Herkese merhaba, öncelikle iyi forumlar :) 2007 makyajlı kasa Ford Fiesta Benzin & LPG araca sahibim. Periyoduk bakım zamanı geldi çattı ilk defa bakıma gideceğim. Araç 152.XXX KM'de eski sahibi sağolsun yağ bakımını gözümün önünde yaptırıp teslim etmişti :) Aracı aldıktan sonra çoğu şeyi zaman içerisinde değiştirdim ( fren hidrolik sıvısı, balata, soğutma sıvısı, kayış grubu vs gibi). Araç artık 17 yaşında olduğu için her ne kadar henüz daha ömrü olan bileşenleri bile sıfırlayıp mümkün olan en iyi kondisyona getirmeye çalışıyorum şuan aracı. Aklıma takılan birkaç sorum var; -> Şanzıman yağı için kitapçığa baktığımda ''WSD-M2C200C-C'' kodlu şanzıman yağı tavsiye ediliyordu, her ne kadar bulmam zor olsada uzun uğraşlar sonucu buldum ve 3 litre sipariş ettim. Burada tercihim bu standartlara uygun olarak ''Castrol Syntrans Multivehicle 75W90'' oldu. Ne kadar doğru bir tercih ne kadar yanlış bir tercih size danışmak isterim :) -> Motor yağı olarak kontrol ettiğim takdirde ''WSS-M2C913-B'' şartnamesini karşılayan 10W30 yağ tavsiye ediliyor. Bu şartname üzerinden ilerlediğim takdirde karşıma çıkan yağ ''Castrol Magnatec 5W30'' oluyor. Tabikide özellikle yaza girerken 5W30 yağ kullanmıcam ancak şartnameyi karşılayan yağların hemen hemen tümü 5W30 standardında. Araç eski model bir araç olduğu için aklımda 10W40'da bulunuyor oldschool biri olarak ama kitapçıktan şaşmakta istemiyorum. Motor yağı olarak resmen bir çıkmazın içindeyim. Castrol, Shell gibi bilindik markaların standart 10W30/40 yağ seçimini mi yapsam yoksa şartnameyimi takip etsem şaşırıp kaldım. Talep ettiğim en büyük destek bu konuda. -> Diğer bir konu ise yağ filtresi / mekanik periyodik bakım konusu. Tamam bütün filtreler, bütün sıvılar değişsin cart curt dedik elimizden geldiğince kitapçığada uyduk orjinal parçada kullandık ancak sonuç olarak 17 yılda 152.XXX KM yapmış bir araçla karşı karşıyayız ve mutlaka görünmeyen ve görülmesi gereken eksiyen parçalar bulunuyor. İlk defa Ford grubu bir araca sahibim. Özellikle üstünde durmam gereken kayış / mekanik grubu bir parça olmalı mı? Madem bu kadar detaylı bir bakıma giriyorsun mutlaka şunada baktır dediğiniz bir durum mevcut mu? Sorularım biraz fazla veya karışık olabilir ancak bir araba sevdalısı olarak aracımıza temas eden havanın bile mükemmel olmasını istiyoruz, hava çok kötüyse mümkün olduğu kadar aracı trafiğe bile çıkartmıyoruz :) Durum böyle olunca bu tarz önemli konular kafama çok takıldı ve özellikle Ford kullanıcılarının tecrübelerine / bilgilerine sığınmak istedim :) Şimdiden destek olan herkese çok teşekkürler. Eminim ki sadece ben değil, bir çok kullanıcı bu soruları çok merak ediyor ve cevap bulamıyor çünkü Fiesta V için, (özellikle benzinli) pek fazla bir kaynak yok maalesef.. Sonradan bu başlığı kendi soruları için okuyacak olan kişilerede rehber olması umuduyla :) Tekrardan teşekkürler... |
Fiesta V Benzin & LPG Periyodik Bakım Hk.
-
-
Merhaba,öncelikle titizliğinizi tebrik ederim.Sorularınıza gelecek olursak;
Şanzıman yağını 75W90 kullanmanız gerekiyordu ki,doğru tercihi zaten yapmışsınız.Ben Castrol ürünlerini tercih etmem şahsen ancak fena tercih değil,ülkemizde şanzıman yağlarının hiç değiştirilme alışkanlığının olmadığını düşünürsek iyi bile yapmışsınız sıkıntı yok.Her 100 binde bir değiştirmeye dikkat edin.
Motor yağında ille de “WSS-M2C913-B“ şartnamesinde 10W30 öneriliyor diye 10W30 kullanmanıza gerek yok,zaten bu devirde zor bulursunuz.Üreticiler şartnameleri ileriye dönük üretirler,örneğin “WSS-M2C913-D” şartnamesi şu anda daha günceldir ve geriye dönük uyumluluğu vardır,dolayısıyla bu onayı taşıyan bir yağ da kullanabilirsiniz.Benim tavsiyem Liqui Moly Special Tec F 5W30 olur,LM’nin Ford şartnamelerine özel ürettiği bir yağdır ve “ WSS-M2C913-B” dahil olmak üzere bütün şartnameleri sağlar.
Ek bilgi olarak,10W30’a 5W30 yağlar daha yakındır 10W40’lar değildir.40 viskozite 100 derecede yani motorun optimum sıcaklığında daha kalındırlar ancak kitapçıkta size 10W30 öneriliyorsa elbette bunun bir sebebi vardır.Demek ki 100 derecede 30 viskozitenin yağlayıcılığı,ekonomisi daha uygun.Dolayısıyla 5W30 kullanın,hem tam sentetik olur hem de üretim teknolojisi,soğuktaki yağlayıcılığı ve koruması daha iyi olur,kesinlikle 10W40 koymayın.
Kayışlarda INA,Gates,Continental,Dayco,SKF,Bando ya da Blue Print kullanabilirsiniz hepsi iyi ve güvenilir markalardır.Özellikle triger seti için INA,Gates,Continental,Motorcraft ya da SKF öneririm.
Filtrelerde Mann tercih etmenizi öneririm,Türkiye Distribütörlerinden temin ettiğiniz takdirde alabileceğiniz en iyi filtre markası budur.Bulabilirseniz Mahle ve Hengst’te en az Mann kalitesinde üretim yaparlar.Daha f/p filtreler içinde Purflux,Blue Print,Bosch,Filtron veya UFI önerebilirim.
Bakım tavsiyesi olarak,yağ ve filtre değişimlerinizi kaliteli malzemelerle olmak koşuluyla 15 bin km'de bir yapabilirsiniz.Trigerinizi her 120 bin km'de/8 senede bir mutlaka devirdaimle birlikte set olarak değiştirin.V kayışınızı her 90 bin km'de mutlaka değiştirin.Antifrizinizi düzenli olarak kontrol edin ve 60 binde bir mutlaka yenileyin,G12+ antifriz kullanabilirsiniz.Fren hidroliğinizi her 30 bin km'de/2 senede bir mutlaka makine ile değiştirin,Dot 3 veya mümkünse Dot 4 kullanın.Direksiyon hidroliğinizi her 60 binde bir yenileyin.Aracınızda LPG sistemi olduğunu da göz önünde bulundurursak LPG filtrelerinizi ve regülatör su filtrenizi de zamanında değiştirmeyi unutmayın.Bujilerinizi her 45-60 binde bir yenilemeyi unutmayın,NGK,Denso ya da Motorcraft buji kullanabilirsiniz.
Not: Yukarıda yazdığım değişim aralıkları eğer kullanım kitapçığınız daha uzun yada daha kısa aralıklarla yapılmasını belirtiyorsa ona uyun,her zaman kullanım kılavuzu talimatlarına bağlı kalın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 13 Şubat 2024; 18:26:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yukarıdakilere ek olarak,
17 yıllık aracın motor kulaklarının iyi durumda olduklarını düşünmüyorum. Daha titreşimsiz ve konforlu sürüş için araçtaki motor kulaklarını kontrol edin derim, hiç değişmemişse orijinalleriyle değiştirirseniz konfor olarak farkı hissedeceksinizdir. Ayrıca aracınızın rot ve balans ayarlarını kontrol ettirmeyi unutmayın. Lastik basınçlarını ise kitapçıkta/aracın üzerinde yazan değerlere göre ayarlayın. Aydınlatma grubu ampüllerini kontrol edin, eskimiş ampüller yeterli aydınlatma sağlamayabilir. Osram'ın sitesinde ampül bulucu vardı oradan orijinal oem grubu olanları öğrenip değiştirebilirsiniz. Ve sonrasında far ayarlarını kontrol ettirin. Önceden kazası varsa far ayarı değişmiş olabilir. Far ayarını yetkili servislerde yaptırın derim. Son olarak süspansiyonları kontrol edin. Değişmesi gerekiyorsa onları da orijinaliyle takım olarak değişin. Antifriz konusunda ise dikkatli olun, sistemde pas varsa antifriz eklendiği takdirde radyatörleri vs. delme durumu yaşanabilir. Sistemi güzelce yıkayıp kitapçıkta yazan antifrizi koyun.
Bu arada genel olarak yağ ve antifriz seçimlerini, markaların web sitelerinde bulunan yağ seçici uygulamalarından da bakabilirsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 13 Şubat 2024; 13:9:47 >
-
eski arabalarda çok geçerli bi kural vardır. çalışıyorsa kurcalama . bozulan yeri orijinal parça ile tamir ettir, yağını suyunu değiştir kullan. bu yaşta araçlarda parçalar birbirine oturmuştur bi keçeyi değiştirirsin mesela araç düzen tutmaz ora bura şura derken rezil kepaze olursun.
bizim millet bu kayış işine çok takık çoğu arabanın zrotlar,salıncaklar patlaktır mesela . rot başı gitmiştir lastik lak lak oynuyordur ama gider kayış değiştirir. ön takım daha önemli halbuki.
-
17 yıllık arabada dot 5 yağ kullanarak fren merkezlerinin anasına atlayın . tavsiye verenin kendi bilse bari.
-
Mutlaka bi ön düzen kontrolünüde yaptırıcam not aldım şuanda. Araçta çok şükür sanıyorum ki KM'den dolayı ıvık zıvık sesler yok :) Aşırı tatık biriyim zaten en ufak bi seste saatlerce internetten araştırma yapar sebebini araştırırım. Kış ayında olduğumuz için trim sesleri başladı hemen silikon spreyiyle heryeri spreyledim :D Aracın bütün aydınlatma grubunu değiştirdim, iç ışıklardan parklara, plaka ampullerine kadar. Eskimiştir yolda patlayacağına şimdiden değiştireyim kafam rahat etsin mantığıyla. Antifiriz konusunda ayrıca bi özenim var herhangibir şüpheniz olmasın :D Teşekkürler değerli yorumunuz için :)
-
Yarım yamalak parça değiştirmeye bende karşıyım. Aracın ön takımıyla ilgili bir değişim yapılacaksa henüz sorun çıkarmadıysa bile sorunsuz parçayı bile orjinal ile değiştiririm. Dediğiniz gibi sıkıntı yoksa bile sıkıntı çıkaracaktır mutlaka.
-
Kitapçıkta ne yazıyorsa o hocam :) Kitapta yazıyor kitapta, yan sanayi parçadan uzak durun ama kitapta yazmayandan kaçın, kaçın :D :D
-
Aklıma takılan ayrıca bir konu oldu. Gerekli şartnameyi sağlayan yağlardan biri olarak ''Castrol MAGNATEC Stop-Start 5W-30 A5'' gördüm. Stop-Start özellikli olduğu için aracıma uygun olmayacağını düşünüyorum ancak castrol bu yağı öneriyor ve şartnameleride karşılıyor. Kullanmalımıyım kullanmamalımıyım çok büyük kuşkum var :D Direkt olarak şu yağı al doldur diyeceğiniz bir yağ varsa onada talibim tabiki :)
-
Üzerindeki start-stop yazısına takılmayın. Gerekli şartnameyi sağlıyorsa alabilirsiniz. Yalnız güvenilir yerden satın alın. Çok fazla sahte ürün var.
-
Her şeyden önce soğutma sistemini temizleyip kaliteli antifriz ve saf su ile kullanmanı öneririm. 104 derece civarlarında fan açıyor fiesta. Sıcak çalışmayı seven bir motor. Soğutma sistemi kusursuz olmalı. Yağ konusuna gelecek olursak piyasadaki hemen her 5w30 yağı kullanman işini görecektir. Start stoplu magnatec çok gereksiz olur. Mobil Super 3000 5w30 tavsiye ederim. V kayışı + trigeride değiştir. YÜksek maliyetler değil. Zaten zincirde yok araçta. Ciğerli sorunsuz güzel bir motoru var.
Benzer içerikler
- 1.6 multijet motor kronik sorunları
- golf 1.0 tsi kullanıcı yorumları
- gazı bırakınca gelen sürtme sesi
- çelik yama
- boyaya zarar vermeyen branda
- bmw elektrikli motor
- clio evolution 1.0 tce x-tronic 90 hp özellikleri 2024
- yeni picanto
- ıd buzz fiyat
- toyota corolla cross 1.8 hybrid kullanıcı yorumları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X