Merhaba, Aracım 2. vitesteyken ya da 3. vitesteyken(1 i saymıyorum bile, ayrı seviyede dehşet konforsuz), ayağımı gazdan çekince gereğinden fazla bir sarsıntı oluyor. Hatta bazen düşük devirde sabit tutmaya çalışırken araç ileri geri yalpalanıyor bazen. Ayrıca vites değişimlerinde sarsıntı normal bir araca göre daha fazla. Motor alt kulağından şüpheleniyorum, bir de akünün altındaki şanzıman sol kulağından. Sorunu bu parçalarda mı aramalıyım? Sürüş konforu diye bir şey yok şu an aracımda resmen. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 15 Eylül 2024; 18:27:18 > |
Ayağı gazdan çekince ve vites değişimlerinde yaşanan sarsıntı.(manuel)
-
-
Marka, model, motor, şamzıman, km, yıl, LPG?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2011 model Renault kangoo 3, 400bin km, JR 5 ileri manuel şanzıman. Lpg yok dizel araç.
Yakın zamanda motor alt kulağının söküldüğü bir işlem yapıldı, travers takozları değiştirildi, araç geri toplandığında 1-2 gün aşırı hafif ve konforluydu kullanımı. Sonrasında yine eski sert ve sarsıntılı haline döndü.
Motor alt kulağı söküldüğü sıra kontrol edin demiştim ancak mengeneye bağlayıp kontrol etmemişler gözle kontrol yapmışlar yırtık falan var mı diye. Yumuşamış olmasından şüpheleniyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 15 Eylül 2024; 18:26:23 > -
Evet Fiesta aracımda da motor kulakları sürekli gevşerdi , değiştirdim titremeler kayboldu, vites geçişleri daha sarsıntısız oldu, içeride özellikle direksiyonda iyi bir titreşim vardı, belki faydalı olabilir diye yazayım dedim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tüm takozları mı değiştirdiniz hocam? yoksa şanzıman ile motoru tutan alt takozu mu?
-
Aracı iki sefer alttan vurdum bir yerlere, düzeni bozuldu, önce şanzıman takozu değişti, zırıl zırıl titriyordu, bayağı azaldı, ardından başka ufak bir kazada da alttan bir taşa vurdum, Elazığ depreminde dağdan yola düşmüştü, şiddetli yağmurda algılayamadım, üzerinden geçince o da motoru sağa doğru kaydırmıştı, tüm kulaklar bahane ile değişti, tabi bu deneme ile oldu, acele etmedik acaba motor kulağından mıdır diye.
En son motor sağ sol kulaklar da değişince titreşim namına bişey kalmadı, ilk kalkışta , vites geçişlerinde gacırtı gıcırtı gucurtu vardı, usta takip etti kulaklardan geliyordu.
Ek bilgi enjektörlerden biri de tıkalı idi, vuruntu tarzı bişey mi bu bahsettiğiniz, belki o da sebeblerden biri olabilir, bir yerde aramamak lazım ama bakım sonrası yok olduğunu yazmışsınız takozları tekrar kontrol ettirmekte fayda var .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zn_volkan -- 16 Eylül 2024; 0:32:33 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
anladım hocam. benim şikayetim titreşimden ziyade vites geçişlerinde debriyajı bırakırkenki sarsıntı daha çok. ve gazdan ayağı çekince arabanın öne yığılırkenki sarsıntısının fazla olması. düşük hızlarda kesiklik, sirkelemeye sebep oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 15 Eylül 2024; 22:28:21 > -
Sana tavsiye aracı ilana koy model yükselt ileride elinde patlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu an için en azından 2 yıl daha kullanmak zorundayım gibi gözüküyor. Yoksa ticari kasa sevmiyorum ben de.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X