Şimdi Ara

DİZEL MOTOR KULLANANLAR DİKKAT! 140 Bin KM Clio 1.5 dCi Motor Yapıldı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
99
Cevap
5
Favori
35.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • f1 de takımı var ve sizin dediğinize bakın
  • Maalesef dci ler yakıttan kazandırdığını motordan kaybettiriyor uzun sure binmisseniz telafi ediyor ama kısa sürede kimin elinde patlarsa canını yakıyor.herkes motoru sanayide yaptirmasaydin diyor ama motorun sökülüp toplanması dışında parçaların rektefiyesi enjektör tamirinden tutun elektronik parça anahtar kopyalama jant düzeltme dahi siz servise arabanizi teslim edince dışarıda begenmediginiz sanayide yaptırılıyor maliyet çarpı 3 ile size fatura ediliyor bekleme salonunda içtiğiniz çayların acisini makyajlı kızlar kartla mi odiyceksiniz efenim diyince 3 kuruşluk ise 13 kuruş odeyip mutlu oluyorsunuz.kendi işini kurup tonla parayı götürmek varken 2000-2500 liraya çalışır mı serviste iş ehli bir usta?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Azstek kullanıcısına yanıt
    F1de takımı yok, Mercedes'in yağ tedarikçisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: obyzr

    F1de takımı yok, Mercedes'in yağ tedarikçisi.

    mercedes'in sponsoru işte Mercedes amg Petronas diye geçiyor
  • Petronas F1 de Mercedes ile sponsorluk anlasmasi yapmis olmasi hususi araclar icin cok kaliteli yağ kullandigi anlamina gelmez, nasil bir markanin her model arabasi en iyisi olmuyorsa bur yag uretici firmasinin her yagi iyi olmasi beklenemez hele ki petronas gibi gecmisi cok olmayan bir firma.





    Sanayide Sahte Yağ Merdiven alti uretim oldukca fazladır sahte Usta gibi her Ustaya her yaga guvenmemeniz gerekir. 80.000kmden sonra her daim Mobil 1 kullandim 260bin km tik yok, iyi yag orjinal filtre bunlari sanayide pekcok ustada bulamazsiniz kendiniz alip goturmeniz gerekir ve sonra ustalardan ne duyarsiniz ?



    "Dışarıdan parca kabul etmiyoruz" derler, cunku götürdüğünuz yag en iyisidir, parcalar orjinaldir ustaya iscilikten baska para birakmazsiniz. Bir de basinda bekler isini duzgun yaptirirsaniz sizden kotu musteri yoktur. Çünkü usta milleti kendi bozar kendi yapar ya da yapamaz ama parasini sizden alir.





    Konu sahibinin yazdiklarinin bir cok ornegi var, ama ne yazik ki konubsahibi konuyu kavramış ya da eksik kavramis, yapilmasi gereken bir tanr OBD Bluetooth scanner alip basiniz belaya girdiginde once hata kodunu alip sonra internette biraz arastirma yapmak yurt ici veya yurtdisi sitelerinde kesin bulursunuz.



    Ne kasar cok arastirirsaniz o kadar az kaziklanirsiniz.



    Bir de saglam bir yedek parçaci bulun, dükkanı duzgun olan. Yedek parca usta milleti genelde acik hesap calisir. İyi ustayi yedek parcaciya sorun, duzgun odemesini yapan kaliteli parca alan usta hangisidir diye sorun, sonra gidip o ustayla mulakat yapin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • enjektör ilk problem çıkardığında söktürüp baktıracaksınız. dci hassas motor. yani ilk arıza verdiğinde söktürüp baktırsaydınız bu motor parasını vermezdiniz. şimdi o motoru yaptırdıktan sonra aracı satıp başka araç alın. motoru açılmış araçtan pek hayır gelmiyor.
  • 4 senedir calistigim yerde 2 tane 1.5 dci clio 4 eskitmis ve ilk arabayi 170 binde. Ikinci arabayi 150 binde teslim ettim. Arac surekli istanbul avrupa yakasi trafiginde 16 saat olarak aktif olarak calismakta. Kullanmayi bilmeyenler de bu araclari kullanmakta ve titizlikle kullanilmaladilar. Iki aracin bakimlari 20 binde 1 yapildi. Ortalama yakit hep 6.5 civari oldu ve aracin inip binmekten yirtilmis haldeyken motor saat gibi calisiyodu. Yakit hep belirli yerden aliniyo ve isik yaninca tam depo dolduruluyodu. O yuzden kimse dci motora laf atmasin. Suan piyasadaki en taş motor dci ve tdi motorlardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun diyelim.

    Renault'un 1.5dCi motorları özellikle clio ve symbol'de kullandığı düşük güçlü (75-85hp) motorları 150.000km civarında rektefiyeye girme meyilinde. Çevremde gördüğüm çoğu araç bu şekilde. Hiç şaşırmadım. 60.000km'de bir triger değişimi olması da bu motorun bakım masrafını arttırıyor. Servis bu değişime 2000TL istiyor. Bu haliyle bu motor bana hiç mi hiç mantıklı gelmiyor.
  • Rallyman kullanıcısına yanıt
    Multijetten sonra olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Düzgün ve zamanında bakım, motor yağı ve motor soğutma sıvısı ısınmadan aracı zorlamamak, çalıştırıp 15-20 saniye bekledikten sonra hareket etmek, stop etmeden önce 20-25 saniye rölantide beklemek, orijinal yedek parça kullanmak, imkan olduğu sürece tek bir marka veya tek bir istasyondan iyi ve kaliteli yakıt almak.

    Bunlara dikkat eden dizel sürücünün sorun yaşama ihtimali ancak üretim hatasıyla olabilir.

    Yetkili servis bakımlı (silecekleri bile serviste dünya para verilip değiştirilen), ilk çalıştırmadan ve stop ettirmeden önce beklenilen, en çok yakıt satan akaryakıt firmasıyla anlaşmalı olunduğu için tüm yakıtın aynı marka ve %90 aynı istasyondan alındığı Audi Q7 3.0 TDI 14.500 TL enjektör masrafı çıkardı, arıza çıktığında km 100.000 deydi ve araç 5 yaşındaydı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-9CA3201B8 -- 24 Şubat 2018; 9:58:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: overhead

    Petronas Fiatın yağı değil miydi?Renault'un istediği özellikleri taşıyo mu?Renaultlarda Elf kullanılıyo bildiğim kadarıyla.


    petronas malezya markası (üretimide çin dedir herhalde ) bir yağ nasıl bu kadar ünlendi bizim piyasada anlamadım,

    hayatta kullanmayacağım bir marka,

    shell, mobil, castrol, ayrıca fransız ve alman markalar gibi bu işin devleri varken,

    macera aramak demek bu olsa gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT


    quote:

    Orijinalden alıntı: overhead

    Petronas Fiatın yağı değil miydi?Renault'un istediği özellikleri taşıyo mu?Renaultlarda Elf kullanılıyo bildiğim kadarıyla.


    petronas malezya markası (üretimide çin dedir herhalde ) bir yağ nasıl bu kadar ünlendi bizim piyasada anlamadım,

    hayatta kullanmayacağım bir marka,

    shell, mobil, castrol, ayrıca fransız ve alman markalar gibi bu işin devleri varken,

    macera aramak demek bu olsa gerek




    Benim araba 1.3 multijet,garantide servis selenia koyuyordu.60binden sonra sanayide mobil1 koydurmaya başladım,motorda ses ve titreşim bariz azaldı,daha sonra bir kampanyada kazandığım Petronas marka yağı koydurdum 80bin bakımında,eski titreşim sesli çalışma geri geldi,3 gün tahammül ettim,mobil1 5/30 alıp koydurdum,şu an 105binde ben petronas almam daha ,her ne kadar Fiat artık Selenia yerine petronas tavsiye etse de..Beni önceki mesajımdan dolayı cahillikle suçlayan arkadaşlara da teşekkür ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu okurken petronastan sonrasını okumayacaktım ama bir şans verip okudum. Böyle maceralara gerek olmadığını düşünüyorum. Kendini ispatlamış birçok marka varken neden petronas ?
  • Hocam aynı motordan ben de kullanıyorum, 2005 Cliomda da 1.5dCi var 230 binleri yeni devirdim, maşallah motor taş gibi hocam, yani ben bazen öyle oluyor ki arabanın canına okuyorum, bizim dükkandan çevreyola bağlanırken cepten çıkınca çok hızlı bir biçimde 100-110 km hıza çıkmam lazım olduğu için neredeyse her gün soğuk havada dip gaz yapmak zorunda kalıyorum, kasislere çukurlara hiç dikkat etmem, bazen üşengeçliğimize denk gelir mazot lambası yanık bi hafta gezeriz ama maşallah motorda henüz öyle büyük bir masrafla karşılaşmadık.

    Fransızlar cidden iyi iş çıkartmış, gerçi 65 beygir düşük basınçlı motor hepi topu ama bazen benim yaptıklarımın yanında motor yine iyi sabrediyor bana...
  • Ben boluda yaşıyorum. Çekici işi yapan bir arkadaşımın söylediği aynen şu şekilde "en çok reno dan ekmek yiyoruz". Şehir içinde sıkıntı çıkarmayan araç istanbuldan anadoluya seyahat sırasında 3-4 saatlik kullanım sonrasında uzun yolda enjektör işemesinin neden olduğu piston erimesi nedeniyle yolda kalıyormuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun. Yeni akü neden bitmiş peki?Kaçağa sebep olan neymiş?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESNGL

    Siz baştan hata yapmışssınız hocam çok geçmiş olsun. Zaten “ ustama” kelimesi her şeyi özetliyor. Yetkili servis dışında yapılan onarımlarda bu sorunlar hep olur. Dahası petronas yağ nedir ? Mobil, elf, castrol gibi markalar dururken neden maceraya girdiniz.

    120 bin küsürde başlangıcından sonuna yetkili servis bakımlı megane 3 dci edc aracı temmuz ayında sattım. Alan kişiyi aradım geçtiğimiz günlerde sadece teşekkür etti, bu kadar diyim size. Şu anda da megane 4 dci edc var 20 bin km oldu, yağını 4 bin km’de kendi isteğimle değiştirdim. Bu sene fazla soğuk olmadı ancak - 12 dereceler mertebesinde tek tık marş alıyor, sallama titreme mevcut değil.

    Aracı başlattığımda soğuk havada 30-40 saniye bekliyorum. Yol yapıp geldiğimde bir o kadar daha bekliyorum. Opet dışında hiç bir yerden yakıt almıyorum, soğuk motora yüksek devir kesinlikle yaptırmıyorum, start stopu aracı başlattığım anda off konuma getiriyorum.

    Türbücü gamil usta, kürbürütürcü dürrük usta, ön arka düzen “ cimşit susta” gibi ne idüğü belirsiz adamlara, yüz binlerce liralık arabaları rica ediyorum teslim etmeyin.

    Petronas Mercedes motorlarının resmi yakıt ve yağ markası bildiğim kadarıyla. Ülkemizde çok bilinmez ama alman liqui moly yağları kadar iyi ürünlere sahiptir. Castrol, shell falan o yağlarla yanaşamaz yanına.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chan ctin

    Ben boluda yaşıyorum. Çekici işi yapan bir arkadaşımın söylediği aynen şu şekilde "en çok reno dan ekmek yiyoruz". Şehir içinde sıkıntı çıkarmayan araç istanbuldan anadoluya seyahat sırasında 3-4 saatlik kullanım sonrasında uzun yolda enjektör işemesinin neden olduğu piston erimesi nedeniyle yolda kalıyormuş.

    Çünki piyasada en çok Renault var.
    Kayın pederin taksi durağında 630.000 km de motor yapılmamış logan, 728.000 km de Linea var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhamnet -- 24 Şubat 2018; 17:57:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok merak ediyorum depoda pislik nasıl oluşuyor ? Bilen var mı çünkü akaryakıt depoya giresiye kadar her aşamada filtrelerden geçiyor. Ayrıca yakıt filtresinden geçiyor öyle enjektöre ulaşıyor. Ciddi şekilde merak ediyorum enjektör pislikten nasıl tıkanıyor ? Şayet pislikten tıkanıyorsa yakıt filtresi işlevsiz olmuyor mu ?

    Yada tıkanıklık yanma odasından gelen kurum ve isten mi oluşuyor? Kafamda deli sorular



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 24 Şubat 2018; 19:19:5 >
  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt
    Pislik denilen şey yakıtın zamanla çökme yapması, çer çöp gibi şeyler değil

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.