Şimdi Ara

DİZEL MOTOR KULLANANLAR DİKKAT! 140 Bin KM Clio 1.5 dCi Motor Yapıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
5
Favori
35.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese,
    2006 model Clio HB 1.5 dCi dizel arabam ile ilgili acı tecrübemi sizinle paylaşayım ki, bilen bilmeyen herkes dikkatli olsun başkalarının da canı yanmasın.

    5 yıldır sahip olduğum 140.000 km de ki Clio arabama 2017 Aralık ayında standart bakım yaptırdım ( Petronas marka motor yağı koydu bu sefer ustam)
    1.000 km yaptım ( 50-60 km yakıt ışığı yanarken depo dipteyken kullandım) , hiçbir sorun yokken , bir sabah soğuk bir havada arabamı çalıştırdığımda rölanti çalışmada yüksek sarsıntı, kötü kokulu beyaz duman atma oldu arıza ışığı yandı. Gaz verip 15-20 saniye bekleyince herşey normal e döndü arıza ışığı söndü.
    Aynı gün ustama gittim , bilgisayara bağladı 3. enjektör hata vermiş sonra ışık sönmüş dedi, doğrudan enjektörden diyemem çünkü tekrar arıza vermemiş dedi, bozuk olduğunu tespit ettiğimiz ısıtma bujilerinden olabilir dedi, değişti.
    Ertesi gün tekrar aynı sorun oldu, tekrar ustam a gittim, yine enjektör arızası vermiş ama sönmüş, pompacıya (enjektörcü) bir baktırmak gerek, arıza durumuna göre 500 ile 2500 arası değişir masrafı dedi. Ben, enjektörden olsa neden sadece 1 defa verip ışık sönüyor ve nasıl motor soğukken sadece oluyor dedim. Cevap veremedi, beyin ile de ilgili olabilir, akü zayfısa o da yapar dedi.
    Aküyü ölçtürdük zayıf çıktı, değiştirdim yenisi taktık. Eve gittim, araba 2 gün yattı, 2 gü sonunda marsa basıtığımda, akü bitmişti. Takviye için usta getirdim, tamirhaneye götürdük kaçak bulamadı senin arabada elektrik sisteminde sorun var sarsıntılı çalışma ve arıza lambası sonununu da o yapıyor olabilir dedi. Marş motoru bakımı yapıldı tekrar eve döndüm. Ama artık sabrım kalmamıştı, 1 tane würth marka enjektör temizleyici attım depoya bastım memleketim izmire gittim orada arabayı babam a bırakacaktım o ilgilenecekti. Ancak izmire vardıktan sonra araba geç çalışmaya başladı ve 1 hafta sonunda artık hiç çalışmadı.
    İzmir`de yetkili servise götürdüğümde , arabamın piston erittiğini, buna büyük ihtimal enjektör sorununun neden olduğunu ve motor yapılması gerektiğini söylediler. Çok acı bir haberdi, ne kadar benim hatam var ne kadar ustaların hatası var, ne kadar arabanın hatası var bilmiyorum. Sadece ilk çalışmadaki 10-15 saniye sarsıntı dışında araba saat gibi çalışırken birden piston eritmiş olmasına çok şaşırdım. Arabayı yetkili servisten alıp kendi ustamıza getirdik motor yapıldı. Yetkili servis 10 bin lirayı geçer demişti , sanayide özel serviste 6 bin tl ye ( enjektör bakımları dahil ) motor yapıldı arabaya.

    1.5 DCI BAŞTA OLMAK ÜZERE DİZEL ARABASI OLANLAR , ÖZELLİKLE 100-120 BİN KM Yİ GEÇMİŞ OLANLAR LÜTFEN BU KONULARA DİKKAT ETSİN :
    1- HER ZAMAN KALİTELİ MAZOT ALIN, yakıt ışığı yanarken aracınızı kullanmayın hemen yakıt alın, dipteki yakıtı kullanmasın.
    2- HER ZAMAN KALİTELİ MOTOR YAĞI KULLANIN
    3- EĞER SOĞUK HAVALARDA SARSINTILI ÇALIŞMA VE KOKULU BEYAZ DUMAN SORUNU VARSA MUTLAKA ENJEKTÖRLERE BAKTIRIN
    4- SORUNUNUNZ TAMAMEN DÜZELMEDİKÇE ARABANIZ İLE UZUN YOL YAPMAYIN, ZORLAMAYIN.
    5- EĞER ARABANIZDA CİDDİ BİR SORUN YAŞARSANIZ ÖNCE MUTLAKA YETKİLİ SERVİSE GÖTÜRÜP TESPİTİ ONLARA YAPTIRIN, EN FAZLA 200-250 LİRA TESPİT ÜCRETİ ÖDERSİNİZ AMA EN DOĞRU SONUCU ONLAR VERİR, DAHA SONRA İSTEDİĞİNİZ YERDE TAMİR ETTİRİN.
    6- DİZEL MOTORLAR TİCARİ AMAÇLAR İÇİN ÜRETİLMİŞTİR, HUSUSİ KULLANIMDA DİZEL MOTORLAR İLGİ VE DİKKAT İSTER, 100 BİNİ GEÇEN HER DÜZEL MOTORUN RİSKLERİ ZAMAN GEÇTİKÇE ARTAR.
    BENİM CANIM YANDI SİZİN YANMASIN, BURADA PAYLAŞMAK İSTEDİM UMARIM BAŞKALARINA DA FAYDASI OLUR BİLGİLERİN.







  • Hayır arkadaşın en büyük hatası bitik depoyla araç sürmektir.
    20 liralık olsun mazot alın ama bitmiş depoyla gezmeyin.
    Depodaki pislik enjektörü tıkamış sonra zorlama sonucu işemeye başlamış işeyen enjektör pistonu eritmiş.

    Eski kamyoncular depoyu hep full tutardı.Araç daima temiz mazot çekerdi.Tabii şimdi fiyatlar malum.
    Fakat en azından ışık yanmadan mazot alın.
    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Düzgün ve zamanında bakım, motor yağı ve motor soğutma sıvısı ısınmadan aracı zorlamamak, çalıştırıp 15-20 saniye bekledikten sonra hareket etmek, stop etmeden önce 20-25 saniye rölantide beklemek, orijinal yedek parça kullanmak, imkan olduğu sürece tek bir marka veya tek bir istasyondan iyi ve kaliteli yakıt almak.

    Bunlara dikkat eden dizel sürücünün sorun yaşama ihtimali ancak üretim hatasıyla olabilir.

    Tabi zaten hasa Allah imal ediyor bu dizelleri, asinmak diye bir kavram sirf benzinliler icin gecerli.



    Ne kadar iyi bakarsan bak her parcanin bir omru vardir.



    Hayirli gunler

    Arkadaşım sende düşük hacimli benzinli araba aldın diye tüm dizelleri kötüler oldun bakıyorum da , açıkcası cevap veremeyecektim ama her konuda aynı şeyleri yazıyorsun , biz dizelden memnunuz en ufak bir sorun yaşamadık , zamanında bakımları yapılan dizel en ufak sorun yaratmaz pederde 350 binde 1.9 tdi caddy var hala motor saat gibi , hatta bakımlarını yapan ustamız abi satarsan bana satacaksın diyor her bakıma gittiğimizde . o yüzden şu at gözlüklerini çıkar artık

    Hayırlı günler .
    bence usta tokatlamis.

    wurth basip yola cikarak sen de tokatlamissin.

    ilk gunden yetkili servise gotursen basin daha az yanardi. hem de bunlar basina gelse bile servis yolladi izmire geldim bu hale geldim diye yetkili servisten hakkini arardin.

    bu arada yetkili servis 10 bin tl cekmis. senin usta 6000. yetkili servisi pazarlikla 7 8 bin seviyelerine indirtir. yetkili serviste yaptirdirdim.
    Reno grubu yetkili srvis bakimlari 20bin kmde bir ve 350/400 TL arasi tutuyor.

    Ustelik garanti disi araclara ekatra indirimler var.

    Hatta triger set degisimi bile iscilik dahil 620 TLcik.



    Hâl boyleyken ne isiniz var sanayide, ustada şurda burda.



    Yetkili servislerden korkmayin, gidin, en azindan yaptirdiginuz iş garantili olur.
    Bence az depo ile gitmenin pislik çekme olayının çok alakası olmadığı düşüncesindeyim. Başka araçları bilmem ama kendi aracımda pompa en alttan çekiyor ama ilk önce çelik fitre süzme yapıyor sonrasında benzin filtresi süzme yapıyor. Ama az depo ile gezmek pompaları zorluyor hatta yanmasına bile sebebiyet veriyor.
    Geçmiş olsun. 1.3 mjet euro4 kullanıcısıyım. Araç 219 bin küsürde, motora anahtar değmedi. Yakıtı nerede ucuzsa oradan alıyorum. Daha önce POdan alıyordum şu sıralar Lukoilden alıyorum. Yakıt ışığı yandıktan sonra yaklaşık 30-40 km yol da yapıyorum.
    Aracı hor kullanmam bakımlarını aksatmam. Sabah yarım kontak yapıp ışıkların sönmesini bekleyip debriyaj ile tek marşta çalıştırır, kapatınca yaklaşık 20 sn bekler öyle kapatırım.
    Yaşadığım tek sıkıntı far arıza lambası. Akşam farları kontrol ettiğimde arka plakayı aydınlatan 2 ampulden biri yanmıyordu. Kurcaladım bir iki tıklattım falan yandı. Far arıza lambası söndü. Nazar değmesin maşallah.
  • Gecmis olsun, dizeller ariza vermeye gorsun incir agaci degil incir ormani dikiyorlar adamin ocagina.



    Hayirli gunler
  • öncelikle geçmiş olsun, renault un bazı model yıllarında enjektörlerinin hatalı olduğu bilinen bir gerçek. enjektör sorununun devamında bu masraflar gelmiş başına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Düzgün ve zamanında bakım, motor yağı ve motor soğutma sıvısı ısınmadan aracı zorlamamak, çalıştırıp 15-20 saniye bekledikten sonra hareket etmek, stop etmeden önce 20-25 saniye rölantide beklemek, orijinal yedek parça kullanmak, imkan olduğu sürece tek bir marka veya tek bir istasyondan iyi ve kaliteli yakıt almak.

    Bunlara dikkat eden dizel sürücünün sorun yaşama ihtimali ancak üretim hatasıyla olabilir.

    Tabi zaten hasa Allah imal ediyor bu dizelleri, asinmak diye bir kavram sirf benzinliler icin gecerli.



    Ne kadar iyi bakarsan bak her parcanin bir omru vardir.



    Hayirli gunler
  • Geçmiş olsun. Aynı model araçtan bende de var. Dediklerine harfiyen katılıyorum çok dikkat etmek gerekiyor. Bu olaydan önce mazotu nereden alıyordun?
  • Megane 2 dciler de biraz sıkıntılı idi galiba.

    Dci ler mazot seçer sözunu hesaba katacak olursak depo dipde gezmek buyuk kumar olmuş.
  • Çok bilinmeyenli denklem gibi ilk önce 5 yıldır bu aracın sahibi sizsiniz ve 140bin kilometrede bu aracı 2013 yılında 7-8 yaşındayken kaç bin kilometrede aldınız?100bin altı dizel kilometrelerine ben güvenmiyorum benzinli otomobillerde bile yılda 20bin yapanlar varken adam dizel alıyor kullanmıyor bana pek inandırıcı gelmiyor.

    İkincisi Enjektör temizleyici araç ilk alındığından beri düzenli olarak kullanırsa faydalı olur.Diğer türlü tavsiye edilmiyor.Bence sizdeki durumun bu kadar kötü hale getiren enjektör temizleyici olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RocknRoll@ -- 23 Şubat 2018; 15:47:20 >
  • 2006 model arabadan bahsediyosun,

    Bakimsizsa iyi bile gitmis.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Düzgün ve zamanında bakım, motor yağı ve motor soğutma sıvısı ısınmadan aracı zorlamamak, çalıştırıp 15-20 saniye bekledikten sonra hareket etmek, stop etmeden önce 20-25 saniye rölantide beklemek, orijinal yedek parça kullanmak, imkan olduğu sürece tek bir marka veya tek bir istasyondan iyi ve kaliteli yakıt almak.

    Bunlara dikkat eden dizel sürücünün sorun yaşama ihtimali ancak üretim hatasıyla olabilir.

    Tabi zaten hasa Allah imal ediyor bu dizelleri, asinmak diye bir kavram sirf benzinliler icin gecerli.



    Ne kadar iyi bakarsan bak her parcanin bir omru vardir.



    Hayirli gunler

    Arkadaşım sende düşük hacimli benzinli araba aldın diye tüm dizelleri kötüler oldun bakıyorum da , açıkcası cevap veremeyecektim ama her konuda aynı şeyleri yazıyorsun , biz dizelden memnunuz en ufak bir sorun yaşamadık , zamanında bakımları yapılan dizel en ufak sorun yaratmaz pederde 350 binde 1.9 tdi caddy var hala motor saat gibi , hatta bakımlarını yapan ustamız abi satarsan bana satacaksın diyor her bakıma gittiğimizde . o yüzden şu at gözlüklerini çıkar artık

    Hayırlı günler .




  • Siz baştan hata yapmışssınız hocam çok geçmiş olsun. Zaten “ ustama” kelimesi her şeyi özetliyor. Yetkili servis dışında yapılan onarımlarda bu sorunlar hep olur. Dahası petronas yağ nedir ? Mobil, elf, castrol gibi markalar dururken neden maceraya girdiniz.

    120 bin küsürde başlangıcından sonuna yetkili servis bakımlı megane 3 dci edc aracı temmuz ayında sattım. Alan kişiyi aradım geçtiğimiz günlerde sadece teşekkür etti, bu kadar diyim size. Şu anda da megane 4 dci edc var 20 bin km oldu, yağını 4 bin km’de kendi isteğimle değiştirdim. Bu sene fazla soğuk olmadı ancak - 12 dereceler mertebesinde tek tık marş alıyor, sallama titreme mevcut değil.

    Aracı başlattığımda soğuk havada 30-40 saniye bekliyorum. Yol yapıp geldiğimde bir o kadar daha bekliyorum. Opet dışında hiç bir yerden yakıt almıyorum, soğuk motora yüksek devir kesinlikle yaptırmıyorum, start stopu aracı başlattığım anda off konuma getiriyorum.

    Türbücü gamil usta, kürbürütürcü dürrük usta, ön arka düzen “ cimşit susta” gibi ne idüğü belirsiz adamlara, yüz binlerce liralık arabaları rica ediyorum teslim etmeyin.




  • bence usta tokatlamis.

    wurth basip yola cikarak sen de tokatlamissin.

    ilk gunden yetkili servise gotursen basin daha az yanardi. hem de bunlar basina gelse bile servis yolladi izmire geldim bu hale geldim diye yetkili servisten hakkini arardin.

    bu arada yetkili servis 10 bin tl cekmis. senin usta 6000. yetkili servisi pazarlikla 7 8 bin seviyelerine indirtir. yetkili serviste yaptirdirdim.
  • Hayır arkadaşın en büyük hatası bitik depoyla araç sürmektir.
    20 liralık olsun mazot alın ama bitmiş depoyla gezmeyin.
    Depodaki pislik enjektörü tıkamış sonra zorlama sonucu işemeye başlamış işeyen enjektör pistonu eritmiş.

    Eski kamyoncular depoyu hep full tutardı.Araç daima temiz mazot çekerdi.Tabii şimdi fiyatlar malum.
    Fakat en azından ışık yanmadan mazot alın.
  • Kullanmayı bilmiyorsan motor 50 bindede biter dci sağlam motor 150 bin hiçbirşey değil
  • İşeyen enjektörlü araç kullanılmaya devam ederse ne olacağının özeti budur. Önemsemeyen arkadaşlar birkaç kez üstüste okusun. Milli servetimiz gidiyor.
  • Petronas Fiatın yağı değil miydi?Renault'un istediği özellikleri taşıyo mu?Renaultlarda Elf kullanılıyo bildiğim kadarıyla.
  • Bende şunu bir türlü anlamam. Mazot deposu dolu olsun boş olsun her halükarda deponun dibinden almıyor mu araba mazotu. Öyle olunca deponun boş olması dolu olması ne farkediyor. Bilen varsa cevaplayabilir mi?
  • Petronas en az mobil ve Castrol kadar büyük bir markadır. Sizin bilmemeniz kötü olduğunu göstermez. Hepsi değil ancak yetkili servisten daha iyi olan ustalar da mevcut.
  • overhead O kullanıcısına yanıt
    Viskozite değerlerini karşılayan bütün marka yağlar, her marka arabaya koyulabilir.
  • barbosa78 B kullanıcısına yanıt
    Dibinden alıyor.
  • PETRONAS markasını bilmeyenler yorum yapmış hemen..

    Petronas gayet iyi üst seviye yağlar üretir,Mercedes'in F1 deki yağ ve yakıt sağlayıcısıdır başarısı da ortada...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.