincir yerine kayış kullanılmış sizce ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Hayır. Yetkili servisteki kendini usta sanan cahillerin cümlelerini bana kullanmayın lütfen, mesajı da tekrar okursanız sevinirim, '' yıpranma durumuna göre '' diye ısrarla her mesajımda yazıyorum.


    Kaç tane yetkili servisin bozup da benim desteğim sayesinde çözülmüş Fiat otomobili var. Şahit olduğum binlerce olay var. Hatta 68.000 KM'de otomobil sahibinin genç oğlu arkadaşlarına hava atacağım diye 6. vitesten 3. vitese küçültmeye çalışırken kayış kopartmıştı.. Sorunsuzca 100 bin km deviren de var tabii, ancak triger kayışı hakkında hiçbir zaman kesin yargılar konulamaz. Fiat 2.0 16v motorlarda 35.000 de triger değişimi yapıyoruz, katalog da 150.000 km yazıyor. :)

    triger öyle çok kolay kontrol edilebilecek birşey değil. üstelik gözle kontrol ile sağlamlığıda kolay anlaşılamıyormuş.

    ben servisteki usta ağzıyla da söylemedim. bu aracı üretenler kullanım kılavuzu diye birşey yazmış. orda da hangi km de neler yapılmalı yazıyor.
    fiat bravo kullanım kılavuzu sayfa 194 , peryodik bakım tablosu başlığı.
    ekte fotosunu ekledim. 120 bin km diyor.
    bugüne kadar 1.6 multijet bravo sahibi olupta 120 bin / 5 yıldan önce trigeri değiştirmedi diye kopanı duymadım.

    geçen yaz arabamın 60 bin bakımını yaptırdım. normal bakımlar haricinde alternatör kayışı ve fren hidroliği yağı değişti.
    önceki mesajımda fren hidroliği ni yazmayı unutmuşum.
     Fiat/Alfa/Lancia 1.6 dizel 120bg motorun 60.000km bakımı hakkında (bakım yapıldı)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Merhabalar.
    Alfa romeo, Lancia ve Fiat markalarında kullanılan 1.6 dizel 120 beygirlik motorun bakımı hakkında bilgi almak istiyorum.

    Öncelikle belirteyim; aracım 2012 Lancia delta 1.6d 120bg.

    Malum 3 markada aynı motoru kullanıyor.

    Motor bakımı olarak farklı bir işlem olacağını sanmıyorum. O sebeple genel bir konu actım,

    Alfa ve Lancia'nin yetkili servisleri olan mengerler biraz yuksek bir ücret istedi.

    Birmot fiyatını öğrenmedim. Bilgisi olan Birmot ve diger yetkili servis fiyatlarını yazabilirse mutlu olurum.

    Tesekkurler

    60 bin km bakımda ekstradan sadece alternator kayışı değiştirilir. birmotta 200 tl civarıydı. başka estra bir değişim yok.
    belki fren balatası duruma göre değişebilir.

    Balatalar 10.000km önce değişmişti.

    Kitapçıkta da 60.000 bakımı icin kayışların degisiminden bahsetmiş ancak genelde bu kayışlar triger ile birlikte değişmez mi?

    200tl sanırım sadece kayışların ücreti.

    Kayışlar dahil olmadan servis ücretini biliyor musunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Merhabalar.
    Alfa romeo, Lancia ve Fiat markalarında kullanılan 1.6 dizel 120 beygirlik motorun bakımı hakkında bilgi almak istiyorum.

    Öncelikle belirteyim; aracım 2012 Lancia delta 1.6d 120bg.

    Malum 3 markada aynı motoru kullanıyor.

    Motor bakımı olarak farklı bir işlem olacağını sanmıyorum. O sebeple genel bir konu actım,

    Alfa ve Lancia'nin yetkili servisleri olan mengerler biraz yuksek bir ücret istedi.

    Birmot fiyatını öğrenmedim. Bilgisi olan Birmot ve diger yetkili servis fiyatlarını yazabilirse mutlu olurum.

    Tesekkurler

    60 bin km bakımda ekstradan sadece alternator kayışı değiştirilir. birmotta 200 tl civarıydı. başka estra bir değişim yok.
    belki fren balatası duruma göre değişebilir.

    Balatalar 10.000km önce değişmişti.

    Kitapçıkta da 60.000 bakımı icin kayışların degisiminden bahsetmiş ancak genelde bu kayışlar triger ile birlikte değişmez mi?

    200tl sanırım sadece kayışların ücreti.

    Kayışlar dahil olmadan servis ücretini biliyor musunuz?

    Renaultda 4 yıl 80.000 de triger ve diğer kayışlar birlikte değişiyor, 1.6 multijet de periyot uzun olduğu icin , 120 binde triger değişimine kadar 2 kere diğer kayışlar değişiyor olmalı, v kayışı ve aksesuar kayışı set olarak değistirilir..
    Sizdeki katalogda yardımcı sistem kayışları 60 binde bir yazıyor, inceleyiniz birçok değişecek parça var.
    Biraz masraflı olacak anlaşılan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufuk-34JD58 -- 19 Mart 2015; 20:39:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birde anlam veremedigim bir nokta var var;
    3 markada kullanılan motor aynı, bakımlarda yapılan işlem aynı, hatta servisler bile aynı.

    Telefonla arayıp fiat bravo 1.6d 120bg diyerek bilgi alıyorsun bir fiyat veriliyor.
    Baska bir ağızdan Lancia Delta yada alfa romeo giulietta olarak soruyorsun baska bir fiyat çıkarıyorlar.

    Işin garibi parçacılarda aynı. Aynı parçaları istersen söylediğin markaya göre fiyat çıkarıyorlar.

    Açıkcası servise gitmek çok ta önemli degil. Parçaları alıp dışarıda da yaptırabilirim.

    Bursa'da önereceğiniz fiat/Alfa/Lancia ustası varsa değerlendirebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • desiya D kullanıcısına yanıt
    Örnek vereyim nissan ile renault dci motorları aynı, fakat nissanın bakımı 2 kat pahalı böyle birşey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Örnek vereyim nissan ile renault dci motorları aynı, fakat nissanın bakımı 2 kat pahalı böyle birşey.

    Bu ornek degil benzer bir durum :)

    Benzer seyler psa dizellerde de geçerli.

    Ford Servisi'nin 280 lira dedigi bakıma peugeot servisi 480 diyor.

    O sebeple servis cok umrumda degil açıkcası.

    Yarın birmota uğrarım garip bir fiyat çıkarırlarsa dışardan alırım parçaları bir usta bulur yaptırırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Örnek vereyim nissan ile renault dci motorları aynı, fakat nissanın bakımı 2 kat pahalı böyle birşey.

    Bu ornek degil benzer bir durum :)

    Benzer seyler psa dizellerde de geçerli.

    Ford Servisi'nin 280 lira dedigi bakıma peugeot servisi 480 diyor.

    O sebeple servis cok umrumda degil açıkcası.

    Yarın birmota uğrarım garip bir fiyat çıkarırlarsa dışardan alırım parçaları bir usta bulur yaptırırım.

    O kadar basit değil, iyi usta olmazsa arabanı rezil eder, fiyat farkı çok değilse serviste yaptır bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Merhabalar.
    Alfa romeo, Lancia ve Fiat markalarında kullanılan 1.6 dizel 120 beygirlik motorun bakımı hakkında bilgi almak istiyorum.

    Öncelikle belirteyim; aracım 2012 Lancia delta 1.6d 120bg.

    Malum 3 markada aynı motoru kullanıyor.

    Motor bakımı olarak farklı bir işlem olacağını sanmıyorum. O sebeple genel bir konu actım,

    Alfa ve Lancia'nin yetkili servisleri olan mengerler biraz yuksek bir ücret istedi.

    Birmot fiyatını öğrenmedim. Bilgisi olan Birmot ve diger yetkili servis fiyatlarını yazabilirse mutlu olurum.

    Tesekkurler

    60 bin km bakımda ekstradan sadece alternator kayışı değiştirilir. birmotta 200 tl civarıydı. başka estra bir değişim yok.
    belki fren balatası duruma göre değişebilir.

    Balatalar 10.000km önce değişmişti.

    Kitapçıkta da 60.000 bakımı icin kayışların degisiminden bahsetmiş ancak genelde bu kayışlar triger ile birlikte değişmez mi?

    200tl sanırım sadece kayışların ücreti.

    Kayışlar dahil olmadan servis ücretini biliyor musunuz?

    fren hidrolik yagi da degismisti yazmayi unutmusum. Alternator kayisi + fren hidrolik yagi iscilikle beraber 200 -250 gibi bir rakam tutmuStu. normal bakimla beraber yetkili serviste 700 tl odemistim.
    alternator kayisi ile triger kayisi birbirinden bagimsiz. Alternator kayisini degistirmek cok zor bi sey degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaslar 60.000 bakımı yaptırdım.
    Baskalarına yardımcı olması acısından yazıyorum.

    Değişenler;
    5lt selenia 5w30 yağ.
    Mazot filtresi,
    Polen filtresi, Hava filtresi, Yağ filtresi,
    Fren hidrolik yağı.

    Kontrol edilenler ve değişmesine gerek görülmeyenler;
    Balatalar, diskler, direksiyon kutusu, vites kutusu.

    Birmot Nilufer.

    Toplamda 460 liraya mal oldu.

    Alternator kayışı ellerinde yokmuş sipariş geçtiler, hafta ici birgün gidip onuda değiştireceğim.

    70 lirada onun ücreti, ek işçilik talep etmeyeceklerini söylediler.

    Yani totalde 530liraya mal olmus oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desiya -- 20 Mart 2015; 19:48:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada bakım aralığı 20.000 km.

    Fiyat kotu degil sanki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.