Şimdi Ara

DİZEL MOTOR KULLANANLAR DİKKAT! 140 Bin KM Clio 1.5 dCi Motor Yapıldı (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
99
Cevap
5
Favori
35.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pistonun erimesine enjektör temizleyici neden oluyor
    kullanmayın
  • İstanbul'da Fiat albea 1.3 multijet ile takside 780 bin kilometre yol yaptık. 1 kere rektefiye yaptırdık. Sonraki aracımız 1.5 symbol şu anda 480 km de gerisini siz düşünün tamemen kullanım ve bakımla alakalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhamnet

    quote:

    Orijinalden alıntı: Chan ctin

    Ben boluda yaşıyorum. Çekici işi yapan bir arkadaşımın söylediği aynen şu şekilde "en çok reno dan ekmek yiyoruz". Şehir içinde sıkıntı çıkarmayan araç istanbuldan anadoluya seyahat sırasında 3-4 saatlik kullanım sonrasında uzun yolda enjektör işemesinin neden olduğu piston erimesi nedeniyle yolda kalıyormuş.

    Çünki piyasada en çok Renault var.
    Kayın pederin taksi durağında 630.000 km de motor yapılmamış logan, 728.000 km de Linea var.

    Doğrudur. Linea tamam multijet motorun sağlam ve hor kullanıma dayanıklı olduğunu herkes biliyor. Dci de güzel motor bakımları tam temiz yakıt ve özenle kullanılırsa oda uzun km ler yapıyor ama hor kullanıma veya ihmale multijet gibi dirayet gösteremiyor buda bir gerçek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: symbolcu

    Hayır arkadaşın en büyük hatası bitik depoyla araç sürmektir.
    20 liralık olsun mazot alın ama bitmiş depoyla gezmeyin.
    Depodaki pislik enjektörü tıkamış sonra zorlama sonucu işemeye başlamış işeyen enjektör pistonu eritmiş.

    Eski kamyoncular depoyu hep full tutardı.Araç daima temiz mazot çekerdi.Tabii şimdi fiyatlar malum.
    Fakat en azından ışık yanmadan mazot alın.


    Yazdiginizi okuduktan sonra aklima dank etti. Dizel fiestam ile 3 kez bitik depoyla petrole gitmistim. Gercekten bitik, menzil 0-5 arasi gozukuyordu. Daha sonralarinda arac ilk calismalarda vuruntu yapmaya basliyordu, gaz pedalinda ayagimi cekyigim anda yigilma oluyordu. Sebebini kestiremedim. Ustaya goturdum sorun yok, gazdan cekince yigilma olmasi gerek zaten dedi. Daha once yapmiyordu bunu dememe ragmen sorun olmadigina ikna etti beni. Bu yasadiklarimin uzerine 4 kez daha depoyu doldur bosalt yaptim bu sefer tabiki tam bitirmedim.



    Sizin yazdiklarini okudugumda acaba bende de benzer bir sorun olmus olabilir mi diyorum? Piston eritme tam olarak nasil oluyor bilmiyorum ama genel belirtileri nedir tam olarak motor arizalarinin?



    Arac hic ariza isigi yakmadi, istop vb. yasatmadi. Sorun varsa veya cikarmamasi icin neresini kontrol ettirmeliyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel 1.4 TDI Seat Cordoba 2007 model 220 binde ve hala motoru canavar gibi maşallah.

    Dizelden dizele fark var genelleme yapmayalım lütfen.

    Ayrıca 100-150 bin km üstü dizel alınmaz diyenlere kulak asmayın.

    100bin km altı 1.6 düz benzinli, tüplü yakıt canavarı eşşeğe bineceğinize gerekirse 150bin km üstü dizele binin daha iyi.

    Kmde max 30 kuruş yakarak dik yokuşlarda bile 5. viteste gitmenin keyfini, 100bin altı düz benzinli eşşeğe binenler bilemez.Çünkü onlar bagajda tüpleriyle gezip, tüpten kaynaklı çözülemeyen arızalarla uğraşmakla meşgullerdir.

    Siz siz olun 150bin üstü dizele binmeyin ki daha da ucuzlasın biz de az para verip alalım :)
  • Kendi adıma korktuğumu söyleyebilirim. 108 bin km de 1.3 multijet puntom var. 2012 model. Soguk havalarda ilk marşta bazen 1 dk kadar sarsıntılı çalışıyor ve artık çok sık dpf temizlemeye giriyor. Enjektörlerde sıkıntı mı var sizce?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 25 Şubat 2018; 2:43:28 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2013 Model Dacia Dokker 1.5 dCi 90bg 200.000km'de araç var bende.
    Sabah eskisine nazaran biraz sarsıntı var bende de. Bu konuyu görmem iyi oldu , 1 hafta sonra bakıma götürdüğümde enjektörlere baktırayım.
  • Arkadaşlar bende 270 000 km de bmw x3 2.0 d var. Zincir problemi olan seriden. Alırken zincirinin değişmiş olduğunu teyit ettirdim. 10 000 de bakımını aksatmıyorum. Enjektörleri dün söktürdüm. 20 000 daha götürür dediler ama 10 000 daha yapıp enjektörleride değiştiricem. Yağı hep shell vpower kullanıyorum. Maaşallah motorumda tık yok. Ama fark ettiyseniz yüksek km dizele biniyorsanız hem cebinizde para olacak hem de en ufak sese kulak vereceksiniz. Çünkü nazlı bir çiçek gibi oluyorlar. bu arada n47d blok değiştirmek 20 000 tl buluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 262.000km 1.4hdi 206 kullanıyorum.3000d/dk sorunu yaşıyordum.Yakıt istasyonunu değiştirip çözdüm.Şuan daha iyi devirleniyor. Arada sıkıştırıp 4000-4500 civarı çeviriyorum ki kurumlar yakılsın.Dizelde memnun olduğunuz istasyondan yakıt alın.Çeyrek deponun altına düşmemeye gayret edin.
  • Enjektörle yağın ne alakası var ben çözemedim... Enjektör tamamen yakıt ile alakalı bir sorun... Ataç zaten arıza vermiş ve sorunu çözmeyip zorlamışsınız yapacak birşey yok...



    Benim araçta yağ eksiliyor mesela 10000 km. De 5 lt yağ ekledim. Yarın öbür gün turboyu değiştireceğim değiştiremezsem yağsız kaldığında motoru yerr...



    Bu iş böyledir...



    Enjektör

    Turbo

    Pompa



    Bunlardan biri dağıldımı motoru dağıtır...



    Daha önce abimin araç 80000 de yolda turbo patlattı... Hemde servis bakımlı araç... Çekici ile götürdük servise. Aracı çalıştırsak motor giderdi... Şu an 150 binde tık yok...



    Dizel araç Renault çok sattığı için diğer markalardan çok sorun çıkıyor. Adamlarda neredeyse benzinli model satılmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 160 kmde 2007 symbol aynı arızadan sanayide şuan. 8000 masraf çıkarmışlar. 7000 e bitecek gibi ama. Saatli bomba ne zaman patlayacağı belli değil.
  • 2010 focus trend x 1.6 TDCi motor 300 bin kilometrede bakımları zamanında yapılıyor . Bana mısın demedi :D
  • Bende de aynı motor var. 2. el aldım 110 binde fluence. Alır almaz motor yağını fabrikanın önerdiği Elf 5/30 w fultech ile değiştirdim. Depoyu hep en az yarım depo tutar bilindik marka yerlerden dizel alırım. Her zaman orjinal parça ile değişim yaparım. Özel servis de olsa şartım kuralım budur. Önemli arızalarda işi sadece servis olan yetkili servislere götürürüm. Plaza yerine sadece servise götürmek daha mantıklıdır. Sebebi de plazalar daha fazla adam çalıştırır ve zararı servisten çıkartırlar. Arıza tespitini yetkili servise yaptırırım. Sanayi ustaları bunları bilemez.



    Depo dibinde kötü mazot ve birikintiler yüzünden asla ışığı beklemeden mazot almak önemli. Arıza durumunda önce yetkili servise danışmak her daim daha sağlıklı sonuçlar verecektir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım lpg ve benzinli iki yakıtıda yarım depoya düştüğü zaman fullerim asla lambanın yanmasını beklemem benzin pompası lamba yandıktan sonra zor çalışmaya başlar ve zamanla kendisine ve motora zarar verir bu profesyonel araç sürüş derslerinde anlatılır neyse demem o ki deponuz hep full olsun lambalar yanmadan yakıtınızı alın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlıAdam

    Dizel 1.4 TDI Seat Cordoba 2007 model 220 binde ve hala motoru canavar gibi maşallah.

    Dizelden dizele fark var genelleme yapmayalım lütfen.

    Ayrıca 100-150 bin km üstü dizel alınmaz diyenlere kulak asmayın.

    100bin km altı 1.6 düz benzinli, tüplü yakıt canavarı eşşeğe bineceğinize gerekirse 150bin km üstü dizele binin daha iyi.

    Kmde max 30 kuruş yakarak dik yokuşlarda bile 5. viteste gitmenin keyfini, 100bin altı düz benzinli eşşeğe binenler bilemez.Çünkü onlar bagajda tüpleriyle gezip, tüpten kaynaklı çözülemeyen arızalarla uğraşmakla meşgullerdir.

    Siz siz olun 150bin üstü dizele binmeyin ki daha da ucuzlasın biz de az para verip alalım :)

    Kişiden kişiye değişiyor işte araba zevkleri. Mesela ben de az yakacak diye hır hır hır gür gür gür sarsıntılı bir arabaya binmek istemem. Aşağı yukarı 10 yıldır benzinli araba kullanıyorum ve araba çalışırken sesini duymuyorsun. Direksiyonu tut çalıştığını hissetmiyorsun. Benim içinde önemli olan o. Her ne kadar Ford kullansam da, şöyle sorunsuz Japon atmosferik 1.6 benzinli motor benim için en keyifli motordur. biraz da devirleri dolu dolu çeviriyorsa tadından yenmez.

    Yani insanların kullandığı arabalara "eşşek" demeden önce herkesin arabasının kendi emeği ve tercihi olduğunu unutmayın. Bu arada "eşşek" değil, eşek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_0017


    quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlıAdam

    Dizel 1.4 TDI Seat Cordoba 2007 model 220 binde ve hala motoru canavar gibi maşallah.

    Dizelden dizele fark var genelleme yapmayalım lütfen.

    Ayrıca 100-150 bin km üstü dizel alınmaz diyenlere kulak asmayın.

    100bin km altı 1.6 düz benzinli, tüplü yakıt canavarı eşşeğe bineceğinize gerekirse 150bin km üstü dizele binin daha iyi.

    Kmde max 30 kuruş yakarak dik yokuşlarda bile 5. viteste gitmenin keyfini, 100bin altı düz benzinli eşşeğe binenler bilemez.Çünkü onlar bagajda tüpleriyle gezip, tüpten kaynaklı çözülemeyen arızalarla uğraşmakla meşgullerdir.

    Siz siz olun 150bin üstü dizele binmeyin ki daha da ucuzlasın biz de az para verip alalım :)

    Kişiden kişiye değişiyor işte araba zevkleri. Mesela ben de az yakacak diye hır hır hır gür gür gür sarsıntılı bir arabaya binmek istemem. Aşağı yukarı 10 yıldır benzinli araba kullanıyorum ve araba çalışırken sesini duymuyorsun. Direksiyonu tut çalıştığını hissetmiyorsun. Benim içinde önemli olan o. Her ne kadar Ford kullansam da, şöyle sorunsuz Japon atmosferik 1.6 benzinli motor benim için en keyifli motordur. biraz da devirleri dolu dolu çeviriyorsa tadından yenmez.

    Yani insanların kullandığı arabalara "eşşek" demeden önce herkesin arabasının kendi emeği ve tercihi olduğunu unutmayın. Bu arada "eşşek" değil, eşek.



    Benim hedef kitlem 150 bin üzeri dizel alınmaz deyipte, insanları sırf km'si düşük diye lpgli araçlara yönlendirenlerdir.Yoksa isteyen benzinli binsin, isteyen dizel binsin kimene.

    Çünkü beni de öyle bir yanlışa sürüklemişlerdi gittim 1.6 lpgli "eşek" aldım, sorunlarından kafamı kaldıramadım.Benzinde binsen çok yakıyor, tüpte binsen arıza, koku, tekleme gibi dertleri bitmiyor.

    Şu çok tutulan 15-20 yıllık benzinli efsane, kahraman, süperman kasa modellerinin fiyatına, 200 binde 2007 model dizel aldım sorunsuz biniyorum.




  • arkadaşlar herkes kilometresine göre yorum yapmış.
    Arabanın yaşına bakılırsa bence o kilometre doğru olmayabilir.
    Ayrıca benzer bir sorunu bende yaşadım. Mazot filtresini değiştirerek kurtardım arabayı.
    Kesinlikle dipteki mazotu kullanmayın. Hatta 1/4 ten aşağı düşmesin
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Pompa mazotu dipten çekmiyor mu?
  • Çok çok geçmiş olsun. Dci ler kaliteli motor diye biliyorum. Bizim bi ustamızda kango var 1.5 dci, 350bini geçti hâlâ canavar gibi.

    Eriyen pistonla, hata veren enjektör aynı silindirmiydi acaba? İşeme yapan enjektörün pistonları erittiğini duymuştum muhtemelen asıl sorun enjektör kaynaklıydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu paradoxa dönmüş. O kadar çok değişken etken varki, tam sağlıklı bir bilgi edinmek imkansız. Aynı araca kimi a marka yakıt koymuş onu övüyor kimi b marka yakıt almış a dan daha iyi diyor. Bir başkası da çıkıp ikiside yaramaz yakıt c den alınır demiş. Keza aynı muhabbet yağlardada mevcut. Depodaki pislik mevzusu başlı başına muamma, zira yakıt depo dibinden çekilir, bu sebeple ışığın yanıp yanmamasının yakıtın dipte olup olmamasının manası kalmaması gerekli. Hadi onu da geçtik, bu yakıt filtresi ne işe yarar. İşin aslı şudur, motora nazik davranın. Yağını suyunu eksik etmeyin, bakım zamanlarını geçirmeyin yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.