Şimdi Ara

Vites değiştirirken debriyajdan ayağımızı hemen mi kaldırıyoruz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
3
Favori
62.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1. viteste kalkarken yavaş yavaş çekeriz ya ayağımızı, 2. vitese geçerken 3 e geçerken de öyle mi yapmak gerekiyor. Ben 16 yaşındayım eskiden direk kaldırıyodum ayağımı araba bazen titriyordu şimdi daha yavaş kaldırıyorum o esnada gaza bastığım için vites değiştirirken arabanın devir göstergesi artıyor bağırıyor yani.

    Şöyle anlatayım sorunum şu:

    Debriyaj>vites değiştirme>debriyajdan yavaş kaldırma esnasında gaza basma. (tam bu esnada gaza basarken debriyaja da basılı oldugundan vites boşta gibi bağırıyor araba. Bi kaç video izledim ken block vs adamlar çat diye kaldırıyor ayağını ben mi yanlış yapıyorum.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: -PoseidoN-

    Debriyaj"a ayağımı basıp ile çekmem bir oluyor;bazen o kadar hızlı oluyor ki;debriyaja basmadan vites değiştirmişim hissine kapılabiliyorum.

    Alıntıları Göster
    Biraz geriye gidelim.

    Oğul evlatların baba pederlerinden motörlü taşıtların kullanılması hususunda ilk öğrendikleri mevzuulardan birisi:

    - DEBRİYAJA HIZLI BAS AMA YAVAŞ BIRAK.

    Neden debriyaja hızlı basılır ve yavaş bırakılır? Bu tabi debriyajın çalışma prensibi ile de âlâkâklı bir vaziyet. Debriyaj, veyahut teknik adı ile KAVRAMA, adı üzerinde sürtünmeye dayalı friksiyon disklerinin yaylar marifetiyle birbirine sıkıca basması ve bu şekilde de motör tarafından üretilen gücün aktarılmasına dayalıdır. Farz-ı mâhâl 3. viteste sürât yapıyorsunuz ve 4. vitese tekabül etmeniz gerekiyor. Bu durumda şanzımanın vites dişlisini manüel değiştirmeniz gerek, fakat vites dişlileri motordan aldıkları dönme kudreti altında değiştirilemeyeceği için mecburen şanzımandaki dişlileri motörün kuvvetinden ayırmak gerek. Bunun için debriyaja basmamız icap ediyor. Yavaşça basar isek balataların sürtünme merasimini anlık değil, süreli olarak devam ettiririz, bu da yarım debriyaj olarak vuk'u bulan hususuna tekabül eder ve sürtünme gereksiz yere artar, bu da ısı ve koku üretir. Hızlı basmalıyız ki GÜÇ VEREN ve GÜÇ ALAN birbirinden aniden ayrılsın, birbirlerine ayrılırken de aşk mektubu yazmaya devam etmesinler.

    Mevzuu'un öbür konusuna gelelim. Neden debriyaj yavaş bırakılır? Birbirinden ayrılan motör ve şanzıman dişlileri konsensüs içerisinde değillerdir, Biris rölantide döner (motör), diğeri yol kudreti ile daha yüksek bir devirde döner, çünkü yolun tekerleklere sirayet (Siren Ertan) ettirdiği kuvvet sırası ile lastik-jant-porya-göbek-mil-diferansiyel-ayna/mahruti vasıtası ile şanzımandaki dişlilere uzanır ve burada da bu dişlileri ilk defa millî olacak bir delikanlı genç kadar heyecanlı bir şekilde dönderir. Fakat rölantideki motör (motéur) ile hızlıca dönen şanzıman dişlilerini debriyaj vasıtası ile "çat" diye birleştirirsek eşgüdüm sağlanmaz, paralel ve senkron yüzmedeki bayanlar gibi bir tanesinin işi bozması nedeni ile tüm görüntünün bozulması gibi bir durum ortaya çıkar. Senkron bir hıza erişebilmeleri için debriyaj yavaş bırakılır, böylece yol kuvveti kademeli olarak bırakılan debriyaj sayesinde motorun devrini de kademeli olarak arttırır ve her iki taraf da memnûn olur.

    Tabi bunların hepsini boşverip kafanıza göre de takılabilirsiniz ama o zaman debriyaj balatanız 90.000'de değil de 45.000'de ya da azıcık erken/geç bitebilir. Bilhassa bu his zamanla ayak parmakuclarınızda kendiliğinden oluşur. Debriyaja ne zaman, ne kadar ve nasıl basacağınızı beyincikteki soğan size hissettirmeden zaten kendisi yapar.

    Saygılarımla,

    Taner Göde
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Vites Değiştirirken Debriyajdan Ayak Nasıl Çekilir

    Vites değiştirirken debriyajdan ayağınızı kaldırma zamanlaması, araç performansı ve yakıt verimliliği için önemlidir. İşte vites değiştirirken debriyajdan ayak çekme konusunda adım adım bir kılavuz:

    • Debriyaja Sonuna Kadar Basın: Vites değiştirirken her zaman debriyaja sonuna kadar basın. Bu, şanzıman dişlilerinin tam olarak ayrılmasını sağlar.
    • Vitesi Değiştirin: Debriyaja bastıktan sonra, vites kolunu istenen vitese getirin.
    • Debriyajdan Yavaşça Ayak Çekin: Vitesi değiştirdikten sonra, debriyajdan yavaş ve kontrollü bir şekilde ayağınızı çekin.
    • Motor Devrini Eşleştirin: Debriyajı bırakırken, motor devrini yeni vitesle eşleştirmek için gaz pedalına hafifçe basın. Bu, sarsılmayı ve dişlilerin gıcırdamasını önler.
    • Debriyajı Tamamen Bırakın: Motor devri eşleştiğinde, debriyajı tamamen bırakın.

    Önemli Hatırlatmalar:

    • Debriyajdan çok hızlı bir şekilde ayağınızı çekmeyin. Bu, sarsılmaya ve vites hasarına neden olabilir.
    • Debriyajdan çok yavaş bir şekilde ayağınızı çekmeyin. Bu, kaymaya ve yakıt israfına neden olabilir.
    • Yeni vitese geçerken debriyaja tekrar basın. Bu, dişlilerin tam olarak kavramasını sağlar.

    Bu adımları takip ederek, vites değiştirirken debriyajdan doğru şekilde ayağınızı çekebilir ve aracınızın sorunsuz ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: magic0re

    1. viteste kalkarken yavaş yavaş çekeriz ya ayağımızı, 2. vitese geçerken 3 e geçerken de öyle mi yapmak gerekiyor. Ben 16 yaşındayım eskiden direk kaldırıyodum ayağımı araba bazen titriyordu şimdi daha yavaş kaldırıyorum o esnada gaza bastığım için vites değiştirirken arabanın devir göstergesi artıyor bağırıyor yani.

    Şöyle anlatayım sorunum şu:

    Debriyaj>vites değiştirme>debriyajdan yavaş kaldırma esnasında gaza basma. (tam bu esnada gaza basarken debriyaja da basılı oldugundan vites boşta gibi bağırıyor araba. Bi kaç video izledim ken block vs adamlar çat diye kaldırıyor ayağını ben mi yanlış yapıyorum.

    Cat diye kaldir da baski balatayi kucagina al.

    Yarisina kadar debriyaji birakacaksin o zaman vites degisecek gaza basacaksin.




  • bütün hareketleri yavaşça, sakince, hissederek ve dinleyerek yaparsan neyi nerde ne zaman kaldıracağını öğrenirsin.

    performanslı kullanımda debriyaja basıp vites atıp vitesten çekmen 1 sn sürmeli fakat normal kullanımda debriyaja basılır, vites atılır, ayak gazdayken vites geçtikten sonra debriyajdan ayak çekilir ve araba hızlanmasına devam eder. ken block'un araba kullanma tarzı muhtemelen senin hayatın boyunca hiç bir yerde hiç bir gereksinimle kullanma gereksinimi duymayacağın bir stildir. onun kullandığı araçların gücü de şanzımanı da yapısı da onu gerektirebiliyor olabilir ama sen ailenin aracını kullanırken bu işleri sakince yapmalısın.
  • aracın hızına durumuna bağlı , debriyajdan ayağını çekmek demek gücü tekerleklere iletmek demek motoru zorlayacak bir durum yoksa hemen çekebilirsin ama hemen çekmemen gereken yerlerde olabilir.

    ayağın debriyajda iken motor boşta kalır gaza aracın güce ihtiyacı varsa basmalısın fazla basmana gerek yok aksi halde boş boş bağırtırsın gereksiz birşey

    1. viteste gösterdiğin dikkati 2. viteste göstermene gerek yok çünkü ilk kalkış biraz daha zorlayıcıdır, ilk hareketi aldıktan sonra o kadar zorlanmaz araç onun için 2. 3. vitesde biraz daha hızlı çekebilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    aracın hızına durumuna bağlı , debriyajdan ayağını çekmek demek gücü tekerleklere iletmek demek motoru zorlayacak bir durum yoksa hemen çekebilirsin ama hemen çekmemen gereken yerlerde olabilir.

    ayağın debriyajda iken motor boşta kalır gaza aracın güce ihtiyacı varsa basmalısın fazla basmana gerek yok aksi halde boş boş bağırtırsın gereksiz birşey

    1. viteste gösterdiğin dikkati 2. viteste göstermene gerek yok çünkü ilk kalkış biraz daha zorlayıcıdır, ilk hareketi aldıktan sonra o kadar zorlanmaz araç onun için 2. 3. vitesde biraz daha hızlı çekebilirsin.
    İlk 2 viteste aracı fazla zorlamıyacaksın bırak vites kendi yolunu bulur sonra bulunduğun hıza göre vites atabilrsin bence sakin kullanmak en mantıklısı ben astrayı 70 de 5. vitese 95 de 6. vitese atıyorum mesela kendini öyle yetiştir hem cebine hemde hayatına katkıda bulunur........




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    İlk 2 viteste aracı fazla zorlamıyacaksın bırak vites kendi yolunu bulur sonra bulunduğun hıza göre vites atabilrsin bence sakin kullanmak en mantıklısı ben astrayı 70 de 5. vitese 95 de 6. vitese atıyorum mesela kendini öyle yetiştir hem cebine hemde hayatına katkıda bulunur........

    Alıntıları Göster
    cat diye değil fakan 1 snde hallediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    İlk 2 viteste aracı fazla zorlamıyacaksın bırak vites kendi yolunu bulur sonra bulunduğun hıza göre vites atabilrsin bence sakin kullanmak en mantıklısı ben astrayı 70 de 5. vitese 95 de 6. vitese atıyorum mesela kendini öyle yetiştir hem cebine hemde hayatına katkıda bulunur........

    Alıntıları Göster
    Debriyaj pedalındaki titreşimleri hissederek kaldırmaya çalış...
    Biz buna kısaca "HİSLİ KALDIRMA" diyoruz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: müMKÜNsüz

    Debriyaj pedalındaki titreşimleri hissederek kaldırmaya çalış...
    Biz buna kısaca "HİSLİ KALDIRMA" diyoruz.

    ne titreşimi, ne hissi, ne kaldırması hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: müMKÜNsüz

    Debriyaj pedalındaki titreşimleri hissederek kaldırmaya çalış...
    Biz buna kısaca "HİSLİ KALDIRMA" diyoruz.

    ne titreşimi, ne hissi, ne kaldırması hocam



    bu konu kilitlenir birazdan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stochastic34

    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    quote:

    Orijinalden alıntı: müMKÜNsüz

    Debriyaj pedalındaki titreşimleri hissederek kaldırmaya çalış...
    Biz buna kısaca "HİSLİ KALDIRMA" diyoruz.

    ne titreşimi, ne hissi, ne kaldırması hocam



    bu konu kilitlenir birazdan

    Alıntıları Göster
    benim kaldırma sistemim ''yani debriyajı'' biraz farklı.

    attırırım vitesi,sonra debriyajı yarıya kadar kaldırıp,köklerim gaza....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıraslan

    benim kaldırma sistemim ''yani debriyajı'' biraz farklı.

    attırırım vitesi,sonra debriyajı yarıya kadar kaldırıp,köklerim gaza....

    Alıntıları Göster
    Debriyaj"a ayağımı basıp ile çekmem bir oluyor;bazen o kadar hızlı oluyor ki;debriyaja basmadan vites değiştirmişim hissine kapılabiliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -PoseidoN-

    Debriyaj"a ayağımı basıp ile çekmem bir oluyor;bazen o kadar hızlı oluyor ki;debriyaja basmadan vites değiştirmişim hissine kapılabiliyorum.

    Alıntıları Göster
    Biraz geriye gidelim.

    Oğul evlatların baba pederlerinden motörlü taşıtların kullanılması hususunda ilk öğrendikleri mevzuulardan birisi:

    - DEBRİYAJA HIZLI BAS AMA YAVAŞ BIRAK.

    Neden debriyaja hızlı basılır ve yavaş bırakılır? Bu tabi debriyajın çalışma prensibi ile de âlâkâklı bir vaziyet. Debriyaj, veyahut teknik adı ile KAVRAMA, adı üzerinde sürtünmeye dayalı friksiyon disklerinin yaylar marifetiyle birbirine sıkıca basması ve bu şekilde de motör tarafından üretilen gücün aktarılmasına dayalıdır. Farz-ı mâhâl 3. viteste sürât yapıyorsunuz ve 4. vitese tekabül etmeniz gerekiyor. Bu durumda şanzımanın vites dişlisini manüel değiştirmeniz gerek, fakat vites dişlileri motordan aldıkları dönme kudreti altında değiştirilemeyeceği için mecburen şanzımandaki dişlileri motörün kuvvetinden ayırmak gerek. Bunun için debriyaja basmamız icap ediyor. Yavaşça basar isek balataların sürtünme merasimini anlık değil, süreli olarak devam ettiririz, bu da yarım debriyaj olarak vuk'u bulan hususuna tekabül eder ve sürtünme gereksiz yere artar, bu da ısı ve koku üretir. Hızlı basmalıyız ki GÜÇ VEREN ve GÜÇ ALAN birbirinden aniden ayrılsın, birbirlerine ayrılırken de aşk mektubu yazmaya devam etmesinler.

    Mevzuu'un öbür konusuna gelelim. Neden debriyaj yavaş bırakılır? Birbirinden ayrılan motör ve şanzıman dişlileri konsensüs içerisinde değillerdir, Biris rölantide döner (motör), diğeri yol kudreti ile daha yüksek bir devirde döner, çünkü yolun tekerleklere sirayet (Siren Ertan) ettirdiği kuvvet sırası ile lastik-jant-porya-göbek-mil-diferansiyel-ayna/mahruti vasıtası ile şanzımandaki dişlilere uzanır ve burada da bu dişlileri ilk defa millî olacak bir delikanlı genç kadar heyecanlı bir şekilde dönderir. Fakat rölantideki motör (motéur) ile hızlıca dönen şanzıman dişlilerini debriyaj vasıtası ile "çat" diye birleştirirsek eşgüdüm sağlanmaz, paralel ve senkron yüzmedeki bayanlar gibi bir tanesinin işi bozması nedeni ile tüm görüntünün bozulması gibi bir durum ortaya çıkar. Senkron bir hıza erişebilmeleri için debriyaj yavaş bırakılır, böylece yol kuvveti kademeli olarak bırakılan debriyaj sayesinde motorun devrini de kademeli olarak arttırır ve her iki taraf da memnûn olur.

    Tabi bunların hepsini boşverip kafanıza göre de takılabilirsiniz ama o zaman debriyaj balatanız 90.000'de değil de 45.000'de ya da azıcık erken/geç bitebilir. Bilhassa bu his zamanla ayak parmakuclarınızda kendiliğinden oluşur. Debriyaja ne zaman, ne kadar ve nasıl basacağınızı beyincikteki soğan size hissettirmeden zaten kendisi yapar.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Biraz geriye gidelim.

    Oğul evlatların baba pederlerinden motörlü taşıtların kullanılması hususunda ilk öğrendikleri mevzuulardan birisi:

    - DEBRİYAJA HIZLI BAS AMA YAVAŞ BIRAK.

    Neden debriyaja hızlı basılır ve yavaş bırakılır? Bu tabi debriyajın çalışma prensibi ile de âlâkâklı bir vaziyet. Debriyaj, veyahut teknik adı ile KAVRAMA, adı üzerinde sürtünmeye dayalı friksiyon disklerinin yaylar marifetiyle birbirine sıkıca basması ve bu şekilde de motör tarafından üretilen gücün aktarılmasına dayalıdır. Farz-ı mâhâl 3. viteste sürât yapıyorsunuz ve 4. vitese tekabül etmeniz gerekiyor. Bu durumda şanzımanın vites dişlisini manüel değiştirmeniz gerek, fakat vites dişlileri motordan aldıkları dönme kudreti altında değiştirilemeyeceği için mecburen şanzımandaki dişlileri motörün kuvvetinden ayırmak gerek. Bunun için debriyaja basmamız icap ediyor. Yavaşça basar isek balataların sürtünme merasimini anlık değil, süreli olarak devam ettiririz, bu da yarım debriyaj olarak vuk'u bulan hususuna tekabül eder ve sürtünme gereksiz yere artar, bu da ısı ve koku üretir. Hızlı basmalıyız ki GÜÇ VEREN ve GÜÇ ALAN birbirinden aniden ayrılsın, birbirlerine ayrılırken de aşk mektubu yazmaya devam etmesinler.

    Mevzuu'un öbür konusuna gelelim. Neden debriyaj yavaş bırakılır? Birbirinden ayrılan motör ve şanzıman dişlileri konsensüs içerisinde değillerdir, Biris rölantide döner (motör), diğeri yol kudreti ile daha yüksek bir devirde döner, çünkü yolun tekerleklere sirayet (Siren Ertan) ettirdiği kuvvet sırası ile lastik-jant-porya-göbek-mil-diferansiyel-ayna/mahruti vasıtası ile şanzımandaki dişlilere uzanır ve burada da bu dişlileri ilk defa millî olacak bir delikanlı genç kadar heyecanlı bir şekilde dönderir. Fakat rölantideki motör (motéur) ile hızlıca dönen şanzıman dişlilerini debriyaj vasıtası ile "çat" diye birleştirirsek eşgüdüm sağlanmaz, paralel ve senkron yüzmedeki bayanlar gibi bir tanesinin işi bozması nedeni ile tüm görüntünün bozulması gibi bir durum ortaya çıkar. Senkron bir hıza erişebilmeleri için debriyaj yavaş bırakılır, böylece yol kuvveti kademeli olarak bırakılan debriyaj sayesinde motorun devrini de kademeli olarak arttırır ve her iki taraf da memnûn olur.

    Tabi bunların hepsini boşverip kafanıza göre de takılabilirsiniz ama o zaman debriyaj balatanız 90.000'de değil de 45.000'de ya da azıcık erken/geç bitebilir. Bilhassa bu his zamanla ayak parmakuclarınızda kendiliğinden oluşur. Debriyaja ne zaman, ne kadar ve nasıl basacağınızı beyincikteki soğan size hissettirmeden zaten kendisi yapar.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Ehliyetini al ilk önce delikanlı sonra debriyajla duygusal bağ kurarsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Ehliyetini al ilk önce delikanlı sonra debriyajla duygusal bağ kurarsın.

    Alıntıları Göster
    Debriyaja hızlı bas,debriyaja basarken koordineli şekilde gazdan ayağını çek,vites değişiminden sonra debriyajı yavaş bırak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -PoseidoN-

    Debriyaj"a ayağımı basıp ile çekmem bir oluyor;bazen o kadar hızlı oluyor ki;debriyaja basmadan vites değiştirmişim hissine kapılabiliyorum.

    Alıntıları Göster
    Süper spor arabalarda sert yada diğer bir değişle hızlı bir şekilde değişimi gerçekleştirmek balata sağlığı açısından gerekiyor , ancak kullandığımız araçlar daha çok konfora yönelik ve süper sporlara nazaran zayıf olduğundan debriyaj değişimini sarsıntısız ve sisteme yük bindirmeden yapmakta fayda var , yani zarifçe.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Biraz geriye gidelim.

    Oğul evlatların baba pederlerinden motörlü taşıtların kullanılması hususunda ilk öğrendikleri mevzuulardan birisi:

    - DEBRİYAJA HIZLI BAS AMA YAVAŞ BIRAK.

    Neden debriyaja hızlı basılır ve yavaş bırakılır? Bu tabi debriyajın çalışma prensibi ile de âlâkâklı bir vaziyet. Debriyaj, veyahut teknik adı ile KAVRAMA, adı üzerinde sürtünmeye dayalı friksiyon disklerinin yaylar marifetiyle birbirine sıkıca basması ve bu şekilde de motör tarafından üretilen gücün aktarılmasına dayalıdır. Farz-ı mâhâl 3. viteste sürât yapıyorsunuz ve 4. vitese tekabül etmeniz gerekiyor. Bu durumda şanzımanın vites dişlisini manüel değiştirmeniz gerek, fakat vites dişlileri motordan aldıkları dönme kudreti altında değiştirilemeyeceği için mecburen şanzımandaki dişlileri motörün kuvvetinden ayırmak gerek. Bunun için debriyaja basmamız icap ediyor. Yavaşça basar isek balataların sürtünme merasimini anlık değil, süreli olarak devam ettiririz, bu da yarım debriyaj olarak vuk'u bulan hususuna tekabül eder ve sürtünme gereksiz yere artar, bu da ısı ve koku üretir. Hızlı basmalıyız ki GÜÇ VEREN ve GÜÇ ALAN birbirinden aniden ayrılsın, birbirlerine ayrılırken de aşk mektubu yazmaya devam etmesinler.

    Mevzuu'un öbür konusuna gelelim. Neden debriyaj yavaş bırakılır? Birbirinden ayrılan motör ve şanzıman dişlileri konsensüs içerisinde değillerdir, Biris rölantide döner (motör), diğeri yol kudreti ile daha yüksek bir devirde döner, çünkü yolun tekerleklere sirayet (Siren Ertan) ettirdiği kuvvet sırası ile lastik-jant-porya-göbek-mil-diferansiyel-ayna/mahruti vasıtası ile şanzımandaki dişlilere uzanır ve burada da bu dişlileri ilk defa millî olacak bir delikanlı genç kadar heyecanlı bir şekilde dönderir. Fakat rölantideki motör (motéur) ile hızlıca dönen şanzıman dişlilerini debriyaj vasıtası ile "çat" diye birleştirirsek eşgüdüm sağlanmaz, paralel ve senkron yüzmedeki bayanlar gibi bir tanesinin işi bozması nedeni ile tüm görüntünün bozulması gibi bir durum ortaya çıkar. Senkron bir hıza erişebilmeleri için debriyaj yavaş bırakılır, böylece yol kuvveti kademeli olarak bırakılan debriyaj sayesinde motorun devrini de kademeli olarak arttırır ve her iki taraf da memnûn olur.

    Tabi bunların hepsini boşverip kafanıza göre de takılabilirsiniz ama o zaman debriyaj balatanız 90.000'de değil de 45.000'de ya da azıcık erken/geç bitebilir. Bilhassa bu his zamanla ayak parmakuclarınızda kendiliğinden oluşur. Debriyaja ne zaman, ne kadar ve nasıl basacağınızı beyincikteki soğan size hissettirmeden zaten kendisi yapar.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Çok teşekkürler üstad uzun uzun zahmet edip yazmışsınız.

    Diğer abiler sizler de sağolun istediğim bilgiyi edindim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guilty and the beast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Biraz geriye gidelim.

    Oğul evlatların baba pederlerinden motörlü taşıtların kullanılması hususunda ilk öğrendikleri mevzuulardan birisi:

    - DEBRİYAJA HIZLI BAS AMA YAVAŞ BIRAK.

    Neden debriyaja hızlı basılır ve yavaş bırakılır? Bu tabi debriyajın çalışma prensibi ile de âlâkâklı bir vaziyet. Debriyaj, veyahut teknik adı ile KAVRAMA, adı üzerinde sürtünmeye dayalı friksiyon disklerinin yaylar marifetiyle birbirine sıkıca basması ve bu şekilde de motör tarafından üretilen gücün aktarılmasına dayalıdır. Farz-ı mâhâl 3. viteste sürât yapıyorsunuz ve 4. vitese tekabül etmeniz gerekiyor. Bu durumda şanzımanın vites dişlisini manüel değiştirmeniz gerek, fakat vites dişlileri motordan aldıkları dönme kudreti altında değiştirilemeyeceği için mecburen şanzımandaki dişlileri motörün kuvvetinden ayırmak gerek. Bunun için debriyaja basmamız icap ediyor. Yavaşça basar isek balataların sürtünme merasimini anlık değil, süreli olarak devam ettiririz, bu da yarım debriyaj olarak vuk'u bulan hususuna tekabül eder ve sürtünme gereksiz yere artar, bu da ısı ve koku üretir. Hızlı basmalıyız ki GÜÇ VEREN ve GÜÇ ALAN birbirinden aniden ayrılsın, birbirlerine ayrılırken de aşk mektubu yazmaya devam etmesinler.

    Mevzuu'un öbür konusuna gelelim. Neden debriyaj yavaş bırakılır? Birbirinden ayrılan motör ve şanzıman dişlileri konsensüs içerisinde değillerdir, Biris rölantide döner (motör), diğeri yol kudreti ile daha yüksek bir devirde döner, çünkü yolun tekerleklere sirayet (Siren Ertan) ettirdiği kuvvet sırası ile lastik-jant-porya-göbek-mil-diferansiyel-ayna/mahruti vasıtası ile şanzımandaki dişlilere uzanır ve burada da bu dişlileri ilk defa millî olacak bir delikanlı genç kadar heyecanlı bir şekilde dönderir. Fakat rölantideki motör (motéur) ile hızlıca dönen şanzıman dişlilerini debriyaj vasıtası ile "çat" diye birleştirirsek eşgüdüm sağlanmaz, paralel ve senkron yüzmedeki bayanlar gibi bir tanesinin işi bozması nedeni ile tüm görüntünün bozulması gibi bir durum ortaya çıkar. Senkron bir hıza erişebilmeleri için debriyaj yavaş bırakılır, böylece yol kuvveti kademeli olarak bırakılan debriyaj sayesinde motorun devrini de kademeli olarak arttırır ve her iki taraf da memnûn olur.

    Tabi bunların hepsini boşverip kafanıza göre de takılabilirsiniz ama o zaman debriyaj balatanız 90.000'de değil de 45.000'de ya da azıcık erken/geç bitebilir. Bilhassa bu his zamanla ayak parmakuclarınızda kendiliğinden oluşur. Debriyaja ne zaman, ne kadar ve nasıl basacağınızı beyincikteki soğan size hissettirmeden zaten kendisi yapar.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Çok teşekkürler üstad uzun uzun zahmet edip yazmışsınız.

    Diğer abiler sizler de sağolun istediğim bilgiyi edindim

    Alıntıları Göster
    dostum Ken Block'u çok fazla izleme... Yada izle ama örnek alma... Neme lazım trafikte sonra onun gibi haraketler felan yaparsın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guilty and the beast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Biraz geriye gidelim.

    Oğul evlatların baba pederlerinden motörlü taşıtların kullanılması hususunda ilk öğrendikleri mevzuulardan birisi:

    - DEBRİYAJA HIZLI BAS AMA YAVAŞ BIRAK.

    Neden debriyaja hızlı basılır ve yavaş bırakılır? Bu tabi debriyajın çalışma prensibi ile de âlâkâklı bir vaziyet. Debriyaj, veyahut teknik adı ile KAVRAMA, adı üzerinde sürtünmeye dayalı friksiyon disklerinin yaylar marifetiyle birbirine sıkıca basması ve bu şekilde de motör tarafından üretilen gücün aktarılmasına dayalıdır. Farz-ı mâhâl 3. viteste sürât yapıyorsunuz ve 4. vitese tekabül etmeniz gerekiyor. Bu durumda şanzımanın vites dişlisini manüel değiştirmeniz gerek, fakat vites dişlileri motordan aldıkları dönme kudreti altında değiştirilemeyeceği için mecburen şanzımandaki dişlileri motörün kuvvetinden ayırmak gerek. Bunun için debriyaja basmamız icap ediyor. Yavaşça basar isek balataların sürtünme merasimini anlık değil, süreli olarak devam ettiririz, bu da yarım debriyaj olarak vuk'u bulan hususuna tekabül eder ve sürtünme gereksiz yere artar, bu da ısı ve koku üretir. Hızlı basmalıyız ki GÜÇ VEREN ve GÜÇ ALAN birbirinden aniden ayrılsın, birbirlerine ayrılırken de aşk mektubu yazmaya devam etmesinler.

    Mevzuu'un öbür konusuna gelelim. Neden debriyaj yavaş bırakılır? Birbirinden ayrılan motör ve şanzıman dişlileri konsensüs içerisinde değillerdir, Biris rölantide döner (motör), diğeri yol kudreti ile daha yüksek bir devirde döner, çünkü yolun tekerleklere sirayet (Siren Ertan) ettirdiği kuvvet sırası ile lastik-jant-porya-göbek-mil-diferansiyel-ayna/mahruti vasıtası ile şanzımandaki dişlilere uzanır ve burada da bu dişlileri ilk defa millî olacak bir delikanlı genç kadar heyecanlı bir şekilde dönderir. Fakat rölantideki motör (motéur) ile hızlıca dönen şanzıman dişlilerini debriyaj vasıtası ile "çat" diye birleştirirsek eşgüdüm sağlanmaz, paralel ve senkron yüzmedeki bayanlar gibi bir tanesinin işi bozması nedeni ile tüm görüntünün bozulması gibi bir durum ortaya çıkar. Senkron bir hıza erişebilmeleri için debriyaj yavaş bırakılır, böylece yol kuvveti kademeli olarak bırakılan debriyaj sayesinde motorun devrini de kademeli olarak arttırır ve her iki taraf da memnûn olur.

    Tabi bunların hepsini boşverip kafanıza göre de takılabilirsiniz ama o zaman debriyaj balatanız 90.000'de değil de 45.000'de ya da azıcık erken/geç bitebilir. Bilhassa bu his zamanla ayak parmakuclarınızda kendiliğinden oluşur. Debriyaja ne zaman, ne kadar ve nasıl basacağınızı beyincikteki soğan size hissettirmeden zaten kendisi yapar.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    Çok teşekkürler üstad uzun uzun zahmet edip yazmışsınız.

    Diğer abiler sizler de sağolun istediğim bilgiyi edindim

    Alıntıları Göster
    Aslında biraz da kendimi test etmek için yazdım. Ekşi Sözlükte hakkımda:

    "volskwagen aşığı değil, volkswagen fanatiğidir. otomobiller konusunda da teknik anlamda oldukça bilgisizdir. tek avantajı almanca bilmesi ve almanca forumlarından yaptığı çeviriler onu sanki biliyormuş gibi gösteriyor."

    şeklinde bir ifade kullanmışlar. Doğru mu, değil mi diye kendimi sınadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADAC

    Süper spor arabalarda sert yada diğer bir değişle hızlı bir şekilde değişimi gerçekleştirmek balata sağlığı açısından gerekiyor , ancak kullandığımız araçlar daha çok konfora yönelik ve süper sporlara nazaran zayıf olduğundan debriyaj değişimini sarsıntısız ve sisteme yük bindirmeden yapmakta fayda var , yani zarifçe.

    Alıntıları Göster
    İlk kalkışlarda her zaman yavaş çekmek gerekir arabanın yükünün tamamını aniden vermemek için en sağlıklısı bu. Sonradan daha hızlı çekebilirsin aracın kendi hızıyla yükün daha az olacağı için. Ben biraz agrasif kullanılırım. 1 vitesten sonra hızlı basıp hızlı çekiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman

    İlk kalkışlarda her zaman yavaş çekmek gerekir arabanın yükünün tamamını aniden vermemek için en sağlıklısı bu. Sonradan daha hızlı çekebilirsin aracın kendi hızıyla yükün daha az olacağı için. Ben biraz agrasif kullanılırım. 1 vitesten sonra hızlı basıp hızlı çekiyorum.

    Alıntıları Göster
    Otomatik al en iyisi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.