Şimdi Ara

Vites değiştirirken debriyajdan ayağımızı hemen mi kaldırıyoruz ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
3
Favori
62.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Aslında biraz da kendimi test etmek için yazdım. Ekşi Sözlükte hakkımda:

    "volskwagen aşığı değil, volkswagen fanatiğidir. otomobiller konusunda da teknik anlamda oldukça bilgisizdir. tek avantajı almanca bilmesi ve almanca forumlarından yaptığı çeviriler onu sanki biliyormuş gibi gösteriyor."

    şeklinde bir ifade kullanmışlar. Doğru mu, değil mi diye kendimi sınadım.

    Esas işiniz "otomotiv mühendisliği" olmadığı için çok teknik bilgiye sahip olmayabilirsiniz.

    Ama forum buna çok ihtiyaç duymuyor. Bence iyi bir araştırmacı olup , güzel tercümeler yapmak bile forum için katkı.

    Ben makine mühendisiyim, araştırıp yaptığınız bazı çeviriler sayesinde yeni bilgiler öğrenmiş olduğum olmuştur.

    Mesela LPGli , CNGli Polo'lar, Corsa'lar hakkında verdiğiniz bilgiler ve çeviriler aklıma geliyor...

    O yüzden arkadaş kıskanmış bence

    BU mesaj da ona kapak olsun.


    Ekşide Hasanmerto hakkında övgüler de istiyorum (çok sövmeyin)




  • pratik yaparak çözülecek bir şey, kelimelerle değil.
  • Bu kadar basit bir şeyi masallarla anlatmaya gerek yok, hızlı salarsan sadece balataların ömrü kısalır ve volandaki dönme ivmesine, dönme kuvvetine dişli kutusu bir anda maruz kalır.

    öncelikle nasıl ayrma olduğunu gör

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/kavrama/2.htm

    daha sonra nasıl tahrik kuvveti verildiğini gör

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animasyonlar/kavrama/3.htm


    Not: Linklere tıkladıktan sonra F5 ile yenile.




  • Kafama birşey takıldı şimdi. Ben düz vites araç kullanrken zaman zaman gerçekten 1 sn'de vites değiştirdiğim oluyor. Araçta yalnızken yapıyorum biraz konforsuz ama hızlı bir vites geçişi olduğu için. hızlı bi şekilde debriyaja bas çek yapıp vitesi takıyorum yani. Yanlış bir hareket mi bu şimdi? Yani bunu yaparkenki düşüncem hiç devir kaybetmeden hemen üst vitese geçebilmek ve en kısa sürede vitesi takıp debriyaj balatasını eskitmemek. -ti. Burada yazılanlara göre yaptığım yanlış. Peki debriyaj balatasını en verimli şekilde kullanabilmek için uygun vites geçişi nasıl olmalı? Teknik yönüyle anlatabilecek bi arkadaşımız var mı?
  • vites değiştirme düşünülerek yapılacak iş değildir. değişimin tamamen reflex olarak yapılması gerek. düşünmek zaman alır ve motor devrinden düşer. atmış olmayayım ama sanırım ben yarım saniyenin altında süreci tamamlıyorum. 3 ten 4 de çok çabuk geçer mesela. hem de ÇAT ! diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murtilaf

    Kafama birşey takıldı şimdi. Ben düz vites araç kullanrken zaman zaman gerçekten 1 sn'de vites değiştirdiğim oluyor. Araçta yalnızken yapıyorum biraz konforsuz ama hızlı bir vites geçişi olduğu için. hızlı bi şekilde debriyaja bas çek yapıp vitesi takıyorum yani. Yanlış bir hareket mi bu şimdi? Yani bunu yaparkenki düşüncem hiç devir kaybetmeden hemen üst vitese geçebilmek ve en kısa sürede vitesi takıp debriyaj balatasını eskitmemek. -ti. Burada yazılanlara göre yaptığım yanlış. Peki debriyaj balatasını en verimli şekilde kullanabilmek için uygun vites geçişi nasıl olmalı? Teknik yönüyle anlatabilecek bi arkadaşımız var mı?

    Burda önemli olan şu, debriyaj pedalını salarken volan ve debriyaj balatasının kavramasını en çabuk yoldan yapmaktır, kavraması derken şu anlamda anlatmak istiyorum volan ve baltanın birbirini öpmesi aynı devir ile dönmesi, fazla yarım debriyajda iyi değildir balata volan yüzeyini tam öpemez ve birbiri üzerinde sürtünerek kavranmaya çalışırlar, burda önemli olan tamamen his ve tecrübedir, debriyaj pedalını normal hızda salın kavranmayı hissetiğinizde çok kısa süre pedalı tutun ve tamamen bırakın.


    Edit: Bişi değiştirdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GaMToZUvEDünYaNInNinNiSi -- 23 Ekim 2011; 19:18:25 >




  • vites değiştirirken hemen kaldırabilirsiniz sorunda olmaz. Dsg ler ms içerisinde vites değiştiriyor sorun olmuyorda sizin hızınızlamı bozulucak ? en fazla daha konforsuz olur. zaten yarım debriyajda tutmakta iyi değildir.
  • Arkadaşlara yeterince açıklamışlar, ilave olarak vitesi 4 e atarken çat diye atmalısın!
  • Hızlı basacağın tek pedal debriyaj pedalıdır.


    Acil durumlarda frene ya da belki gaza da hızlı basman gerekebilir.



    Ama acil durumlarda.

    Ayağı gazdan çekme işlemi birinci viteste nispeten daha yavaş olsa da diğer viteslerde biraz daha hızlı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 23 Ekim 2011; 20:30:40 >
  • Pratikle yerlesir, soylemekle olmaz
  • Biraz hort olucak ama merak ettim
    Vites degismeden once, vitesi misal 3'den 4'e alicakken vitesi atmadan once salmak icin debriyaja basmak gerekir mi yoksa kolay alisildigi icin mi oyle uygulaniyor? Sadece bos pozisyonundan vitese takacagimiz sure icinde bassak bi sıkinti olur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soruyu anlayamadım. siz 3 den 4 e geçerken biraz boşta beklemek gerekirmi diye sormuşsunuz sanırım.
    bu şekil vites geçişlerindeki beklemeler aktarmada kayıba sebep olcağından seri bir hızlanma olmaz.en iyi hızlanmalar için hızlı vites geçmek gerekiyor.
  • Bu arada ben artık günümüzdeki yeni nesil araçların öyle 90-100bin km aynı balata ile gidebileceğini en azından sorunsuz sıkıntısız gideceğini çok düşünmüyorum. Yeni avrupa normları gereği bu kavramalarda eskisi gibi asbest kullanamıyorlar. Bu da bize kısa ömürlü çabuk biten balatalar olarak dönüyor. Fren balatası olsun, debriyaj balatası olsun eskisi gibi uzun ömürlü değil kesinlikle. Bazı markalar diğerlerinden daha uzun süre gidebilir ama bence öyle eskiden olduğu gibi 100-150bin km çok mümkün değil. Yani gider gitmez demiyorum ama en az %50 ömrü çoktan gitmiş olur, kalkışlarda, yokuşlarda sarmaya, sarsmaya, bağırmaya ve fazla tüketmeye başlar, dolayısıyla arabanın hiç tadı kalmaz. 1.6 araba 1litre gibi olur resmen, o yüzden malesef yeni nesil araçlarda 60-70bin oldumu sıkıntılar artmaya başlıyor ne kadar özen göstersenizde, hele istanbul gibi çok yoğun trafikli şehirde kullanıyorsanız bu ömür çok daha kısa olur bence. Uzun yol yapıp 200bin yaptım demek kolay, uzun yolda birşey olmaz, önemli olan sürekli dur kalklı şehir içleri.




  • Yok hocam ben o 1 saniyelik sure icerisi icin sordum, veya trafikte onumuz sıkisik ama acilacak gibi bu nedenle arada vitesi bosa alip gaz/fren yapmadan trafik acilana kadar oyle gittigim oluyor, sonra sıkisiklik gidince hiz kacsa ona gore vites atiyorum normal.
    Yani kisaca normal bir vites degistirirken vites dislisi
    Bulundugumuz vites>bos>gecirilen vites seklinde hareket ettigi icin her durumda ben bulunulan vitesten bosa gecme safhasinda da debriyaja basmak zorunlu mu diye merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otobüse binince kaptan ın hareketlerini izle, nasıl kibar davranıyorlar, vites geçişlerinde. Eeee onun için sorunsuz kac km dayanıyor yürüyen aksam.

    Bütün pedallara aynı şefkati goster, kardeş ayırimı yapma. hepsine yavaş bas, yavaş çek. Kavgaya gelmedik buraya çat çut hareketlere lüzum yok!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.