Şimdi Ara

Dusuk Yag Basinci Motoru Durdurun Uyarisi!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
22
Cevap
2
Favori
189.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi geceler herkese..

    2010 fiat line 1.3multijet aracim var.
    Aracim62.000 de bakima girdi suan 71.300km de gun icinde aracimi kullandim,yikamaya soktum araci ve benzincide kenara alip kuruladim cam suyu ekledim ic dis bi saat civari emizlik yaptim herzamanki gibi..

    Araca binip calistirdigimda "dusuk yag basinci,araci durdurun motoru kapatin"uyarisi verdi bende korktum ve benzinliktekilere sordum yagina baktilar,yag azalmis hemen 1lt 10w-40 yag ekledik tekrar calistirdim yine ayni hata fakat dikkatimi ceken arac devrini 2.000 uzerine cikarinca ariza lambasi sonuyor 2.000devir altina dusurunce tekrar uyari lambasi ve yazisi cikiyor.. Bu sekilde evimin onune getirip biraktim aracimi..

    Sizce aracimdaki sorun nedir??



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Düşük Yağ Basıncı Motoru Durdurun Uyarısı

    Araç kullanırken "Motor Yağ Basıncı Az Durun ve Motoru Kapatın" uyarısı ile karşılaşmak endişe verici olabilir. Bu uyarı, motorunuzun yağ basıncının güvenli çalışma seviyelerinin altına düştüğü anlamına gelir.

    Ne Yapmalısınız?

    Bu uyarıyı gördüğünüzde aşağıdaki adımları uygulamalısınız:

    • Güvenli bir yere çekin: Trafiğin akışını engellememek için en yakın güvenli yere çekin.
    • Motoru durdurun: Motoru kapatın ve anahtarı kontak yuvasından çıkarın.
    • Yağ seviyesini kontrol edin: Yağ çubuğunu çıkarın ve yağ seviyesini kontrol edin. Seviye düşükse motor yağına ekleyin.
    • Uyarı ışığının söndüğünü kontrol edin: Yağ ekledikten sonra motoru çalıştırın. Uyarı ışığı sönmüyorsa ya da tekrar yanarsa, hemen bir oto tamircisiyle iletişime geçin.

    Nedenleri:

    Düşük yağ basıncına neden olabilecek birçok faktör vardır:

    • Yetersiz yağ seviyesi
    • Kirli yağ filtresi
    • Arızalı yağ pompası
    • Motor aşınması
    • Yağ basıncı sensörünün arızalanması

    Önleme:

    Düşük yağ basıncı uyarılarını önlemek için aşağıdaki önerileri uygulayabilirsiniz:

    • Düzenli olarak yağ değişimleri yapın: Motorunuzun yağını ve yağ filtresini üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirin.
    • Yağ seviyesini düzenli olarak kontrol edin: En azından ayda bir kez yağ çubuğunu çekerek yağ seviyesini kontrol edin.
    • Kaliteli motor yağı kullanın: Motorunuz için uygun olan yüksek kaliteli motor yağı kullanın.

    Yağ basıncı uyarısını görmezden gelmeyin. Bu uyarı, motorunuza ciddi hasar verebilecek bir soruna işaret edebilir. Uyarıyı gördüğünüzde derhal harekete geçin ve sorunu gidermek için bir oto tamircisine başvurun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sensör arızası olabilir, hele ki evin önüne yatak sarmadan gelmeyi basarabildiyseniz..
  • 1 km civari bir yol geldim yag ekledikten sonra cesaret geldi nasilsa yag ekledim diye.. Umarim motora zarar vermemisimdir:))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firtikk

    1 km civari bir yol geldim yag ekledikten sonra cesaret geldi nasilsa yag ekledim diye.. Umarim motora zarar vermemisimdir:))

    Herhangi bir vuruntu, sürtünme sesi duymadıysanız birsey olduğunu zannetmiyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: firtikk

    1 km civari bir yol geldim yag ekledikten sonra cesaret geldi nasilsa yag ekledim diye.. Umarim motora zarar vermemisimdir:))

    Herhangi bir vuruntu, sürtünme sesi duymadıysanız birsey olduğunu zannetmiyorum..

    Alıntıları Göster
    devir arttıkça yağ basıncı artar, yağınız az ise, düşük devirlerdeki basıncı yüksek devirde bulursunuz. aracı durdurduktan 1 saat sonra gidin ve motor yağ çubuğu ile yağ durumunu kontrol edin. eğer alt noktadan az ise yine yağ ilave edin. eğer yağda eksilme yok ise servise gidin, sensör arızalı olabilir.




  • Motordan tahrik alarak çalışan yağ pompası motoru çalışınca yağı döndürmeye başlar. Motor içinde belli bir basınçla dönmeye başlayan yağ da, basit bir switch mantığıyla çalışan yağ müşürünün üzerine basınç yapar ve devreyi keser. Bu sayede yağ lambası söner ya da siZdeki gibi yağ uyarıları verilmez.


    Sizde bu uyarı geldiğine göre 2 ihtimal var. Ya bu yağ sensörünüzde bir problem var, yağın dönerkenki basıncı bu sensörü içeriye basamıyor ve uyarı veriyor ya da sensör sağlam ama gerçekten sensörü basıp devreyi kapatabilecek basınç yok yani yağ pompası problemi var.

    Sorun sensördense ciddi bir durum değildir. Ama eğer sorun pompadan ise motor asla bu halde çAlıştırılmamalı...

    Sorunun hangisinde olduğunu anlamanın dışarıdan kontrolle bir yolu yok. Arkadaşların dediği gibi motoru durdurup yağ kontrolü yaparak da anlayamazsınız çünkü pompanız çalışmıyorsa bile yağınız eksilmiyor. Yağ çubuğu ile yağın miktarını anlarsınız ancak, motorda dönüp dönmediğini değil. Pompa çalışsa bile motor durur durmaz siz çubuğu çekip, silip tekrar yerine takana kadar yeterince yağ kartere inmiş olur. Dolayısıyla bu kontrol aldatıcıdır.

    Yağ pompası kolay bozulacak bir parça değildir. Bu tür durumlar genellikle sensör kaynaklı olurlar ama yine de yerinizde olsam sorunun sensörden mi yoksa pompadan mı olduğunu netleştirmeden kesinlikle motoru çalıştırmam. Çünkü pompadan olması durumunda yağsızlıktan kaynaklanacak hasar çok ciddi boyutta olabilir.




  • Bendede aynısı olmuştu golfte yağ filtresinin tam sikilmamasindan kaynakliydi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Bendede aynısı olmuştu golfte yağ filtresinin tam sikilmamasindan kaynakliydi
    Yağ filtresi, yağ müşürü ve son olarakta yağ pompasının kontrol edilmesi gerekir..

    Karterde delik var mı onada bakmak lazım
  • motora 10-40 yağ konulduğu için olabilir. multijet motorların yağı 5-30 bildiğim kadarıyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    motora 10-40 yağ konulduğu için olabilir. multijet motorların yağı 5-30 bildiğim kadarıyla.
    Yağ pompasından kaynaklanma ihtimali büyük. Bu şekilde kullanmayın yatak sardırırsınız. Çekici ile servise çekin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Yağ pompasından kaynaklanma ihtimali büyük. Bu şekilde kullanmayın yatak sardırırsınız. Çekici ile servise çekin.

    Alıntıları Göster
    normal yağını kullan ve yağa bakmak için biraz bekle düz zeminde bak çubukta 2 çizgi arasında olması lazım yağın.
  • Otobanda giderken connectin yag lambası yandı, hızım da 120-130 civarı. Saga çektim hemen, ama farkedene kadar gec kalmışim motoru yedim. Yag pompası bozulmus. 7500 liraya sandık motor getirildi. Arac 1 ay serviste yattı. Neyse ki garantiden karşılandı. Bence de bu aracı yag pompasının doğru çalıştığından emin olmadan(ki tek yolu serviste incelenmesi) yürütmeyin..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 2 Kasım 2013; 13:55:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Otobanda giderken connectin yag lambası yandı, hızım da 120-130 civarı. Saga çektim hemen, ama farkedene kadar gec kalmışim motoru yedim. Yag pompası bozulmus. 7500 liraya sandık motor getirildi. Arac 1 ay serviste yattı. Neyse ki garantiden karşılandı. Bence de bu aracı yag pompasının doğru çalıştığından emin olmadan(ki tek yolu serviste incelenmesi) yürütmeyin..
    Geçen gün fiat ducatoya sıfır motor yapıyoruz iş yerinde..

    Yağ pompasını yetkili servisten sıfır aldık yalan olmasın 650 liraydı galiba fiyatı. Motoru toplamadan açıp kontrol ettim, üstündeki dişliler dönmüyordu.. O şekilde kontrol etmeden taksak motoru ve çalıştırsak sil baştan yatak sarıcaktı tekrar araba..

    Garantiden değişmişlerdi
  • Gec yattigim icin uyuya kaldim, apar topar servise gidicem simdi.. fakat yolda motora bisey olur diye korkuyorum:(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firtikk

    Gec yattigim icin uyuya kaldim, apar topar servise gidicem simdi.. fakat yolda motora bisey olur diye korkuyorum:(

    Bence yavaş yavaş sağdan sağdan gidin. Vuruntu, sürtünme, takırtı vs. duyduğunuz an stop edin ve çekici çağırın. Ama kulağınız aracın motorunda olsun. Ben bu zahmeti çekemem diyorsanız da direkt çekici çağırın-götürün.
  • Birkac motorcuya goturdum hepsi de yag pompasi dedi ben de son olarak baska bir yere goturdum once müşür degisti ariza devam ediyordu sonra da yag filitresini degistirdik ariza suan icin kayboldu motordan gelen sirilti sesi de kayboldu..umarim bir dahs tekrarlamaz:))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firtikk

    Birkac motorcuya goturdum hepsi de yag pompasi dedi ben de son olarak baska bir yere goturdum once müşür degisti ariza devam ediyordu sonra da yag filitresini degistirdik ariza suan icin kayboldu motordan gelen sirilti sesi de kayboldu..umarim bir dahs tekrarlamaz:))
    adamdaki cesarete bah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    adamdaki cesarete bah

    Alıntıları Göster
    dandik yağ filtresi , ondandır. orjinal yedek parça kullanın. yazık motora.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    adamdaki cesarete bah

    Mesajiniza cok guldum,sebebi bi arkadasimin da tepkisi ayniydi:))
  • Valla form çok yararlı oldu ben arabanın yağını kendim değiltim engelden geçerken arabanın altı sürttü belli süre sonra yolda giderken yağ lambası yandı [aracım fiat albea dynamik 2006 model 400.000 de] motor yağ bas az motoru durdurun uyarısı verdi bendi arkadaşın dediği gibi 2000 devri geçince ışık sönüyordu arıza flan görünmüyordu genelde yağ ısındığında ve yokuş aşşağı giderken sık sık yapıyordu ilk hata verince en yakın petrole çektim 1 litre 5\40 yağ aldım 1 litre ekledim ölçtüm yağ fazla bile çıktı ama arıza devam ediyordu. Sonuç olarak ustaya gittim usta fiat servisinden ayrılmış ustalardan hataya baktı direk arabanın altına eğildi karteri vurmuşsun düzelticez dedi tamam dedim. Düzelttiler karteri ama arıza aynı devam etti yağ muşuru yada yağ pompası dedi cebine 1000 tl koy gel dedi. Ama ben formldan araştırdım ve bu forum çok faydalı oldu birtane yağ filtresi aldım kendim açmaya çalıştım anahtarım yoktu başka ustaya götürdüm arabayı dedim yağ filtre değişcem usta neden dedi gösterdim arızayı zadden çalıştırınca hemen arıza veriyor ondan değil dedi dün karteri düzelttirdim sorun çözülmedi dedim ustada tamam s3n süzgeçi çatlattın yağ çekmekte zorlanıyor dedi mantıklı dedim ama okadar azmemişti karter süzgeçe zarar vermemişti dedim ondan bunların knetik arızası dedi. Yav usta sen şu filtreyi değiş olmazsa yağ muşurunu değişcem dedim adam benim zorumla yağ filtresini değişti SORUN ÇÖZÜLDÜ BUKADAR BASİT YAĞ FİLTRESİNİ DEĞİŞİN DEDİĞİM GİBİYSE SAYGILAR...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.