Şimdi Ara

Dizeli dusuk devirde surmek zararli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
8.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arac 2005 punto dizel multijet

    1750 max. Torku verdigi devir
    En tasarruflu bu devirde yakit tuketimi
    Ornek verecek olursak sabit hizda sehirdisi 3.3 litre 100 km deki tuketimi

    Fakat bazi arkadaslar bu devirde surmek zararli diyor

    Kimisi egzozdaki dizel partikul filtresi tikanirsa 2000 lira masraf acar diyor

    Kimisi arada bir devri yukselt egzoz temizlensin diyor

    Kimi metal yorgunlugu olur diyor
    Araba hantallasir falan gibi birsey bu sanirim

    Sahin marka aracin kullanım klavuzunda buna benzer bir yazı vardı
    Uzun Sure dusuk devirde surerseniz birkac km 3000+ devirde surun seklinde (veya 3500+ idi)

    Ngk nin sitesinde dusuk devirle surunce birsey olmaz korkmayin deniyor

    Bir de uzman yorumlarini almak isterim
    Buyrun bilen bilmeyen yazsin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • aynısı bende merak ediyorum ...
    çoğu insan banada arada bir devri yukselt egzoz temizlensin diyor ...
    ve düşük devirde sürekli sürülürse turbo ömründen yermişim ...

    biri şu konuya aydınlatırsa sevinirim ...
  • tam emin olmamakla birlikte dizel turbolu araçlarla düşük devirde kullanmanın turboya herhangibir zararı yoktur.tam tersi sürekli devirli kullanmak turboya zarar verir ki bu 4000 devir üstüdür.eksoz temizliğinde ise araç zaten kendiliğinden belli km ler de bu temizliği gerçekleştirir.ben yıllardır turbo devir aralığında kullandım .zaten dizel araba 4000 devirden sonra turbo çevirmez boşuna bağırtmış olursun motoru yani güç elde edemezsin.yıllardırda böyle kullanırım hiç bir sıkıntı olmadı araçlarımda...
  • dizel motoru devirsiz kullanmak zararlı.. düşük devirde sürmek devirsiz sürmek demek değildir. düz yolda eğer 1500 devirde araba bayılmadan gidebiliyorsa burda devirsizlik yoktur ama düşük devir vardır..düşük devir devirsiz olmadığı sürece sorun yoktur. velhasıl şöför olan adam arabayı devirsiz kullanmamayı bilir.

    artı yeni nesil dizeller 1700 devirde maksimum torku sağlayacak kadar güçlü zaten. yeni nesil dizeller aceminin eline geçmediği sürece kolay kolay devirsiz sürülemezler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi poyraz5561 -- 4 Kasım 2013; 13:11:02 >
  • senin arabada dpf yok merak etme, benimki 2011 benimkinde de yok, euro5 motorlarda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    dizel motoru devirsiz kullanmak zararlı.. düşük devirde sürmek devirsiz sürmek demek değildir. düz yolda eğer 1500 devirde araba bayılmadan gidebiliyorsa burda devirsizlik yoktur ama düşük devir vardır..düşük devir devirsiz olmadığı sürece sorun yoktur. velhasıl şöför olan adam arabayı devirsiz kullanmamayı bilir.

    artı yeni nesil dizeller 1700 devirde maksimum torku sağlayacak kadar güçlü zaten. yeni nesil dizeller aceminin eline geçmediği sürece kolay kolay devirsiz sürülemezler..

    1.6 multijette max. Tork 1500 rpm (devir)
    1500 devirde surmek daha uzun motor omru demek sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    dizel motoru devirsiz kullanmak zararlı.. düşük devirde sürmek devirsiz sürmek demek değildir. düz yolda eğer 1500 devirde araba bayılmadan gidebiliyorsa burda devirsizlik yoktur ama düşük devir vardır..düşük devir devirsiz olmadığı sürece sorun yoktur. velhasıl şöför olan adam arabayı devirsiz kullanmamayı bilir.

    artı yeni nesil dizeller 1700 devirde maksimum torku sağlayacak kadar güçlü zaten. yeni nesil dizeller aceminin eline geçmediği sürece kolay kolay devirsiz sürülemezler..

    1.6 multijette max. Tork 1500 rpm (devir)
    1500 devirde surmek daha uzun motor omru demek sanirim

    doğru vites kullanıldığı sürece 1500 devir uzun ömür demek. yol vardır 1500 devir 1. vites yeterlidir yol vardır 1500 devire 3 vites de yeterlidir. yeterki motor boğulmasın yoka kurum bağlar..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • arac güç istemediği yani bayılmadığı taktirde , birşey olmaz merak etmeyin ideali 2000 devir civarı zaten .
  • dizel araç zaten yüksek devirlerde tepkisizleşir bassanız da farketmez.

    dizel zaten düşük devirlerde kullanılır fakat 2000'in altında düşmemekte fayda var.

    2000-2500 bandı idealdir dizeller için
  • Açık ve net : Bence herşeyin ortası iyidir
  • hiçbirşey olmaz 1500 e kadar düşürebilirsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    senin arabada dpf yok merak etme, benimki 2011 benimkinde de yok, euro5 motorlarda var

    dpf ne oluyor hocam açıklayabilirmisiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    senin arabada dpf yok merak etme, benimki 2011 benimkinde de yok, euro5 motorlarda var

    dpf ne oluyor hocam açıklayabilirmisiniz

    http://www.otoguncel.com/teknik-bilgiler/dizel-partikul-filtresi-dpf-nedir-ve-gorevleri-nelerdir/




  • Bazı seferler yüksek devire çıkmak gerçekten iyidir. Yaşanılan olay bir seferinde yağ yakan araba vardı supaplar sesli çalışıyordu avans yüzünden avans vurma vardı yani kurumlanmadan dolayı. Bayramda 200km yapıldı ve (bu arada araç lpg&benzinli) 4500 devirlere çıkıldı kısa aralıklarla. Bu 200km sonunda tertemiz oldu ses gitti. Ara sıra çıkartıyorduk artık 4500 devire. Motor içi temizliği için güzel yöntem.
  • Dizeli devirli kullanın diyolar, otomatik-yarı otomatik vitesli (dsg, mmt vs) dizellerde 2000 devirde vites büyütüyor, 60km/h hızda 5. viteste gidiyor.
    Dizel aracı stop etmeden bekleyin turbo yağlaması falan filan diyolar, şimdi start-stop var araba durduğu anda stop ediyor, velhasıl hiçbişey anlamadık
  • Her zaman değil fakat arada bir devirli kullanmakta fayda var. Benim ölçüm bir depo yakıt almışken onun 30-40 km sini devirli kullanmak. Sadece dizeller için değil, benzinler için de diyorum bunu.

    Teknik açıklamasına gelirsek..

    Bildiğiniz gibi araç soğuk motorun çalışması için araç belli bir süre zengin karışım hazırlar(yakıtı bol havası az). Haliyle yanmayan yakıt kurum yapar.
    Siz aracı sürekli 1800 devirde sürerseniz, motor kurumları temizleyecek sıcaklığı bulamaz.
    Egzoz manifoldunuz, dpf filtreniz, hatta enjektörlerinizin ucundaki ufacık delikleriniz dahi zamanla tıkanır aracınız gitmez. Arada bir yüksek devir gösterin ki yüksek sıcaklık motor içindeki kurumlarınızı çözsün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 4 Kasım 2013; 19:42:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Her zaman değil fakat arada bir devirli kullanmakta fayda var. Benim ölçüm bir depo yakıt almışken onun 30-40 km sini devirli kullanmak. Sadece dizeller için değil, benzinler için de diyorum bunu.

    Teknik açıklamasına gelirsek..

    Bildiğiniz gibi araç soğuk motorun çalışması için araç belli bir süre zengin karışım hazırlar(yakıtı bol havası az). Haliyle yanmayan yakıt kurum yapar.
    Siz aracı sürekli 1800 devirde sürerseniz, motor kurumları temizleyecek sıcaklığı bulamaz.
    Egzoz manifoldunuz, dpf filtreniz, hatta enjektörlerinizin ucundaki ufacık delikleriniz dahi zamanla tıkanır aracınız gitmez. Arada bir yüksek devir gösterin ki yüksek sıcaklık motor içindeki kurumlarınızı çözsün.





  • Dizel partikül filtresi olan araçlarda arada devirli kullanmak gerekiyor filtrenin temizlenebilmesi için.Onun dışında alt devirlerde gayette kullanılabilir zararsızdır.
  • çok düşük devirlerde kullanmayın dpf denen lanet şey yüzünden servislik olabilirsiniz. aracın yakması gereken partikülleri serviste paranızla temizletmek zorunda kalırsınız
  • iki aradasim masraf acti bu yuzden

    biri polo 1,2 tdi egr valf rahmetli oldu
    ikincisi 318 d bmw dpf tikandi

    yani ozellikle polo icin soyluyorum (burada ornek polo odugu icin )
    fabrika verisi yakit degerlerini tuttturmak icin dusuk devirlerde surunce ve arabanin gosterdigi shift oklarina gore surunce boyle oluyor yani fabrikanin verdigi 3 litre 4 litre yakit degerleri dogru olmuyor uzerine dpf veya egr fiyatinida ilave etmek lazim :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.