Şimdi Ara

Yardım! Gazdan ayağı çekince stop ediyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
50.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar opel corsa b 2000 model var, 1.2 16v. Araçla biraz kilometre yaptıktan sonra vites değiştirirken yada aracı durdururken ayağı gazdan çekince stop ediyor. Araçta lpg var ama bunu benzinde de yapıyor. Araç stop ettikten sonra 5-10 dakika beklemeden çalışmıyor. İşin garip yanı bunu her zaman yapmıyor, öyle oluyorki bir hafta hiç sorun vermiyor, sonra ansızın bu sorunla karşılaşıyorum.

    Geçende 2 saatlik bir yola gittim, şehirler arası yolda kırmızı ışıklarsa stop etti, kaldım yolun ortasında. Genelde motor ısınınca yapıyor bunu. Sabah olsun olmasın ilk çalıştırmalarda kesinlikle hiçbir sorun yok, anında çalışıyor, rolantide çok düzenli. Yanlız bu sorunu yapacağı zaman bir silkeleme oluyor, sorun yapacağını anlıyorum ayağımı gazdan çekmemeye çalışıyorum, uygun bir yere gelince ayağımı gazdan çekip,durmaya başladığımda stop ediyor.

    Bunun nedeni ne olabilir, bir parça bozuksa tam bozuktur herhalde, ısınınca bozulan parçalar var mı? Yada araç yağ değişti, yağ bulaşınca böyle yapabilen parçalar var mı? Her usta birşeyler söylüyor, onlara kalsa tüm parçaları teker teker değiştirecekler beni mali krize sokacaklar. Daha önce benzer olay başlarına gelen arkadaşlar, yardımınızı bekliyorum.







  • tahminimce senin yakıt beyinlerinde arıza var bizde tofaş var oda öle yapıyordu beyini değiştirdik bide ayar kurtulduk
  • EGR den şüphelendim, fakat EGR belli bir hıza çıkınca devreye giren bir parça sanırsam, düşük devirlerde çalışmıyor, edindiğim bilgilere göre böyle.
    Şüphelendiklerim.

    1. Ateşleme bobini (Ama ilk çalıştırmalarda ve belli bir kilometre yapana kadar sorun yok)
    2. EGR valfi (Yukarıda durumu izah ettim)
    3. Krank devir sensörü (İçinde hareketli parça bulunmayan bir elektromıknatıs, dönen parçanın dişlerinin önünden geçmesine göre sinyal üretiyor, ısınınca bozulabilirmi bilmiyorum ama içinde ne mekanik nede elektronik parça yok)
    4. Elektrik tesisatı (Isınmadan kaynaklanan bir temassızlık olabilir mi?)
    5. Gaz potansiyometresi (İlk kalkışlarda sorun yok, devirlenmede sorun yok)
    6. Hava debimetresi (Yeni temizlettik, temizlettikten sonra araba daha atılganlaştı,)

    Hiçbir şekilde arıza ışığı yanmıyor... Yani bekleyip çalıştırınca hiçbir şekilde sorun vermeden ilk marşta çalışıyor. Tech2 cihazı da sadece krank devir sinyali yok diyor, ama araba stop ederde marş basmazsa bu hatayı zaten verirmiş, sensör devir okuyamadığı için. Arabanın elektrik devre şemasını bulabilirsem belki mantık yürütebilirim, yeterli düzeyde elektronik bilgim var.

    Şüphelendiğim bir başka husus da elektrik bağlantı soketlerinde oksitlenme, özellikle ECU soketlerindei yada ECU içerisindeki bir soğuk lehim kırılma olayı olabilir, Isınınca temazsızlık yapıyor olabilir. Fakat bu ECU nerde nasıl çıkarabilirim. Bilen varsa söylesi. Direksiyon altında birşey buldum ama bu olabilirmi bilmiyorum.

    Son olarak aracı baya bir yordum ve defalarca denedim araç harareti belli bir seviyeye geldikten sonra yapıyor bunu....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi exelsior -- 23 Haziran 2009; 22:24:15 >




  • Renault megane aracım var. Aynı sorun bende de vardı. Serviste elektrovana diye bir parça değiştirdiler. 360 TL'ye maloldu. Düzeldi.
  • Yav Lpg ayarından o..Hava girişlerinin fazla açılması vs vs..Nedenine gelince bende de aynı sıkıntı vardı..Lpg ayarından dediler gittim ayar yaptırdım şimdi Allaha şükür rahatım..Hatta ara ara yuksek hızlarda boşa atıp kontrol ederim..Çok tehlikeli bir durumdur bu lütfen bilenlere danışınız..
  • benim araç lpg siz, aynı sorun vardı. MAP sensor dedikleri bir sensörü değiştirdiler düzeldi. Manifold air pressure sensor bu. emme manifoldu üzerinde . yanlış değerler gönderince ona göre girecek yakıt miktarı da otomatik değişiyo , yanmaya yetmeyecek kadar azalınca motor stop ediyor. aracın devir saati bu parça değiştikten sonra rolantide 200 -400 devir daha fazla göstermeye başladı.
    Tabi bilgisayarlı diagnostik testi de bu parçayı işaret etmişti, körlemesine değiştirmedik.
  • gaz spiralinin kabüratör tarafındaki ucunu rölanti biraz yükselecek şekilde bir iki diş kaydır...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Öncelikle söyleyeyim sorun düzeldi gibi, ama düzelene kadar ustalara işi bıraksaydık benzin pompası + krank sensörü + hava debimetresi şimdiye değişmiştiki 600 - 700 tl masrafı olacaktı. Hatta rölanti motoru, ECU da değişebilirdi .

    Krank sensörüne çıkartıp bakmıştım herhangi bir fiziksel aşınma görünmüyordu zaten içinde elektronik ve mekanik bir parçada yok sensörün, sadece bir bobin ve mıknatıs var yani arıza yapma olasılığı çok düşük geldi. Hava debimetresini(MAP sensörü diyede geçer) araç sorun yaptığında devre dışı bırakıp çalıştırmıştım gene çalışmamıştı, eğer arızalı olsa çalışması lazımdı. (Bu tahminleri yürütmek için çok araştırma yaptım )

    Çözüme gelelim sorun aracın elektrik tesisatındaki küçük ama büyük bir ihmalden kaynaklanıyormuş. Bu sorun yüzünden kafayı yemek üzereyken, zaten masraftan kaçış yok deyip elektrik tesisatına giriştim. LPG takanlar kabloları bez bant ile sarmışlar, açtım teker teker ve işte sorun ortaya çıktı. LPG ECU sunun diğer tüm kabloları aracın elektrin tesisatına LEHİMlenmişken, motor devrini alan kablo (ki ateşleme bobininden alır devir sinyalini) lehimlenmemiş sadece hafifçe sarılıp üzeri bantlanmış. Açtığımda kablo oynuyordu yerinden, gevşekti.
    Sanırsam araç ısınınca hem kablolar genleşiyor hemde bant gevşiyor ve ark (temassızlık) yapıp devre kesiyordu. Arasıra yolda giderken silkelemelerde bu yüzdendi.
    Sanırsam usta ilk önce devir sinyalini yandaki bir kablodan almış(üzeri açılmış lehim değmiş bir kablo vardı) sonra olmayınca da kabloyu değiştirmiş ve işinin bitmesine bakmış. Gelgelelim o anki küçük bir lehimden kaçması aylar sonra insanı delirten bir soruna yol açtı işte.

    Neyse kabloyu LPG bayisine gittim lehimlettim, bir kablo da bantlanırken kırılmış kopmak üzereydi onuda lehimlettim ve sorun ortadan kalktı gibi görünüyor. 16 saatlik bir yolculuğa çıktım hiçbir sorun çıkarmadı araç, önceden olsa 20-30 dakika sonra hemen sorun verirdi, ardından da her 15 dakikada bir...

    Kısacası cebimden ekstra bir maliyet gitmedi, baya sinirim bozuldu kafam yoruldu ve her ustayım diyene güvenmemek gerektiği anlaşıldı.
    İnşallah önümüzdeki 1-2 ay daha sorun yapmazsa kesin kanaat getireceğim, hepimizin işi rast gelsin...




  • bogaz kelebeğini temizletmeden hiç bir işlem yaptırma derim ben...
  • aracınızın arızası tamamen lpg ile ilgi.Lpg yi takarken tamamen hava akışını yapamıyor bu da lpg ayarı ve hava ayarıyla ilgili.yapmanız gereken şunlardır kendinizde yapabilirsiniaracınızın ronlatisini ayarlıya bilmek için lpg ciler gelde hava filitresine gelen hava hortumunu bant vasıtasıyla kapatırlar,ve hava akışını sınırlamak vasıtasıyala ronantiyi ayarlar la va bu çok yanlış bir uygulamadır,o yüzden aracınız benzin de ikende fazla yakar ve düzensiz çalışma,vites değiştirmede stop etme gibi problemler olur.Sizin yapacağınız:
    1.aracınızın hava akışını engelleyen bantları cıkarın
    2.hava filitresin alt tarafında eksonz manifolt una giden bir hava girişi var asıl orayı bantlamanız gerekir.bant vasıtasıyla hava filitreise giren hava girişini değil diğer yerleri kapatın .
    3. bu işlemi yaptıkdan sonra aracınızı çalıştırın ve hava filitresine giren hava girişini elinizle kapayın eğer araç stop ederse yaptığınız işlem başarılı,eğer araç stop etmezse araç başka yerden hava almaya devam ediyor demektir ve bunun sonucu aracınız lpg de verimsiz çalışır.Hava girişini elinizle kapattığınızda stop eder ise aracınızın lpg ayarı tekrar yapılması gerekmektedir.aracınız bu işlemden sonra düzensiz çalışır önce lpg beynideki hava ayarını saga sola a çevirmek sureti rolantisini ayarlayın.
    4.rolantisini ayarladıkdan sonra gaz telini elinizle çekerek aracınıza gaz verin ve gaz musluğunu sağ tarafa çevirmek sureti ile kapatın araç stop etmeye başlıyacagından gaz muslugunu tekrar sol tarafa 1,5 tur çewirin.
    5.aracınızın gaz ayarını da yapmış bulunmakdasınız şimdi tekrar lpg beyin nindeki rolanti civatasından rolantiyi tekrar ayarlayınız(aracınızın devir saati 9 u göstermesi gerekmekdedir)
    6.aracınızı hem stop sorunu düzelir hemde % 40 a kadar yakıt sarfiyatınız düzelmiş olur.
    ben bu işlemi çok uzun zamandır araştırdım ve ayarını bu şekilde yaptığım araçların % 40 a kadar yakıntını düşürdüm.
    NOT;tamirci değilim ama hobim araçların arızaları ile uğraşıp arızalarını yapmaktır.:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazooli -- 25 Temmuz 2009; 10:00:22 >




  • Arkadaşlar merhaba ben aranıza yeni katıldım bir sorunum var sizle paylaşmak istedim 1993 model 200 E mercedes aracım var son iki gündür aracım gaza basmadan çalışmıyor çalıştığı zaman ise ayağımı gazdan çekince stop ediyor
    Lütfen bir yardım edin tşk ederim herkese

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Megane 1 1.4 16 valf aracım son zamanlarda yolda giderken gazdan ayağımı çektiğimde ibre sıfıra düşerek istop ediyor sebebi nedir Lütfen bana yardımcı olun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Krank mili sensörü nü kontrol ettirin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba ben aranıza yeni katıldım bir sorunum var sizle paylaşmak istedim 1998 model citroen saxo aracım var son iki gündür aracım gaza basmadan çalışmıyor çalıştığı zaman ise ayağımı gazdan çekince stop ediyor

    Lütfen bir yardım edin tşk ederim herkese

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.