Şimdi Ara

Dizeli dusuk devirde surmek zararli mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
8.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Kaç kere yazdık şuraya,araba boğulmuyorsa sıkıntı yok istersen rölantide git.
  • DPF yok ise DSG mantığı ile 1500 devri geçmemek gerek. Şayet motorun ömrünü yiyecek bir hamle yapacaklarını sanmam. 60 kilometre 7. vites gidiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cukurtos

    Dizeli devirli kullanın diyolar, otomatik-yarı otomatik vitesli (dsg, mmt vs) dizellerde 2000 devirde vites büyütüyor, 60km/h hızda 5. viteste gidiyor.
    Dizel aracı stop etmeden bekleyin turbo yağlaması falan filan diyolar, şimdi start-stop var araba durduğu anda stop ediyor, velhasıl hiçbişey anlamadık

    hocam bizim insanımız işin mantığını hiç anlamadı zaten 5.viteste 60 ile sende gidersin manuel vites kullansan. yani araç 5.viteste gerçekten bayılma yapmıyorsa yolda düz yada tatlı bir eğim varsa gidilir.. öyle yol vardır araç 40 ile gidiyordur ama 3'e atarsınız arabayı bayılır. şoför adam arabayı dinler eğer motor bayılma yapmıyorsa 1500 devirle de gider. (yol eğimi müsaitse)

    anlatamadım ama işin mantığını kavramak önemli.. ama dizelde önerim 2bin devirdir. herkes 2bin devirde seyir yapsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Kaç kere yazdık şuraya,araba boğulmuyorsa sıkıntı yok istersen rölantide git.

    hocam güldürdünüz beni size sonuna kadar katılıyorum benim uzun uzun yazdığımı siz kısaca anlatmışsınız kendime güldüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oneon

    Açık ve net : Bence herşeyin ortası iyidir

  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    iki aradasim masraf acti bu yuzden

    biri polo 1,2 tdi egr valf rahmetli oldu
    ikincisi 318 d bmw dpf tikandi

    yani ozellikle polo icin soyluyorum (burada ornek polo odugu icin )
    fabrika verisi yakit degerlerini tuttturmak icin dusuk devirlerde surunce ve arabanin gosterdigi shift oklarina gore surunce boyle oluyor yani fabrikanin verdigi 3 litre 4 litre yakit degerleri dogru olmuyor uzerine dpf veya egr fiyatinida ilave etmek lazim :)



    fabrikanin verileri tutmuyor demissin de

    3.9 sehirdisi fabrika verisi
    1750 devir 5. vites surunce 3.3 litre yakiyorum

    yakaliyorum hatta daha da asagisini tutturuyorum

    sehiricinde 5.6 fabrika verisi
    4.3
    4.8
    5.0
    5.2

    gibi degerleri cok tutturuyorum

    yola gore cok farkediyor
    bazen bir sehirici yapiyon dakika başı ışık
    bazen de sehirdisiymis gibi suruyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    quote:

    Orijinalden alıntı: cukurtos

    Dizeli devirli kullanın diyolar, otomatik-yarı otomatik vitesli (dsg, mmt vs) dizellerde 2000 devirde vites büyütüyor, 60km/h hızda 5. viteste gidiyor.
    Dizel aracı stop etmeden bekleyin turbo yağlaması falan filan diyolar, şimdi start-stop var araba durduğu anda stop ediyor, velhasıl hiçbişey anlamadık

    hocam bizim insanımız işin mantığını hiç anlamadı zaten 5.viteste 60 ile sende gidersin manuel vites kullansan. yani araç 5.viteste gerçekten bayılma yapmıyorsa yolda düz yada tatlı bir eğim varsa gidilir.. öyle yol vardır araç 40 ile gidiyordur ama 3'e atarsınız arabayı bayılır. şoför adam arabayı dinler eğer motor bayılma yapmıyorsa 1500 devirle de gider. (yol eğimi müsaitse)

    anlatamadım ama işin mantığını kavramak önemli.. ama dizelde önerim 2bin devirdir. herkes 2bin devirde seyir yapsın.

    max. torku kacsa o aracta benim tavsiyem o devri gecmeyin (vites atacaginiz zaman haric)

    benim aracta 1750

    1.6 multijette 1500 devir max tork
    (yav rolanti zaten 800 devir degil mi?)


    1750 nin altina indikce arac kafayi yemeye basliyor
    1600 gibi hissettiriyor bunu

    o zaman vitesi 4 e takıp hizlanip geri 5 e geciyorum
    veya yavas yavaş 1750 civarina geri getiriyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1750 -2.500 devir arası sıkıntı olmaz.

    Arabanın sesınden bile hissetmeniz lazım. Ne bağıracak ne boğulacak.gaza hafif dokunduğunda araba devirleniyorsa zaten devirsiz değildir.

    ayda 1-2 defa aracınız güzelce ısındıktan sonra ör; 3. vites 3.ooo rpmde biraz ilerleyin.örneğin 500 metre... ya da ayda 2 defa mazot alıyorsanız mazot alaya giderken adet edinin. Araç rolantide ısındıktan sonra 1.2.3.4. vites 3-3.5 rpmye kadar uzatın aracı
  • çok rolantide ve devirsiz kullanmak EGR sisteminin fazla açık kalması manasına gelir. EGR sistemi açık kaldıkça sistemde verimsiz yanma kurum birikimi artar. EGR iptali ile bunu önleyebilirsiniz. Devamlı Düşük devirde ve Sakin kullanılan motorda performans ihtiyacı minimum olduğundan sistem yüksek performans üretmeye üretmeye sağırlaşır. Arada bir max motor gücü ürettirmeniz gerekir. Motor kondüsyonu , insan kondüsyonu gibidir.
  • ben ortalama 2500 devirde vites değiştiririm her zaman 1800 altına kesinlikle düşürmem düşerse vites küçültürüm tekrar hemen hemen aracımı her kullanmamda 3000 deviri kesin görür bunu özellikle yapmıyorum sürüş tarzım bu 1500 1600 devirlerde araç sürülmez bana göre 2000-2800 devir arası normaldir her zaman
  • çoğu kişiden zararlı olduğunu duymuştumm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET


    quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    iki aradasim masraf acti bu yuzden

    biri polo 1,2 tdi egr valf rahmetli oldu
    ikincisi 318 d bmw dpf tikandi

    yani ozellikle polo icin soyluyorum (burada ornek polo odugu icin )
    fabrika verisi yakit degerlerini tuttturmak icin dusuk devirlerde surunce ve arabanin gosterdigi shift oklarina gore surunce boyle oluyor yani fabrikanin verdigi 3 litre 4 litre yakit degerleri dogru olmuyor uzerine dpf veya egr fiyatinida ilave etmek lazim :)



    fabrikanin verileri tutmuyor demissin de

    3.9 sehirdisi fabrika verisi
    1750 devir 5. vites surunce 3.3 litre yakiyorum

    yakaliyorum hatta daha da asagisini tutturuyorum

    sehiricinde 5.6 fabrika verisi
    4.3
    4.8
    5.0
    5.2

    gibi degerleri cok tutturuyorum

    yola gore cok farkediyor
    bazen bir sehirici yapiyon dakika başı ışık
    bazen de sehirdisiymis gibi suruyorsun

    sen anlamamissin dedigimi

    o sekilde fabrika verileri tutturmak icin dusuk devirle surunce egr veya dpf fiyatlarini da ilave edince fabrika verilerini tutmuyor dedim

    sen de bu sekilde fabrika verilerini yapacam altina dusecem ugrasirsan yakinda basina is acarsin masraf ederrsin benden sana tavsiye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cukurtos

    Dizeli devirli kullanın diyolar, otomatik-yarı otomatik vitesli (dsg, mmt vs) dizellerde 2000 devirde vites büyütüyor, 60km/h hızda 5. viteste gidiyor.
    Dizel aracı stop etmeden bekleyin turbo yağlaması falan filan diyolar, şimdi start-stop var araba durduğu anda stop ediyor, velhasıl hiçbişey anlamadık

    Start-stoplu araçlarda stop anında sadece pistonlar durur, yani diğer aksamlar çalışmaya devam eder turbo yağlaması vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3-4 aydır babamla birlikte kullanıyorum aracımı . ve babam 3.000 deviri geçmez asla. ve arabanın hantallaştığını yan koltukta otururken bile hissedebiliyorum.

    ayda 3-4 kere bursa otobanına çıkar 3500 devirden aşağı pek düşürmem aracı böylece kondüsyonlu kalmasını sağlarım.

    unutmadan söyliyim . yüksek devir standart bir dizel için iyi değildir. arada sırada yüksek devir çevirmek içinde gerekir egr için.
  • yeni model otomatik vitesli araçlarda ekonomik, konforlu ve dinamik (spor) sürüş modları mevcut. Ekonomik sürüşte araç düşük devirlerde vites yükseltir, dinamik sürüş tarzında ise daha yüksek devirlerde vites yükseltir. Aracın maksimum torkunun elde edildiği devirde (golf 7'de 1500d/dk) sürmek şartıyla problem yok. Ancak vites yükseltirken yolun eğimi ve yük miktarı dikkate alınmalıki vites yükseltildiği zaman araç 1500 devirin altına düşüpte zorlanmasın. Manuel vitesli araçta vites değişim devrini şoför kendi ayarlayarak ister ekonomik, isterse spor modda kullanır. Araçta vites yükselt diye işaret çıksa bile bazen yolun ilerisi yokuş görünüyorsa vitesi büyütmüyorum, çekiş problemi-konforsuzluk yaşamıyorum. Yol düzelince de hemen vites büyütüp ekonomik sürüş moduna geçiyorum. DPF dolduğunda araç kendi ikaz ediyor. O zamanda 2500-3000 devirde 5-10 dk. sürünce işaret sönüyor. Herkese gönlünce iyi sürüşler.




  • eski aracımız vardı fiorino combi sürekli 2000 devirde kullanıyordum zararolduğunu sanmam
  • 1800 devirde kullanıyordum genelde
    şimdilerde 1600 devire çektim
    daha az yakıyor
    araba daha az yakiyorsa daha az zorlanıyor demektir
    daha az rüzgar direnci

    düşük devir dusuk tüketim

    tabi gittigim yollar neredeyse dümdüz
    yayla yollarindaki yokuşta 1800-2000 devrin altına düşmemek gerek

    arada bir de yüksek devirde 3-5 dakika yol yapıyorum
    ozellikle varacagim yere yaklaşırken
    egzozdan yuksek basınçlı kendini temizlesin
    eger öyle birsey varsa

    arabanin zorlandigini hissettigin an vites dusurursun
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.