Şimdi Ara

DİZEL MOTOR KULLANANLAR DİKKAT! 140 Bin KM Clio 1.5 dCi Motor Yapıldı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
99
Cevap
5
Favori
35.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yetkili servis 10 bin isteme kısmı ilginç olmuş, motorun sıfırı (sandık motor) kaç para ki, geçmiş olsun.
  • Yağ konusuna takılanlar;

    Motora konulan yağ, üretici spesifikasyonlarını karşılıyorsa ister PETRONAS, ister CASTROL ister BOK marka olsun motora zararı olmaz. Koşullara göre performansı değişir.
  • O yıllardaki dci'lerin düşük beygir olanları 150-200 bin km arası motor ister, sürpriz değil.
  • "Reno az yakar "ama az yaktığının intikamını fena alır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otobilge -- 23 Şubat 2018; 18:9:30 >
  • usta belki dci motora multijet yağı katmıştır.
  • Euro 4 motor 1.5 dCi ler Delphi marka enjektör kullanır. Ne yazıkki Delphi enjektörlerde işeme hastalığı vardır. Euro 5 motorlarda Bosch enjektör kullanıldı. Nispeten Delphi den daha iyi , daha uzun ömürlü. Ya depoya ara ara würth , Berner gibi kaliteli yakıt katkıları atacaksınız. Ya da 100.000 kmde bir Delphi yetkili servisinde söktürüp temizlik ve bakım yaptıracaksınız. Aracim 2003 1.5 dCi 184.000 km de komple motor yapıldı.Şu an 204.000 kmde. Şu ana kadar 1 kere depoya enjektör temizliyici attım. Şimdilik bir sorun yok
  • Hocam geçmiş olsun bende multijet kullanıyorum 174 binde sabah çalıştırınca kötü koku geliyor bir 10-15 saniye arası titremede var şimdi şüphelendim açıkçası bilgi için sağolun
  • Gecmiş olsun insanları bilgilendirici mesajınız icinde teşekkürler
  • koca motor yapılmış ama 6 bin. DSG olsaydı mekatroniği bile daha fazla tutardı.
  • Geçmiş olsun öncelikle.Ustaniz enjektör dediği an dizel motorlarda şüphelenip hemen tam nedenini bulmasi gerekirdi çünkü sorun enjektör olduğu veya ad geçtiğinde parçanın sanayi dilinde işeme yapması ve pistonu eritmesi çok bilinen bir olaydır.
  • geçmiş olsun dilekleriniz için sağolun. Yaptığım hataların da farkındayım malesef. Düşük beygirli euro 4 motorlardaki enjektör sorunları, düşük depo ile kullanma ve enjektör sorunu olduğunu kabullenememem bana pahalıya patladı umarım sizlerin başına gelmez, aman dikkat arkadaşlar, ihmal ve bilgisizlik şakaya gelmiyor.

    petronas yağ kötü değilmiş sanırım, mercedes servisleri de aynı yağı kullanıyor dci motorlarda.
    mazotu hep shell ve opetten alırdım ama birkaç defa şehirlerarası ucuz mazot aldım az bilinen markalardan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    koca motor yapılmış ama 6 bin. DSG olsaydı mekatroniği bile daha fazla tutardı.

    Kavrama 2.400 tl , mekatronik 4.500 tl ozel servis iscilik vs hersey dahil



    Konuya gelirsek.Cok gecmis olsun.Motora ne kadar bakarsaniz o da size oyle bakar.Durumunuz elverdikce en kotu 7 8 bin kmde bir motor yag , yag filtresi ve hava filtresi degisin.



    Ben ozellikle son 1 sene de 3 kere bakim yaptim aracima.105 bin km standart bakim, 109 bin km de yag yag filtresi hava filtresi,114 bin de de agir bakim (senesi doldu.normalde.120 bin km yapiliyor agir bakim) yaptirdim.



    2012 A3 1.6 tdi stronic aracim.Suan 116 bin km bitmek uzere 2 3 bin km sonra bidaha ara bakim yaptiricam.240 tl tutuyor en fazla benim ki.(yag yag filtresi hava filtresi)




  • Demek ki japonlar hala atmosferikte boşuna diretmiyorlar. Bizim 1993 model spring vardı 200 bini lpg li olarak devirmişti. Motor hala saat gibiydi çalıştırır çalıştırmaz gazlardık motor ısınmasını beklemezdik babam hor kullanırdı banamısın demezdi. 2006 model araç 140 bin km nedir ki
  • Reno grubu yetkili srvis bakimlari 20bin kmde bir ve 350/400 TL arasi tutuyor.

    Ustelik garanti disi araclara ekatra indirimler var.

    Hatta triger set degisimi bile iscilik dahil 620 TLcik.



    Hâl boyleyken ne isiniz var sanayide, ustada şurda burda.



    Yetkili servislerden korkmayin, gidin, en azindan yaptirdiginuz iş garantili olur.
  • Geçmiş olsun. 1.3 mjet euro4 kullanıcısıyım. Araç 219 bin küsürde, motora anahtar değmedi. Yakıtı nerede ucuzsa oradan alıyorum. Daha önce POdan alıyordum şu sıralar Lukoilden alıyorum. Yakıt ışığı yandıktan sonra yaklaşık 30-40 km yol da yapıyorum.
    Aracı hor kullanmam bakımlarını aksatmam. Sabah yarım kontak yapıp ışıkların sönmesini bekleyip debriyaj ile tek marşta çalıştırır, kapatınca yaklaşık 20 sn bekler öyle kapatırım.
    Yaşadığım tek sıkıntı far arıza lambası. Akşam farları kontrol ettiğimde arka plakayı aydınlatan 2 ampulden biri yanmıyordu. Kurcaladım bir iki tıklattım falan yandı. Far arıza lambası söndü. Nazar değmesin maşallah.
  • Benden tavsiye basit sorunlar ve bakımlar hariç aracı sanayiye getirmeyin hele arabanız 10 yaşından genç ise, küçük sorunları göremiyorlar ya da geçiştiriyorlar daha sonra sorunlar büyüyor bu konuda arkadaşın anlattığı gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barbosa78

    Bende şunu bir türlü anlamam. Mazot deposu dolu olsun boş olsun her halükarda deponun dibinden almıyor mu araba mazotu. Öyle olunca deponun boş olması dolu olması ne farkediyor. Bilen varsa cevaplayabilir mi?

    cevap çok kolay aslında, evet mazot dipten çekiliyor ama araba hareket halindeyken pislikler bütün depoya dağılıp geziniyor o yüzden pislik gelse de az geliyor ve enjektöre takılmadan yanma odasına geçiyor. bu yüzden araba dururken dibe biriken pislik sabah ilk marşta enjektöre geliyor zamanla o da tıkama ya da kirletme yapıyor. zaten zamanla dizel araçların hepsinde bu tür sıkıntılar oluyor.
    benim anlamadığım ise bu mazot filtreleri ne işe yarıyor 10 binde bir mazot filtresi değiştirmek araç ömrü için iyi olacaktır diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Lawrence

    Geçmiş olsun. 1.3 mjet euro4 kullanıcısıyım. Araç 219 bin küsürde, motora anahtar değmedi. Yakıtı nerede ucuzsa oradan alıyorum. Daha önce POdan alıyordum şu sıralar Lukoilden alıyorum. Yakıt ışığı yandıktan sonra yaklaşık 30-40 km yol da yapıyorum.
    Aracı hor kullanmam bakımlarını aksatmam. Sabah yarım kontak yapıp ışıkların sönmesini bekleyip debriyaj ile tek marşta çalıştırır, kapatınca yaklaşık 20 sn bekler öyle kapatırım.
    Yaşadığım tek sıkıntı far arıza lambası. Akşam farları kontrol ettiğimde arka plakayı aydınlatan 2 ampulden biri yanmıyordu. Kurcaladım bir iki tıklattım falan yandı. Far arıza lambası söndü. Nazar değmesin maşallah.

    Hocam o multijet. Motorun ömrü arabadaki diğer parçaların ömründen daha uzun 650.000'de anahtar değmemiş taksiye bindim. Sadece periyodik bakımlar yapılmış. 400-450 binler ise normal rakamlar, her taksi multijette görülebilecek bir değer




  • barbosa78 B kullanıcısına yanıt
    Bence az depo ile gitmenin pislik çekme olayının çok alakası olmadığı düşüncesindeyim. Başka araçları bilmem ama kendi aracımda pompa en alttan çekiyor ama ilk önce çelik fitre süzme yapıyor sonrasında benzin filtresi süzme yapıyor. Ama az depo ile gezmek pompaları zorluyor hatta yanmasına bile sebebiyet veriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wishoctober

    geçmiş olsun dilekleriniz için sağolun. Yaptığım hataların da farkındayım malesef. Düşük beygirli euro 4 motorlardaki enjektör sorunları, düşük depo ile kullanma ve enjektör sorunu olduğunu kabullenememem bana pahalıya patladı umarım sizlerin başına gelmez, aman dikkat arkadaşlar, ihmal ve bilgisizlik şakaya gelmiyor.

    petronas yağ kötü değilmiş sanırım, mercedes servisleri de aynı yağı kullanıyor dci motorlarda.
    mazotu hep shell ve opetten alırdım ama birkaç defa şehirlerarası ucuz mazot aldım az bilinen markalardan.


    Petronas ne kötüsü hocam. castrolden filan çok çok daha iyi bir yağ. (Benzin için) Pure energy StAR modeline Castrol Magnatec'ten geçtik, arabanın ilk çalıştırmadaki sesindem tut devirlenişi bile değişti. Castrolle yıllarca işkence etmişiz motora.



    Şuanda da Mercedes F1'de de petronas kullanıyor sanırım.



    Sözün kısası geçmiş olsun. Sanırım arabaya artık daha fazla kulak verirsiniz.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.