Şimdi Ara

dizel motordaki berbat egsoz kokusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
0
Favori
94.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar oncelikle forumdaslar benim aracim s40 1.6 d bilenler bilir ford tdci 109 ve hdi 110 luk ile ayni motor. Aracimda son 4 aydir berbat bi egsoz kokusu var ve bu eksoz kokusu sadece sabah ilk calistirma aninda degil isindiktan sonrada devam ediyor aracta duman atma vs gibi birsey yok cekisi gayet normal dpf tikalidir ondan olur dediler temizlettik hicbir degisen durum yok dpf i cikartip denedik inanilmaz berbat bi koku sariyor etrafi kapali otoparkta durulmuyor enjektorcu gayet normal abi bi sikintisi yok diyor enjektor temizleyici ve yakit katkisida denedim pek degisen birsey yok aklima artik pek biseyde gelmiyor tavsiyeleriniz nelerdir .

    Acaba arac yagmi yakiyor diycem yag eksilmiyor
    Enjektorler isese performans duser oyle bi durumda yok iyonize oluyor cikartip baktirdik
    Turbo yeterli basinci uretmese arac cekisten duser bence zengin karisimda da degil motor aklim epey karisti

    Arac sicakken rolantide beklerken klimayi acamiyorum kokudan







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Egzozdan Gelen Berbat Koku

    Dizel motorlar, egzozlarından hoş olmayan ve keskin bir koku yaymalarıyla bilinir. Bu koku, çeşitli faktörlerin bir sonucudur ve sağlık sorunlarına yol açabilir.

    Nedenleri

    Dizel egzozunun kötü kokusu, esas olarak şu nedenlerden kaynaklanır:

    • Tamamlanmamış Yanma: Dizel motorlar, benzinli muadillerine göre yakıtlarını daha yavaş yakar. Bu, egzozda yanmamış yakıt kalmasına neden olur ve kokuya katkıda bulunur.
    • Azot Oksitler: Dizel motorlar, yüksek oranda azot oksit (NOx) yayar. NOx, kokuya neden olan ve solunum sorunlarını tetikleyebilen bir gazdır.
    • Partikül Madde: Dizel motorlar, partikül madde olarak bilinen küçük karbon parçacıkları yayar. Bu parçacıklar kötü kokuya neden olur ve aynı zamanda sağlık sorunlarına yol açabilir.
    • Kükürt Bileşikleri: Dizel yakıtında bulunan kükürt, yanma sırasında kükürt dioksit (SO2) gibi bileşikler oluşturur. SO2, kötü kokulu ve tahriş edici bir gazdır.

    Sağlık Etkileri

    Dizel egzozundan gelen koku sadece rahatsız edici değil, aynı zamanda sağlık sorunlarına da yol açabilir. NOx ve partikül madde gibi hava kirleticilerine uzun süre maruz kalmak şunlara neden olabilir:

    • Solunum sorunları (astım, bronşit)
    • Kalp-damar hastalıkları
    • Kanser

    Azaltma Yöntemleri

    Dizel egzozundan gelen kötü kokuyu azaltmak için şu yöntemler kullanılabilir:

    • Dizel Partikül Filtreleri (DPF): DPF'ler, dizel egzozundan partikül maddeyi yakalayan cihazlardır.
    • Katalitik Konvertörler: Katalitik konvertörler, NOx ve diğer emisyonları azaltmak için kullanılan cihazlardır.
    • Yakıt Katkıları: Yakıt katkıları, yanmayı iyileştirmeye ve emisyonları azaltmaya yardımcı olabilir.
    • Araç Bakımı: Motorun düzgün çalışmasını sağlamak, egzoz kokusunu azaltmaya yardımcı olabilir.

    Dizel egzozundan gelen kötü koku konusunda endişelerin varsa, egzoz sistemini kontrol ettirmeni ve mümkün olan azaltma önlemlerini almanı öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracınızı satın ve Dci motorlu yepyeni bir Renault alın. Kafanız rahat etsin.
  • Aracınızın yapısını bilmiyorum ama eğer egr varsa ve valfte sıkıntı varsa çiğ yakıt motora sevk edilemiyor ve kokuya sebep oluyordur tahminen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Renault Sport

    Aracınızı satın ve Dci motorlu yepyeni bir Renault alın. Kafanız rahat etsin.
    Tavsiyeleriniz icin tesekkurler birdaha dizel arac alacagimi sanmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    Aracınızın yapısını bilmiyorum ama eğer egr varsa ve valfte sıkıntı varsa çiğ yakıt motora sevk edilemiyor ve kokuya sebep oluyordur tahminen.
    Evet hocam egr var fakat egr arizasi vermiyor
  • o durum dizel motorlarda değişiklik gösteriyor sanırım. mesela bende ceed vardı kapalı garajda yarım saat bile çalışsa egzoz kokusu olmazdı. ama şu an 2017 egea 1.3 mjet aracım sıfırdan beridir dediğiniz kokuyu veriyor egzozdan. rölanti de klima açarken de sirkülasyon düğmesini açıyorum dışardan hava gelmiyor o şekilde sorun olmuyor. zaten şehir içinde trafikte öndeki aracın kokusu da geldiği için şehir içinde genelde sirkülasyon açık kullanıyorum aracı. Ya kıta değiştirirken otobanda yada uzun yolda dışardan gelen hava ile kullanıyorum klima ve kaloriferi. Ayrıca benim aracıma has bir durum değil focus kiraladığımda onda da aynı kokuyu arkasında dururken alıyordum. İşin garibi çok nadir de olsa koku gelmediği de oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Evet hocam egr var fakat egr arizasi vermiyor

    Alıntıları Göster
    Valf fiziki olarak tam açılma/kapanma yapmıyorsa turbonun devredışı olduğu durumlarda yanma kalitesi düştüğünden bahsettiğiniz sıkıntı olur. Üstelik valfin eksik çalıştığını da aracınız raporlamıyor olabilir. CC ile veya doğrudan sökülerek temizlik yapılıyor denemenizi tavsiye ederim.
  • Ek bilgi olarak;

    Link eklenemiyor ama focusclub diye bir forumda bahsediyor Google da aratınca çıkıyor

    Zaten birisi son sayfada demiş sıfır elantra da aynı koku geldi diye. Galiba normal bir durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adam_ıssız -- 8 Kasım 2018; 12:20:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Tavsiyeleriniz icin tesekkurler birdaha dizel arac alacagimi sanmiyorum

    Alıntıları Göster
    Bence de hocam. Ahım şahım bir yakıt avantajı da kalmadı. Uğraştığınıza değmez.
    Benzinle binin mis gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    Valf fiziki olarak tam açılma/kapanma yapmıyorsa turbonun devredışı olduğu durumlarda yanma kalitesi düştüğünden bahsettiğiniz sıkıntı olur. Üstelik valfin eksik çalıştığını da aracınız raporlamıyor olabilir. CC ile veya doğrudan sökülerek temizlik yapılıyor denemenizi tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    Egr yi temizledik sokup fiziksek olarak birde metal conta koyup denemek istiyorum ayni koku geliyormu diye
  • Supap temizliği ve farklı bir motor yağı derim en basit ve ucuz yöntem.



    Aslında böyle bir soruyu bizim sorup senden cevap beklememiz icap eder ama olsun :)



    Benzinli aracımda enjektör temizleyici ve yeni motor yağı kokuyu kesin kes kesiyor. Enjektör temizleyici ile direk enjeksiyon araçta en azından emme supapına erişemezsin bu durumda fiziksel supap temizliği gerekiyor. Yakıt filtresini de zamanı geldiyse değiştir derim.



    Dizel eskidiğinde o ettirdiği bütün kârı fitil fitil sahibinin burnundan getiriyor. İki dizel aracımız oldu ikisine edilen masrafla iki ayrı yürür durumda araç alınabilirdi, kaç defa benzin doldurur gezerdim varın hesap edin. Tabi ülkeler farklı orda bu kadar olmuyor olabilir.
  • adam_ıssız kullanıcısına yanıt
    Normalde sicakken motor standart olarak boyle agir bi koku cikartmamasi gerek motorun tasarimi sikistirma oranida buyuk etken fakat normal degil bu koku
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Egr yi temizledik sokup fiziksek olarak birde metal conta koyup denemek istiyorum ayni koku geliyormu diye

    Alıntıları Göster
    O zaman koku daha da artar, gazın yeniden yanması gerekirken motora girişini tamamen engellerseniz durum daha da kötüleşir. Bir de ısıtma bujisi konusu var arıza çıkmayabiliyor ve bozuksa yanmaya çok etkisi oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    O zaman koku daha da artar, gazın yeniden yanması gerekirken motora girişini tamamen engellerseniz durum daha da kötüleşir. Bir de ısıtma bujisi konusu var arıza çıkmayabiliyor ve bozuksa yanmaya çok etkisi oluyor.

    Alıntıları Göster
    Kızdırma bujileri ilk çalışma sonrasında çalışmaya hala devam ediyorlar mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Supap temizliği ve farklı bir motor yağı derim en basit ve ucuz yöntem.



    Aslında böyle bir soruyu bizim sorup senden cevap beklememiz icap eder ama olsun :)



    Benzinli aracımda enjektör temizleyici ve yeni motor yağı kokuyu kesin kes kesiyor. Enjektör temizleyici ile direk enjeksiyon araçta en azından emme supapına erişemezsin bu durumda fiziksel supap temizliği gerekiyor. Yakıt filtresini de zamanı geldiyse değiştir derim.



    Dizel eskidiğinde o ettirdiği bütün kârı fitil fitil sahibinin burnundan getiriyor. İki dizel aracımız oldu ikisine edilen masrafla iki ayrı yürür durumda araç alınabilirdi, kaç defa benzin doldurur gezerdim varın hesap edin. Tabi ülkeler farklı orda bu kadar olmuyor olabilir.
    Oncelikle tesekkurler tecrubenin ve yasanmisligin yerini malesef hicbir teknik ve teorik bilgi tutmuyor. Normal sartlar altinda 180.000 km dizel motorun masraf acmasi icin yeterli bi km degeri degil burda ureticilerin hususi yapmis oldugu planli eskitme kavrami one cikiyor en azindan bu motorlarin 350 bin km sorunsuz ilerlemesi lazim fakat motor blogundan ziyade enjektoru turbosu dpf si kendini birakiyor bizde paramiz ve zamanimiz yettigince ugrasiyoruz iste zaten psa ve fiat ve vw bu dizel motor furyasindan inanilmaz vurgunlar yapti ve hala parca tedariginden vurgun yapmaya devam ediyorlar




  • Kızdırma bujileri araç çalıştıktan sonra çalışmaya devam etmez.Dediğiniz olay corollamızda vardı.Egr temizledik, enjektörleri temizledik gerçi zaten temizmiş ve şuan ciddi anlamda kokuda azalma oldu.Enjektörlerr bakım yapıldıktan sonra sırasının ve kodlanmasının doğru olduğuna emin olun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagun@

    O zaman koku daha da artar, gazın yeniden yanması gerekirken motora girişini tamamen engellerseniz durum daha da kötüleşir. Bir de ısıtma bujisi konusu var arıza çıkmayabiliyor ve bozuksa yanmaya çok etkisi oluyor.

    Alıntıları Göster
    Peki ne tavsiye edersiniz nasil anlayacagiz egr valfinin islevini yerine getirip getirmedigini sonucta kapali bir kutu ve fiziksel temizligini yaptik
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Sökülüp temizlendikten sonra valfin herhangi bir zorlanma olmadan çalıştığı gözlemlenebilir sanıyorum, eğer çalışmıyor veya zorlanıyorsa zaten değişmesi gerekir.
  • Benim sözünü ettiğim burundan fitil fitil getirme hadisesi 400.000, 500.000 sonrası. Dizelin an azından 350.000'lere kadar büyük masraflar açmaması gerekiyor bence. Dizelde birçok parça bulunduğum ülkede benzinliye oranla ×2, ×3, ×4 diye gidiyor. Dizel diye fren merkezi, balatası bile pahalıya satılıyor.



    Ve bulduğum ülkede benzin dizele göre %170 pahalı olmasına rağmen bunları söylüyorum. Dizelden ayda 5000 kilometre mesafe kastetmemize rağmen kâr etmedik. Ama 300.000'e gelince elden çıkarılır o zaman kâr edilir.



    Dizeller eğer 180, 200.000'lerde motor masrafı açmaya başlar hale gelmişse vay halimize derim.
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    peki yaz döneminde böyle bir sorun var mıydı ya da önceki kış döneminde ?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.