merhabalar aracımın son bakımı üzerinden tam 1 sene geçti ve bu süreçte 5900 km yol yapmışım. Motor yağı ve filtresini aldım fakat hava filtresini kullanmaya devam etmemi tavsiye eder misiniz ? Anlam veremediğim şekilde kağıt filtre 600 küsür lira. Bakımı kendim yapıyorum filtre kutusunu temizleyeceğim bu sırada filtreye bir üfleme/ süpürme işlemi yapıp tekrar kullanayım mı sizce (Filtrelerin hepsi mahle/mann) Araç turbo benzinli polo. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi momenty -- 15 Kasım 2024; 18:15:6 > |
Düşük km periyodik bakım hk.
-
-
Bence yenisiyle değiş.
Bir yıl içerisinde 5900 km mi? -
Aracınızı tozlu ortamda kullanmadıysanız basınçlı hava ile temizlemeniz yeterli bu km'lerde.
-
Polen filtresini kast ediyorsanız sağlığınız açısından senelik değişmeniz iyi olacaktır. Hava filtresi ise son bakımda değiştiyseniz bu sene es geçebilirsiniz. -
Hava filtresi hocam bahsettiğiniz gibi polen filtresini kesinlikle değiştiriyorum.
-
Benim 2. araç da turbo benzinli ve senelik 5-6 bin km yapıyor senin gibi.
Ben 18 ayda değişim yapıyorum.
Periyodik olarak 1 yıl - 25 bin km diyor Tr'de. Yurtdışında zaten 2 yılda periyot.
Valla hiç ülkemizin yolları toz toprak v.s. demesinler ben İstanbul gibi sıkışık biyerde değilim toz da yok toprak da -
Ben de öyle düşünüyorum hocam kardeşimin 2023 tiguan aracının ilk bakımında hava filtresi değişmemişti hatta serviste. Teşekkür ederim yorumunuz için
-
filtreye hava tutmayin, hava tutmak icindeki tozlarin gozenekleri genisletmesine neden olur. hafif silkeyerek kaba pisliklerin dokulmesini saglasaniz yeterli olur.
-
Gerçekten şaşkınlıkla okuyorum. Basınçlı hava tutmak yeterli yazılmış. Kesinlikle böyle bir yanlışa düşmeyin, o basınçlı hava filtrenin gözenek yapısını değiştiriyor. Evet tozu temizliyor ama gözenekleri de açıyor. Motora izin verilenden daha yüksek mikronda toz giriyor. Motor için ciddi zarar demek uzun vadede.
Eğer filtrenin temiz olduğunu düşünüyorsanız, en fazla elinizle silkeleyin, çok yıpratmadan bir yerlere hafifçe vurup kaba tozunu atmasını sağlayın. Daha fazlası yarardan çok zarara yol açar. -
otomobil firmaları bile artık 15bine karşılık gelen km lerde yağ ve yağ filtresi dışında bir şey değiştirmemeye başladı, üç kuruşun hesabı için. çok bir şey fark etmiyor hondacılar toyotacılardan 10 bin yerine 20 binde bir değişim yapanlar var. bence bir şey olmaz
-
Boşuna şaşkınlık yaşıyorsunuz. basınçlı havayı filtrenin dibine sokmadığınız sürece hiç bir şey olmaz. kirli olmayan filtrelere şöyle bir hava tutulur geçilir. Avrupa'da filtreler genelde 30-40bin km'de bir değişir ve ara bakımlarda istisnasız tüm servisler bu basit yöntemi kullanır.
Eğer iki saniye basınç görünce yapısı bozulacak kadar kötü bir filtre almınmışsa o uygulamanın değil filtrenin problemi.
-
Bu doğru. Özellikle turbo araçlarda, hava fltresini basınçlı hava ile temizleme kesinlikle yapılmamalı.
-
Katılıyorum zaten turbolu araçlar elektrikli süpürge gibi hava çekiyor, turbo çektiğinde filtre bozulmuyorda hava tutunca mı bozulacak.
-
Ben de yetkili peugeot servisinde hava filtrelerini basınçlı havayla temizleyen servis çalışanlarını bizzat gördüm -
Kim ne derse desin doğru bir uygulama değil, yetkili servis çalışanının yapıyor olması o uygulamayı doğru kılmıyor. Bu tarz uygulamaları yapmanın sıkıntısını zaten yapan yaşamıyor, aracını sattıktan sonra alanlar yaşıyor. İkinci el araç almanın kötü yanı. Keşke forumda böyle yazanlar araç marka, model ve plakasını paylaşsa da ezkaza satın almasak o araçları :)
Yoksa isteyen istediğini tutsun, arabasına önem vermeyenin arabası beni neden ilgilendirsin. -
Masraftan kaçma hocam 600 lira artık 60 lira gibi kaldı için rahat eder. -
Ben de aracımı 5000 km de yılı dolduğu için bakıma götürmek zorunda kaldım.
Çünkü servis garanti devamı için aracın servis görmesi gerektiğini söylediler.
Yapılan işlemde hava ve polen filtresinin temizlenip tekrar takıldığını, yağ ve yağ filtresinin değiştiğini söylediler ve ona göre bir fiyat çıkardılar.
Sonuç olarak araç ilk bakımını görmüş oldu.
-
2023 model Seat Ibiza kullanıcısıyım, hava filtresi değişim sıklığı 30000 km/2 yıl olarak belirlenmiş durumda. Ben bir sorun olacağını düşünmüyorum.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Gerçekten şaşkınlıkla okuyorum. Basınçlı hava tutmak yeterli yazılmış. Kesinlikle böyle bir yanlışa düşmeyin, o basınçlı hava filtrenin gözenek yapısını değiştiriyor. Evet tozu temizliyor ama gözenekleri de açıyor. Motora izin verilenden daha yüksek mikronda toz giriyor. Motor için ciddi zarar demek uzun vadede.
Eğer filtrenin temiz olduğunu düşünüyorsanız, en fazla elinizle silkeleyin, çok yıpratmadan bir yerlere hafifçe vurup kaba tozunu atmasını sağlayın. Daha fazlası yarardan çok zarara yol açar. |
Benzer içerikler
- otoplus şikayet
- 245 45 r18 lastik hava basıncı kaç olmalı
- arabadan pat pat diye ses gelmesi
- ebd arızası
- golf 4 otomatik şanzıman
- bmw elektrikli motor
- volkswagen tayron 2025
- honda elektrikli suv
- mg türkiye fabrika
- yeni ev6
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X